Destinys stereo for avspilling av god musikk mk 2.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1

Begynner å falle litt for lyden på denna kabeln nå, den er litt mykere/varmere enn d102mk3, så litt av stinget og krispheten blir litt mer dempet, men veldig behagelig å lytte til med stort rom.

Maler nok også med litt bredere pensel, detaljene er der uten tvil, men med litt mindre spot på.

PS. HUSK Å STILLE KLOKKA EN TIME TILBAKE NATT TIL SØNDAG!

Destiny.. :)

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    Da må jeg takke Roda, Lassemann og JanR for hyggelig besøk og så fikk vi spillt masse god musikk :)

Må også sende en hilsen til fru Roda og takke for utsøkt sjokoladekake :)

P.S. Hva het ho 19 åringen vi spillte Roda? en meget spennende plate.

Også var det jo litt morro at sonyn endelig fikk litt skryt da ;)

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.099
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Kjempekveld, Destiny!!
    Sjokoladekakebakeren takker tilbake.
    Kommer med noen kommentarer om lyden i morgen.

Jenta med den flotte stemmen heter Kirsti Huke, plata heter Deloo
    Sonyen er gull i anlegget ditt!

Snakkes
    R

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    Kjempekveld, Destiny!!
    Sjokoladekakebakeren takker tilbake.
    Kommer med noen kommentarer om lyden i morgen.

Jenta med den flotte stemmen heter Kirsti Huke, plata heter Deloo
    Sonyen er gull i anlegget ditt!

Snakkes
    R
    Kirsti Huke var det ja :) Takker Roda, den skal bestilles...

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.963
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Destiny skrev:
    Fortjent skryt, imo... :D

Skulle som tidligere nevnt vært moro å foreta en direkte sammenligning av din Sony og min Malmin-modda utgave, Destiny.

Salty

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    SaltyDog skrev:
    Destiny skrev:
    Fortjent skryt, imo... :D

Skulle som tidligere nevnt vært moro å foreta en direkte sammenligning av din Sony og min Malmin-modda utgave, Destiny.

Salty
    Sony løfta seg fra å være en god spiller til å bli en veldig god spiller når jeg fikk på van den hul the first ultimate! Roda syntes ikke at den hadde de "sony" tendensene her hos meg nå, den spillte bare musikk med stor M!

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Så var det endelig duket for et møte hos Destiny :) Undertegnede, JanR og Roda var det hyggelige selskap for kvelden. Førøvrig hyggelig å møte Roda for første gang og med medbrakt utsøkt hjemmebaket sjokoladekake! Ellers er det aldri spart på noe fra verten, kaffe og noe godt å knaske på setter vi alltid pris på.

Vår musikalske reise går først via den mye omtalte Sony CD-spilleren. I dag var den i form! Rolig vokal jazz og ikke minst Knut Reiersrud "Gitarer" mestrer Sony glimrende med et stort rom og en sjeldent god oppløsning med detaljer og varme så det holder. Disse Dynaudio spiller helt fantastisk rett og slett, bassgjengivelse imponerer også stort fra disse i mine øyne bittesmå kassene.. Vi beveger oss gjennom flere cd'er med smooth jazz, kvinnebassert vokal og det er innertier for anlegget til Destiny!

Så vinyl.. Da jeg besøkte Destiny for et års tid siden var riggen helt overlegen Sony cd synes jeg da.. Lyden er forsatt helt på høyde og kanskje enda bedre, men jeg synes ikke forskjellen er så stor nå, men det nå en gang slik at vinyl er vinyllyd og cd er cdlyd, intet mindre. Vi går igjennom flere skiver, både nye og gamle. Oppløsning og rom er upåklagelig.. Det er nerve og sjel i vinylen, stor gåsehudfaktor gjennom hele seansen. Destiny; du har nå et meget oppegående anlegg som rett og slett imponerer! Sånn jeg ser det var det i går ikke noe å sette fingeren på. Det spilte musikk med nerve og sjel. Mot den varme klangen og det liker jo jeg med forkjælighet for rør.. Takk for en utsøkt lyttekveld og jeg gleder meg til neste gang!

mvh
    lassemann

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    Takk for hyggelig tilbakemelding Lasse :) Og jeg så at du kose deg i går, også spillte vi jo masse god musikk som satte oss i en meget god sinnstilstand da ;D

Ja jeg sier det igjen, van den hul på sonyn var supermatch....

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Takk for en meget hyggelig kveld i går, godt selskap au ;) (beklager at vi var litt sene, min feil)
    En kjempestor takk til Fru RoDa som hadde bakt en sjokolade kake som var hinsides god :)

Skal sies at den turen til Des satt langt inne, snakket om det i ett år snart 8)
    Kommer sent men godt.
    Det skal sies at jeg hadde gledet meg til det her, det meste av hardwaren var ny for meg.
    Sony 5400 (cd-sacd)/Creek Destiny amp, Dynaudio 110'ere. Luxman spilleren, ett syn for såre øyne :)
    DV20 kjenner man passe godt, artig å høre den i en annen setting.

Lasse har vel vært innom det meste og er ikke uenig.
    Som selvutnevnt rørhue og hornkæll er vel jeg den som skal lete etter "feil" ;) , må innrømme at det var ikke mye å sette fingeren på.
    Veldig bra på jazz/akustisk/lugn musikk, eller ikke for komplisert musikk. Hvilket er greit nok for det er vel det Mr B hører mest på. Hjemme så går det mest i hardere musikk og anlegget er tweaket deretter. Smak og behag, ikke dårlig eller bra.
    Overrasket over, positivt, hvor godt de små små Dynaudione henger sammen. Ikke noen hull, bare men masse godlyd. Og utrolig nok gode nedover med litt hjelp fra bakvegg men det låt ikke feil. Ikke noen "sub" tendenser, som sagt veldig overrasket over de små. Går jo ca. 40 av de på ett khorn så.... ;D
    Hadde gledet meg veldig til Sony spilleren som alle skryter av, den skuffet ikke. Spilte stort med ett veldig bra fokus på stemmer. Sidsel E var rett å slett magisk.
    Som Lasse sier lengre opp her så var skillet mellom digital og vinylavspilling ikke så stor, sånn som det skal være imo. Syns Lasse sa det ganske så greit " vinyl låter vinyl og cd som en cd "
    Er noe med vinyl som trigger noe i ørene og hjernen min, man bare moier seg til i sofaen, senker skuldrene og smiler.
    Ampen, sist jeg hørte Creek i butikk låt det relativt "kjedelig", det gjør det ikke hos Mr.B. Artig :) Bruk pengene på musikk, ikke vits å sløse bort penger på hardware i heimen imo.
    Kanskje en riaa :p
    Godt sammensatt anlegg som er mitt i blinken for rom/eier og ikke minst musikk smaken.

Takk igjen for at vi/jeg fikk komme. Fristet absolutt til gjentagelse.
    Neste gang skal jeg ta med litt musikk ;)

ps: likte The Orb, skal handles inn.

edit. Må bare si at jeg så på hele gutten i går at han koste seg, det syns jeg var herlig :)
    Man skal nyde musikk, hva en bruker til å få lyd i heimen er ikke så viktig imo.

/jan

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    Takker igjen for hyggelig tilbakemelding :)

Ja de små bøttene har en mye større lyd enn størrelsen på dem skulle tilsi ;D Creeken er litt glansfull i lyden som kler 110 veldig bra.

Ang riia så har jeg bestillt den store strømforsyninga for en test da Pål mener at den får Era V til å lyde klart bedre!

Her skal det handles musikk ja ;D har inne to bestillinger nå, pluss at jeg har vært innom kompaniet og handla noen plater i dag.

Du får lytte igjennom Anathema og No Man platene og gi en tilbakemelding på dem.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Destiny skrev:
    Ang riia så har jeg bestillt den store strømforsyninga for en test da Pål mener at den får Era V til å lyde klart bedre!

Det tviler jeg ikke på, hold oss litt oppdatert på den fronten.

Destiny skrev:
    Du får lytte igjennom Anathema og No Man platene og gi en tilbakemelding på dem.

Vær du sikker, blir garantert ett par timer i bunkersen i kveld :)

Destiny skrev:
    Takker igjen for hyggelig tilbakemelding :)

Bare høggelig ;)

/jan

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.099
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ikke bilder, ja det er litt flaut. :-[
    Får skylde på at det var for moro å høre på musikk og at Destiny hadde det så mørkt i stua :D :D

Anlegget til Destiny har en moderat prislapp i forhold til masse av det som presenteres på sidene her på HFS.
    Tør jeg anslå ca 60-65k for rubbel og bit? ::)
    Det er på mange måter jævli moro når slikt utstyr kan spille så bra og gi store opplevelser med musikk!

Spesielt oppsett i Destinystua.
    Hjørnesofa inntil ene kortveggen (og litt på ene langveggen såklart siden det er en hjørnesofa)... :p
    Høyttalerne plassert på langveggene, og de er lange, med tør jeg gjette på 2,5-3m avstand fra sweetspot til høyttalerne? Elektronikken står plassert bak ene høyttaleren og høyttalerkablene til den andre tar en tur i kjelleren før den kommer opp i stua igjen.
    Det gir et gedigent åpent rom bak høyttalerne som bidrar på flere måter til å gjøre illusjonen av dybde særdeles tilfredsstillende. Bassen finnes fra de små høyttalerne fordi man sitter inntil bakveggen, frem for å hente kake/sjokolade/kaffe/brus så minker bassnivået betraktelig.

Litt sånn som dette er oppstillingen:

Jeg er selv litt fan av Sony etter mitt samboerskap med CDP-XA50ES, men ikke så fan av XA5400ES.
    Det vil si, jeg ville bare så inderlig at den skulle ha litt mer tyngde og bittelitt mer fylde i lyden for å være helt der. Hos Destiny savnet jeg ikke noe av dette, selv om jeg såklart ikke vet hvordan det kunne blitt med en annen spiller. Poenget er at jeg ikke savnet tyngde eller fylde overhodet, det fungerte helt topp og viser hvor bra det kan bli når matchen er perfekt.

Vinyl har vinyllyd og cd har cdlyd sier Lassemann, og jeg er hjertens enig. Nedtur er feil å kalle det, men at cdlyden er tett på vinyllyden hos Destiny synes jeg, og det er akkurat sånn det skal være som JanR sier. Så kan man velge hva man vil høre på ut fra musikken og ikke formatet. 8)

Creek har jeg aldri hatt hjemme i eget anlegg, og husker vel egentlig kun den fantastiske opplevelsen med små Epos og Creek på Horten-messen en gang i verden som mitt eneste inntrykk av Creek.
    Det blir vanskelig å si noe om Creek Destiny siden den stå i et ukjent oppsett i et ukjent rom, men den gjør seg i alle fall ikke bort! Tror dette er et veldig godt tips dersom man leter etter integrert 100watter. :)

110ene kjenner jeg fra før, og digger dem fra før! Havnet nesten på dem selv, men ville ha litt mer bass hjemme og det ble 140er istedet. Angrer ikke på det, og 140ene er bedre høyttalere på alle parametre. Eller?
    Det er slik at sjarm ikke er noe man gir karakterer for hos høyttalere, men nettopp det har 110ene i bøtter og spann. Og så er de jævli gode på å jukse, eller lyve, selv om Dynaudio proklamerer at Danes Don't lie.
    For disse småtassene spiller så stort for sin lille bortgjemte størrelse at det oppleves naturstridig.
    En liten hump i bassen, en liten dose feit i bassen og en god kamuflert rekkevidde som er nærmest usynliggjort hos Destiny grunnet plassering, som igjen er grunnet erfaring og kunnskap fra en ekte hifientusiast. ;)

Fokuset trekkes naturlig mot høyttalerne når man hører på et ukjent oppsett, det er jo der lyden kommer fra...
    Hos Destiny fylles stua til randen med vellyd, en høyde og dybde i lydbildet som er rett og slett jævli bra. Ikke minst en fylde og naturlig størrelse på lydbildet som er orntli livaktig. Det myldrer av detaljer, smattelyder, pustelyder, klaffelyder og andre bilyder sammen med en oppløsning som virker nær uendelig som det fineste pulver. Samtidig, jeg gjentar, SAMTIDIG som det har en naturlig mørk klangbalanse.
    Det aller aller største plusset i min bok får instrumentklang og stemmer, Cohens lavfrekvente rulling i stemmen og piano som låter SÅ ekte!
    Kveldens største opplevelse ble Kirsti Huke hvor tid og sted ble borte og der kun var musikk! Herlig!

Dette var lærerikt, givende og veldig hyggelig, Destiny. Takk for at jeg fikk trenge meg på. :D
    Veldig hyggelig å møte JanR atter en gang og å hilse på Lassemann for første gang.

Gleder meg til flere Østfold-treff! 8)

Mvh
    Rolf

Vedlegg

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Glemte å få med rommet, bra du husket på :)

Og en flott oppsummering imho.

/jan

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    Det du summerer opp Roda er jo det jeg har jobba for å få til i de åra jeg har hatt hi fi som hobby.

Har alltid vært glad i perspektiv, rominformasjon, holografi med høy oppløsning og sort bakgrunn, men som du sier å samtidig få til størrelse på instrumenter og stemmer, som jeg pleier å si: det må væra kropp på tonen ;)

Som Lassemann sa i går: nå kjenner jeg igjen godlyden i stua di Bjørn!

Det var et meget hyggelig hi fi møte i går med masse god musikk, Kirsti Huke er bestillt, og Shelby Lynne på vinyl Roda ;)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    RoDa skrev:
    Anlegget til Destiny har en moderat prislapp i forhold til masse av det som presenteres på sidene her på HFS.
    Det er på mange måter jævli moro når slikt utstyr kan spille så bra og gi store opplevelser med musikk!
    Veldig positivt å lese akkurat dette.

Det er vel snart ingen som tør lage seg en anleggstråd med f.eks. komponenter med nypris på stakkarslige 50-60K når man ser de avsindige lottomillionær-produktene i mange av "mitt anlegg"-trådene. ...Selv om man i "utenforstående" miljøer ville bli diagnostisert som gal hvis visse bekjente fikk høre at ens anlegg kostet "over 50.000". ;)

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.963
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Dazed skrev:
    RoDa skrev:
    Veldig positivt å lese akkurat dette.
    Det er vel snart ingen som tør lage seg en anleggstråd med f.eks. komponenter med nypris på stakkarslige 50-60K når man ser de avsindige lottomillionær-produktene i mange av "mitt anlegg"-trådene. ...Selv om man i "utenforstående" miljøer ville bli diagnostisert som gal hvis visse bekjente fikk høre at ens anlegg kostet "over 50.000". ;)
    Veldig godt formulert, RoDa og Dazed! ;D

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.099
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Destiny skrev:
    Det du summerer opp Roda er jo det jeg har jobba for å få til i de åra jeg har hatt hi fi som hobby.
    Da er du i mål da ;) 8)
    Sjekk ut den der Blue Jeans kabelen? La den stå i noen dager for å høre hva den gjør eller ikke gjør.
    Tror den kan overraske litt den der. :)

R

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Om folk vil bruke en million kroner på anlegg så er det helt orden for meg, samme med de som bruker 50000 kroner.
    Poenget er å få det man definerer som godlyd i heimen.
    Sjøl så har jeg begrenset "budsjett" så da får man gjøre det beste ut av det man har til rådighet. Ser hverken opp eller ned på folk, samme hva de har av anlegg/uansett pris.

Nå skal det sies at utfordringen ligger vel i å få godlyd for minst mulig kroner og heller bruke penger på musikk ;)
    Det har Des klart imo. Mye godlyd og ikke minst den lyden Des vil ha, hvis ikke jeg har misforstått :)

Tror nok RoDa's estimat er i nærheten av sannheten.

/jan

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    Man kan absolutt få til et godt annlegg som leverer meget god lyd med å treffe med de riktige produktene som passer bra sammen, og som passer rommet de skal spille i.

Man må ikke tømme det som er av bankkontoer, men samtidig ser jeg ikke noe galt i å bruke penger på hobbyen sin, det har litt med hvor mye penger du VIL bruke og hvor mye penger du KAN bruke.

Som jeg sa til Roda i går så har jeg en fiosofi om at ca 20k +- pr enhet i annlegget er som oftest godt brukte penger, da er du på et nivå der priskurven gjerne stiger ganske mye mere enn bedre lyd kurven hvis dere skjønner.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Om folk vil bruke en million kroner på anlegg så er det helt orden for meg, samme med de som bruker 50000 kroner.
    Selvsagt. Har man råd og lyst, så ser jeg ikke noe problem med at folk bruker mange av mine årslønner på stereoanlegget sitt, for den saks skyld. Jeg mente bare at det er lett å bli litt satt ut når nesten alle anleggstrådene man åpner består av "absolute spitzenklasse"-komponenter av unobtainium og one-off høyttalere med membraner av hvalrossforhud. ;)

Beklager OT.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.027
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Meget hyggelig lesing og veldig intr hva anlegget til Destiny får frem av vellyd :D
    Syns de tre "besøkere" får frem mange gode og poengterte sider ved dette anlegget og det rommet det står i.
    Ingen tvil om gode og ikke minst musikalske toner i heimen til Destiny , veldig godt formulert av de skrivende og lyttende herrer !!! ;D ;D

gismo

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    JanR skrev:
    Selvsagt. Har man råd og lyst, så ser jeg ikke noe problem med at folk bruker mange av mine årslønner på stereoanlegget sitt, for den saks skyld. Jeg mente bare at det er lett å bli litt satt ut når nesten alle anleggstrådene man åpner består av "absolute spitzenklasse"-komponenter av unobtainium og one-off høyttalere med membraner av hvalrossforhud. ;)

Beklager OT.
    Ser den.

:)

Beklager ennå mere OT.

/jan

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.027
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Destiny skrev:
    Man kan absolutt få til et godt annlegg som leverer meget god lyd med å treffe med de riktige produktene som passer bra sammen, og som passer rommet de skal spille i.

Man må ikke tømme det som er av bankkontoer, men samtidig ser jeg ikke noe galt i å bruke penger på hobbyen sin, det har litt med hvor mye penger du VIL bruke og hvor mye penger du KAN bruke.

Som jeg sa til Roda i går så har jeg en fiosofi om at ca 20k +- pr enhet i annlegget er som oftest godt brukte penger, da er du på et nivå der priskurven gjerne stiger ganske mye mere enn bedre lyd kurven hvis dere skjønner.

Det kommer også veldig kloke og fornuftige ord fra anleggseier selv syns jeg ;)
    Og den nevnte priskurven fra det nivå du nevner er jeg meget enig i Destiny :)
    Har selv handlet brukt og mye på dette nivået med gode resultater.

gismo

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    Det er ikke meninga fra min side å si at jeg har bedre eller like bra lyd som de som sitter på meget dyre annlegg!

Jeg har den lyden jeg har, og er fornøyd med det uansett hva prisen måtte være ;)

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    I dag har jeg fått henta den store strømforsyninga til Graham Slee :) skal putten på Era V etterpå og høre hva som skjer.

I henhold til Pål på Stereolab er den en klar oppgadering av riian...

Skal også putte inn et par Blue Jeans kabler som Roda la igjen her etter besøket på søndag, artig å høre hva de kan få til med sonyen ;)

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    Et inntrykk for kvelden av denne PSUen
    litt mer kraft i lyden, litt mer kontroll, litt mer ro, ja egentlig litt mer av alt!

Men er denne oppgraderinga/forandringa en forbedring? Tja.... følte at jeg kanskje mista litt av den "rosa" lyden på den lille PSUen, men det er nok flere plusser og bare en minus!

Summa sumarum så er det en oppgradering, men det skal også passe til musikklytteren også da, så jeg får ta en bedre lytt i morra hvor jeg veksler mellom begge PSUene i morra når de analytiske evaluerings øra har fått nullstillt seg igjen....

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.099
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Spennende førsteinntrykk, Destiny. Ikke minst ærlige, blir spennende å høre om den nye får litt rosafarge på sikt. :D
    Jeg fant en Gino Vanelli skive i dag, forresten. Men tok den ikke med deg, den var litt for slitt/ripete.

R

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    Spennende førsteinntrykk, Destiny. Ikke minst ærlige, blir spennende å høre om den nye får litt rosafarge på sikt. :D
    Jeg fant en Gino Vanelli skive i dag, forresten. Men tok den ikke med deg, den var litt for slitt/ripete.

R
    Du får et referat på BJ kabeln i morra også Roda...

Du må dra med deg Gino Vanelli hvis du får tak i et bra eks!

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    Kom ut kom fram ropte kjerringa og dro vekk gardina, og det er nettopp det som skjer med denna nye strømforsyninga til Graham Slee Era V riiaen

Det blir borte en gardin, og det blir enda et snepp bedre innsyn til musikken, vokal og instrumenter trer enda tydligere frem, det blir litt mer saft og kraft i lyden.

Det var litt nedtur og gå tilbake til den lille strømforsyninga gett :-\ så da må jeg nok bare trå tel og kjøpe den store da ;D

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    Har også fått testa ut noen kabelstumper som Roda la igjen her, det var et sett Blue Jeans som så helt greie ut ved å bruke øya i hvertfall. Jeg har ingen aning om hva de koster!

Detta anser jeg for å væra en nøytral kabel, kan vel ikke si at det var noe opptur på sonyen her hos meg.

Jeg føler at sonyen trenger en kabel som har litt kjøtt og blod, kropp på tonen, litt varme ,litt glans, litt delikatesse og finesse, og det opplevde jeg ikke med BJ kabeln!

På sonyen var den heller litt mot det anemiske, savner litt av gløden og varmen fra Van Den Hulen, men det er nok en helt grei kabel til noen andres anlegg.

Sorry Roda :-\ men den var ingen innertier her hos meg....

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.099
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    De var ikke noe hurra her i kåken heller, men blir nok fine til TV-bruk eller noe skal du se. :)
    Jobben har de gjort allerede, gitt meg en unnskyldning til å besøke deg igjen for å hente dem. ;D

R

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    RoDa skrev:
    110ene kjenner jeg fra før, og digger dem fra før! Havnet nesten på dem selv, men ville ha litt mer bass hjemme og det ble 140er istedet. Angrer ikke på det, og 140ene er bedre høyttalere på alle parametre. Eller?
    Det er slik at sjarm ikke er noe man gir karakterer for hos høyttalere, men nettopp det har 110ene i bøtter og spann. Og så er de jævli gode på å jukse, eller lyve, selv om Dynaudio proklamerer at Danes Don't lie.
    For disse småtassene spiller så stort for sin lille bortgjemte størrelse at det oppleves naturstridig.
    En liten hump i bassen, en liten dose feit i bassen og en god kamuflert rekkevidde som er nærmest usynliggjort hos Destiny grunnet plassering, som igjen er grunnet erfaring og kunnskap fra en ekte hifientusiast. ;)

Fokuset trekkes naturlig mot høyttalerne når man hører på et ukjent oppsett, det er jo der lyden kommer fra...
    Hos Destiny fylles stua til randen med vellyd, en høyde og dybde i lydbildet som er rett og slett jævli bra. Ikke minst en fylde og naturlig størrelse på lydbildet som er orntli livaktig. Det myldrer av detaljer, smattelyder, pustelyder, klaffelyder og andre bilyder sammen med en oppløsning som virker nær uendelig som det fineste pulver. Samtidig, jeg gjentar, SAMTIDIG som det har en naturlig mørk klangbalanse.
    Det aller aller største plusset i min bok får instrumentklang og stemmer, Cohens lavfrekvente rulling i stemmen og piano som låter SÅ ekte!
    Kveldens største opplevelse ble Kirsti Huke hvor tid og sted ble borte og der kun var musikk! Herlig!
    Høres ut som dere har det hyggelig i østfold.

Focus 110 og 140 er latterlig gode høyttalere, fått kjempekritikker i Stereophile, måler bra og i mine ører låter de også meget bra. Er overbevist om at det er de beste høyttalerne i prisklassen.

Synes dette oppsettet ser ut som et godt og fornuftig oppsett.

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    De var ikke noe hurra her i kåken heller, men blir nok fine til TV-bruk eller noe skal du se. :)
    Jobben har de gjort allerede, gitt meg en unnskyldning til å besøke deg igjen for å hente dem. ;D

R
    Det skal vi nok få til Roda ;D

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    Anonym skrev:
    RoDa skrev:

Høres ut som dere har det hyggelig i østfold.

Focus 110 og 140 er latterlig gode høyttalere, fått kjempekritikker i Stereophile, måler bra og i mine ører låter de også meget bra. Er overbevist om at det er de beste høyttalerne i prisklassen.

Synes dette oppsettet ser ut som et godt og fornuftig oppsett.
    Du sitter jo ikke akkurat dårlig til høyttalermessig sjøl da Anonym, har et sett ganske råe Dynaudioer ja :)

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    Fikk denna på vinyl i posten i dag ;D

Så nå skal det nytes god musikk på vinyl ;D

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    Testa litt nettkabler i kveld, dro på hi fi klubben og kjøpte med en Van den hul the mainserver
    i håp om å få enda et snepp varmere lyd på cd uten og dulle lyden helt inn i rosa skyer!

Dro ut min gamle gode ww stratus 5.2 og putta i van den hul the mainserver ;D

Men nei :-\ detta ble for mykt og dullete, så her var det nok bare å putte tilbake ww nettkabeln gett!

Syns fortsatt det er merksnodig at et par nettkabler skal lyde såpass forskjellig ???

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.099
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Nettkabler er noe av det mest forunderlige, ja.
    På grensen til irriterende at det skal ha noe å si.... :D

Synes FAT LMC er bra saker, men lurer på noe Furutech til neste gang.
    Solgte mine FAT LMC, så noe må jeg finne på...... ::)

R

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    Nettkabler er noe av det mest forunderlige, ja.
    På grensen til irriterende at det skal ha noe å si.... :D

Synes FAT LMC er bra saker, men lurer på noe Furutech til neste gang.
    Solgte mine FAT LMC, så noe må jeg finne på...... ::)

R
    Ja det lyder jo ikke gæærnt med ww stratus 5.2 på sonyen da :) men du vet den jævla nysjerrigheten da ;) Kanskje vi skal høre med Salty om vi skal ta den sammenligningstesten med sonyane snart.

Hvordan låt FAT LMC syns du da?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Er det forskjell på nettkabler også nå da. Bedre å snu stikket, hvem vet kanskje det funker.

/jan

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn