Destinys stereo for avspilling av god musikk mk 2.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    Er det forskjell på nettkabler også nå da. Bedre å snu stikket, hvem vet kanskje det funker.

/jan
    Har prøvd det også Jan ;D syns faen døtte jeg hører forskjell på hvilken vei nettstikket står også jeg 8) Gal mann ;D

Destiny.. :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Destiny skrev:
    JanR skrev:
    Er det forskjell på nettkabler også nå da. Bedre å snu stikket, hvem vet kanskje det funker.

/jan
    Har prøvd det også Jan ;D syns faen døtte jeg hører forskjell på hvilken vei nettstikket står også jeg 8) Gal mann ;D

Funker hver gang ;)
    Det er ikke kødd engang.

Spesielt på kilder (cd spillere osv)

/jan

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    Ja det er vel stort sett på cd spillere keg har tatt nettstikk stuntet, mener å huske at vi har hørt forskjell på effekttrinn også!

HI FI er rare greier, eller så er det vi hi fi entusiaster som er rare typer ;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Destiny skrev:
    Ja det er vel stort sett på cd spillere keg har tatt nettstikk stuntet, mener å huske at vi har hørt forskjell på effekttrinn også!

HI FI er rare greier, eller så er det vi hi fi entusiaster som er rare typer ;)

Vi kan vel si at det er hifi'n som er rar, ikke sant ::)

;D

/jan

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    Hifin er rar...... ;D

Rubyred

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Fredrikstad
    Undertegnede, og møllemannen tok igjen turen til Mr.Bear.

Nye kabler, samt strømforsyning til riaa trinnet skulle til pers!
    Ifølge Destiny, skulle den nye VDH kabelen ha gjort underverker for cd spilleren. ;)

Bevertningen var som altid upåklagelig, og etter en stunds løsprat, ble første cd satt i gang.

Syntes Destiny har gjort mye bra det siste året, og har satt sammen et anlegg som i mine ører gir utrolig mye for pengene. Den nye VDH kabelen er intet untak.
    Det spiller en tanke mørkere, og fyldigere enn sist, og mye av mine små argumenter mot typisk Sony klang i cd spilleren er borte.

Det er fortsatt en litt slank mellomtone, men her snakker vi om marginer. Et eksempel er litt mangel i størrelse, og kropp på kassegitaren til Reiersrud på "Guitar".

Dette var ganske lett å høre når vi sammenlignet vinyl, og cd. Platespilleren spiller med mer varme, og tyngde, og har mer ro. jeg slapper rett og slett mer av.

Var ellers ikke i stand til å høre de store forskjellene på ny, kontra gammel strømforsyning til riaa, men hos Destiny er vinylriggen fortsatt i førersetet, men marginene minker.

I bilen på veien hjem diskuterer Møllemannen, og jeg våre intrykk av kveldens seanse, og er veldig enig i hva vi hadde hørt, men Møllemannen var ikke helt fornøyd..... :(

Den kombinasjonen som spilte best var helt klart vinyl, men i sitt anlegg har Møllemannen bare cd spiller, og Squeezebox Transporter. Det var tydelig at savnet etter vinyl var stort! ;D

Uansett er dette småpirk. Nå er det bare å nyte all den nye musikken som stadig renner inn i huset. Respekt gis for at mesteparten av investeringene til anlegget legges i musikken Mr Bear! :)

Takker for denne gang!

/Trond

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    Her har nok 90% av pengebruken gått til musikk de siste åra ja ;D

Musikken er og blir det primære, men det er alltid fint å få servert god musikk av et godtlydende annlegg ;)

Ang strømforsyning til riiaen er det ikke natt og dag, men forbedringene er ganske klare ved direkte sammenligning!

Nå er vi som jeg sa i går ferdig med analyseringen av annlegget og lyden frem til i tilfelle neste innvestering i annlegget, neste gang spiller vi bare div musikk og kosær oss ;D

Takk for hyggelig selskap i går :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Destiny skrev:
    Nå er vi som jeg sa i går ferdig med analyseringen av annlegget og lyden frem til i tilfelle neste innvestering i annlegget, neste gang spiller vi bare div musikk og kosær oss ;D

Gjør ikke annet jeg ;)
    Og sånn skal det være.

Si i fra når du vil ha platene dine igjen. Om du svinger innom her med Trond for eks (og tar deg litt bedre tid enn sist) eller om jeg svinger bortom en kveld.

/jan

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    Har du fått spellt igjennom alle a Jan? Likte du i tilfelle No Man platene, og hørte du noe norskt der?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Destiny skrev:
    Har du fått spellt igjennom alle a Jan? Likte du i tilfelle No Man platene, og hørte du noe norskt der?

Likte den ene veldig godt, Flowermouth hvis jeg ikke husker feil.
    Og ja, ikke til å unngå å høre det vettu. Skal sies at jeg skvatt litt "hva fan skjedde nå...." ;D

Godt igjennom alle opptil flere ganger. Og skjønner at jeg må jobbe meg bakover i tiden når det gjelder Anathema. Relativt snille de her, betyr ikke at de er dårlig, men fortrekker litt mere fart-fres.
    No-man, blir nok bestilt litt der og ja.

PRR, likte veldig godt den dobbel skiva. Må handles inn først som sist.

/jan

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    PRR kan nok bli vanskelig å få tak i kanskje? Kjøpte den på en konsert på Rockefeller hvor Porcupine Tree spillte, Pure Reason Revolution var forband.

Også lille Grete a gett ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Destiny skrev:
    PRR kan nok bli vanskelig å få tak i kanskje? Kjøpte den på en konsert på Rockefeller hvor Porcupine Tree spillte, Pure Reason Revolution var forband.

Også lille Grete a gett ;D

PRR får man tak i, iaf i utlandet. Ikke sjekket her hjemme.
    Vi får se hva julenissen har med til far ;)

/jan

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    Svinga innom Playcom i østfoldhallen i går og tok med denna her
    en plate med ekstrem høy svingfaktor, og med et stjernelag bak instrumentene.

Glenn Hughes, Joe Bonamassa, Jason Bonham, Derek Sherenian... Her er det bare å løpe å kjøpe folkens :)

I går sto Martin i butikken alltid like blid... jeg oppfordrer alle i distriktet til å bruke Playcom på vinyl, de har planer om å utvide vinylavdelingen etter nyttår..... ;D

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    Etter å ha vært så dum å selge mine Denon AHD 2000
    som jeg var meget fornøyd med.

Det er det beste headsettet jeg har hatt, og da har jeg hatt Grado 125 og Grado 80, Sennheiser HD 650 og Sennheiser HD 595, Denon AHD 1000 og Denon AHD 1001. Phillps HP 890 og et AKG sett ?

Dro derfor i dag og kjøpte meg Denon AHD 2000 igjen, og nå får jeg bare beholde dem og kjøpe en Hodetelefon forsterker som passer til etterhvert.

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1

Måler veldig bra også...

Rubyred

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Fredrikstad
    Grattis med nye hodetelefoner Mr. Bear. Skulle gjerne hatt et par også. Mine Sennheiser er dypt savnet. :(
    Hvordan de måler sier ellers ikke en dritt om hvordan de spiller..... er nå min erfaring!!! ;)

/Trond

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    Rubyred skrev:
    Grattis med nye hodetelefoner Mr. Bear. Skulle gjerne hatt et par også. Mine Sennheiser er dypt savnet. :(
    Hvordan de måler sier ellers ikke en dritt om hvordan de spiller..... er nå min erfaring!!! ;)

/Trond
    Takker Trond :)

Det er veldig deilig å bare slenge seg på sofaen med lyden tredd inn i øregangene, og disse Denon klokkene spiller utrolig deilig ;D

Står til innspilling i kjellern nå....

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    Da må jeg få takke Rubyred og OleChr for hyggelig selskap i går, da var det ren vinylkveld hvor vi spillte fra siste Clapton, hele siste Springsteen ;D

Og til sist men absolutt ikke minst så spillte vi hele KIND OF BLUE med Miles Davis ;D da satt det tre gamle kara og rista i takt gett ;D

Og gotteskålene var som alltid et hyggelig innslag og hyppig besøkt av de tilreisende ;D

Lyd ble ikke diskutert engang, kom bare en glose innimellom: det spellær deilig!

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.026
    Torget vurderinger
    2
    Kosekveld.

Denne du spilte Destiny?

Har den kommet på vinyl? Er den bra? Bør jeg kjøpe den? Blir vel til det. :)

Rubyred

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Fredrikstad
    Hyggelig med en vinylkveld Mr. Bear. Lenge siden sist vi har hatt en musikkveld med bare vinyl. Må definitivt gjentas!

Lite utstyrs, og HiFi prat, men desto mer nyting av musikk. Julemarsipan, og Twist er heller aldri fei! ;D

Gjentar kanskje meg selv Mr. Bear, men nå er det bare å roe ned HiFi kjøpingen, og investere i mer musikk!

Nå som du er i mål, håper jeg utbyttings spøkelset holder seg langt unna. Nå er du på et nivå, hvor fallhøyden er stor, og evt. oppgraderinger blir kostbare ;)

Takker ellers for lån av musikk. Mange spennende plater. Spesielt Chet Baker/Gerry Muligan falt i smak.

Nå er det vel snart min tur å holde en vinyl aften! ;D

/Trond

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    rolfozzy skrev:
    Kosekveld.

Denne du spilte Destiny?

Har den kommet på vinyl? Er den bra? Bør jeg kjøpe den? Blir vel til det. :)

Det var den vi spillte ja rolfozzy ;D det er en absolutt knallplate, og Springsteen på sitt beste vil nok mange mene!

Derfor er det bare å gå til innkjøp rolfozzy ;D

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    Rubyred skrev:
    Hyggelig med en vinylkveld Mr. Bear. Lenge siden sist vi har hatt en musikkveld med bare vinyl. Må definitivt gjentas!

Lite utstyrs, og HiFi prat, men desto mer nyting av musikk. Julemarsipan, og Twist er heller aldri fei! ;D

Gjentar kanskje meg selv Mr. Bear, men nå er det bare å roe ned HiFi kjøpingen, og investere i mer musikk!

Nå som du er i mål, håper jeg utbyttings spøkelset holder seg langt unna. Nå er du på et nivå, hvor fallhøyden er stor, og evt. oppgraderinger blir kostbare ;)

Takker ellers for lån av musikk. Mange spennende plater. Spesielt Chet Baker/Gerry Muligan falt i smak.

Nå er det vel snart min tur å holde en vinyl aften! ;D

/Trond
    Så fort du slår på jungeltrommene ang vinylkveld er jeg klar Trond ;D

P.S. Er litt redd for det dærra oppgraderingsspøkelse sø ::)

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    Da må jeg få takke RoDa, rolfozzy og Mbare for hyggelig besøk i kveld :) I dag var cd spillern av en eller annen grunn ikke form :-\

Men heldigvis så har vi vinylen, og der ble det spillt mye bra musikk ;D

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.026
    Torget vurderinger
    2
    Hyggelig kveld ja.

Det løsna etter julemusikken hadde blitt avspilt. Det var en stund der jeg følte meg hensatt tilbake til barndommens tvangsoppmøte på søndagsskolens julefester. Er det rart jeg har blitt hedning?

Men det er nå så.

Du har ellers mye bra musikk på vinyl, Destiny. Må vel etterhvert få The Promise- Springsteen i hus her. Hørtes lovende ut.

Og takk for servering av cola light, som ble nulla ut med marsipanpølser og sjokolade. :)

Bra pick up du har. Jeg fikk lyst på en Dynavector igjen.

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    rolfozzy skrev:
    Hyggelig kveld ja.

Det løsna etter julemusikken hadde blitt avspilt. Det var en stund der jeg følte meg hensatt tilbake til barndommens tvangsoppmøte på søndagsskolens julefester. Er det rart jeg har blitt hedning?

Men det er nå så.

Du har ellers mye bra musikk på vinyl, Destiny. Må vel etterhvert få The Promise- Springsteen i hus her. Hørtes lovende ut.

Og takk for servering av cola light, som ble nulla ut med marsipanpølser og sjokolade. :)

Bra pick up du har. Jeg fikk lyst på en Dynavector igjen.
    Hei rolfozzy :) ja du kom vel ut i null med cola LIGHT og marsipanpølser ;D

Så at du vred deg i ren glede over den sakrale julemusikken vi spillte ja ;D

Følte at det var vinylen som gjorde kvelden i går, cd spillern hadde en dårlig dag på jobb... merkelige greier det med hi fi. Dynavectorn er en meget god pick up som både lyder godt og sporer godt.

Springsteen boksen er et must, og må innhandles snarest rolfozzy ;)

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.101
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hei, Destiny!
    Takk for servering og musikk i går.
    Takk til Mbare og rolfozzy for, som vanlig, hyggelig lag.

Denne var litt småsjuk i adventstida virket det som.
    Selv om den tydelig viste forskjell på CD og SACD i vår ultimate blindtestTM

Denne derimot klarte å grave frem masse godlyd i rillene. Eneste forskjell fra sist var vel poweret til RIAA?
    Hmm...

R

Vedlegg

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    Ja denne
    gjorde jobben RoDa.

Det er som jeg sa i går: Det er utrolig hva man kan få til med moderne teknologi ;D

Hadde jo egentlig masse mer vinyl på lur som vi ikke fikk spillt i går, men det kommer vel flere muligheter.

Du får lytte gjennom medlånte cd plater, og kjøpe dem på vinyl siden da vet du ;)

Spesielt Showtime er en fantastisk plate!

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Er ikke cd spillere mere sånn fungerer - fungerer ikke dings ?

Uansett så er vinyl å foretrekke, imho.

/jan

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.101
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Den ga mersmak den DVen.
    Må tenke på en sånn når min egen Ortofon en vakker dag er utslitt. ;)

At den passer godt i Rega-arm er jo også betryggende.

Luxman drivverket var sikkert ikke helt uskyldig når det gjelder godlyden det heller da...

R

Vedlegg

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    20XL skal etter hva jeg har hørt være sneppet enda bedre oppløst enn H versjonen, men her snakker vi nok ørsmå nyanser?

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ikke for å bry meg. (nuvél) ...Men er det noen grunn til at mange monterer pickup med skruehodene under og mutterne på toppen?

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    Er ikke cd spillere mere sånn fungerer - fungerer ikke dings ?

Uansett så er vinyl å foretrekke, imho.

/jan
    Man skulle vel som du sier tro at en cd spiller funker eller ikke funker JanR ??? Men jeg må nok si at den spillte mye bedre når du var her sist, da lød den jævli bra ;D

Forstå det den som kan ::)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn