Jeg vurderer å fore inn veggene for å få skjult anlegg på alt av strøm. Frontveggen blir garantert foret inn med 48mm lekter for å få plass til bokser for en haug med stikkontakter. Planen var det samme for bakveggen, men jeg er litt i tvil her. Sideveggene trenger jeg strengt tatt ikke å fore inn pga stikkontakter, men trenger det hvis jeg vil ha helt skjult kabling til bakhøyttalerne. Det blir antageligvis å fore inn sideveggene med 25mm pga dette. Jeg er forøvrig veldig i tvil om jeg skal isolere her og hva som skal på veggene.Ok.
Du krysslekter og isolerer mer?
Han kunne øvd på munnharpen i ro og fred herSkjer mer i Setesdalen enn ka han Bjørnulv Straume finner på altså. Blir et rom med grei størrelse dette
Oi det gikk unna på et døgn, det var raskt
Tidspunktene lyver nok litt heheOi det gikk unna på et døgn, det var raskt
Døren kom på kr. 9999,- + kr. 1400,- i frakt. Jeg fikk den som beskrevet så da bestilte jeg den like godt. Jeg fikk prisen i går og forhåndsbetalte i dag. Kjøpte som sagt over noen ekstra tuber med GG og slang like godt med en Monster HDMI kabel på 15m til projektoren. Min gamle kabel var på 10m og er uansett for kort.Fått prisen? jeg er også spentNå begynner det forhåpentligvis å skje ting til uka
Jeg sendte en forespørsel i dag til AVshop på Daloc lyddør. Størrelse 210x100, 40DB demping, sort dørblad, sort kantlist og sort karm beregnet for 25 cm vegg. Sort karm står i grunnen ikke listet opp under alle valgmulighetene, men jeg syns det er rart at man får både sort dør og kantlist, men ikke karm. Det blir spennende å høre hva denne vil koste...
Jeg regner med å legge inn 5-6 kurser med C16A. Det er overkill deluxe, men siden jeg er elektriker spiller det ingen rolleblir det flere kurser til hifi ?
Blir ikke det litt snautJeg regner med å legge inn 5-6 kurser med C16A. Det er overkill deluxe, men siden jeg er elektriker spiller det ingen rolleblir det flere kurser til hifi ?
For noen deilige bilder! McIntosh på rekke og rad! Lest i gjennom tråden din nå. Skikkelig heftige planer og utstyr! Har aldri vært noe fan av Klipsch, men Palladium ser virkelig spenende ut. Jeg har stort sett hørt høyttalere i RF serien hvor diskanthorn og kabinettresonanser har skremt meg vekk.Som nevnt er det litt usikkerhet rundt forforsterkeren i stereo-rommet. Den jeg har vurdert mest er EAR868PL etterfulgt av div McIntosh modeller. Nesten alt jeg kjøper er på bruktmarkedet og det er planen å fortsette med det. Jeg lot en 868PL gå for en stund siden og angrer enda. Jeg begynner uansett å få nok utstyr, så jeg burde vel heller solgt litt... Vis vedlegget 318748 Vis vedlegget 318749 Vis vedlegget 318750 Vis vedlegget 318751
Dette er selvsagt ikke alt heller...
I utgangspunktet ja, men jeg har kun testet den på RF-3 i stereo.Er du fornøyd med MC252?
I utgangspunktet ja, men jeg har kun testet den på RF-3 i stereo.Er du fornøyd med MC252?
Jeg venter spent på å få testet den på P-17 når jeg får ut den berømte fingeren...
Vis vedlegget 353817
Ja jeg røk på et impulskjøp tidligere i høst...Fantastisk samling. Skaffet deg en C50?
Atacama HMS 2 heter stativene. De selges på Soundgarden, men jeg kom over et par på bruktbørsen her.I utgangspunktet ja, men jeg har kun testet den på RF-3 i stereo.Er du fornøyd med MC252?
Jeg venter spent på å få testet den på P-17 når jeg får ut den berømte fingeren...
Vis vedlegget 353817
Hvilke stativ er dette? Må være noe av det peneste jeg har sett p17 på..
Når det kommer til demping på veggene kommer jeg til å hyre inn "eksperthjelp". Spørsmålet er om jeg gjør noe galt ved å legge inn akustikkplater i stort sett hele taket. Jeg vil ikke risikere å få et rom som blir for dødt, men regner du med at det kan bli overdempet? Dette skal som sagt dempe refleksjoner fra projektoren også.Mitt forslag.. Bruk diffusore 2meter foran til to meter bak lytteposisjon, gjerne la dette bli ca 6m2.For mye demping i taket kan fort gi for dødt rom om du kombinerer det med demping på bakvegg å førsterefleksjon. Bruk feks høytalerstoff til og dekke over diffusor platene om det skal se likt ut. Det virket iallefall mye bedre hos meg.
Lykke til!
Jeg er rimlig overbevist om at hvis du har stoff møbler et full dempet tak , demping i første refleksjon teppe på gulvet og eventuelt demping på bakveggen så kommer du til og få et rom som er overdempet. Jeg likte ikke lyden jeg fikk når jeg brukte 5 cm dempe plater i taket, men diffusjon har vært en vitamin innsprøytning for rommet mitt.Når det kommer til demping på veggene kommer jeg til å hyre inn "eksperthjelp". Spørsmålet er om jeg gjør noe galt ved å legge inn akustikkplater i stort sett hele taket. Jeg vil ikke risikere å få et rom som blir for dødt, men regner du med at det kan bli overdempet? Dette skal som sagt dempe refleksjoner fra projektoren også.Mitt forslag.. Bruk diffusore 2meter foran til to meter bak lytteposisjon, gjerne la dette bli ca 6m2.For mye demping i taket kan fort gi for dødt rom om du kombinerer det med demping på bakvegg å førsterefleksjon. Bruk feks høytalerstoff til og dekke over diffusor platene om det skal se likt ut. Det virket iallefall mye bedre hos meg.
Lykke til!
En maler ikke taket sort, det er jo bare halve virkningen. Han må selvfølgelig lime scenemolton i hele taket;-)!Ser du skriver at du vil dekke taket og grunnet refleksjon fra prosjektor. Dette er vel ment som hovesaklig kinorom i utganspunktet?
Da er vel gjerne planen å male med matt sort? Da vil uansett refleksjoner bli mindre der du ikke har akustikkplater.
Blir spennende å se dette ferdig med alt koblet opp. Blir garantert bærre lækkert Lykke til videre
Det er kinorom i utgangspunktet ja, men to-kanals lyden har høyeste prioritetSer du skriver at du vil dekke taket og grunnet refleksjon fra prosjektor. Dette er vel ment som hovesaklig kinorom i utganspunktet?
Da er vel gjerne planen å male med matt sort? Da vil uansett refleksjoner bli mindre der du ikke har akustikkplater.
Blir spennende å se dette ferdig med alt koblet opp. Blir garantert bærre lækkert Lykke til videre