SVS Inderøy
Hi-Fi freak
En stykk 74 på vei for litt feilretting
Savner allerede lyden fra den svarte anonyme kraftpluggen
Savner allerede lyden fra den svarte anonyme kraftpluggen
Hei Karl!Hei kjære Doxa venner
Fantastisk tråd dette, ris og ros som seg hør og bør!
Mitt navn er Karl Riis Jacobsen og jeg er, som Trond skrev tidligere, ny daglig leder av nye Doxa AS.
Har dere spørsmål ang Doxa produkter, reparasjoner, oppgraderinger etc. er dere hjertelig velkomne til å ta kontakt, enten her eller aller helst på post@doxa.no. Så skal jeg svare så fort det lar seg gjøre.
Doxa drives foreløpig på deltid, så det er begrenset hva jeg rekker over i løpet av en dag. Men det jobbes daglig med gamle og nye Doxa produkter
.
Hei Karl,Hei kjære Doxa venner
Fantastisk tråd dette, ris og ros som seg hør og bør!
Mitt navn er Karl Riis Jacobsen og jeg er, som Trond skrev tidligere, ny daglig leder av nye Doxa AS.
Har dere spørsmål ang Doxa produkter, reparasjoner, oppgraderinger etc. er dere hjertelig velkomne til å ta kontakt, enten her eller aller helst på post@doxa.no. Så skal jeg svare så fort det lar seg gjøre.
Doxa drives foreløpig på deltid, så det er begrenset hva jeg rekker over i løpet av en dag. Men det jobbes daglig med gamle og nye Doxa produkter
.
Hør, hør!Hei Karl,
Velkommen hit og gratulerer med ny staselig jobb! Personlig mener jeg at du nå jobber i en av Norges best bevarte hifi-hemmeligheter. Håper du kan bidra til at produktene blir mindre «hemmelige», det vil si mer synlige både i Norge og i utlandet, det fortjener virkelig Doxa-produktene! Du kan begynne med å reaktivere den gamle websiden mens den nye tar form
Jeg er veldig glad for at Doxa har blitt forsterket, og opplever mye positivitet rundt Doxa nå. Gleder meg veldig til fortsettelsen, og håper at business- og marketing-delen etter hvert blir like bra som produktene
Hei BritFiHei Karl!
Undertegnede lurer på om dere også da har fått på plass noen dyktige folk som reparerer, oppgrader, samt bygger nye forsterkere? Vært flott å få vite litt om hvem som tar hånd om våre bokser, og at byggekvalitet/QA er der den bør være
Hei Atle, det jobbes iherdig med sakenHei Karl,
Velkommen hit og gratulerer med ny staselig jobb! Personlig mener jeg at du nå jobber i en av Norges best bevarte hifi-hemmeligheter. Håper du kan bidra til at produktene blir mindre «hemmelige», det vil si mer synlige både i Norge og i utlandet, det fortjener virkelig Doxa-produktene! Du kan begynne med å reaktivere den gamle websiden mens den nye tar form
Jeg er veldig glad for at Doxa har blitt forsterket, og opplever mye positivitet rundt Doxa nå. Gleder meg veldig til fortsettelsen, og håper at business- og marketing-delen etter hvert blir like bra som produktene
Godt å høre! Veldig fint at du deltar her!Hei Atle, det jobbes iherdig med saken
Betryggende å høre! Kan dette tolkes som at du da er fagmann av et slag innen elektronikk:?Hei BritFi
Det er i hovedsak jeg som som står for både nyproduksjon, reparasjoner og oppgraderinger. Jeg kan forsikre deg om at boksene blir tatt kyndig hånd om på alle måter.
Har en Coda CP pre som jeg kan vurdere å selge dersom den er interessant. Denne har en meget god innebygd RIA. Jeg har testet både den samt beste utgave av Doxa passiv pre på 61 light og jeg syntes Coda absolutt kom best ut her, på mitt oppsett vel og merke.Noen som kan anbefale et brukbart riaa-trinn til bruk med 61 Light og passiv pre? Har for tiden MM pickup, men blir på sikt å anskaffe MC når økonomi og riaa av en viss kvalitet er på plass. Trenger da en boks som kan brukes til begge deler helst. Har i dag en Project rør-riaa som med den nye forsterkeren viser store svakhetstegn når volumet skrues opp. Har forsøkt å senke gain, bytte rør og kabler. Det låter ikke veldig bra. Vet av erfaring at rimelig rørutstyr ikke er ideelt med nyere Doxa.
Hva tenker menigheten? Det er jo en hau med kompetente langtidsavhengige Doxabrukere her
Sånn ca pris?Har en Coda CP pre som jeg kan vurdere å selge dersom den er interessant. Denne har en meget god innebygd RIA. Jeg har testet både den samt beste utgave av Doxa passiv pre på 61 light og jeg syntes Coda absolutt kom best ut her, på mitt oppsett vel og merke.
Har utdannelse innen elektronikk og automasjon og drevet serviceverksted for Riff musikk AS i Kristiansand i 8 år. (drev også butikken)Betryggende å høre! Kan dette tolkes som at du da er fagmann av et slag innen elektronikk:?
TakkGodt å høre! Veldig fint at du deltar her!
SUPERT! Det var svar på spørsmålet ja, og akkurat slikt man ønsker av tryggleik for å kunne hive seg på DOXA kjøret igjenHar utdannelse innen elektronikk og automasjon og drevet serviceverksted for Riff musikk AS i Kristiansand i 8 år. (drev også butikken)
Har også jobbet / jobber med PA og scene, samt lyd/lys og AV-installasjoner til museer, hoteller, attraksjonsparker etc.
Doxa boksene på innsiden, er utrolig spennende produkter med gode finurlige løsninger og jeg begynner å få god oversikt på dette.
Jeg er meget opptatt av kvalitet og orden i alle ledd, og det skal Doxa boksene representere også i tiden som kommer.
Alle produkter som kommer inn til oss gjennomgår en solid sluttkontroll på alle parametere før de leveres ut igjen. (Og Knut Øystein, sjefen sjøl, er i daglig kontakt med oss om det skulle være noe vi lurer på...)
Håper det var svar på spørsmålet
Så DOXA leverer igjen skjønner jeg rett? Er dette du har da en eldre forsterker som er modifisert, eller er den ny fra bunn?
Finnes det noen bilder/dok.av hva som blir gjort:?
Nå er den tilbake etter et opphold hos Karl for Service og fiksing av ulydSukk
I 2016 var min modell 74 til service grunnet feil (skraping og miste av lyd i kanal) og nå er det på'n igjen
Epost sendt Trond. Så spent på hva som blir løsningen. Ny service eller noe annet.
Forøvrig hvordan en Modell 74 ser ut innvendig
Vis vedlegget 705229
Godt å få den hjem igjen.Nå er den tilbake etter et opphold hos Karl for Service og fiksing av ulyd
Etter og stått under vamepumpen en stund. Og stått med støpsel i uten noe tilkoblet er den nå koblet opp på anlegget og skaper lyd ut av 8-1
Mmmm, behagelig lyd
For de som har Model 74 er det bare og følge med fremover.... Karl ?
Godt å få den hjem igjen.
Bra at Karl er skikkelig på ballen.
Ingenting er som en Doxa.
Det innlegget skulle jeg likt å lese!Hei Doxa venner.
Innlegget er brudd på bransjereglene. Mvh Høvdingen
Hilsen oss i Doxa
Takker!Det var opplysninger om oppdatering vedr 8.2 som blir 8.2MkII og en ny 8.2 Signature, men det ble ikke nevnt´ hva oppdateringene innebærer. Nye priser var 99000,- og 149000,- men man hadde et slags pre-order-tilbud på sistnevnte til 99000 tom 17.mai slik jeg husker det.
Og så spurte jeg om hva oppgraderingene består av, og om det var mulig å oppgradere eksisterende 8.2 Signatur til Mk2. Men det ble også slettet i samme slengen.Takker!
Snakket med Trond for noen uker siden. Han fortalte at oppgraderingene i Signatur MK2 består av enda bedre deler i filteret, samt endringer i avstiving av kassen.Og så spurte jeg om hva oppgraderingene består av, og om det var mulig å oppgradere eksisterende 8.2 Signatur til Mk2. Men det ble også slettet i samme slengen.
Venter fortsatt på svar på de spørsmålene, da..
Grattis Atle her går det unnaJeg har forresten bestilt Signatur MK2 for antatt levering i juni, og gleder meg som en liten unge!
Misunnelig, jeg? Skulle tatt seg ut!Jeg har forresten bestilt Signatur MK2 for antatt levering i juni, og gleder meg som en liten unge!
Det kler deg ikke Hvis du tar med deg P3 Tonmeisteren, skal du få lov til å komme og høre på demMisunnelig, jeg? Skulle tatt seg ut!
Gratulerer så mye! Dette er spennende saker! . Spent på hvordan de har raffinert disse boksene til enda nye høyder!Jeg har forresten bestilt Signatur MK2 for antatt levering i juni, og gleder meg som en liten unge!
NB. Doxa har en facebook side https://www.facebook.com/Doxa-Audio-115720575119712 en stund siden det var liv i den....Hei Doxa venner.
Innlegget er brudd på bransjereglene. Mvh Høvdingen
Hilsen oss i Doxa
Gratulerer! Nå må det spilles musikk!Da var det i hus. Fikse strømforsyning nå Vis vedlegget 719804
En kanon sett det der!Da var det i hus. Fikse strømforsyning nå Vis vedlegget 719804