Diskuter plater fra "Minutten anbefaler jazzplater" eller bare musikk generelt

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.383
    Torget vurderinger
    4
    Diskuter plater fra "Minutten anbefaler jazzplater".

knuhe skrev:
    Litt overrasket om det er noen klare forskjeller i lyd mellom AP og MM pressingene. Har forstått det slikt at de på en måte har blitt enige om å dele markedet seg imellom (AP har kanskje mer kjente titler, MM delvis litt mer ukjente titler), men mastering og pressinger gjøres vel av de samme folka + samme pressing på RTI ??? Men også jeg har inntrykk av at en del av innspillingene fra 50 tallet ofte låter bedre enn de på 60 tallet. Kan kanskje ha noe med innspillingsteknikk og andre forhold å gjøre. Har samtlige AP og MM Blue Note 45 rpm utgivelser (serie # 512) men har som sagt ikke lagt merke til noen klare forskjeller mellom AP og MM. Hver gang jeg får pakke derfra er jeg like imponert over hvor bra disse platene er.
    Mener å ha lest at AP sine varierer litt mens MM sine er jevnere på kvalitet. MM har en fast produsent mens AP skifter litt på produsenter.

knuhe

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.04.2007
    Antall liker
    153

Har aldri hørt at AP skifter litt på produsenter med hensyn til Blue Note utgivelsene, men skal ikke påstå noe her. Det jeg kan si er at jeg har mottatt 50 dobbelt LPer fra AP Blue Note serie, og samtlige har hatt superb kvalitet. Ingen forskjell mellom disse og de 67 dobbelt LPene fra MM (som er like bra). Disse står i en klasse for seg selv med tanke på kvalitet. Jeg er imponert over hvor god kvalitetskontroll det er på disse utgivelsene. Jeg kjøper mye vinyl, men disse står i en særstilling med tanke på vinyl.

Men snakker vi om covere er det jo store forskjeller. Der var de første coverne til AP så dårlige (gikk opp i liminga) at Elusive nektet å sende de ut til kundene (sendte de tilbake til AP med beskjed om å gjøre en bedre jobb). Der er jo MM coverne i en helt annen klasse – selv om overflatestruktur selvsagt kan diskuteres.

knuhe

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.04.2007
    Antall liker
    153

Takker for linken Minutten !
    Interessant å lese dette. Nytt for meg, men samtidig kjenner jeg meg ikke igjen i enkelte av kommentarene i linken. Er jo selv veldig fornøyd med kvaliteten på pressingene både på AP og MM Blue Note platene. Men en må jo gå ut ifra at det også er rett det som sies under kommentarer i linken. Kan det være tilfelle at AP gradvis senker kvaliteten (eller kvalitetskontrollen) på Blue Note platene jo lengre ut i seriene de kommer ??? At de første pressingene (de til abonnentene) er perfekte, men at de ikke er så nøye lengre ut i seriene??? Ikke vet jeg, men det er nesten eneste forklaring jeg har på dette.
    Med hensyn til at AP innspillingene skal være ”daffere” enn MM innspillingene hører jeg som sagt ikke at den ene er klart bedre enn den andre, men det bryr jeg meg ikke så mye om. Dette er uansett så gode innspillinger at de fortjener en plass i enhver platesamling.

R

rico

Gjest

Ang. cover så gjør AP mye mer ut av disse når det gjelder Impulse 45`er platene, utbrett og nummererte. ORG sine er også fantastisk flotte. Jeg er av den oppfatningen at når man først gjør dette så gjør man det skikkelig, coverene er en del av opplevelsen og en del av det man betaler for og der synes jeg BN platene fra AP er litt kjipe, men lyden, pressingen etc. kan ingen si noe på, den er bare fantastisk, MM synes jeg tar den helt ut og det er en fornøyesle å pakke dem opp hver gang. MM har vel en avtale om å bruke Wollf bildene så det er vel lettere å "ta den ut" tenker jeg, et rimelig stort arkiv å velge i...

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.383
    Torget vurderinger
    4

Er det andre som har Soul Station med Hank Mobley fra MM? Har spilt endel plater der jeg har duplikater, og jeg foretrekker vinylen på alle samenligningene som jeg har gjort, utenom denne. Benytter nå en forsterkerkombinasjon som er mer avslørende en min vanlige. Jeg har jo vært klar over at disse Audio wave platene var bra, men at de skulle være bedre en MM vinyl var litt overaskene. Er jo ikke noe galt med platespilleren heller da jeg foretrekker vinyl på alle de andre platene jeg har sammenlignet. Har bare denne tittelen fra MM og AW så det er et litt spinkelt grunnlag for å påstå at AW er bedre en MM rent lydmessig, men på denne og på mitt anlegg mener jeg at cden er best!

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1

Hei Minutten!

Eg har Soul Station på MM. Synes den låter svært bra hos meg, men har ikkje hørt cdversjonen du refererer til. Har to Hank Mobley utgivelser på MM, og eg synes disse låter veldig flott. Eg har 25 av AP sine 45 utgivelser, og jeg opplever i alle fall at MM sine har en god del mindre rillestøy enn. Nå er kanskje de to Mm utgivelsene et veldig tynt sammenligningsgrunnlag.

Mulig eg ikkje har godt nok anlegg rett og slett til å faktisk uttale meg særlig troverdig om hva som faktisk er best, desssuten er eg elendig på å beskrive lyd. Enten liker eg det, eller så liker eg det ikkje.

En annen ting som kan ha gjort sitt til at eg i alle fall liker MM sin versjon bedre enn den vanlige RVG mastrede cd'n eg hadde, var at Soul Station var en av de første platene eg spilte etter eg hadde oppgradert fra et rælanlegg til et helt streit et, så godt mulig eg har blitt narret litt av den effekten. Aldri spilt cd'n siden i alle fall.

Lenge siden eg har spilt Soul Station nå, men slik jeg husker den er lyden krystallklar (crisp?), distinkt og fyldig. Eller noe sånt.

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.383
    Torget vurderinger
    4

Det er ikke dårlig lyd på MM, men jeg ble oppmerksom på lyden i forbindelse med litt testing av nytt utstyr. Er relativt nyinnkjøpt denne MM og jeg reagerte ikke ikke før jeg hadde en liten A/B test der cden var mer dynamisk og det var mer naturlig klang på instrumentene.
    Og som sagt er det motsatt resultat på andre sammenligninger.

knuhe

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.04.2007
    Antall liker
    153

Har ikke Audio Wawe XRCD’en selv så jeg kan ikke sammenligne, men Dennis Davis skrev følgende i HiFi+ (Issue 71);
    ”Played side by side with the LP versions released by Music Matters these fall just short, but compared to any other Blue Note effort whether it be the Rudy Van Gelder or Connoisseur issues, there is no Contest”.
    Audio Wawe XRCD’en får en strålende omtale i anmeldelsen der.

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.383
    Torget vurderinger
    4

Stort sett alle anmeldelser jeg har sett av disse cdene har har konkludert med at dette er de beste digitale utgivelsene de har hørt av BN plater. De mener og at MM vinylen er marginalt bedre, noe jeg ikke hører på mitt anlegg. Hos meg er altså cden ganske klar bedre en LPen.

knuhe

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.04.2007
    Antall liker
    153

Tviler ikke et sekund på at det er riktig det du sier. Dennis Davis skrev da også følgende i anmeldelsen av Soul Station;
    ”Had CDs sounded this good twenty years ago I’m not sure that the current LP renaissance would have taken place”.

Recording; 10 av 10 mulige
    Music; 10 av 10

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.383
    Torget vurderinger
    4

rico skrev:
    Ang. cover så gjør AP mye mer ut av disse når det gjelder Impulse 45`er platene, utbrett og nummererte. ORG sine er også fantastisk flotte. Jeg er av den oppfatningen at når man først gjør dette så gjør man det skikkelig, coverene er en del av opplevelsen og en del av det man betaler for og der synes jeg BN platene fra AP er litt kjipe, men lyden, pressingen etc. kan ingen si noe på, den er bare fantastisk, MM synes jeg tar den helt ut og det er en fornøyesle å pakke dem opp hver gang. MM har vel en avtale om å bruke Wollf bildene så det er vel lettere å "ta den ut" tenker jeg, et rimelig stort arkiv å velge i...
    Kjøpte noen AP vinyl for et par uker siden (Impulse!,Riverside og Blue Note) og jeg er enig i at Impulse! coverne er meget bra. BN og Riverside sine enkle blir litt "simple" sammenlignet med utbrettcoverne fra Impulse!. Mange av disse Impulse! platene mangler jeg også på cd eller lp, så det er enklere å rettferdiggjøre disse en n-te versjon av et BN album. (selv om MM har begynt å gi ut litt mer interessante album nå i det siste)

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.383
    Torget vurderinger
    4

Fikk også min først AP BN plate med i siste bestilling (Workout, Mobley), ble nesten litt satt ut over hvor mye bedre Cannonball platen låt.

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.383
    Torget vurderinger
    4

Spilte nettopp The Cannonball Adderley Quintet - In San Francisco på AP 45 rpm vinyl, bra lyd om ikke på nivå med Milt Jackson platen over. Denne hadde jeg fra før av på cd (Keepnews Collecton) og denne låter faktisk bedre hos meg. Har kjøpt mye (i min målestokk) vinyl i det siste, og "ny" platespiller settes sammen, men etter jeg skiftet forsterker så er de bedre jazzcdene minst på høyde med vinylen... (På klassisk er det enda vinylen som stort sett kommer best ut på ren lydkvalitet.) Har og spilt Miles Ahead fra den Miles/Gils boksen og den er mye bedre en lpen jeg har som er en rimelig Jazz Track utgave. Hadde egentlig planer om en litt større "investering" i 45rpm vinyl men når en cd til en hundrelapp gir bedre lyd en en lp til 400-500 hundre, da må en jo begynne å vurdere kost/nytte. Bare så synd (ut fra et økonomisk ståsted) det er mer stas med lp.

Vedlegg

1001Watt

Medlem
    Ble medlem
    12.10.2011
    Antall liker
    1

"Minutten anbefaler jazzplater" = fantastisk bra tråd!!

Etter å ha vært "die hard" rock, metal og punk lytter i over 30 år skulle jeg til å skrive innlegget "Hjelp, jeg har fått dilla på Jazz"!! Trengte litt start hjelp for å komme igang, men den tråden gjorde jobben for meg gitt :)

tusen takk for at du har tatt deg tid!

next stop Bare Jazz og Big Dipper!! Er det noen andre butikker jeg bør merke meg??

1001Watt

Medlem
    Ble medlem
    12.10.2011
    Antall liker
    1

takk igjen, tror nok det blir litt vinyl og the Garden handler jeg endel av men de to andre kjente jeg ikke. Skal bare bli ferdig med flytting og få annlegget på plass så skal det trille jazz toner ut av høytalerne. Gleder meg til å uforske sjangeren ;D

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.383
    Torget vurderinger
    4

Du må gjerne skrive litt om diverse plater du "oppdager" her.

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.383
    Torget vurderinger
    4

Holdt på å bestille Prestige boksen til Miles fra Analogue Productions (45 rpm), men oppdaget tilfeldig at AP har 25 200g mono Prestige titler trykket hos Quality Records på pre-ordre, bla 4 fra Miles boksen pluss mange andre flotte titler som har vært OOP en stund.
    Virker som om AP satser skikkelig på vinyl igjen nå: http://store.acousticsounds.com/ind...labelid=4473 &status=Pre Order &CategoryID=16

R

rico

Gjest

Minutten skrev:
    Holdt på å bestille Prestige boksen til Miles fra Analogue Productions (45 rpm), men oppdaget tilfeldig at AP har 25 200g mono Prestige titler trykket hos Quality Records på pre-ordre, bla 4 fra Miles boksen pluss mange andre flotte titler som har vært OOP en stund.
    Virker som om AP satser skikkelig på vinyl igjen nå: http://store.acousticsounds.com/ind...labelid=4473 &status=Pre Order &CategoryID=16
    Betyr det at du skipper boksen og venter på platene fra QRP? Den boksen er veldig fin altså, jeg har 33 RPM utgaven og den låter fantastisk, regner med at 45`eren låter enda bedre. Nydelig innpakning med ett fantastisk flott hefte. Men nå skal altså de nye presses hos QRP og de kommer nok ikke til å være særlig dårligere, regner med at det er samme master. Har ikke hørt noen plater enda som er presset hos QRP men det kommer...Det er jo kun laget 750 ex. av 45 boksen, kjekt å ha sånne ting, synes nå jeg da..

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.383
    Torget vurderinger
    4

Har ikke helt bestemt meg enda, 45rpm skal etter det jeg har lest på nettet være noe av det bedre som finnes med hensyn på lydkvalitet.
    Vurderer og å handle inn "en god del" Music Matter plater, pluss jeg har lang liste med klassiskere som jeg "må" ha på vinyl.
    Merker jeg er litt på glid mot flere 45rpm...

R

rico

Gjest

Minutten skrev:
    Har ikke helt bestemt meg enda, 45rpm skal etter det jeg har lest på nettet være noe av det bedre som finnes med hensyn på lydkvalitet.
    Vurderer og å handle inn "en god del" Music Matter plater, pluss jeg har lang liste med klassiskere som jeg "må" ha på vinyl.
    Merker jeg er litt på glid mot flere 45rpm...
    Gi gass, det er for sent når den er gone..F.eks. så ser jeg at Coltrane boksen er oppe i 495 $ nå, sånn går det når man venter for lenge... ;)

Music Matters har titler som ikke var storselgere og som derfor ikke har vært lett tilgjengelige de siste åra og akkurat det er vel det beste med denne serien, i tillegg til at det låter knall...

Jeg glir mot 45 ere med ujevne mellomrom jeg, fikk noen nå i uka, disse Impulse platene til AP er fantastisk bra!!

knuhe

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.04.2007
    Antall liker
    153

Har 45 RPM Prestige boksen med Miles Davis og den låter veldig bra. Nydelig innpakning med ett flott hefte som Rico sier, men coverne på platene er av den enkle typen. Ser at Rico regner med at det er samme master som skal brukes når AP/Quality gir de ut på nytt. Mener jeg en gang leste at nye folk (Concorde ???) hadde tatt over rettighetene til Prestige, og at de opprinnelige masterene ikke lenger var tilgjengelige for nyutgivelser – fra nå av var det kun digitale kopier som var tilgjengelige. Mulig jeg husker feil, men …..

Blir forresten ikke helt klok på AP og deres prioriteringer med hensyn til covere. Trodde jo at det var slutt på covere av den enkle typen på 45 rpm utgivelsene derfra. Overraskelsen var derfor stor da jeg mottok de to første utgivelsene i AP,s Verve serie. Der var coveret på Getz/Gilberto platen helt førsteklasses, mens Oscar Peterson ”We Get Requests” plata hadde et enkelt, ganske simpelt cover, likt det AP brukte tidligere. Trodde tiden med slike simple covere var forbi, men ….

R

rico

Gjest

Jeg vet ikke hvilken master som de vil bruke ved QRP utgivelsene, jeg bare antok at de ville bruke de samme som de brukte når de ga ut boksen (analog master..), hvis det skal brukes en digital kopi så blir det enda en god grunn til å kjøpe boksen. Vi får håpe du husker feil for det er mye snadder som er planlagt gitt ut igjen.

Når vi først er på AP bokser så ser jeg at de fortsatt har Monk boksen tilgjengelig til "vanlig" pris, denne er også å anbefale, samme kvalitet på denne som det andre som er gitt ut fra AP.

http://store.acousticsounds.com/d/3018/Thelonious_Monk-The_Riverside_Tenor_Sessions-Vinyl_Box_Sets

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.383
    Torget vurderinger
    4

knuhe skrev:
    Blir forresten ikke helt klok på AP og deres prioriteringer med hensyn til covere. Trodde jo at det var slutt på covere av den enkle typen på 45 rpm utgivelsene derfra. Overraskelsen var derfor stor da jeg mottok de to første utgivelsene i AP,s Verve serie. Der var coveret på Getz/Gilberto platen helt førsteklasses, mens Oscar Peterson ”We Get Requests” plata hadde et enkelt, ganske simpelt cover, likt det AP brukte tidligere. Trodde tiden med slike simple covere var forbi, men ….
    Ella and Louis har og den "simple" typen cover. Rart det ikke er samme type cover på disse 4 første platene fra AP's nye Verve serie fra QR. (Body And Soul har jeg ikke funnet noe info på)

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.383
    Torget vurderinger
    4

rico skrev:
    Gi gass, det er for sent når den er gone..F.eks. så ser jeg at Coltrane boksen er oppe i 495 $ nå, sånn går det når man venter for lenge... ;)
    Music Matters har titler som ikke var storselgere og som derfor ikke har vært lett tilgjengelige de siste åra og akkurat det er vel det beste med denne serien, i tillegg til at det låter knall...

Jeg glir mot 45 ere med ujevne mellomrom jeg, fikk noen nå i uka, disse Impulse platene til AP er fantastisk bra!!
    Da er Miles boksen bestilt sammen med en "haug" andre plater. Ble en hel del andre 45 rpm og...

Gemini13

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.08.2007
    Antall liker
    113
    Torget vurderinger
    1

Minutten skrev:
    rico skrev:

Da er Miles boksen bestilt sammen med en "haug" andre plater. Ble en hel del andre 45 rpm og...
    Den Miles boksen kommer du til å bli fornøyd med :)
    Mvh
    Geir

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.383
    Torget vurderinger
    4

Er den like bra som "alle" sier så blir jeg nok det. Holdt på å ta med "Kind of Blue" 200g 33rpm fra Classic, men det var så mange negative tilbakemeldinger på vinylkvaliteten at jeg troppet den. Noen her som har den?

R

rico

Gjest

Minutten skrev:
    Er den like bra som "alle" sier så blir jeg nok det. Holdt på å ta med "Kind of Blue" 200g 33rpm fra Classic, men det var så mange negative tilbakemeldinger på vinylkvaliteten at jeg troppet den. Noen her som har den?
    Så det ble boks, vel anvente penger mener nå jeg, 33 utgaven låter alldeles fantastisk og dette blir enda bedre så du har noe å se frem til.

Jeg har den 200 gr. utgaven fra Classic av KoB, jeg har også den første Classic ga ut, den som var dbl. der den ene plata var med original hastighet og den andre med korrekt hastighet. Det er en stund siden jeg har spilt dem men husker at jeg likte den første (180 gr.) best, hvorfor husker jeg ikke....

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.383
    Torget vurderinger
    4

Blitt mye platekjøp i det siste, og disser er i bestilling:

Miles Davis Quintet/ Great Prestige Recordings 45 RPM Vinyl Record
    Miles Davis/ Seven Steps To Heaven 45 RPM Vinyl Record
    Duke Ellington & John Coltrane/ Duke Ellington & John Coltrane 45 RPM Vinyl Record
    Charles Mingus/ The Black Saint and The Sinner Lady 45 RPM Vinyl Record
    Freddie Hubbard/ The Body & The Soul 45 RPM Vinyl Record
    Miles Davis All Stars/ Walkin' 45 RPM Vinyl Record
    Gil Melle/ Patterns In Jazz 45 RPM Vinyl Record
    Sam Rivers / Fuchsia Swing Song 45 RPM Vinyl Record
    McCoy Tyner/ The Real McCoy 45 RPM Vinyl Record
    Elvin Jones/ Puttin' It Together 45 RPM Vinyl Record
    Elvin Jones/ Genesis 45 RPM Vinyl Record
    GRANT GREEN MATADOR #'D, LTD ED 180g 45
    CHARLIE BYRD TRIO BYRD AT THE GATE 45rp
    THE COMPLETE THELONIOUS MONK AT THE IT
    GIL EVANS OUT OF THE COOL 180g 45rpm
    GERRY MULLIGAN QUARTET WHAT IS THERE TO say 45rpm
    KENNY BURRELL BLUE LIGHTS VOL.2 200g
    ARMSTRONG & ELLINGTON THE GREAT REUNION

R

rico

Gjest

Du har ikke tenkt å være mye ute blant folk i vinter du ser jeg.

Der var det mye bra, har jo en del av disse selv så du kan se fremtiden lyst i møte. Sagt før; de Impulse! platene fra AP liker jeg, fantastisk kvalitet på disse..

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.383
    Torget vurderinger
    4

Disse nye re-masterne skal være bra. Bestilte denne bokesen fra Amazon.fr ,er de 20 cdene som er gitt ut i en samleboks.

Released 6/14/11

Ella Fitzgerald & Joe Pass--Easy Living
    Bill Evans Trio--Explorations
    Chet Baker--In New York
    Cannonball Adderley & Bill Evans--Know What I Mean?
    Ornette Coleman--Something Else!!!!
    Thelonious Monk--Thelonious Alone In San Francisco

Released 3/15/11

Ella Fitzgerald & Oscar Peterson--Ella And Oscar
    Thelonious Monk--Monk's Music
    Stan Getz & Cal Tjader--Stan Getz/Cal Tjader Sextet
    Art Blakey & The Jazz Messengers--Ugetsu

Released 9/28/10

Wes Montgomery--Boss Guitar
    Chet Baker--Chet Baker Sings:It Could Happen To You
    Miles Davis Featuring Sonny Rollins--Dig
    Vince Guaraldi Trio--Jazz Impressions Of Black Orpheus
    Bill Evans Trio--Waltz For Debby

Released 3/30/10

Art Pepper--Art Pepper Meets The Rhythm Section
    Dave Brubeck Quartet--Jazz At Oberlin
    Thelonious Monk With John Coltrane--Thelonious Monk With John Coltrane
    Joe Pass--Virtuoso
    Sonny Rollins--Way Out West

Vedlegg

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.383
    Torget vurderinger
    4

rico skrev:
    Har spilt lite BN i de siste, tror jeg fikk en liten "overdose" i vår. Passer bra å fylle på med litt Impulse! plater da, og som du sier er de meget bra.

pellesmil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2005
    Antall liker
    350
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    4

Noen som så nattkinoen i går? endelig fikk jeg ut fingeren å bestilte et knippe Dave Brubeck plater annbefalt her på sentralen,

Takk

Per

knuhe

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.04.2007
    Antall liker
    153

rico skrev:
    Minutten skrev:
    Så det ble boks, vel anvente penger mener nå jeg, 33 utgaven låter alldeles fantastisk og dette blir enda bedre så du har noe å se frem til.

Jeg har den 200 gr. utgaven fra Classic av KoB, jeg har også den første Classic ga ut, den som var dbl. der den ene plata var med original hastighet og den andre med korrekt hastighet. Det er en stund siden jeg har spilt dem men husker at jeg likte den første (180 gr.) best, hvorfor husker jeg ikke....
    Måtte sjekke "Kind of Blue" 200g 33rpm fra Classic, og må si jeg ikke er 100% fornøyd med vinylkvaliteten/selve pressingen. Det er korte øyeblikk med ”skurr” litt for ofte, og ikke helt tyst vinyl. Ikke det at det gjør så veldig mye – det er jo en herlig plate, men en ønsker jo selvsagt et perfekt eksemplar når man betaler så mye.

Ellers er det jo ergelig at AP ikke bruker bedre covere på deres nye Verve 45rpm utgivelser. Det er jo mange som har en god del av disse fra før, og når man kjøper de enda en gang forventer man jo litt ekstra. Lydmessig ser de ut til å holde mål, men det er jo som sagt et skår i gleden at coverne er så ordinære. Har jo selv f.eks både ”Body and Soul” (MoFi) og ”Ella and Louis” (SC) fra før, og de har meget gode covere. Så det blir spennende å se hva som kommer (de er på vei). Mht lyd føler jeg meg ganske sikker.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn