Destinys stereo for avspilling av god musikk mk 2.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    333
    Torget vurderinger
    1
    Vi får satse på at det blir bra guttær ;D Trommer nok sammen tel en lyttekveld eller tre med bolivianske bongotrommer skjært ut fra fra overoppheta tre dypt inne i den bolivianske jungelen ;)

Destiny.. :)

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Håper da ikke du ventet noen kofferter innsmurt med kaffe levert av tre unge norske piker siden vi nå snakker om Bolivia..? ;D

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    333
    Torget vurderinger
    1
    bjornh skrev:
    Håper da ikke du ventet noen kofferter innsmurt med kaffe levert av tre unge norske piker siden vi nå snakker om Bolivia..? ;D
    Kan vel være litt skummelt med koffein innsmurte kofferter levert av unge norske piker nå for tiden ;)

Tror jeg satser på bongotrommer inntil videre ;D Men det kunne vel fort blitt en heftig lyttekveld da ;D

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Kola kunne raskt satt hjernen i en tilstand som hadde lite med Hi-Fi å gjøre. Piker derimot.... ;D

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    333
    Torget vurderinger
    1

Da har disse små pærlene endelig runda 200 timer, og nå begynner lyden å ligne noe det er værdt å legge øret til, Dynaudio trenger virkelig mange timer med juling før de blir ordentlig gode.

Var på Playcom i Østfoldhallen i går og kjøpte inn 4 stk plater i sort gull!

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Playcom, var ikke klar over at det fantes lp's der. Må bli en tur etterhvert skjønner jeg.
    Har noen lp's på storbyen også, musikkverket (?)

Men nå skal det spares litt kroner til vinylmessen i freksta neste helg :)

/jan

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    333
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    Playcom, var ikke klar over at det fantes lp's der. Må bli en tur etterhvert skjønner jeg.
    Har noen lp's på storbyen også, musikkverket (?)

Men nå skal det spares litt kroner til vinylmessen i freksta neste helg :)

/jan
    Er det messe i Fredrikstad neste helg? Det må vi jo ha med oss, da ses vi nok der Jan ;D

Og nå som mine små juveler endelig er brukbare, så kan du og Lasse komme å få en smak av hva de kan trylle frem nå.

J

Jazzy

Gjest
    Destiny skrev:
    så kan du og Lasse komme å få en smak av hva de kan trylle frem nå.
    Så jeg får ikke lov til å være med lenger??? :'( :eek: ;D ;D ;D

Nå er det slutt på vafler og snop Mr. Bear!!!

/Trond

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    333
    Torget vurderinger
    1
    Jazzy skrev:
    Destiny skrev:
    så kan du og Lasse komme å få en smak av hva de kan trylle frem nå.
    Så jeg får ikke lov til å være med lenger??? :'( :eek: ;D ;D ;D

Nå er det slutt på vafler og snop Mr. Bear!!!

/Trond
    SÅ SÅ Trond, ikke gråt da, det er klart at du får komme en tur å få en lytt og litt snop, må ta godt vare på godgutta vet du ;)

J

Jazzy

Gjest
    ;D ;D ;D

Gleder meg til Tirsdag. Skal bli artig å høre 110 igjen.

/Trond

J

Jazzy

Gjest
    Da var tiden kommet for endelig å kunne få en første lytt på Destinys Dynaudio Focus 110. Ny cd spiller hadde det også blitt siden sist. En cd spiller som forøvrig har høstet mye ros i media det siste året. Mer om det tidligere i tråden.

Kaffe, og støysvakt HiFi snop serveres av en altid like positiv, og hyggelig Mr. Bear, mens Gitar, med Reiersrud spiller.

Som sist åpner det seg et stort holografisk rom, med en naturlig balanse i følelse av 3D. Ikke så imponerende som krixene, men likevel mer riktig. Syntes Krixene slengte alt langt bak i rommet, nesten uansett hva som ble spilt, mens 110 er mer nyansert med noen fremme i lydbildet, mens andre flyttes lenger bak.
    Dette var en bra start.

Merker imidlertid at de nye HT fortsatt mangler litt spilletid. Sibilianter fremheves, mens bassen har en tendens til å være litt tung, og treg. De har nettopp passert 200 timer, men jeg tror de trenger minst 100 til, før de blomstrer.

Kvelden gikk med avspilling av såvel vinyl som cd, og sacd, og må si at som sist er platespilleren i en egen klasse.

Den nye Sony CD spilleren er bra, men er rett og slett ikke i nærheten av den magien, og følelse av ekthet som vinyl skaper. Syntes den spiller litt for mekanisk, med et slankere, og kjøligere lydbilde. Kanskje den trenger litt lenger tid, eller noen mørkere signalkabler. Tror det kan være verdt å teste ut.

Tonalt sett liker jeg allerede nå Focus 110 bedre en Krixene, men savner litt av friskheten de la for dagen.
    110 spiller likevel mer raffinert, og glattere, og ingen ting iriterer. Rett og slett av en høyere klasse.

Dette var en bra start Destiny. Nå er det bare å la de få noen flere timer, så faller nok de siste bitene på plass.

Takker for nok en hyggelig lyttekveld Destiny. Altid hyggelig å bli invitert til deg. :)

/Trond

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    333
    Torget vurderinger
    1
    Det begynner i hverfall å lukte litt godlyd av Dynaudioene,men de er ikke helt som jeg vil ha dem ennå, det spillte klart bedre sist jeg hadde 110, men som du skriver Trond, noen timer til med skikkelig innspilling så går det seg nok til.

Er også helt enig i at vinyl fortsatt er kongen på haugen ;D Det er ingen tvil!

Vi får ta en ny lytt om en stund, takk for hyggelig besøk av Jazzy og Møllemann.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Vært stille her lenge, betyr det at herren er nøyd med tingenes tilstand ? :)

/jan

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    333
    Torget vurderinger
    1
    Hei JanR.. Ja herren er pr nå meget fornøyd med tingenes tilstand :) regner med at disse små perlene er
    er innspillt og vel så det!

Har handla mengder med musikk i det sist for å ha utover de mørke høst/vinterkvelder!

Var på vinylmessa i Halden i går og fikk med en god del fin vinyl, og kjørte etterpå til playcom i østfoldhallen og kjøpte nye Tommy Tokyo og Røyksopp på vinyl ;D

Hi Fi sesongen er på gang igjen ;D

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    333
    Torget vurderinger
    1
    Syns denne er knallbra
    nye Tommy Tokyo, kjøpt på Playcom i østfolhallen... Løp Og Kjøp folkens....

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Destiny skrev:
    Var på vinylmessa i Halden i går og fikk med en god del fin vinyl, og kjørte etterpå til playcom i østfoldhallen og kjøpte nye Tommy Tokyo og Røyksopp på vinyl ;D

Neste gang (ref. vinylmesser) så henger du navnskilt på deg så vi finner deg ;)

Ses i fr.stad den 16 ?

/jan

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    333
    Torget vurderinger
    1
    Skal setta svær Destiny lapp i panna ;D Vi ses på vinylmessa i Fredrikstad JanR... Tar du med han gamle mannen på tur til Fredrikstad eller?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Destiny skrev:
    Skal setta svær Destiny lapp i panna ;D Vi ses på vinylmessa i Fredrikstad JanR... Tar du med han gamle mannen på tur til Fredrikstad eller?

Den gamle liker seg ikke så godt på utsiden av Haldens bygrenser men skal gjøre ett forsøk ;)
    Blir iaf noen av oss fra særp som skal nedom vet jeg.

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.857
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Destiny skrev:

Den gamle liker seg ikke så godt på utsiden av Haldens bygrenser men skal gjøre ett forsøk ;)

/jan

Er det meg? Som er den gamle ?

Går ut fra det.

Vil bare nevne for deg Jan, at som medlem av Halden Vinylklubbe blir det ikke sett på med blide øyne at du oppsøker konkurerende messer. Det skulle ikke forundre meg om det sågar vil bli represalier.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    Destiny skrev:

/jan

Går ut fra det.

Vil bare nevne for deg Jan, at som medlem av Halden Vinylklubbe blir det ikke sett på med blide øyne at du oppsøker konkurerende messer. Det skulle ikke forundre meg om det sågar vil bli represalier.
    ;D

Kun for å hilse på Dest.

/jan

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    333
    Torget vurderinger
    1
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    Destiny skrev:

/jan

Går ut fra det.

Ta deg en tur til storbyen og handle litt vinyl der også vet du rolfozzy, så kan vi ta en kopp kaffe og preke litt etterpå da vet du.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.052
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Egentlig greit at jeg ikke ikke har meldt meg inn i klubben ennå, så jeg kan reise til FrStad med god samvittighet. 8)
    Denne gangen får du hilse på Destiny. ;)

Mvh
    Rolf

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    333
    Torget vurderinger
    1
    Da ses vi på St Croix den 16 okt guttær :)

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    333
    Torget vurderinger
    1
    Hadde besøk av to hyggelige karer her i går, OleChr og Rubyred. De har ikke vært her siden i våres, og var spent på om innspillingen av 110 hadde satt spor.

Og det syns de klart begge to, lyden hadde blitt varmere. mørkere, og de kunne nesten godta cd lyden også ;D

Men igjen som før endte vi opp med å spille vinyl, det er fortsatt klart best ;D men jeg bruker alikevel cd spilleren daglig,og har ingen som helst problemer med det, men det er når vi evaluerer lyden og setter de to opp mot hverandre at vinyl trekker det lengste strået med god margin.

Rubyred

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.592
    Sted
    Fredrikstad
    Endelig er sykkelsesongen over, og Mr. Bear har igjen fått roen til å nyte god musikk. ;D

Anlegget var stort sett det samme som sist, men HT var vesentlig bedre innspilt.
    Det tok egentlig bare noen minutter med Reiersrud "Gitar" på cd for å høre at her hadde det skjedd noe positivt. Borte var den skarpe, og spisse diskanten, og den noe slappe bassen.
    Slappet mye mer av og kunne kose meg mer med musikken, uten at det var så mye å henge seg opp i.

Lydsignaturen til Sony spilleren var der fortsatt, og i forhold til platespilleren ble klangen litt slank, og blodfattig.

Den nevnte platespilleren ble stort sett benyttet resten av kvelden, da det var snakk om til dels ganske store forskjeller i vinylens favør.
    Her var det meste på plass, og foten gikk. Destiny dro frem den ene vinylperlen etter den andre.

Må si jeg hygget meg stort med musikkreportoaret du leverte Mr. Bear, og disse små HT leverte varene.

Takker for servering av støysvak hifi snop, og drikke, og kommer gjerne igjen! :)

/Rubyred

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.791
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Hmm, ja da må jeg få tatt meg en tur ut til deg snart igjen Destiny. Det høres jo ut som det har vært en god utvikling i anlegget ditt i sommer. Det er rart med disse høyttalerne hvor lang tid innspilling som egentlig kreves...

lassemann

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    333
    Torget vurderinger
    1
    Rubyred skrev:
    Endelig er sykkelsesongen over, og Mr. Bear har igjen fått roen til å nyte god musikk. ;D

Anlegget var stort sett det samme som sist, men HT var vesentlig bedre innspilt.
    Det tok egentlig bare noen minutter med Reiersrud "Gitar" på cd for å høre at her hadde det skjedd noe positivt. Borte var den skarpe, og spisse diskanten, og den noe slappe bassen.
    Slappet mye mer av og kunne kose meg mer med musikken, uten at det var så mye å henge seg opp i.

Lydsignaturen til Sony spilleren var der fortsatt, og i forhold til platespilleren ble klangen litt slank, og blodfattig.

Den nevnte platespilleren ble stort sett benyttet resten av kvelden, da det var snakk om til dels ganske store forskjeller i vinylens favør.
    Her var det meste på plass, og foten gikk. Destiny dro frem den ene vinylperlen etter den andre.

Må si jeg hygget meg stort med musikkreportoaret du leverte Mr. Bear, og disse små HT leverte varene.

Takker for servering av støysvak hifi snop, og drikke, og kommer gjerne igjen! :)

/Rubyred
    Takker for hyggelig selskap, og dette må vi få til snart igjen. Hyggelig å samles å lytte til god musikk :) Vinyl ruler fortsatt i mitt oppsett, det er 4. cd spilleren på rad som får bank så det holder av den gamle gode Luxman snurreren!

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    333
    Torget vurderinger
    1
    lassemann skrev:
    Hmm, ja da må jeg få tatt meg en tur ut til deg snart igjen Destiny. Det høres jo ut som det har vært en god utvikling i anlegget ditt i sommer. Det er rart med disse høyttalerne hvor lang tid innspilling som egentlig kreves...

lassemann
    Vi skal få til en lyttekveld snart Lasse, nå har kona fri en uke, men uka etter det er det klart for god musikk og en hyggelig prat.

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.963
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Rubyred skrev:
    .....................................................................................
    .....................................................................................
    /Rubyred
    Det foregår akkurat nå en tildels heftig disputt angående CD vs LP i en annen tråd her på HFS, og dette er IKKE et bidrag her.
    Jeg har ikke hatt platespiller på mange år, og vil ikke mene noe om hvilket medium som er "best"...

Jeg har samme cd-spiller som deg Destiny, og dette er jo en toppspiller i utgangspunktet. Men den har potensiale til å bli mye mer:
    Med et forholdsvis enkelt (og forholdsvis rimelig...?) inngrep ble min Sony 5400 forvandlet fra en toppspiller til et absolutt "rasedyr", imo.
    Som sagt, dette er ikke noe innlegg i CD vs LP debatten. Jeg vil kun fortelle at cd-spilleren din kan bli betraktelig bedre... Her er noen linker:
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,35372.msg956134.html#msg956134
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,25107.msg968109.html#msg968109
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,35372.msg935604.html#msg935604

I beste mening, hilsen Salty ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Destiny skrev:
    lassemann skrev:

lassemann
    Vi skal få til en lyttekveld snart Lasse, nå har kona fri en uke, men uka etter det er det klart for god musikk og en hyggelig prat.

???

;D

/jan

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.791
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Den der var morsom Jan.. Haha ;D ;D

Tar med deg også da vet du, det har jo vært planen det siste året..

lassemann

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    lassemann skrev:
    Den der var morsom Jan.. Haha ;D ;D

Tar med deg også da vet du, det har jo vært planen det siste året..

lassemann
    Dere på øsssia er så somlete ;)

Hadde vært hyggelig og hengt med opp en tur, helt klart :)

/jan

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.052
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg vil også være med!

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.791
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Destiny er nok klar for dette når uka har gått :)

Ikke sant Destiny?

lassemann

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    333
    Torget vurderinger
    1
    Hei Salty :) Jeg har nok fulgt med i tråden din angående malmin oppgraderinga, og har det helt klart oppe til vurdering.

Men et spørsmål jeg stiller meg er hva blir best av malmin oppgraderinga kontra å henge på en god dac på sonyen? f.eks EC sin dac?

Men her i mitt heim er det ingen tvil om at vinyl ruler big time ;D

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    333
    Torget vurderinger
    1
    Lassemann du må nok ta med JanR en tur ja :) Og selvfølgelig skal også du få komme på besøk Roda :)

Alltid hyggelig med besøk av hyggelige guttær....

Vi ses vel alle på St Croix i morra? Rubyred og undertegnede er der i 10.30 tia.

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.963
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Destiny skrev:
    Hei Salty :) Jeg har nok fulgt med i tråden din angående malmin oppgraderinga, og har det helt klart oppe til vurdering.
    Men et spørsmål jeg stiller meg er hva blir best av malmin oppgraderinga kontra å henge på en god dac på sonyen? f.eks EC sin dac?
    Men her i mitt heim er det ingen tvil om at vinyl ruler big time ;D
    Hei Destiny! En separat dac er jo alltid en god ide, men en virkelig god dac er jo heller ikke billig... :(
    Men den har jo en kjempefordel: Den kan betjene flere digitale kilder.

Jeg kjenner ikke EC sin separate dac, og kan derfor ikke vite om den er bedre enn den som sitter i Sony XA5400ES.
    Men enhver dac har et analogt utgangstrinn, og de fleste (ihvertfall de rimeligste) har realisert dette trinnet med billige op-amper.
    Det er nettopp dette som Malmin-oppgraderingen gjør: Erstatter analogtrinnet med diskrete kvalitetskomponenter.
    Du må også ha en formening om du fortsatt vil kunne spille SACD-plater.

Nå fikk jeg forresten en idé:
    Jeg kunne jo ta med min oppgraderte Sony til deg en gang. Da kunne vi jo sammenligne (ganske direkte) en standard 5400 mot en med nytt analogtrinn. Det kunne jo være interessant... :D
    Salty

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.052
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    SaltyDog skrev:
    Nå fikk jeg forresten en idé:
    Jeg kunne jo ta med min oppgraderte Sony til deg en gang. Da kunne vi jo sammenligne (ganske direkte) en standard 5400 mot en med nytt analogtrinn. Det kunne jo være JÆVLI interessant... :D
    Salty
    Jeg vil også være med!

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    333
    Torget vurderinger
    1
    En sammeligning kan absolutt være spennende å få gjort, det satser vi på å få gjort etterhvert Salty :)

Roda kan få være med på testen så klart ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn