Kan vel være litt skummelt med koffein innsmurte kofferter levert av unge norske piker nå for tidenbjornh skrev:Håper da ikke du ventet noen kofferter innsmurt med kaffe levert av tre unge norske piker siden vi nå snakker om Bolivia..? ;D
Er det messe i Fredrikstad neste helg? Det må vi jo ha med oss, da ses vi nok der Jan ;DJanR skrev:Playcom, var ikke klar over at det fantes lp's der. Må bli en tur etterhvert skjønner jeg.
Har noen lp's på storbyen også, musikkverket (?)
Men nå skal det spares litt kroner til vinylmessen i freksta neste helg
/jan
Så jeg får ikke lov til å være med lenger??? :'( ;D ;D ;DDestiny skrev:så kan du og Lasse komme å få en smak av hva de kan trylle frem nå.
SÅ SÅ Trond, ikke gråt da, det er klart at du får komme en tur å få en lytt og litt snop, må ta godt vare på godgutta vet duJazzy skrev:Så jeg får ikke lov til å være med lenger??? :'( ;D ;D ;DDestiny skrev:så kan du og Lasse komme å få en smak av hva de kan trylle frem nå.
Nå er det slutt på vafler og snop Mr. Bear!!!
/Trond
Neste gang (ref. vinylmesser) så henger du navnskilt på deg så vi finner degDestiny skrev:Var på vinylmessa i Halden i går og fikk med en god del fin vinyl, og kjørte etterpå til playcom i østfoldhallen og kjøpte nye Tommy Tokyo og Røyksopp på vinyl ;D
Destiny..
Den gamle liker seg ikke så godt på utsiden av Haldens bygrenser men skal gjøre ett forsøkDestiny skrev:Skal setta svær Destiny lapp i panna ;D Vi ses på vinylmessa i Fredrikstad JanR... Tar du med han gamle mannen på tur til Fredrikstad eller?
Destiny..
JanR skrev:Den gamle liker seg ikke så godt på utsiden av Haldens bygrenser men skal gjøre ett forsøkDestiny skrev:Skal setta svær Destiny lapp i panna ;D Vi ses på vinylmessa i Fredrikstad JanR... Tar du med han gamle mannen på tur til Fredrikstad eller?
Destiny..
Blir iaf noen av oss fra særp som skal nedom vet jeg.
/jan
Er det meg? Som er den gamle ?
Går ut fra det.
Vil bare nevne for deg Jan, at som medlem av Halden Vinylklubbe blir det ikke sett på med blide øyne at du oppsøker konkurerende messer. Det skulle ikke forundre meg om det sågar vil bli represalier.
;Drolfozzy skrev:Er det meg? Som er den gamle ?JanR skrev:Den gamle liker seg ikke så godt på utsiden av Haldens bygrenser men skal gjøre ett forsøkDestiny skrev:Skal setta svær Destiny lapp i panna ;D Vi ses på vinylmessa i Fredrikstad JanR... Tar du med han gamle mannen på tur til Fredrikstad eller?
Destiny..
/jan
Går ut fra det.
Vil bare nevne for deg Jan, at som medlem av Halden Vinylklubbe blir det ikke sett på med blide øyne at du oppsøker konkurerende messer. Det skulle ikke forundre meg om det sågar vil bli represalier.
rolfozzy skrev:JanR skrev:Den gamle liker seg ikke så godt på utsiden av Haldens bygrenser men skal gjøre ett forsøkDestiny skrev:Skal setta svær Destiny lapp i panna ;D Vi ses på vinylmessa i Fredrikstad JanR... Tar du med han gamle mannen på tur til Fredrikstad eller?
Destiny..
/jan
Er det meg? Som er den gamle ?
Går ut fra det.
Ta deg en tur til storbyen og handle litt vinyl der også vet du rolfozzy, så kan vi ta en kopp kaffe og preke litt etterpå da vet du.
Destiny..
Takker for hyggelig selskap, og dette må vi få til snart igjen. Hyggelig å samles å lytte til god musikk Vinyl ruler fortsatt i mitt oppsett, det er 4. cd spilleren på rad som får bank så det holder av den gamle gode Luxman snurreren!Rubyred skrev:Endelig er sykkelsesongen over, og Mr. Bear har igjen fått roen til å nyte god musikk. ;D
Anlegget var stort sett det samme som sist, men HT var vesentlig bedre innspilt.
Det tok egentlig bare noen minutter med Reiersrud "Gitar" på cd for å høre at her hadde det skjedd noe positivt. Borte var den skarpe, og spisse diskanten, og den noe slappe bassen.
Slappet mye mer av og kunne kose meg mer med musikken, uten at det var så mye å henge seg opp i.
Lydsignaturen til Sony spilleren var der fortsatt, og i forhold til platespilleren ble klangen litt slank, og blodfattig.
Den nevnte platespilleren ble stort sett benyttet resten av kvelden, da det var snakk om til dels ganske store forskjeller i vinylens favør.
Her var det meste på plass, og foten gikk. Destiny dro frem den ene vinylperlen etter den andre.
Må si jeg hygget meg stort med musikkreportoaret du leverte Mr. Bear, og disse små HT leverte varene.
Takker for servering av støysvak hifi snop, og drikke, og kommer gjerne igjen!
/Rubyred
Vi skal få til en lyttekveld snart Lasse, nå har kona fri en uke, men uka etter det er det klart for god musikk og en hyggelig prat.lassemann skrev:Hmm, ja da må jeg få tatt meg en tur ut til deg snart igjen Destiny. Det høres jo ut som det har vært en god utvikling i anlegget ditt i sommer. Det er rart med disse høyttalerne hvor lang tid innspilling som egentlig kreves...
lassemann
Det foregår akkurat nå en tildels heftig disputt angående CD vs LP i en annen tråd her på HFS, og dette er IKKE et bidrag her.Rubyred skrev:.....................................................................................
Lydsignaturen til Sony spilleren var der fortsatt, og i forhold til platespilleren ble klangen litt slank, og blodfattig.
Den nevnte platespilleren ble stort sett benyttet resten av kvelden, da det var snakk om til dels ganske store forskjeller i vinylens favør.
.....................................................................................
/Rubyred
Destiny skrev:Vi skal få til en lyttekveld snart Lasse, nå har kona fri en uke, men uka etter det er det klart for god musikk og en hyggelig prat.lassemann skrev:Hmm, ja da må jeg få tatt meg en tur ut til deg snart igjen Destiny. Det høres jo ut som det har vært en god utvikling i anlegget ditt i sommer. Det er rart med disse høyttalerne hvor lang tid innspilling som egentlig kreves...
lassemann
Destiny..
Dere på øsssia er så somletelassemann skrev:Den der var morsom Jan.. Haha ;D ;D
Tar med deg også da vet du, det har jo vært planen det siste året..
lassemann
Hei Destiny! En separat dac er jo alltid en god ide, men en virkelig god dac er jo heller ikke billig...Destiny skrev:Hei Salty Jeg har nok fulgt med i tråden din angående malmin oppgraderinga, og har det helt klart oppe til vurdering.
Men et spørsmål jeg stiller meg er hva blir best av malmin oppgraderinga kontra å henge på en god dac på sonyen? f.eks EC sin dac?
Men her i mitt heim er det ingen tvil om at vinyl ruler big time ;D
Destiny..
Jeg vil også være med!SaltyDog skrev:Nå fikk jeg forresten en idé:
Jeg kunne jo ta med min oppgraderte Sony til deg en gang. Da kunne vi jo sammenligne (ganske direkte) en standard 5400 mot en med nytt analogtrinn. Det kunne jo være JÆVLI interessant...
Salty