Devialet vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • X3

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Innlegg
    555
    Antall liker
    256
    Torget vurderinger
    2
    Fikk akkurat min 250 pro tilbake fra Frankrike:) Blir spennende og teste.

    Eneste jeg mildt sagt er sjokket over er at fraktselskapet bare har satt igjen forsterkeren på trappa!!!!
    Forsterker til 155000kr etterlatt på trappen,hva om jeg ikke hadde kommet tidlig hjem fra jobb.....hva om jeg hadde dratt på påsketur!!!!!
    Jeg er sjokka......
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.333
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    De pleier da å ringe før de setter igjen varer?
    Er det Core oppgradering du har fått utført? Som jeg nevnte litt over så er det flere som klager på at UPNP ikke fungerer på med siste FW.
    Jeg fikk min 440 med FW som ikke støttet Core og det var et styr å få den på nett, håper du her mer heldig her.
     

    åsmund_teodor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    292
    Antall liker
    93
    De pleier da å ringe før de setter igjen varer?
    Er det Core oppgradering du har fått utført? Som jeg nevnte litt over så er det flere som klager på at UPNP ikke fungerer på med siste FW.
    Jeg fikk min 440 med FW som ikke støttet Core og det var et styr å få den på nett, håper du her mer heldig her.
    Hos meg funker UPNP, men Air har blitt svært ustabil. Å streame 192/24 går ikke lenger. Bare hakker!
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.333
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Mistenker de bruker de fleste resursene på Phantom. Pro serien ble vel tilgjengelig sommer en 2016 (aug) og Core tok langt over et år før det var klart så en skulle tro at det meste var på plass. Men vi må tydeligvis slite litt med dårlig programvare en stund til, hender jeg tenker det hadde vært enklere med en tradisjonell forsterker.
     

    åsmund_teodor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    292
    Antall liker
    93
    Mistenker de bruker de fleste resursene på Phantom. Pro serien ble vel tilgjengelig sommer en 2016 (aug) og Core tok langt over et år før det var klart så en skulle tro at det meste var på plass. Men vi må tydeligvis slite litt med dårlig programvare en stund til, hender jeg tenker det hadde vært enklere med en tradisjonell forsterker.
    Jeg kjenner veldig på at jeg har kastet penger ut av vinduet... Eller noe sånt. Men akkurat nå irriterer den resonansen i ht mye mer. Uten bil eller emballasje sliter jeg om den må sendes noe sted.
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    812
    Antall liker
    447
    Torget vurderinger
    10
    Har du forsøkt å stramme til elementene?
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    812
    Antall liker
    447
    Torget vurderinger
    10
    Byttet til andre høyttalere eller byttet høyre/venstre? Forsvant problemet? Må bare si at pandion 30 er utrolig flotte i den finishen, forresten.
     

    åsmund_teodor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    292
    Antall liker
    93
    Byttet til andre høyttalere eller byttet høyre/venstre? Forsvant problemet? Må bare si at pandion 30 er utrolig flotte i den finishen, forresten.
    Byttet h/v-ja. Sjekket i headset, så det er ikke en innspillingsartifakt. Forsøkt å skru til sound care-spikesene. Ikke endret noe. Tror det er noen skruer under som kan sjekkes...
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    812
    Antall liker
    447
    Torget vurderinger
    10
    Hmm. Høres ut som noe lett ligger mot membranen. En ledning eller at spideren er løs. Eller er det ikke fra elementet?
     

    åsmund_teodor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    292
    Antall liker
    93
    Hmm. Høres ut som noe lett ligger mot membranen. En ledning eller at spideren er løs. Eller er det ikke fra elementet?
    Skrudde til alle skruene på undersiden. Veldig løse alle sammen. Hjalp ingen ting. Sjekket så med en sinusgenerator. Ved 145hZ vibrerer noe inne i kabinettet. Høres ut som en bie som sitter fest på baksiden. Tror ikke det er noe som ligger mot membranen.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.477
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Det vel bare å skru ut elementet og ta en titt! Det kan også hende at noe er kommet mellom svingspolen og magneten.

    Hvis du vet hvordan du kan beveger et membran med hendene (med tynne bomullshansker), så kan du forsøke å høre hva som skjer.
     

    åsmund_teodor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    292
    Antall liker
    93
    Det vel bare å skru ut elementet og ta en titt! Det kan også hende at noe er kommet mellom svingspolen og magneten.
    Jeg får se om jeg drister meg til å skru løs. Skal forhøre med meg forhandler om garantien går åt skogen om jeg skrue ut elementet.
     

    åsmund_teodor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    292
    Antall liker
    93
    Det vel bare å skru ut elementet og ta en titt! Det kan også hende at noe er kommet mellom svingspolen og magneten.

    Hvis du vet hvordan du beveger et membran med hendene (med tynne bomullshansker), så kan du forsøke å høre hva som skjer.

    Det er med all sannsynlighet nye som vibrerer på baksiden av kabinettet. Lyden kommer derfra og ikke membranen.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.477
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Det vel bare å skru ut elementet og ta en titt! Det kan også hende at noe er kommet mellom svingspolen og magneten.

    Hvis du vet hvordan du beveger et membran med hendene (med tynne bomullshansker), så kan du forsøke å høre hva som skjer.

    Det er med all sannsynlighet nye som vibrerer på baksiden av kabinettet. Lyden kommer derfra og ikke membranen.
    Regnet med at du fikser dette, men vær veldig forsiktig. Bruk tid for forbered mase. Et basselement må sannsynlig ut for at du skal komme til for å få sjekket forholdet. Det er egentlig ikke komplisert dette.
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    812
    Antall liker
    447
    Torget vurderinger
    10
    Hmmm. Det eneste andre som beveger seg er vel luften i bassrefleksrøret.. kanskje en ledning der? Delefilteret er vel i eget kammer nederst på pandion så vidt jeg vet?
     

    X3

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Innlegg
    555
    Antall liker
    256
    Torget vurderinger
    2
    De pleier da å ringe før de setter igjen varer?
    Er det Core oppgradering du har fått utført? Som jeg nevnte litt over så er det flere som klager på at UPNP ikke fungerer på med siste FW.
    Jeg fikk min 440 med FW som ikke støttet Core og det var et styr å få den på nett, håper du her mer heldig her.
    Fraktselskapet ringte ikke nei.
    For det første skulle Devialet sendt opplysninger og sporingsnummer når den ble sendt fra Frankrike.
    Men og sette fra seg en sånn forsterker oppå en potteplante ved hovedinngangen midt på lyse dagen synes jeg er hinsides.

    Core infinity oppgradering ja.
    Ble litt forundret over att Ethernet inngangen når du velger source på forsterkeren er borte etter core oppgraderingen, satte forsterkeren på air og koblet til ethernet kabelen.
    Funket tilsynelatende problemfritt.
    Har ikke hatt noe kritisk lytting for eve lydforbedring.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.333
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Om du ikke bruker Roon så er Lumin sin app fin å bruke nå med Core.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.333
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Den viser til og med MQA filer fra Tidal om man vil spille eller unngå dem, og den fungerer begge veier med en Ipad. (bilde tatt fra web)

    LUMIN-App-iPad-TIDAL-MQA.jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.333
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Foretrekker du pc/laptop kan Kazoo brukes (også på mobil/nettbrett).

    kazoo tidal.jpg
     

    sheep2

    Medlem
    Ble medlem
    12.11.2012
    Innlegg
    10
    Antall liker
    0
    Byttet til andre høyttalere eller byttet høyre/venstre? Forsvant problemet? Må bare si at pandion 30 er utrolig flotte i den finishen, forresten.
    Byttet h/v-ja. Sjekket i headset, så det er ikke en innspillingsartifakt. Forsøkt å skru til sound care-spikesene. Ikke endret noe. Tror det er noen skruer under som kan sjekkes...
    Problemet skyldes trolig soundcare. forsøk med f.eks låsebolt. kjøpes på Clas.
     

    åsmund_teodor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    292
    Antall liker
    93
    Byttet til andre høyttalere eller byttet høyre/venstre? Forsvant problemet? Må bare si at pandion 30 er utrolig flotte i den finishen, forresten.
    Byttet h/v-ja. Sjekket i headset, så det er ikke en innspillingsartifakt. Forsøkt å skru til sound care-spikesene. Ikke endret noe. Tror det er noen skruer under som kan sjekkes...
    Problemet skyldes trolig soundcare. forsøk med f.eks låsebolt. kjøpes på Clas.
    Nei. Har forsøkt å fjerne soundcare uten at det gjorde noe som helst. Det er noe som vibrerer i kabinettet.
     

    åsmund_teodor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    292
    Antall liker
    93
    Andreas fra Soundgarden Oslo Centrum tar turen i morgen, så da skal dere slippe mere mas om mine ht. Back to Devialet!
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    812
    Antall liker
    447
    Torget vurderinger
    10
    Han kan ta en lytt på summelyden også 😊. Lykke til, håper det ordner seg.
     

    affen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    177
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    4
    Hei
    Jeg har hatt store problemer med mitt phono trinn. Når jeg fikk min 220 pro så virket ikke phono trinnet overhode, og mått tilbake til Frankrike for sjekk. Jeg hadde selvsagt trippelsjekket alle mulige feil i innstillinger, og sågar sendt kopi av innstillingene til Devialet som de bekreftet var korrekte. Når jeg fikk den tilbake sa de at det ikke hadde vært noe feil og at phono trinnet virket. Jeg syntes imidlertid det var litt underlig at det plutselig virket med oppsett og med samme innstillinger uten at de hadde funnet feil. Det som imidlertid ikke var bra, var en blafrelyd i venstre kanal. Trodde kanskje det var noe feil med jord på min rega rp10, så jeg koblet til en jordledning uten at det hjalp. Jeg nevnte problemet for Devialet, og de skulle se på det i forbindelse med innstalering av streamerkort. Fikk den tilbake etter en måned i Frankrike, også oppdager jeg har fått et nytt støyproblem som er enda verre. Støy som gjør det umulig å høre på plater, en slags høy skrapelyd. Lurer på om jeg må skaffe meg et ekstern phono forsterker. Synd for jeg syntes phono trinnet i Devialet låter bra. Som dere skjønner er det en viss frustrasjon med så mye feil.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.333
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Frustrerende, hadde tatt det opp med forhandler. Mye av poenget med Devialet er jo "alt i en boks" om man må ha ekstern riaa, streamer osv så forsvinner jo my av poenget (imho). Utenom støy/sus (som jeg ikke forstår hvorfor er på en digital riaa) så funger min 220 ok med mc pickup.
     

    affen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    177
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har dialog med Devialet, tror neppe det er så my å hente hos forhandler, fordi det kun er Devialet som utfører reparasjoner. Antar at den må tilbake igjen for tredje gang. Tror de er nødt til å skifte riia trinnet, og teste det ordntelig for å slippe flere returer til Frankrike.
     

    åsmund_teodor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    292
    Antall liker
    93
    Kjipt å høre! Devialet låter veldig fint, men har driti på draget med blant annet dårlige wifikort og store startproblemer med core. Air har blant annet blitt helt ubrukelig med nyeste firmware (beta). De har til og med kalt det en release candidate... De må skjerpe seg, rett og slett!!
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Ingen tvil om at Devaliet er fremtiden, åpenbart ikke av i dag, men et svært fremtidsrettet produkt - skal man trekke en konklusjon ut av denne tråden her. Merker meg også at ingen er nagative, uansett hvor mange ganger apparaturene må tlbake til fabrikken for førstehjelp.

    Hva yter en 440 og 1000 PRO i 4 Ohm (hele frekvensomådet/begge kanaler i drift) og evt. hva ned mot 2 Ohm?

    Ser de har bass/diskant kontroll, nesten rert en så påkostede innovative saker med dette ikke i stedet har EQ, eller gjør man samme justeringer med DSP?
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Blir sjokka her jeg sitter og leser. Devialet kunder må være de mest tålmodige og trofaste som finnes.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.363
    Antall liker
    3.519
    Torget vurderinger
    49
    Blir sjokka her jeg sitter og leser. Devialet kunder må være de mest tålmodige og trofaste som finnes.
    Flere år siden jeg gikk videre (tilbake), men ser at de sliter med mye av det samme enda, trist.
    Lyd og ikke minst design er i verdensklasse, får håpe for kundenes skyld at de får resten på plass snart.....
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Da var 220 Pro companion på plass. Førsteinntrykket er meget bra. Må få noen timer med lytting i helgen før jeg kan komme med skikkelige lytteinntrykk. ☺
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.333
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    Siden Devialet er en programvare basert løsning så var jeg klar over at det nok kom til å bli noen problemer, men de bør få på plass basisfunksjonaliteten relativt kjappt.
     

    John BM

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.05.2016
    Innlegg
    63
    Antall liker
    34
    Fugazi, jeg er spent på hvordan du opplever d220 pro ifht d440 pro som jeg går utifra du nå har med companion koblet til.

    jbm
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn