Dolbytor's anlegg og (mange) planer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.390
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg fikk besøk av par karer fra Evje i dag. De ville opp å høre på anlegget og tok seg en MC tur. Han ene er en god kamerat som har vært her flere ganger. Han andre kjenner jeg ikke sånn direkte, men har truffet han noen ganger før. Her var det "max" SPL og mye bass som gjaldt og nå var det veldig godt å roe ned med rolig musikk på lavt nivå. Det blir nok ikke spilt høyt mer her i kveld 🔊 🔊🔊 🤪

Selv om de to kjørte så gjorde ikke jeg det. Jeg hadde luftet både hunden og høna :)eek:) før de kom opp og hadde allerede startet med en Tuborg Lite da gjestene kom. Han ene røykte til og med sånn at jeg fikk smugrøykt litt!! Det var så utrolig godt at jeg gikk de 100 meterne ned på den lokale YX stasjonen for å kjøpe røyk etterpå. Uheldigvis så var det kjentfolk der og da feiget jeg ut og kjøpte en "ventepølse". Akkurat når jeg var ferdig med pølsen så dro de og jeg løp til kassen og hvisket "20 Prince White". Hun spurte "Prince White?" og jeg svarte småbryskt "JA"!!! Så puttet jeg pakken langt ned i lommen og småløp de 100 meterne hjem…🙈🙈🙈

Hvis noen lurte så smugrøyker jeg og drikker som en svamp nå… 🚬🚬🚬🍺🍺🍺 :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

IMG_8558.jpeg
    IMG_8560.jpeg
    IMG_8563.png
    IMG_8566.png
    IMG_8567.png
    IMG_8568.png
    IMG_8565.jpeg
    IMG_8564.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.390
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nå begynner ørene å fungere normalt igjen så jeg skal snart gi begge sangene et forsøk på litt høyt nivå 😅

Begynte for så vidt litt forsiktig for en stund siden og volumet har økt mer enn trodde det skulle gjøre…🤪 🍺🚬 🔊 :ROFLMAO:

IMG_8569.png

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.390
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg varmet opp med litt "räggar-rock" før jeg spilte sangene til Trg og KMR. Trg sin sang var ny for min del, men KMR sin hadde jeg allerede på spillelisten fant jeg ut. Selv om ørene fungerer som normalt igjen, så var jeg likevel ikke helt klar for veldig høye nivåer igjen 🙈. De ble spilt halvhøyt, men meget bra sanger begge to (y)

Nå begynner for øvrig "Bonde Ifrå Hamlagrø" å bli jævla bra og det er kanskje et dårlig tegn…:unsure: 🍺 :giggle: :ROFLMAO:

IMG_8588.png
    IMG_8589.png
    IMG_8590.png
    IMG_8593.png

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.390
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har havnet på hånnki tånk kjøret og spiller bare kånntri nå. Dette er forøvrig noen av mine "helter" og jeg skulle gjerne hørt HIGHWAYMEN live mens de fremdeles holdt på/var i live. Disse sangene er noe av det fineste jeg kan spille, men det er helt uten imponatorbass eller imponatorlyd. Kun fire av de største kånntristjernene som har levd/lever som spiller sammen.. 🤠 :love: 🍻

IMG_8607.png
    IMG_8608.png
    IMG_8609.png
    IMG_8610.png

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    4.835
    Sted
    Bartistan
    Helt urelatert til alt dere babler om nå, vil jeg gjerne ha litt skryt for å sitte hardt på begge hendene i går kveld da dverg-egg sto på assosiasjonsmenyen.
    Total radio-silence 😇

You may leave a tip at the door :)

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.390
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Helt urelatert til alt dere babler om nå, vil jeg gjerne ha litt skryt for å sitte hardt på begge hendene i går kveld da dverg-egg sto på assosiasjonsmenyen.
    Total radio-silence 😇

You may leave a tip at the door :)
    Nå skal det snart dras i gang en skikkelig "dvergeggpanne" 😅

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.390
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    God morgen ja! Egg ble det, men Tuborg’en får forhåpentligvis hvile i dag :)

Nå har jeg prøvd å drikke meg tynn på Tuborg Lite i flere dager, men uten synlige resultater. Da ble en skikkelig "dvergeggpanne" som smakte veldig bra. Jeg pleier av og til å smelte ost oppå eggene og/eller ha pølse under igjen, men det ble bare egg i dag :giggle:

Jeg legger også ved et par bilder av kveldsmaten for å variere litt med tanke på alle ølbildene…🙈 😅

IMG_8599.jpeg
    IMG_8604.jpeg
    IMG_8646.jpeg
    IMG_8647.jpeg
    IMG_8651.jpeg
    IMG_8654.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.390
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nok smør i pannen iallefall :D nyt dagen oppi dalen

mvh
    For noen år siden så sa fruen at hun hadde funnet ut hvorfor mine stekte egg alltid ble bedre enn hennes. Jeg hadde aldri tenkt over det, men det hadde hun. "Grunnen er at du har 3 ganger mer smør i panna enn meg" sa hun 😅

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.538
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Må si at det er underholdende å lese dine lite sjølhøytidelige og morsomme hverdagshistorier, - gjerne med Tuborg, egg og fruens kommentarer i bakgrunnen.
    Jeg så for meg situasjonen på bensinstasjonen med ventepølse og Prince White. 😂

Du som liker både køntri og leven, kjenner du Paul Cauthen? Tror det må være tingen på ditt fete anlegg og med ditt gode humør. 😊
    Håper det er greit at jeg setter inn noen eksempler. (?)
    Play Loud! 😆

Multikanal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    994
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    God morgen ja! Egg ble det, men Tuborg’en får forhåpentligvis hvile i dag :)

Nå har jeg prøvd å drikke meg tynn på Tuborg Lite i flere dager, men uten synlige resultater. Da ble en skikkelig "dvergeggpanne" som smakte veldig bra. Jeg pleier av og til å smelte ost oppå eggene og/eller ha pølse under igjen, men det ble bare egg i dag :giggle:

Jeg legger også ved et par bilder av kveldsmaten for å variere litt med tanke på alle ølbildene…🙈 😅

Vis vedlegget 928814 Vis vedlegget 928815 Vis vedlegget 928816 Vis vedlegget 928817 Vis vedlegget 928818 Vis vedlegget 928819
    Har du sjekket kolesterol nivået i det siste? :cool:

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.390
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Må si at det er underholdende å lese dine lite sjølhøytidelige og morsomme hverdagshistorier, - gjerne med Tuborg, egg og fruens kommentarer i bakgrunnen.
    Jeg så for meg situasjonen på bensinstasjonen med ventepølse og Prince White. 😂

Du som liker både køntri og leven, kjenner du Paul Cauthen? Tror det må være tingen på ditt fete anlegg og med ditt gode humør. 😊
    Håper det er greit at jeg setter inn noen eksempler. (?)
    Play Loud! 😆

Flott at du syns det er en underholdende tråd! Som du sier så tar jeg ikke meg selv så veldig høytidelig :)

Ja situasjonen på YX’en var litt flau, men sånn er det å bo på bygda der alle kjenner alle når man ikke vil vise at man smugrøyker 😅

Jeg kjenner ikke til Paul Cauthen, men jeg skal høre på neste gang jeg sitter i kjelleren. Takk for tips :)

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.776
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Da har fruen reist og så må jeg klare meg alene helt til søndag. Da blir det antageligvis mye Tuborg, pølser og musikk 🤪
    Så får jeg besøk av en kamerat i morgen som skal polere både bilen og H-D’en for meg. Vi har i utgangspunktet en "avtale" om en årlig polering av H-D’en, men han ville ta bilen også og da sier jeg ikke nei :giggle:

Jeg var ute med hundene tidligere i dag og det er alltid godt å se når de slapper av etterpå. Nå har jeg satt meg til i kjelleren, men pga. morgendagen så må jeg vel prøve å ta det litt med ro...🍻🔊 🥳 😅

Vis vedlegget 921243 Vis vedlegget 921244 Vis vedlegget 921246
    Hva hadde livet hvert uten hunder. Ett liv uten den terapien vil jeg ikke ha. Gir så mye av seg selv som er uten sidestykke. Kun full hengivenhet til deg som eier.

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.390
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Har du sjekket kolesterol nivået i det siste? :cool:
    Jeg sjekket det i fjor sommer når jeg fornyet førerkortet. Fruen var sikker på at NÅ skulle hun endelig få en god grunn til å legge om kostholdet litt, men der ble hun skuffet gitt. Jeg husker ikke helt verdien, men jeg tror det var rundt 3,5 😅

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.390
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Hva hadde livet hvert uten hunder. Ett liv uten den terapien vil jeg ikke ha. Gir så mye av seg selv som er uten sidestykke. Kun full hengivenhet til deg som eier.
    Ja det er veldig flott med hunder og det er utrolig mye selskap i en hund. Snakke med dem kan man også selv om de ikke svarer :giggle:

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.390
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Så har jeg en litt artig historie fra en tidligere fornying av førerkortet. Jeg har C1 og D1 og da må de jo fornyes hvert 5. år. Fruen hadde lenge mast på meg for at jeg skulle ta en helsesjekk og så hadde jeg sagt at det kunne jeg ta siden jeg først skulle til legen. Legen var opprinnelig fra Hellas eller der om kring, men hadde bodd lenge i Sverige. Når jeg var ferdig med de obligatoriske testene så spurte jeg doktoren om en utvidet helsesjekk. "Den har du akkurat hatt" sa han. Det er jo ikke rare sjekken sånn sett så jeg spurte igjen om det var noe annet som var fornuftig å sjekke. Så kikket han på meg og sa "Si meg, føler du deg frisk?" Jeg svarte "Ja jeg gjør jo det". Så svarte han "Ja men da er du frisk som fisk" og dett var dett. Du kan tro at fruen var sur når jeg kom hjem og kunne si at doktoren sa at "Jeg var frisk som en fisk" :ROFLMAO:

Denne doktoren var ganske spesiell og det må vel sies at han hadde noen uoriginale svar/løsninger inn i mellom. Min far begynte å bli plaget av svimmelhet i visse situasjoner så han dro også til denne doktoren. Så måtte min far nevne et eksempel på når han ble svimmel og da sa han at han ble svimmel feks. i toppen en stige. "Da må du kjøpe deg en lengre stige" svarte doktoren :ROFLMAO:

Hvor god denne doktoren var skal være usagt, men hadde alle vært som han så hadde helsekøene minket betraktelig rundt forbi 😅

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.390
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det ble vel meldt om ganske fint vær i dag og jeg hadde tenkt å lufte meg på HD’en, men en sjekk på YR i formiddag la ett lokk på de planene inntil videre. Det begynte å blåse kraftig for ikke så lenge siden og så kom det en kraftig haglbyge etterfulgt av kraftig tordenvær som holder på enda. Hunden er tilsynelatende like rolig og det ser ikke ut til at den bryr seg noe som helst. Den forrige hunden vi hadde var livredd for tordenvær og skalv som aspeløv hver gang det tordnet og når nyttårsrakettene ble avfyrt.

Denne jenta slapper heldigvis av selv om det buldrer ganske bra rundt her nå :)

IMG_8657.png
    IMG_8659.jpeg
    IMG_8660.jpeg
    IMG_8662.jpeg
    IMG_8663.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.390
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg skulle ha startet ferien forrige fredag, men av div. årsaker så ble det forskjøvet et par dager. Vi kom til Flekkerøya ved Kristiansand på fredag og skal være her antageligvis til torsdag. Så blir det Oslo fra lørdag til mandag med Springsteen konsert på søndag. Det er fint her nede selv om det godt kunne vært en pub/restaurant i nærheten. Flekkerøya er kjent for mange innbyggere med kristen tro og det er kanskje grunnen til at søket på "pub i nærheten" ga 0 i resultat...:unsure: 😅. Ellers så er det som sagt fint her og late dager nytes (y)

IMG_8740.jpeg
    IMG_8747.jpeg
    IMG_8761.jpeg
    IMG_8781.jpeg
    IMG_8783.jpeg
    IMG_8789.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.390
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Vi kom hjem fra Flekkerøya i går og nå pakkes det på nytt for et par dager i Oslo inkl. Springsteen konsert på søndag. Jeg liker ikke tittelsporet noe spesielt, men ellers så er platen Born In The USA veldig bra i mine ører. Den ble spilt mye i ungdommen og fenger fremdeles. De aktuelle sangene fra denne platen, The River og Johnny 99 (i rask versjon) blir høydepunktene for min del. Vi er 10 stykker som skal inn, men de andre dro i dag. Jeg ser frem til utepils, god mat og forhåpentligvis en flott konsert som avslutning på turen :)

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.339
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Flekkerøya! Der har fruen vært mer enn én gang, og har flere kjente.
    Godt du er om deg og har medbrakt.

😇

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.390
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det ble en fin tur til Oslo selv om det regnet en del på søndag inkl. et skikkelig regnskyll midt på dagen. Da satt jeg på Egon og måtte i en periode stå på et visst punkt for å ikke bli våt selv om det er "tak" over uteserveringen. Konserten var fin, men jeg kommer aldri til å tilgi den gnomen for å droppe The River. Jeg trodde at den var fast inventar på alle konsertene hans, men det var den tydeligvis ikke. Han spilte den selvfølgelig på fredagens konsert…🥴 😡

På lørdagskvelden hadde vi forhåndsbestilt meny på KöD Frogner og det var kjempegodt. Etter en god og kraftig cowboyfrokost så ville alle de andre slappe av eller gå på Munch-museet. Jeg ville ingen av delene og gikk kl. 11 fra hotellet for å finne en åpen pub. Disse pubene åpner visst ikke så tidlig på søndager, men Egon tok meg imot med åpne armer. Så begynte det å pissregne og da ble jeg sittende der en stund alene siden ingen ville ut av hotellet for regnet løyet. Jeg klarer meg veldig fint på egen hånd og formen var meget bra når jeg omsider fikk selskap…:giggle:

Vi kom hjem i går og så dro fruen og hennes søster på en 2-netters fjelltur i dag. Her ligger temperaturen på 10-12 grader med sur vind, men det stoppet dem ikke. Jeg klarer meg som sagt fint på egen hånd og det var herlig å synke ned i godstolen å fyre opp anlegget igjen. I tillegg så fikk jeg omsider spilt The River, så kan "Duste-Bruce" bare ha det så godt 🔊 🍺 :ROFLMAO:

B5EF7196-0EFE-4303-A16F-01B469B3F2D8.jpeg
    CD16AA23-E6D3-48AB-9C57-07B411D3345C.jpeg
    B9F8F1EE-8875-4F2A-A0B1-72C0B9A7ACAA.jpeg
    AA84ED22-D677-4223-B0DC-1E27D4D621D5.jpeg
    E9209CCF-2E11-419E-B031-E12F230182F4.jpeg
    23D2FF9C-F286-46BA-8977-EF6B77D7387E.jpeg
    48DCD126-9FCE-47AF-9B3E-0E1ACD13FBB3.jpeg
    856C3922-F4E1-4DA3-9D83-14A9385FE157.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.390
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det blir tur-retur til Kristiansand i morgen på H-D’en så jeg måtte slutte av litt tidlig. Nå går det i Coke og The Quick And The Dead 🤠

Jeg får i utgangspunktet ikke "lov" av fruen til å ha hunden i senga, men jeg går nok på en liten smell der kjenner jeg…:unsure: 😅

IMG_8950.jpeg
    IMG_8952.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.390
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Western altså, det er filmene sine 😊
    God sommer, kjør forsiktig på Harley’n 👍
    En god Western er noe av det bedre man kan se etter min mening. Nå er ikke denne filmen helt der oppe, men kommer vel mer under lett underholdning. Sharon Stone i yngre dager er jo uansett verdt å se litt på ;). God sommer til deg også :)

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.390
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det ble nesten 40mil på H-D’en i dag og det var langt nok. Den er veldig god å kjøre med en behagelig sittestilling, men jeg ble litt småstiv etterhvert. Nedover gikk det i 90-100 mens det ble mer 100-120 oppover. Merker at jeg har litt øresus etter turen og det skyldes nok turen hjem. Jeg pleier nesten alltid å stort sett følge trafikken, men nå blåste jeg forbi alt som kom i min vei oppover Setesdalen. Det er nok her øresusen kommer inn i bildet da Screaming Eagle pottene fikk blåst ut en del mer lyd enn ved vanlig kjøring…👴 🛵 💨💨💨 💨 😅

Stereoen er uansett fyrt opp for andre kveld på rad og det føles som vanlig veldig bra 🔊 🍺 :giggle:

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.390
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det ble ikke så lenge jeg satt i kjelleren i går. Siden jeg var på bytur i går og Tinka hadde vært alene hele dagen så fikk jeg dårlig samvittighet og måtte opp igjen til hunden. Når jeg er i kjelleren så stenger jeg igjen stuen og da blir det stas når man endelig kan opp i sofaen å speide etter katter som man ev. kan bjeffe på. Men det er tungt å være på vakt, så etterhvert forsvant hun lenger og lenger ned i sofaen :ROFLMAO:

Nå er "cowboyfrokosten" fortært så da får vel jeg og Tinka finne på noe etterhvert. Fruen og den andre hunden er som sagt på fjelltur, men de kommer hjem i kveld. Jeg må si at jeg har vært "snillere" enn vanlig disse to dagene jeg har vært alene og det skal hun selvfølgelig få høre. Om hun tror meg er enn annen sak…😅

IMG_8991.jpeg
    IMG_8992.jpeg
    IMG_8993.jpeg
    IMG_8994.jpeg
    IMG_8998.jpeg
    IMG_8999.jpeg

Multikanal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    994
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Det ble ikke så lenge jeg satt i kjelleren i går. Siden jeg var på bytur i går og Tinka hadde vært alene hele dagen så fikk jeg dårlig samvittighet og måtte opp igjen til hunden. Når jeg er i kjelleren så stenger jeg igjen stuen og da blir det stas når man endelig kan opp i sofaen å speide etter katter som man ev. kan bjeffe på. Men det er tungt å være på vakt, så etterhvert forsvant hun lenger og lenger ned i sofaen :ROFLMAO:

Nå er "cowboyfrokosten" fortært så da får vel jeg og Tinka finne på noe etterhvert. Fruen og den andre hunden er som sagt på fjelltur, men de kommer hjem i kveld. Jeg må si at jeg har vært "snillere" enn vanlig disse to dagene jeg har vært alene og det skal hun selvfølgelig få høre. Om hun tror meg er enn annen sak…😅

Vis vedlegget 933004 Vis vedlegget 933005 Vis vedlegget 933006 Vis vedlegget 933007 Vis vedlegget 933008 Vis vedlegget 933009
    Er det "død mann i boks" du har på skiva?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn