Helt sikker på det?Når det gjelder at den måler bra, så er den -3 db ned allerede ved 15Hz hvis vi forutsetter 100k. I praksis er jo denne utgangsimpedansen i paralell med inngangsimpedansen til neste trinn. Da ender du lett opp med -3dB allerede ved 31Hz!
Det manglet en faktor på 10 tror jeg.Helt sikker på det?
Fort gjort. Lurte litt selv siden jeg har en gammel kalkulator som preller litt.Det manglet en faktor på 10 tror jeg.
Hei.Når det gjelder at den måler bra, så er den -3 db ned allerede ved 15Hz hvis vi forutsetter 100k.
I praksis er jo denne utgangsimpedansen i paralell med inngangsimpedansen til neste trinn.......
Da ender du lett opp med -3dB allerede ved 31Hz!
Fant notatet i bøtta:Jeg gjorde noen målinger på madman sin. Skal se om jeg finner igjen notatet i bøtta.
Ikke noe av det jeg målte bekymret meg. Jeg måler ikke spesielt bra under 10Hz.
Inntil jeg finner igjen notatet vil jeg påstå at den var flat helt ned til 10Hz.
Gunnar er sikkert opptatt.............Hei Gunnar!
Såg du mitt spørsmål for en uke siden angående stjernejord i MingDa MC-3A mk2?
Mvh
Olav
Hvis du starter med begynnelsen i denne tråden og ser litt i fidelity som beskriver dette, er jeg sikker på du klarer ombyggingen.Hei!
Er det noen som holder på og bygger K.I.S.S. SE for tiden, eller som er ferdig? Hadde vært moro å følge en ombygging med bilder og tekst.
Har selv en kinesisk Ming Da MC3R (ikke Nordic). Etter min oppfatning spiller den fint, men er plaget med noe brum. Har tenkt å bestille et ombyggingssett fra Motron, og bygge om preampen. Tror jeg har forstått gangen i det, men fint om noen har tips eller innspill.
Kanskje noen kan forklare hvordan man "tømmer" kondensatorer for strøm, så man unngår å skade seg. Hva trenger man av utstyr for å gjøre det enklest og greiest?
MVH
Sigmund Hov.
Hvilke fabrikat er 12b4A rørene du bruker? Har et sett rca og et sett Sylvania, og begge er veeeldig mikrofoniske. Det klinger som bare det..så mitt bygg er slaktet og demontert..
Dette høres jo unektelig bra ut
Sitat fra Fidelity nr 48: "Linjetrinnet spilte ualminnelig bra og etter min ringe mening helt på høyde med ferdigkjøpte linjetrinn i 50 – 100 tusen kroners klassen."
Gjelder dette fortsatt? Er det noen som benytter dette i dag?
Ser ut som et utmerket sted å begynne - der du fortsetterKan denne brukes som utgangspunkt?
Har vel aldri solgt KIT.Ser ut som et utmerket sted å begynne - der du fortsetter
å bruke inngangsvelger (?), potmeter og strømforsyning.
Litt høyere spenning fra trafoen og dermed likeretterrøret - men
regner med at spenningsfallet over (de mange) seriemotstandene
i pi-filterene bringer spenningen ned mot de 215 Voltene du skal
ha på anodemotstanden i K.I.S.S.
Audiomix - Selger du fortsatt kit?
Kjør på!Vis vedlegget 645037
Strømtrekk til rørene er 2x10 mA og trafo er oppgitt til 100 mA så det skulle være greit.
Strømtrekk til gløding er 600 mA pr rør, totalt 1,2 A og trafo er 3 A så det skulle også være greit.
Siste 6,3 Volt 1,0 A går til gløding av likeretterrør som krever 600 mA.
Maks strømtrekk for høyspenning fra likeretterrør er 70 mA og er også ok.
Det ser derfor ut til å være mulig å bygge om denne.