Devialet vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.334
    Antall liker
    3.456
    Torget vurderinger
    49
    Nye enheter var alikevell ikke sendt Audio Nord , så da blir det venting på Devialet ....igjen.
    Snurrer noen plater og nyter musikken mens jeg venter, Babylon sister låter kanonbra ;)
    Streaming av lp lyd er heldigvis ikke mulig :D
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.334
    Antall liker
    3.456
    Torget vurderinger
    49
    Ser nå bra ut dette ,skal du erstatte bda,n:p ?
    Både Bda1 og Bdp1 er solgt .
    Solgte Bdp1 når jeg hørte hvor bra Air1,5 var blitt, så kom Air2 og resten av historien kjenner vi jo .
    MacMini og Audirvana eller Amarra er minst like bra som Bryston Bdp1 til halve prisen, men krever litt mer av brukeren der Bdp1 er plugg and play .
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.397
    Antall liker
    735
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Men på air spiller du bare rett fra filene uten amara etc ? Ser mange bruker j river med devilalet, men som sagt det er vel kablet

    har stor tro på naim unitiserver i wav format ,da digi in i devialet

    men vi må finne noen strømmkabler som passer under lokket :)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.334
    Antall liker
    3.456
    Torget vurderinger
    49
    På Air spiller jeg fra Itunes på MacMini og JRiver på pc .
    Har spillt av Sacd Iso filer fra JRiver på Air2 , det spiller veldig bra helt til dropouts setter inn , men viser 96khz i displayet .
    Synd Devialet ikke har satset på Dsd når de nå kommer med Usb tilkobling, mange mener Dsd er overlegent Pcm ?

    Ser det begynner å bli endel klaging på Devialet sin helpdesk side . Mange som mener Devialet kunne vært mer åpne med alle problemene Air2 har laget , istedenfor å sende folk gjennom timevis med nettverks konfigurering/oppgradering uten at det hjelper det spøtt.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.334
    Antall liker
    3.456
    Torget vurderinger
    49
    Devialet sliter litt med å få ut de nye modellene , men den som venter på noe godt :)
    De nye modellene er spektakulære hvis ryktene er rett , ikke rart det nye slogan til Devialet er "one day, evryone will own a Devialet"
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    De første boksene er ettersigende på vei fra Paris "as we speak" Det er forøvrig 3 ukers levering på nye bestillinger.
     

    MG

    Medlem
    Ble medlem
    02.03.2004
    Innlegg
    30
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    8
    Storveis:-D
    Følger denne vennetråden med stor entusiasme. Daglig oppsummering på mail. Gledet meg også å se at den nye config6.0 er klar. Måtte inn å klore litt så jeg ser hva jeg går til. Løsningene kommer nok på løpende bånd nå mht diverse optimalisering og software-fixes.

    Mvh
    Morten
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.334
    Antall liker
    3.456
    Torget vurderinger
    49
    Devialet 110 og 170 kommer i løpet av neste uke . 240 er forsinket og kommer om ca 4 uker .
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.397
    Antall liker
    735
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Fra ett annet Forum hvoe man har en som tester den nye softwaren sammen med Devialet

    28/6

    Around 15 minutes ago I received new beta's of both the firmware and AIR2 software. Will test these this weekend, I hope they've nailed it!
    Good news, first tests of the new beta's are very promising!
    I have listened to music for more than three hours without one single hiccup, pop or click!!
    This evening I have only tested 44.1kHz/16 bit music played using iTunes and my iPad 3 as a remote. Tomorrow and/or on Sunday I will continue the testing but I will switch to J River Media Center 18 (and the JRemote on my iPad) which streams using WASAPI and at 24bit. All these on a Windows 8 64 bit PC. But I will also test Spotify, Youtube and XBMC on a Windows 7 64bit PC.
    i dag
    I did give some feedback but have been busy. Anyway all my tests were very positive. Tested with JRiver, Spotify (+Remoteless for Spotify on iPad), iTunes (+Apple Remote on iPad), XBMC and Youtube in a Firefox webbrowser and it's very stable. Indeed no more hiccups/dropouts, pops, clicks or noise. I do have a very strong WiFi network (-21dB on Devialet) but suspect it is at least as stable as AIR1.5. All tests were done on Windows 8 Pro 64 bit as I don't own a Mac PC.
    I submitted my testlog and findings yesterday and Devialet mailed me back today saying that all indicators show that the new software works well in various settings (PC/MAC) and they will release the new firmware & AIR2 software today or tomorrow latest. I'm assuming (based on the beta's) the version numbers will be 6.0.7 for the firmware and 2.0.1 for AIR.

    edit: I just read on Facebook that they aim to release it on wednesday.
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.397
    Antall liker
    735
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Blir bra detta,hvilke høytalere og kilde skal du parre denne med ?
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    110 og 170 er helt flate og er ett par mm lavere enn 240. 170 og 240 er vel ganske likt "specket" bortsett fra watt og wifi som er et tillegg på 170 ( 10.000 kr ) Og muligheten for Daysychaning.
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.397
    Antall liker
    735
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har hatt noen :( laster ned og prøver på nytt….hvilken melding har dere på displayet på devialetn vedrørende firmware…6.06 ??
     

    nilbor

    Medlem
    Ble medlem
    07.12.2009
    Innlegg
    21
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har også hatt noen dropouts, mulig at mitt trådløse nettverk er noe svakt? Den spillte bra i over en time, så tok jeg opp iPad med JRemote for å styre JRiver og da begynte det nesten umiddelbart å hakke. Tilfeldig, kanskje?
     

    Doc.G

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    434
    Antall liker
    16
    Sted
    Steinkjer, Nord Trøndelag
    Fortsatt ingen drop-outs. Tester nå 24/96 uten problemer. Avspiller er Foobar2000 (windows 8). Devialet display viser sw 6.0.7, wifi 2.6 (-30/+8 dBm). stabilt selv om jeg bruker pc til andre ting samtidig, noe som var ustabilt med gammel fw / air.


    Edit: musikk en hel kveld uten problemer. Friskmeldt :)
     
    Sist redigert:

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.334
    Antall liker
    3.456
    Torget vurderinger
    49
    Jeg prøvde litt i går, fra MacMini Adirvana/Amarra og rett fra Itunes .
    Hadde noen dropouts og fikk også noe skurring , mulig Macnini er for svak ,eller at jeg har for stor belastning på det trådløse nettverk??? Kan spille av både film og musikk uten problemer fra Ipad til Appletv , så det virker jo litt rart .
    Skal prøve med Pc og Foobar/JRiver og se om det blir bedre .
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.331
    Antall liker
    11.055
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Skal ikke mye ressurser til for å spille musikk så for svak er den nok ikke. Er egentlig ikke rare datastrømmen som overføres ved musikkavspilling heller ( vel 24 bits materiale kan være noe mer enn 16) så det er litt rart med dropouts.. Høres ut som en bug ett eller annet sted.
     
    Sist redigert:

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.334
    Antall liker
    3.456
    Torget vurderinger
    49
    Har spillt en halvtime nå fra Ipad via My music på Devialet appen, den streamer over AIR til Devialet AIR . Dette er jo bare Itunes filer , men ingen hickups . Kommer til å sette opp MacMini på nytt og fjerne mye som ikke behøver å være der , den har vært forferdelig treg i det siste og jeg mistenker at dette er årsaken til skurring og dropouts. Kan ta opp til 30-40 sekunder bare å starte Spotifi :D
     

    nilbor

    Medlem
    Ble medlem
    07.12.2009
    Innlegg
    21
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Ikke enda, de har visstnok "Room Correction" på roadmap, som er som en EQ med noen tusen tapper å regne ++. De argumenterer for at man trenger oppgradert DSP for det, ref upgrade program.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.334
    Antall liker
    3.456
    Torget vurderinger
    49
    Den har kun Bass og treble justering foreløpig.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.334
    Antall liker
    3.456
    Torget vurderinger
    49
    Ikke enda, de har visstnok "Room Correction" på roadmap, som er som en EQ med noen tusen tapper å regne ++. De argumenterer for at man trenger oppgradert DSP for det, ref upgrade program.
    Er spennt på hvordan dette kommer til å fungere .
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.397
    Antall liker
    735
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    ja tester ut for harde livet,viktig og lese linken jeg la ut hvis problemer

    virker stabilt her nå siste timen fra imac/itunes til Devialet med Air
     

    nilbor

    Medlem
    Ble medlem
    07.12.2009
    Innlegg
    21
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror mine problemer igår relaterer seg til 96k/24 bit streaming med liten signalstyrke. Har prøvd å flytte den trådløse routeren slik at signalstyrken blir meget sterk. Håper det går bedre...

    Men, jeg oppdaget et annet problem. Om jeg gjør sleep/ hibernate på PC mens det virtuelle lydkortet er aktivt så "blue-screener" PC'en - systematisk. Har prøvd litt frem og tilbake. Kan noen andre sjekke og evt bekrefte/ avkrefte at det er en issue?
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    I ettermiddag mottok jeg en trivelig telefon fra hovedstaden på filippinene. 170wifi ankommer Trondheim til Mandagen og blir sendt videre til meg.
    Ventetiden var vel egentlig 3-4 uker, men en som hadde bestillt en 170 hadde ombestemt seg og gått for en 240 istedenfor.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.334
    Antall liker
    3.456
    Torget vurderinger
    49
    I ettermiddag mottok jeg en trivelig telefon fra hovedstaden på filippinene. 170wifi ankommer Trondheim til Mandagen og blir sendt videre til meg.
    Ventetiden var vel egentlig 3-4 uker, men en som hadde bestillt en 170 hadde ombestemt seg og gått for en 240 istedenfor.
    Det blir spennende .
    Hvis den er like god , eller som flere sier bedre enn D Premiere , har du virkelig noe å glede deg til .
    Fordelen er jo at den kan kobles til nettet med kabel, så du slipper allt dette tweakegreiene , jeg har min kabel liggende klar ;)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.334
    Antall liker
    3.456
    Torget vurderinger
    49
    ja tester ut for harde livet,viktig og lese linken jeg la ut hvis problemer

    virker stabilt her nå siste timen fra imac/itunes til Devialet med Air
    Jeg tester også ut for harde livet, men tar meg selv i å sitte å vente på neste "skurr" .
    Mac Mini står rett ved siden av Devialet , så jeg bruker digital ut på den heller, det spiller som bare det .
    Digital ut på de nye Mac Miniene (fra og med Lion) har lave 10ps jitter på utgangen, dette er bedre enn mange referanse drivverk .
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Jeg kommer i all hovedsak til å spille fra en Sonos som jeg kobler til med en coax kabel. Meget mulig jeg kjøper meg en Mac mini e.l til å ha musikken minpå i fremtiden, men jeg har ikke tenkt så mye på akkurat det enda. Ser frem til å forenkle litt hjemme med den ene boksen + Sonos.

    Da er det bare å sitte hjemme hjemme å vente på boksen..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn