Den ultimate lyttestol - forslag?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.353
    Antall liker
    11.313
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har nettopp fått ut fingeren og bestilt en Focus fra Bröderna Andersson.
    I saueskinn, med fotskammel.

    Hadde egentlig bestemt meg for en Peel, men så dukket denne opp og sjarmerte meg. Ørene går akkurat over nakkeputa når nakken er i lyttestilling, det er viktig for meg.
    Ellers en riktig kosestol.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Kosebamsestol! Blir det ikke veldig varmt og sitte i saueskinn hele tiden da?

    focus.jpg
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.353
    Antall liker
    11.313
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Kosebamsestol! Blir det ikke veldig varmt og sitte i saueskinn hele tiden da?

    Vis vedlegget 149440
    Nei, det blir ikke varmt som man kanskje skulle tro. Saueskinnet er luftig og godt, og velprøvd fra denne produsenten.
    Og så skal det være lys blått, med helt lyst treverk, kjølig og lett preg.
    Og jeg er ganske flink med jevnlig tilførsel av kald drikke, så det skal nok bli bra :)
     

    Jazzmann

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.02.2012
    Innlegg
    98
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    3
    20130215_090028.jpg

    Jeg trives også godt i min Lounge Chair & Ottoman.
    Valgte modellen med nye mål som er 5 cm høyere.
    Opplever ikke at jeg sitter for lavt i forhold til høytalere.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.441
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Ser at det finnes mange varianter av hva slags "lyttestoler" som foretrekkes. For min del skiller jeg mellom "surround" møbler og stereomøbel.

    For ren "stereo": I sin tid hadde jeg en stol lignende den på bildet under, en nokså tilbakelent "synk inn" og med rygg som kun nådde nakkegropa i høyde. I en raptus av sløvsinn ble den kastet under meg. Det var liten tvil for meg om at det låt best når lyden "passerte" ørene fritt - at ikke stolryggen hemmet "fri flyt av lyd".

    I tillegg var den veldig god å sitte i både med og uten "footrest" samt at vangene på min var så brede og med riktig buet topp slik at en kunne sette et lunchbrett der ... nei, ok, men en kaffekopp med skål gikk fint alt et par Bayere eller en Murer. Det var for meg den ultimate greia, har forsøkt å finne noe lignende igjen men not yet.

    Denne gis bort på Finn nå: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=124298563
    Mulig sitteputen burde lent noe bakover men den ligner mht "konstruksjonen"

    563_1919438543.jpg
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.375
    Antall liker
    11.965
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    En god gammeldags Chesterfield blir vel ikke feil - kan nesten ikke flyttes fra opprinnelig posisjon, og om man skulle finne på å sovne av, så ramler man ikke ut...:rolleyes:

    Utover det så finnes det vel stadig brukte tannlegestoler for salg...? :cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn