Devialet vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.333
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Ja har sjekket Roon, også spilt lper og cder. Bruker ikke wifi.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.460
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Er det mulig å fikle med gain-innstillinger inne på devialet config?
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.333
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Bruker standar innstillinger (som de fleste andre tipper jeg), kan stille max utgangs effekt som vist nonen poster over men den står på max (440w).
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    821
    Antall liker
    470
    Torget vurderinger
    10
    Kan man dempe inngangene? Husker ikke helt..
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.333
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Ikke det jeg har sett, dvs jeg har ikke juster på noe.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.333
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Testet Airplay (Apple) i går og litt idag. Sendte lyd fra Ipad til Devialet fra youtube og lyden var ikke i synk med bilde så da blir ikke det brukt før/om det kommer en fix.
    Synest ikke lyden fra Tidal var noe særlig, og lydnivået har var mye lavere en på de andre inngangene. Brukte Airplay i natt/dag for å få noen flere brukstimer så det og noen podcaster er vel det som jeg ser som bruksområdet foreløpig.
     

    Extratyggis

    Medlem
    Ble medlem
    24.03.2016
    Innlegg
    21
    Antall liker
    9
    Sted
    Sandefjord
    Mine Dali Rubicon 8 har følsomhet på -90,5db. Med -5db på Devialet 200 spiller de ganske så høyt.

    Med dine KEF på 85,5 db trenger du godt over det dobbel effekt for å oppnå samme volum. Meg bekjent må man dobble effekten for +3db. I forhold til mine Rubicon trenger du +5db, som nesten er enda en dobling.. Eller tenker jeg helt feil? :)
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.570
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jeg spilte ganske høyt på -13 /WiFi D400 mot Elac fs267 og -10 Harbeth 30.1. Dette låt tøft og rent! Harbeth 30.1 er for øvrig en meget bra firegangerskoeskestørrelseminimonitor. Har kapasitet til å spille høyt uten å bryte opp så lett. Ca 8" bass. Diskanten er i særklasse på Devialet. Langt bedre dybde og dynamikk enn bånd og jet-modeller. Harbeth er ikke så glad i "mye" SAM. Derimot var ELAC det.
     
    Sist redigert:

    åsmund_teodor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    292
    Antall liker
    93
    For min del blir jeg blåst av banen på -10 på mine SA Pandion 30. Husk musikken er forskjellig mastret og at "Loudness war" utgjør enorme forskjeller!
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.333
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Soundgarden dumper prisene på 130/220/440 NOK 40K/65K/100K
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.333
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Kommer fra Frankrike etter Core oppdatering.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.333
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Forstod det sånn. Av 440 så skulle 7/10 være "eskenye" og 3 demo.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.460
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Vanskelig å si da vi ikke vet noe om hva som har blitt sagt eller avtalt. Hvis jeg tolker deg rett har du bestilt/reservert en brukt Expert 200 og brukt en finansieringsløsning for å bekrefte reserveringen. Utifra dette kan jeg ikke se at forhandler har gjort noe galt, kanskje det er en misforståelse mellom dere?
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.460
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Har du signert dokumenter på at du vil gå videre og samtidig bekrefter at du har mottatt varen, så står du ikke særlig sterkt. Men er problemet at du egentlig ville ha hatt to uker senere forfallsdato? Isåfall kan du muligens flytte betalingsdato hos finansieringsaktøren.

    Er problemet at du ikke har bestemt deg at du faktisk vil kjøpe forsterkeren eller at du mistenker at du ikke vil få den nå som du allerede har betalt og bekreftet at den er mottatt? Kan høre med banken du finansierte gjennom om hva du bør gjøre, kan være du kan bestride kravet da du ikke har mottatt noen vare.
     

    John BM

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.05.2016
    Innlegg
    63
    Antall liker
    34
    Med gode priser på devialet bør de som er i løypa for high end lyd i denne prisklassen virkelig kjenne sin besøkelses tid. Vel og merke om en også klarer seg med lekre enkle bokser i stedet for digre beist av forsterkere, forforterkere, dac, phono trinn som er inkludert i devialet. Når man får til lyden med devialet så er det noe av det beste som er. Men det er ikke enkelt, jeg har brukt en del tid og prøvd forskjellige måter å få til lyden som gir meg gåshud. Blant annet måtte jeg koble den ut av strømrenser og i samme stikkontakt i veggen. Men når ting faller på plass spiller den helt fantastisk bra. HIHI world kåret devialet 220 pro til årets forsterker 2017. :)

    jbm
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.333
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Interessant å se om du merker mer til effekten en jeg gjorde.
     

    MrMarbles

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.02.2013
    Innlegg
    85
    Antall liker
    19
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Også nysgjerrig på slike erfaringer. Tenker også på å oppgradere til 400 på sikt. Men blir vel heller å bytte ut HT før den tid. Men aller først, få Devialeten i hus- deretter, få prøvd å bøte på akustikken i rommet med noe som kona går med på ^^
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.333
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Om du ikke vil betale for Roon så er Lumin og Kazoo gratis alternativer som fungerer med Core og UPNP ved å bruke bubbleupnp og f.esk Minimserver. Fikk ikke lyd tidligere i uken men etter en restart av min minimac så fungerer både Lumin og Kazoo med lokal musikk og Tidal. Lumin har ikke PC/Mac app men Kazoo funger både på mobil/nettbrett/pc. Jeg fortrekker Lumin selv om jeg ikke har brukt noen av dem på noen år så ting kan har forandret seg (bruker Roon). Har ikke fått test lydkvaliteten vs Roon men det høres helt OK ut og sannsynligvis bedre en Airplay (Apple). Volumkontroll fungerer også.

    Eks Lumin
    LUMIN-App-iPad-browse-landscape.jpg


    Eks Kazoo
    kazoo devialet.jpg
     
    Sist redigert:

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.333
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Testet UPNP i dag og det fungerer bra og virker stabilt, gapless ser ikke ut til å fungere nå. Også testet Airplay (Apple) fra AppleTv4 fra Netflix/TV2 og sent lyden til Devialet og det ser ut til å fungere bra hht lipsync.
     

    STIGA

    Medlem
    Ble medlem
    10.11.2007
    Innlegg
    13
    Antall liker
    0
    Sted
    Alversund
    Torget vurderinger
    1
    Jeg melder meg inn i tråden og håper å lære noe.
    Har hatt en D200 senere D400 i over 2 år, nå D440. Har brukt lang tid til å "venne meg til" Devialet, slitt med toppen mot alternativt den game klasse A forsterkeren.
    Nå liker jeg det jeg hører etter oppgradering til D440. Tidligere erfaring med kalsse D amp. var det fordel å koble de fra nett og underlag. Er det noen andre med erfaring her ?
     

    åsmund_teodor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    292
    Antall liker
    93
    Jeg melder meg inn i tråden og håper å lære noe.
    Har hatt en D200 senere D400 i over 2 år, nå D440. Har brukt lang tid til å "venne meg til" Devialet, slitt med toppen mot alternativt den game klasse A forsterkeren.
    Nå liker jeg det jeg hører etter oppgradering til D440. Tidligere erfaring med kalsse D amp. var det fordel å koble de fra nett og underlag. Er det noen andre med erfaring her ?
    Jeg opplever wifi som bedre enn ethernet. Klarere lyd og sortere bakgrunn. Det er ikke grundig testet, men byttet frem og tilbake mellom wifi og ethernet og mener wifi vinner på lyd. Dessverre er wifikortet/antennen helt udugelig. Ruteren står en fire meter fra forsterkeren med en tynn dør i mellom, men det er likevel ustabilt og til dårlig signalstyrke.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.570
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jeg melder meg inn i tråden og håper å lære noe.
    Har hatt en D200 senere D400 i over 2 år, nå D440. Har brukt lang tid til å "venne meg til" Devialet, slitt med toppen mot alternativt den game klasse A forsterkeren.
    Nå liker jeg det jeg hører etter oppgradering til D440. Tidligere erfaring med kalsse D amp. var det fordel å koble de fra nett og underlag. Er det noen andre med erfaring her ?
    Jeg opplever wifi som bedre enn ethernet. Klarere lyd og sortere bakgrunn. Det er ikke grundig testet, men byttet frem og tilbake mellom wifi og ethernet og mener wifi vinner på lyd. Dessverre er wifikortet/antennen helt udugelig. Ruteren står en fire meter fra forsterkeren med en tynn dør i mellom, men det er likevel ustabilt og til dårlig signalstyrke.
    Du må vri på rutern din og følge med i Devialet signalmetret. Tipper du bør komme ned til -44db. Når du streamer må/bør PC'en være på kabel! Viktig ifm UDP protokollen som Devialet bruker..
     

    åsmund_teodor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    292
    Antall liker
    93
    Jeg melder meg inn i tråden og håper å lære noe.
    Har hatt en D200 senere D400 i over 2 år, nå D440. Har brukt lang tid til å "venne meg til" Devialet, slitt med toppen mot alternativt den game klasse A forsterkeren.
    Nå liker jeg det jeg hører etter oppgradering til D440. Tidligere erfaring med kalsse D amp. var det fordel å koble de fra nett og underlag. Er det noen andre med erfaring her ?
    Jeg opplever wifi som bedre enn ethernet. Klarere lyd og sortere bakgrunn. Det er ikke grundig testet, men byttet frem og tilbake mellom wifi og ethernet og mener wifi vinner på lyd. Dessverre er wifikortet/antennen helt udugelig. Ruteren står en fire meter fra forsterkeren med en tynn dør i mellom, men det er likevel ustabilt og til dårlig signalstyrke.
    Du må vri på rutern din og følge med i Devialet signalmetret. Tipper du bør komme ned til -44db. Når du streamer må/bør PC'en være på kabel! Viktig ifm UDP protokollen som Devialet bruker..
    At man må gjøre disse tingene bekrefter bare at wifikortet er dårlig. Men men. Får ikke snurra på noe ruter, da den er plassert i et serverskap.
     

    MrMarbles

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.02.2013
    Innlegg
    85
    Antall liker
    19
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg melder meg inn i tråden og håper å lære noe.
    Har hatt en D200 senere D400 i over 2 år, nå D440. Har brukt lang tid til å "venne meg til" Devialet, slitt med toppen mot alternativt den game klasse A forsterkeren.
    Nå liker jeg det jeg hører etter oppgradering til D440. Tidligere erfaring med kalsse D amp. var det fordel å koble de fra nett og underlag. Er det noen andre med erfaring her ?
    Jeg opplever wifi som bedre enn ethernet. Klarere lyd og sortere bakgrunn. Det er ikke grundig testet, men byttet frem og tilbake mellom wifi og ethernet og mener wifi vinner på lyd. Dessverre er wifikortet/antennen helt udugelig. Ruteren står en fire meter fra forsterkeren med en tynn dør i mellom, men det er likevel ustabilt og til dårlig signalstyrke.
    Du må vri på rutern din og følge med i Devialet signalmetret. Tipper du bør komme ned til -44db. Når du streamer må/bør PC'en være på kabel! Viktig ifm UDP protokollen som Devialet bruker..
    At man må gjøre disse tingene bekrefter bare at wifikortet er dårlig. Men men. Får ikke snurra på noe ruter, da den er plassert i et serverskap.
    Ikke rart. Såvidt jeg har registrert, så er det kun en enkel wifi-antenne. Så det er jo da ikke snakk om MIMO.
     

    åsmund_teodor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    292
    Antall liker
    93
    Min D400 suser. Forsterkerne, ikke i ht. Det gjelder både Master og Slave. Bør jeg bli bekymret? Har ikke merket det tidligere.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.570
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Min D400 suser. Forsterkerne, ikke i ht. Det gjelder både Master og Slave. Bør jeg bli bekymret? Har ikke merket det tidligere.
    Bare for en test. Forsøk å snu nettkablen(e) eller test med bytte dem til en skjermet type.

    Hvis du legger øret litt nærme forsterkerne, så er det normalt å høre at SMPS arbeider. ( Litt snerring.)
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    821
    Antall liker
    470
    Torget vurderinger
    10
    Noen devialet "suser" pga vibrasjoner i strømforsyningen. Ikke en feil iflg Devialet, og påvirker ikke lyden. Men utrolig irriterende kan det være uansett.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.333
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Ny fimware.


    Firmware 12.2.10 + DOS 2.2.0 RC3

    Fixed:

    Devialet AIR crashes when switching sampling frequency
    Default name on network not always the same (AirPlay / UPnP)
    Analog inputs on companion not working
    Fixed IP address mode
    Clicks on audio USB input (specifically with Aurender network players)
    With Spotify, playback stops when switching between different Expert Pros on the same network
    Automatic WAC set-up (WiFi Accessory Configuration) on iOS and MacOS
    Stability issue when adjusting Treble in tone control
    Auto dim now supported on streaming inputs
    Trig out now supported on streaming input


    Still being worked on:

    Roon "Transport: Device in use" error message with many Expert Pros on the same network and/or high sample rates
    Network info not displayed in information menu on device screen
    Devialet Remote App: volume control inactive until stream is in progress
    UPnP discovery not always consistent
    This version has not been validated yet by third parties (Apple and Spotify) and is not a commercial version.

    As a result, if you wish to test this version, you will need to join our Expert Pro Beta Program here.

    You will receive instructions on how to download and provide feedback by email. Also, please read the README.pdf included in the DOS-2.2.0-rc3_12.2.10.zip.

    If you have already joined, you will soon receive an email with download instructions.

    At any point, you may revert to our final 2.1.0 Firmware 12.1.2 version, which you will find in the "my account" section of our website.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.333
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har splittet min 440 og syns det var vel luksuriøst med en 220 i stua og en i musikkrommet, men nå føler jeg meg "litt" mer "normal" :)
    Ellers så tror jeg at jeg styrer unna denne FWen da det er rapportert problemer med UPNP som jeg tester med Lumin /Kazoo og Spotify Connect som jeg også tester litt.
     

    åsmund_teodor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    292
    Antall liker
    93
    Jeg har splittet min 440 og syns det var vel luksuriøst med en 220 i stua og en i musikkrommet, men nå føler jeg meg "litt" mer "normal" :)
    Ellers så tror jeg at jeg styrer unna denne FWen da det er rapportert problemer med UPNP som jeg tester med Lumin /Kazoo og Spotify Connect som jeg også tester litt.
    Det er høl i hue! Rett og slett!! Oppdaget akkurat en egenresonans i den ene Pandion 30. Faen!!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn