BritFi: Jeg gjør da det..Men blir utrolig oppgitt over HVA den generasjonen fylller mediehverdagen sin med..Faen ikke rart halve Generation Z er drama queens..
Man skal være RIMELIG desp for å gå ut på TV etter kjærlgheten også. Reality begynte å gå nedover da MTV bestemte seg for å følge Bam Margera, Ozzy og Sharon...Problemet m/ for eksempel TV Norge nå er at de OVERSVØMMER både reklame og linjær-TV med serier som burde vært dømt til et permanent liv på digitale plattformer- kun sett av dem som spesifikt GIDDER å bruke penger på det. Dette begynte for min del i studietida, da jeg var ENESTE på skolen som ALDRI så Åpen Post- seinere Lillelørdag og OJ da han var ute på prøve ...Og det er jeg fortsatt stolt av!
Discovery har de dokumentariske grunnsteinene sine, samt Eurosport. Og det skal de ha ALL ære for. Men jeg skulle ønske det var mulig å 110% fjerne ALLE de seriene i segmentet jeg kaller Infi-TV (utroskaps-TV- eller Infectious TV, om du vil, ) fra egen plattform..det er dessverre ikke mulig..enda, uten tap av det man faktisk vil se...Nå skal det sies at reklame på TV er ENDA mer ødeleggende for opplevelsen min- spesielt av film på TV..Og det finnes ikke verre da enn reklame for mobil og mobilabonnement.. Spill av tid...Min egen TV-bruk har faktisk gått ned med 60% etter TVN ble Infi-kanal..Men jeg kommer heller aldri til å kutte linjær-TV..
Jeg HAR noen reality-favoritter også. Luksusfellen og I Lomma På Silje, for eksempel
Men så er også de to programmene, samt Lykkevika og den islandske Stella Blomkvist (krim) det eneste brukbare TV3 sender.. Filmene deres blir ødelagt av timesvis med reklame...(hat...) Tror du kan regne ut hvorfor jeg har slått fra meg å "oppgradere" til kabelboks uten HDD...Det er nemlig langtfra en oppgradering! Det man istedet gjør, er å frasi seg en enda større grad av kontroll med eget innhold dersom skybasert lagring velges inn i TV-hverdagen som eneste alternativ. Med en HDD kan du iallefall forkorte reklametida drastisk, ved å spole over pausene.
PS: Youtube har blitt ENDA verre...