Dolbytor's anlegg og (mange) planer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.392
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Er det "død mann i boks" du har på skiva?
    Nei, men det er ikke så veldig ulikt hvis jeg husker riktig. Kald Snurring 😋

Nå er det mange år siden jeg var i militære og har ikke spist RSP etter det, men jeg syns det var ganske godt. Jeg husker at en del ikke ville ha det, men jeg tok glatt i mot alt overskudd…:giggle:

Lydbildeja

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2017
    Antall liker
    712
    En kompis av meg solgte nylig over 10 bokser RSP (Rester av Sprengt Personell som det ble kalt i militæret).
    Han fikk over 100kr boksen hvorav den nyeste boksen var fra 1993.
    Han angret salget kort tid etterpå,han ville heller hatt RSP boksene enn pengene i ettertid,smaker godt ja,maks.
    Han ville heller ha boksene å spist de enn å få pengene,må si meg enig med han.

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.392
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg måtte ta et kjapt søk i stad og forsvaret bruker visst ikke RSP lenger. Det hadde jo vært gøy å smakt det en gang til :giggle:

IMG_9013.png

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.392
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    RSP’en har ankommet, men blir ikke testet enda. I morgen tidlig drar jeg til Tønsberg på Kiss konsert og jeg tar ikke sjansen på å stå med skoene fulle av drit i regnværet i morgen kveld…:poop: 🤪

Kiss skjorta fra Spektrum i 2017 er funnet fram og Setlisten fra Sverige i går ser bra ut. Jeg gleder meg (y) 🤟 🤟 :giggle:

IMG_9105.jpeg
    IMG_9106.jpeg
    IMG_9114.jpeg
    IMG_9116.jpeg
    IMG_9137.png
    IMG_9138.png

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.392
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Da har vi inntatt plass helt fremme ved gjerdet på siden til Gene Simmons. De begynner å spille ca. 20.30. Så spørst det hvor lenge to halvgamle gubber orker å stå oppe, men vi kan heldigvis henge på gjerdet…👴👴 🤟👍😅

IMG_9150.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.392
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det ble en morsom konsert som var vel verdt turen. Jeg og kompisen hadde tenkt å prioritere å komme helt frem til gjerdet på Golden Circle og det gikk etter planen. Vi gikk fra plassene med 5 sanger igjen og siden vi hadde 3,5 timers kjøring hjem så droppet vi ekstranummerene. Det blir vel første og siste gang jeg prioriterer å stå helt framme og droppe konsert ølene, men jeg fikk nå "styrtet" i meg 2 stk. på vei ut av området. Hvis noen lurte så var de utrolig gode…:love: :ROFLMAO:

IMG_9145.jpeg
    IMG_9159.jpeg
    IMG_9161.jpeg
    IMG_9165.jpeg
    IMG_9171.jpeg
    IMG_9184.jpeg
    IMG_9185.jpeg
    IMG_9190.jpeg
    IMG_9198.jpeg
    IMG_9207.jpeg
    IMG_3858.jpeg
    IMG_9215.jpeg
    IMG_9216.jpeg

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    kanke droppe encoren, dolbytor!
    tjue minutter fra eller til.

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.392
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    kanke droppe encoren, dolbytor!
    tjue minutter fra eller til.
    Jeg er i utgangspunktet enig i det, men sjåføren var sliten og dro tilbake til bilen 10 min før meg. Jeg hadde tenkt å få med meg alt, men jeg fikk litt dårlig samvittighet for at han måtte sitte å vente på meg. Med tanke på at vi dro før "hopen" så tipper jeg at vi sparte minst 1 time og det er nå litt med 25 mil hjem.

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.392
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg begynte på jobb igjen på mandag etter 4 ukers ferie. Ikke skjønner jeg at det allerede har gått 4 uker, men kalenderen sier så. De siste dagene har det vært så surt og kaldt at det minner mer om høsten, men heller det enn 30-40 varmegrader for min del. Her har det stort sett vært mellom 8-12 grader de siste dagene og i dag tidlig var det hele 5 grader. Mildt sagt en kjedelig uke på mange måter, men på fredag drar jeg antageligvis av sted og henter noe...(y)

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.392
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Da var Oslo turen unnagjort og to "nye" produkter ble med hjem. Jeg kjøpte en McIntosh MT5 i mars, men fikk ikke til å justere armen. Jeg er helt amatør på platespillere og besluttet å ta den med til Mala Audio for å få den skikkelig oppsatt og i tillegg ble det like godt montert en Hana ML PU. Så viste det seg at spilleren hadde problem med variabel hastighet og jeg måtte reise hjem uten spiller. Spilleren ble sendt fra Mala og opp til Neby for en sjekk og det viste seg at motoren defekt. Spilleren var helt ny så det var ganske uventet, men det er ikke så mye å gjøre med. Ny motor ankom Neby forrige fredag og spilleren ble reparert umiddelbart. Da var det bare å hoppe i det og komme seg inn igjen til Oslo. I tillegg så har jeg hatt en MC2000 stående ganske lenge hos Neby så den ble også med hjem (y)

Den ene 611 blokka har hatt en veldig svak trafordur og det vil jeg ha sjekket opp i. Jeg tok den med, men når jeg var hos Neby så var den selvfølgelig helt stille. Den ble uansett satt igjen for en nærmere sjekk etter ferien. Da ble det oppkobling av MT5 og MC75’ene i går kveld og litt platespilling. Jeg var ute på tur med hunden i formiddag og i går så kjørte jeg fruen på fest når jeg kom hjem og så hentet jeg henne i natt, så jeg har lagt grunnlaget for en lang dag i kjelleren. Jeg har gitt klar beskjed om at forstyrrelser er uønsket og at det ev må være ganske alvorlig før sånt kan vurderes. Det er ikke alltid hun hører på meg, men time vill sjåv…:unsure: 😅

Nå går det i Dire Straits og det spiller veldig fint og behagelig må jeg si. Det var veldig gøy å få igjen spilleren. Jeg kjøpte den som sagt i mars og har ikke fått spilt på den før i går kveld. Så gjelder det å få slått den av når det har blitt noen Tuborg sånn at jeg slipper en ny tur til Mala i nærmeste fremtid…🙈 😬

IMG_9232.jpeg
    IMG_9233.jpeg
    IMG_9234.jpeg
    IMG_9237.jpeg
    IMG_9246.jpeg
    IMG_9250.jpeg
    IMG_9251.jpeg
    IMG_9252.jpeg

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.681
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Menne du, åssen låter det med grammofon i kjellern, har du noe lytteinntrykk å dele eller har du fått i deg for mye Lite? 😄

Trg

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Gilja
    Du har iallefall tålmodighet. Kjøpt i mars å første lytteøkt i juli😁😁😁😁🍻 Var selv innom Mala Audio på tirsdag. Fikk en omvisning i alle lytterom av en hyggelig selger. High end rommet kan ta pusten fra noen å en hver. Men det positive var at fruen var med, så hun fikk se at det finst noen heldige ( steinhakkande galne , fruens beskrivelse) som faktisk kjøper sånt utstyr. Å med det ble jeg nesten normal i forhold😁😁😁🤪 Kos deg med tuborgene å vinyl👌👍👍👍👍🍻🍻🍻

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.392
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Dolbytor gjør merkelige observasjoner. LP spiller bedre enn streaming og i enkelte tilfeller bedre enn CD. Dette må ikke under noen omstendigheter deles med noen! Avsløringer kan straffes med døden…☠ 😬 😅

Nå er tilstrekkelig antall med Tuborg Lite oppnådd sånn at platespilleren er slått av og uttalelsen over her må sees på det grunnlag. I stedet for å flytte på en arm/PU med økende promille så slo jeg som sagt av spilleren og så flyttet jeg heller på MC2000 og koblet den opp. Den venstre kanalen var død og jeg kjente sinnet steg da den kom rett fra verksted. Så fikk jeg pustet godt ut, tok ut alle rørene og satte dem inn igjen. Plutselig så var det lyd i begge kanalene og Dolbytor smilte plutselig fra øre til øre…🤪 🙈 🍺 :ROFLMAO:

IMG_9265.jpeg
    IMG_9267.jpeg
    IMG_9268.jpeg
    IMG_9269.jpeg
    IMG_9270.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.392
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Fruen hadde som sagt fått beskjed om jeg under (nesten) ingen omstendigheter måtte kontaktes. For en stund siden så sendte hun en sms til meg her i kjelleren, men det kunne ikke være så viktig tenkte jeg. Når hun ringte 5 minutter etterpå så tenkte jeg at det kunne jo være litt viktig… :unsure: "Skal du ha mat" spurte hun og som det stuttjukke matvraket jeg er så svarte jeg "JA!", slapp alt jeg hadde i hendene og småløp opp trappa for å spise. Nå er Tøffeltor tilbake i kjelleren både mett og antageligvis enda litt tykkere…😋 😂

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.545
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Tror gjerne at du nå har god vinyllyd.
    Må særlig være optimalt til Rock'n Roll det oppsettet ditt.
    Var litt nysgjerrig på den platespilleren din, og leser at den lages i Tyskland av Clearaudio. De har laget kvalitetspillere i årevis, så det er nok lagt en del knowhow i den kreasjonen.

For et skikkelig gjennomført og deilig anlegg! Det oser av lytteglede.
    Jeg skjønner at du koser deg. 🙂

HAREPUSEN

avtrådt 010924
    Ble medlem
    04.11.2009
    Antall liker
    3.151
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Fruen hadde som sagt fått beskjed om jeg under (nesten) ingen omstendigheter måtte kontaktes. For en stund siden så sendte hun en sms til meg her i kjelleren, men det kunne ikke være så viktig tenkte jeg. Når hun ringte 5 minutter etterpå så tenkte jeg at det kunne jo være litt viktig… :unsure: "Skal du ha mat" spurte hun og som det stuttjukke matvraket jeg er så svarte jeg "JA!", slapp alt jeg hadde i hendene og småløp opp trappa for å spise. Nå er Tøffeltor tilbake i kjelleren både mett og antageligvis enda litt tykkere…😋 😂
    Du har en god kone : )

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.392
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Tror gjerne at du nå har god vinyllyd.
    Må særlig være optimalt til Rock'n Roll det oppsettet ditt.
    Var litt nysgjerrig på den platespilleren din, og leser at den lages i Tyskland av Clearaudio. De har laget kvalitetspillere i årevis, så det er nok lagt en del knowhow i den kreasjonen.

For et skikkelig gjennomført og deilig anlegg! Det oser av lytteglede.
    Jeg skjønner at du koser deg. 🙂
    Takk for det! Jeg koser meg mye her nede i hulen min :)

Ja jeg anser det som et Rock’n Roll anlegg og det er hovedsakelig rock i forskjellige kategorier og kånntri det går i. Jeg er foreløpig veldig fornøyd med platespilleren og måtte det bare vare….:giggle: ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn