Ja, jeg husker godt Gale. Jeg var skikkelig på hugget etter å få taket på en, var til og med over i London for å fa tak på godsaken, men til ingen nytte: fabrikken - hvor den etter sigende var produsert - lå i en sidegate ... husker ikke helt hvor, var stengt, og alt var stille og øde :-\lark skrev:Her er en virkelig godbit. Gale GT2101 fra 1975, Den ble produsert i bare 60 eks.
Dette er stamfaren til mange av dagens skulpturelle platespillere. Den kostet dengang 1975USD. Bruktpris idag ligger på ca. 5000 USD.
Noen her på HFS som husker den?
Link til info: http://groups.google.com/group/gale-audio/web/gale-turntable
Noen spesiell grunn til at den ikke skal låte bra? Mangel på en skikkelig tallerken og lav masse kanskje. Verdiene for wow % flutter var i allefall på et nivå der de fleste spillere opp til dags dato må seg seg slått.LMC skrev:desverre altfor tidlig avdøde Svein Erik Børja hadde en slik som senere ble solgt av hans enke.
utseendet var nok bedre enn lyden
mvh
Leif
;D ;D ;D ;DJan_I skrev:Er det ikke Mustad som lager binders ;D ;D ;D ;D ;D :
kul spiller, ser ut som en snurrebasslark skrev:Interessant design og tekniske løsninger på denne
Hjemmeside her: http://www.grandprixaudio.com/
Som Michael Fremer sa om Continuum Labs Caliburn: "Part New Jersey diner, part Wurlitzer jukebox, with a snakelike tonearm that at certain angles looks vaguely lewd, this boxy, man-sized creation from Australia seems to have been built around its distinctive looks rather than for any functional purpose. "rolfozzy skrev:Er det slik at jo styggere en spiller er, bedre spiller den ?
Veldig enig, og så er den jo realistisk tilnærmelig for en vanlig lommebok.....kanskje....Birdman skrev:Jeg liker denne .
Birdman
"Der plattenspieler" eller DPSBach_Man skrev:Hva heter egentlig den der? Har jo sett den ofte i forbindelse med Naim Aro.
Svært vakker. Hva heter den? og hvem er produsenten?vredensgnag skrev:Skal jeg ha ny platespiller blir det den.
Det er den som kalles Der Plattenspieler ovenfor. Så bilde av den her inne først. Vidunderlig flott, og etter hva jeg forstår lyder det godt.65finger skrev:Svært vakker. Hva heter den? og hvem er produsenten?vredensgnag skrev:Skal jeg ha ny platespiller blir det den.
Selvtilliten ser ut til å være på topp der, ja.65finger skrev:Takk for opplysningene. Litt av en friskus på bildet ;D