I følge AVshop og Hunton skal denne dempe lyd dobbelt så bra som vanlig gips (dette er fibergips). Dvs. 2 lag med denne skal tilsvare 4 lag med gips. Den er over dobbel så tung som gips og blir derfor vanligvis bare levert i 60 cm bredde sånn at den skal være håndterbar. Jeg har ikke noe annet enn div. telefonsamtaler + magefølelse på dette faktisk stemmer.haha kansje man skal bruke dette i systua også
Hvordan er denne i forhold til gips, hvorfor bruker dufarmacell og ikke gips som så mange andre benytter?
Mye dyrere. AVshop tar kr. 179,- pr. plate og sender fraktfritt hvis du kjøper mer enn 2 paller. Du må forøvrig bekrefte at du har utstyr for av-lossing, i mitt tilfelle truck.prismessig i forhold til gips?
Jeg satser på lydbøyler i takbjelkene, så lekter og de to lagene med Fermacell skrudd i hverandre festet i lektene. Jeg skal forøvrig ha et lag med Green Glue i mellom platene. Jeg satser så på å fore ned taket 3-4 cm under det andre laget med Fermacell igjen, sånn at jeg kan legge inn trekkerør og spotter her. Jeg vil ikke under noen omstendigheter ta hull på Fermacell plateneskal du ha lekter mellom lagene?
Jeg har brukt lang tid for å bli enig med meg selv om det er verdt det eller ikke. Akkurat det får man aldri vite siden man ikke har to identiske rom som man kan sammenligne. Jeg vet bare at jeg hadde angret i ettertid siden jeg først vurderte dem såpass seriøstja var dyrt, ca 30k for de pallene da, vurderte et øyeblikk å gå for et lag farmacell og et med gips, men det blir for lite med en palle og 2 paller blir alt for mye og dyrt. Tror jeg holder meg til gips i to lag.
Høres ut som en veldig god og smart løsning, dette blir spennende.Takhøyden blir omtrent som før, forhåpentligvis et sted mellom 2,4 - 2,45m. Planen nå er å sette opp nye vegger rundt hele rommet og da skal det nye taket hvile oppå disse. De nye takbjelkene skyves opp i mellom de eksisterende, men ikke helt opp til gulvet over. Jeg ser for meg en avstand på 2 - 3cm. Da ser jeg ikke behovet for lydbøyler siden det nye taket er helt frikoblet fra eksisterende konstruksjon. Siden lydbøylene går vekk tar jeg grovt sett inn igjen de centimetrene som taket senkes med.
Det er meningen å bruke 2x3" med 2-3cm klaring til eksisterende konstruksjon rundt hele. Utpå der blir det to lag med Fermacell. Da har vi brukt ca. 12,5cm på hver side. Så vurderer jeg å fore inn litt til for å kunne legge alt av rør og ledninger der og så et endelig platelag utpå der igjen. Jeg ønsker ikke å punktere Fermacellen med en haug av hull til ledninger og bokser. Da blir det 15-20 cm inn på hver side avhengig av hva man gjør. Jeg vurderer også kabelkanaler langs gulvet i stedet for å fore inn sideveggene. Jeg kan strengt tatt unngå bokser til strøm der, men det må jeg ha på kortveggene.Når jeg ser på bildet så skjønner ikke hvorfor det er nødvendig å lekte seg inn 15cm inn fra hver side. Her ville jeg ha brukt 2"2 på hver side. Da forsvinner det 12,2 cm totalt inkl gips hvis du bare lekter. Litt mer hvis du lar de stå ett par cm ut fra veggen selvsagt. Det er ingen vits å bruke 2"4 med 5 cm klaring til vegg her. Det er overkill mener nå jeg.
Fått prisen? jeg er også spentNå begynner det forhåpentligvis å skje ting til uka
Jeg sendte en forespørsel i dag til AVshop på Daloc lyddør. Størrelse 210x100, 40DB demping, sort dørblad, sort kantlist og sort karm beregnet for 25 cm vegg. Sort karm står i grunnen ikke listet opp under alle valgmulighetene, men jeg syns det er rart at man får både sort dør og kantlist, men ikke karm. Det blir spennende å høre hva denne vil koste...
Husk å ta med noen øreplugger, er ikke bra med øresusDet var meningen at jeg skulle få litt hjelp denne uken, men det har blitt utsatt til neste uke...
I morgen tidlig glemmer jeg uansett hjemmekinoen et par dager for nå er det Motörhead som gjelder. Jeg og en kamerat tar turen til Oslo for å oppleve Lemmy live i morgen kveld. Jeg har aldri vært noen blodfan, men har alltid spilt dem litt i ny og ne. Uansett så var min første LP "No Sleep 'til Hammersmith" med nettopp Motörhead
Nei jeg har ikke hørt noe endaFått prisen? jeg er også spentNå begynner det forhåpentligvis å skje ting til uka
Jeg sendte en forespørsel i dag til AVshop på Daloc lyddør. Størrelse 210x100, 40DB demping, sort dørblad, sort kantlist og sort karm beregnet for 25 cm vegg. Sort karm står i grunnen ikke listet opp under alle valgmulighetene, men jeg syns det er rart at man får både sort dør og kantlist, men ikke karm. Det blir spennende å høre hva denne vil koste...
Jeg hadde med et sett med Motörheadphones, men de ble ikke brukt. Det ble spilt ganske høyt så de burde nok vært brukt litt...Husk å ta med noen øreplugger, er ikke bra med øresus