DP menigheten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.667
    Antall liker
    3.732
    Torget vurderinger
    1
    spurv skrev:
    Akkuratt hørt på Sarah McLachlan - Black.. og Roger Waters sin 3 wishes... syns det låter knall ;).. Men signallampene de blinker tydeligvis kun når jeg drar på litt.. og den til høyre blinker altid mest..... er det noe til bekymring? spiller like bra tur begge høyttalerene..

    Huff.. får da ikke tro at bassera tar kvelden :p.

    EDIT: det er jo som på så mange andre forsterkere 2 sett med terminaler på denne.. er det samme vilke jeg bruker? regner med det iallefall...
    De øverste terminalene er best hvis du bruker trykkammerhøyttalere, mens de nederste spiller best på bassrefleks.
     

    crimsonking

    Medlem
    Ble medlem
    15.07.2006
    Innlegg
    32
    Antall liker
    3
    hei ,fant akkurat denne glimrende tråden, til deg med problemer med susing
    hadde samme problemet med 6.12 hp og burmester preamp, problemet løste seg ved og flytte strømkabelen til dp til en strømkontakt vekk fra de andre komponentene
    prøv det
    m.v.h crimsonking
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    pedal skrev:
    spurv skrev:
    Akkuratt hørt på Sarah McLachlan - Black.. og Roger Waters sin 3 wishes... syns det låter knall ;).. Men signallampene de blinker tydeligvis kun når jeg drar på litt.. og den til høyre blinker altid mest..... er det noe til bekymring? spiller like bra tur begge høyttalerene..

    Huff.. får da ikke tro at bassera tar kvelden :p.

    EDIT: det er jo som på så mange andre forsterkere 2 sett med terminaler på denne.. er det samme vilke jeg bruker? regner med det iallefall...
    De øverste terminalene er best hvis du bruker trykkammerhøyttalere, mens de nederste spiller best på bassrefleks.
    Med tanke på alle finurlige løsnigner DP kan ha.. så måtte jeg jo spørre ;)
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    crimsonking skrev:
    hei ,fant akkurat denne glimrende tråden, til deg med problemer med susing
    hadde samme problemet med 6.12 hp og burmester preamp, problemet løste seg ved og flytte strømkabelen til dp til en strømkontakt vekk fra de andre komponentene
    prøv det
    m.v.h crimsonking
    aha.. tenkt litt på samme faktisk.. da blir det å hente skjøtledning :p.. hehe.. bare for å teste...
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.984
    Antall liker
    1.057
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    spurv skrev:
    Med tanke på alle finurlige løsnigner DP kan ha.. så måtte jeg jo spørre ;)
    Ikke så finurlig, bare litt mer kompromiss-løst. Ingen (unødvendig) kondensator på inngangen, betyr at kvaliteten på for-forsterker må være relativt god.
    Det er fritt valg på htt-terminaler ;-)

    Arne K
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.667
    Antall liker
    3.732
    Torget vurderinger
    1
    pedal skrev:
    De øverste terminalene er best hvis du bruker trykkammerhøyttalere, mens de nederste spiller best på bassrefleks.
    Gikk litt tid før noen nappet på den...

    Vanskelig å være morsom uten smileys. Eller kanskje ingen som tar meg alvorlig lengre? Ja, ja, har vel bare meg selv å takke.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Aaahh soooo! Jeg trodde du mente det seriøst, seriøst! Ulikt deg, men...
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    crimsonking skrev:
    hei ,fant akkurat denne glimrende tråden, til deg med problemer med susing
    hadde samme problemet med 6.12 hp og burmester preamp, problemet løste seg ved og flytte strømkabelen til dp til en strømkontakt vekk fra de andre komponentene
    prøv det
    m.v.h crimsonking
    Funka ikke, men takker for tipset.. :).

    Hmm.. de "SIGNAL" lampene på ampen.. skal de lyse heletiden? hos meg blinker de innom en gang i blandt, jo høyere jeg spiller :D. Venstre siden er nok litt defekt.. men lyden er der ;).


    EDIT: Kan jeg måle om det eventuelt er DC som kødder opp? HAr jo multimeter.. kan jeg måle det ut gjennom XLR'en? dvs ta den ut av DP'en og måle ut ifra enden på kontakta der?!
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Lampene på DP viser følgende (om jeg ikke husker feil):

    Nede er det grønt på høyre og venstre. De viser signal på respektive kanaler, tilsvarende 0,6 Watt eller noe sånt. Rødt i midten nede viser at forsterkeren er på.

    Oppe er det tre lamper, høyre og venstre viser klipping i respektive kanal med mer enn 1% forvrenging. Regner med at de er røde, hvem driver disse til klipping? I midten oppe er det en rød en som viser 'standby'. Den lyser noen sekunder etter at forsterkeren skrus på. Regner med at tingene ikke kobles til 'inni der' før spenningen i strømforsyningen er stabil.

    I praksis vil de to grønne nede enten være konstant av, blinke, eller være konstant på, alt etter hvor høyt du spiller.
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Ja ok.

    Men fikk tatt en siste test igår... satte over til Lyngdorfen igjen (SDA2175 effekttrinnet), og faktisk er den samme susen i diskanten/mellomtonen her og.. Men i mye mindre grad, men er samme lyden liksom(må ha øret helt inntil). Skal teste med anna pre og XLR kabel idag (om jeg rekker).
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.667
    Antall liker
    3.732
    Torget vurderinger
    1
    -Det indikerer jo enda mer at forklaringen ligger i at DP effekttrinnet er mer følsomt. Altså skrur du ned inngangsfølsomheten på preampen din. Med din Lyngdorf effektforsterker skal den kanskje stå i "0". En typisk røreffektforsterker vil kanskje kreve +12dB. Og med lettdrevne effekttrinn à la DP, så skruer du altså helt ned. Minus 12dB. Prøv det.

    Fram med brukermanualen, nå!
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    pedal skrev:
    -Det indikerer jo enda mer at forklaringen ligger i at DP effekttrinnet er mer følsomt. Altså skrur du ned inngangsfølsomheten på preampen din. Med din Lyngdorf effektforsterker skal den kanskje stå i "0". En typisk røreffektforsterker vil kanskje kreve +12dB. Og med lettdrevne effekttrinn à la DP, så skruer du altså helt ned. Minus 12dB. Prøv det.

    Fram med brukermanualen, nå!
    har gjordt det.. lyden på musikken går ned, men susinga er konstant! ;).

    Balanced output 8.8Vrms <-- er dette høyt eller nomalt?
     
    B

    brand-x

    Gjest
    spurv skrev:
    pedal skrev:
    -Det indikerer jo enda mer at forklaringen ligger i at DP effekttrinnet er mer følsomt. Altså skrur du ned inngangsfølsomheten på preampen din. Med din Lyngdorf effektforsterker skal den kanskje stå i "0". En typisk røreffektforsterker vil kanskje kreve +12dB. Og med lettdrevne effekttrinn à la DP, så skruer du altså helt ned. Minus 12dB. Prøv det.

    Fram med brukermanualen, nå!
    har gjordt det.. lyden på musikken går ned, men susinga er konstant! ;).

    Balanced output 8.8Vrms <-- er dette høyt eller nomalt?
    Hei !

    Mulig jeg er på jordet her, men G.Tømmervik gjorde meg oppmerksom på att Dp utstyr ikke fungerte 100% med spenninger på over 3 volt.. hans eksempel var skissert fra cd til dp sin siste pre c1b.. Min cd-spiller hadde 4,4 volt på balanserten... Kan det være samme saken på effekt-trinnene ?

    mvh
    Kjell P..
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    brand-x skrev:
    spurv skrev:
    pedal skrev:
    -Det indikerer jo enda mer at forklaringen ligger i at DP effekttrinnet er mer følsomt. Altså skrur du ned inngangsfølsomheten på preampen din. Med din Lyngdorf effektforsterker skal den kanskje stå i "0". En typisk røreffektforsterker vil kanskje kreve +12dB. Og med lettdrevne effekttrinn à la DP, så skruer du altså helt ned. Minus 12dB. Prøv det.

    Fram med brukermanualen, nå!
    har gjordt det.. lyden på musikken går ned, men susinga er konstant! ;).

    Balanced output 8.8Vrms <-- er dette høyt eller nomalt?
    Hei !

    Mulig jeg er på jordet her, men G.Tømmervik gjorde meg oppmerksom på att Dp utstyr ikke fungerte 100% med spenninger på over 3 volt.. hans eksempel var skissert fra cd til dp sin siste pre c1b.. Min cd-spiller hadde 4,4 volt på balanserten... Kan det være samme saken på effekt-trinnene ?

    mvh
    Kjell P..
    Kan være noe der det ligger ja. Noe som kan gjøres for å "bedre" dette da ? uten å fysisk endre noe inni PREampen ;).
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.667
    Antall liker
    3.732
    Torget vurderinger
    1
    brand-x skrev:
    Hei !

    Mulig jeg er på jordet her, men G.Tømmervik gjorde meg oppmerksom på att Dp utstyr ikke fungerte 100% med spenninger på over 3 volt.. hans eksempel var skissert fra cd til dp sin siste pre c1b.. Min cd-spiller hadde 4,4 volt på balanserten... Kan det være samme saken på effekt-trinnene ?

    Apropos hva som er normalt: Det virker som Lyngdorf har laget sin preamp for å fungere optimalt med sin Lyngdorf klasse D effektforsterker. (Mot normalt, så opplyser de ikke om utgangsimpedansen på preampen i apparatets spesifikasjoner). Burmester har også en måte å impedanstilpasse CD, pre og poweramp på, som er mot normalt. Krell er et annet eksempel, med sitt CAST system. [Spekulasjonsmodus] Motivet er nok at selger (og kunden) erfarer at apparatene fungerer best sammen, og dermed holder seg til den ene produsenten. Drinking By The Label. [/Spekulasjonsmodus]

    DP og "99%" av forsterkerprodusentene forøvrig bruker den normale metoden med lav utgangsimpedans og høy inngangsimpedans, og full utstyring ved +/- 2V. Bare så det er sagt.
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Da har jeg teste med nye kabler og ny PRE.. Konkluksjon : Lyngdorf passer ikke sammen med DP ;). Så med mindre det finnes externe tiltak, så må jeg nok snart forlate DP skuta :(... Cambridge 840E preampen fungerte gull ;).

    Har sendt Lyngdorf mail om fenomenet ;). Da er følgende testet.

    * andre høyttalere
    * andre stikk kontakter, andre steder i huset.
    * hente strøm til power eller PRE ifra langtvekk istan.
    * annen pre.
    * andre kabler /strøm og signal.

    eneste som dugde var ny pre... ;). EN ting mangler.. å teste BEGGE på jorda stikk!
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Hmm.. er jo DIGITAL utgang på DPA'1.. som kan reguleres med volumknotten.. kanskje kjøpe en DAC :D. Nå ble det plustelig med livat i hjernebarken min ;).
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Får gi liv ifra meg.. løsningen ble å sette en DAC mellom DPA1 og effektforsterkern :). Spiller som bare det nå. Ble en rimelig DAC, men syns det låter fett jeg! DPA-1 er nok en missmatch med forsterkere med ala impedanse inngang som DP gitt....

    Cambridge DACmagic :).
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Da melder jeg meg inn i DP- meningheten
    Har blitt lykkelige eier av en DP A1 som etterhvert også skal oppgraderes til S
    Den skal kobbles sammen med en dCS P8i Cd-spiller.
    Selvfølgelig forventes himmelsk vellyd.... :D ;D

    mvh
    FreddB
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Ja, da har jeg fått lyttet en liten stund til min DP A1..
    Du verden - dettan var oppgraderingen sin det ;D - sammelignet med Hegel H200'en jeg hadde før.
    Nå blir det til å spille igjennom platebunken fra A-Å i ren nytelse.... 8) :)

    Som en kommentar til noen inlegg ovenfor så er min DP fullstendig tyst.
    Har dCS-Cd-spiller med volum som er koblet rett i DP'en.. Nett 16 amp kurs
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.667
    Antall liker
    3.732
    Torget vurderinger
    1
    56fwb skrev:
    Ja, da har jeg fått lyttet en liten stund til min DP A1..
    Du verden - dettan var oppgraderingen sin det ;D - sammelignet med Hegel H200'en jeg hadde før.
    Nå blir det til å spille igjennom platebunken fra A-Å i ren nytelse.... 8) :)

    Som en kommentar til noen inlegg ovenfor så er min DP fullstendig tyst.
    Har dCS-Cd-spiller med volum som er koblet rett i DP'en.. Nett 16 amp kurs
    Velkommen i klubben! Hvordan vil du beskrive forskjellene imellom H200 og A1?
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    pedal skrev:
    56fwb skrev:
    Ja, da har jeg fått lyttet en liten stund til min DP A1..
    Du verden - dettan var oppgraderingen sin det ;D - sammelignet med Hegel H200'en jeg hadde før.
    Nå blir det til å spille igjennom platebunken fra A-Å i ren nytelse.... 8) :)

    Som en kommentar til noen inlegg ovenfor så er min DP fullstendig tyst.
    Har dCS-Cd-spiller med volum som er koblet rett i DP'en.. Nett 16 amp kurs
    Velkommen i klubben! Hvordan vil du beskrive forskjellene imellom H200 og A1?
    Takk for det pedal :)
    Nå har jeg kun lyttet i svært kort tid - fekk den inn i racket i går ettermiddag, MEN førsteintrykket er:
    A1 er suverent bedre på ALT.Et ord som dekker det meste: KONTROLL fra bunn til topp.
    ): svart bakgrunn, bedre dynamikk, renere, klarere, betre oppløst og med mere trøkk. (legg til ordet myyyyye foran alle de i teksten nevnte adjektiver) I tillegg så er rommet større og mere tredimensjonalt og spesielt merker jeg det i/på høyden i lydbildet. På Buddy Guy's "Blussinger" spor nr 5,  er lyden fra gulv til tak og Buddy's stemme var løftet høgre opp i lydbildet. Med H200 følte jeg til sammenligning at jeg hadde jeg lyden "midt i fleisen".

    Nå skal det jo også bemerkes at DP'en har god hjelp av dCS cd-spilleren også..
    Sammen så virker desse to til å vere en knallmatch..

    Resten tar vi når jeg har fått hørt mere. MEN dette er mange divisjoner opp.

    mvh
    FreddB
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    56fwb skrev:
    Takk for det pedal :)
    Nå har jeg kun lyttet i svært kort tid - fekk den inn i racket i går ettermiddag, MEN førsteintrykket er:
    A1 er suverent bedre på ALT.Et ord som dekker det meste: KONTROLL fra bunn til topp.
    ): svart bakgrunn, bedre dynamikk, renere, klarere, betre oppløst og med mere trøkk. (legg til ordet myyyyye foran alle de i teksten nevnte adjektiver) I tillegg så er rommet større og mere tredimensjonalt og spesielt merker jeg det i/på høyden i lydbildet. På Buddy Guy's "Blussinger"spor nr 5, er lyden fra gulv til tak og Buddy's stemme var løftet høgre opp i lydbildet. Med H200følte jeg til sammenligning at jeg hadde jeg lyden "midt i fleisen".

    Nå skal det jo også bemerkes at DP'en har god hjelp av dCS cd-spilleren også..
    Sammen så virker desse to til å vere en knallmatch..

    Resten tar vi når jeg har fått hørt mere. MEN dette er mange divisjoner opp.

    mvh
    FreddB
    Dette varmer et dp hjerte :)
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    8x12_TOM skrev:
    56fwb skrev:
    Takk for det pedal :)
    Nå har jeg kun lyttet i svært kort tid - fekk den inn i racket i går ettermiddag, MEN førsteintrykket er:
    A1 er suverent bedre på ALT.Et ord som dekker det meste: KONTROLL fra bunn til topp.
    ): svart bakgrunn, bedre dynamikk, renere, klarere, betre oppløst og med mere trøkk. (legg til ordet myyyyye foran alle de i teksten nevnte adjektiver) I tillegg så er rommet større og mere tredimensjonalt og spesielt merker jeg det i/på høyden i lydbildet. På Buddy Guy's "Blussinger"spor nr 5, er lyden fra gulv til tak og Buddy's stemme var løftet høgre opp i lydbildet. Med H200følte jeg til sammenligning at jeg hadde jeg lyden "midt i fleisen".

    Nå skal det jo også bemerkes at DP'en har god hjelp av dCS cd-spilleren også..
    Sammen så virker desse to til å vere en knallmatch..

    Resten tar vi når jeg har fått hørt mere. MEN dette er mange divisjoner opp.

    mvh
    FreddB
    Dette varmer et dp hjerte :)
    Tro meg - Det varmer mitt også....... ;D ;D ;D
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    56fwb skrev:
    pedal skrev:
    56fwb skrev:
    Ja, da har jeg fått lyttet en liten stund til min DP A1..
    Du verden - dettan var oppgraderingen sin det ;D - sammelignet med Hegel H200'en jeg hadde før.
    Nå blir det til å spille igjennom platebunken fra A-Å i ren nytelse.... 8) :)

    Som en kommentar til noen inlegg ovenfor så er min DP fullstendig tyst.
    Har dCS-Cd-spiller med volum som er koblet rett i DP'en.. Nett 16 amp kurs
    Velkommen i klubben! Hvordan vil du beskrive forskjellene imellom H200 og A1?
    Takk for det pedal :)
    Nå har jeg kun lyttet i svært kort tid - fekk den inn i racket i går ettermiddag, MEN førsteintrykket er:
    A1 er suverent bedre på ALT.Et ord som dekker det meste: KONTROLL fra bunn til topp.
    ): svart bakgrunn, bedre dynamikk, renere, klarere, betre oppløst og med mere trøkk. (legg til ordet myyyyye foran alle de i teksten nevnte adjektiver) I tillegg så er rommet større og mere tredimensjonalt og spesielt merker jeg det i/på høyden i lydbildet. På Buddy Guy's "Blussinger"spor nr 5, er lyden fra gulv til tak og Buddy's stemme var løftet høgre opp i lydbildet. Med H200følte jeg til sammenligning at jeg hadde jeg lyden "midt i fleisen".

    Nå skal det jo også bemerkes at DP'en har god hjelp av dCS cd-spilleren også..
    Sammen så virker desse to til å vere en knallmatch..

    Resten tar vi når jeg har fått hørt mere. MEN dette er mange divisjoner opp.

    mvh
    FreddB
    Vi får jo håpe at den nye Hegel 200 eieren ikke leser dette ;D
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Elektron skrev:
    56fwb skrev:
    pedal skrev:
    56fwb skrev:
    Ja, da har jeg fått lyttet en liten stund til min DP A1..
    Du verden - dettan var oppgraderingen sin det ;D - sammelignet med Hegel H200'en jeg hadde før.
    Nå blir det til å spille igjennom platebunken fra A-Å i ren nytelse.... 8) :)

    Som en kommentar til noen inlegg ovenfor så er min DP fullstendig tyst.
    Har dCS-Cd-spiller med volum som er koblet rett i DP'en.. Nett 16 amp kurs
    Velkommen i klubben! Hvordan vil du beskrive forskjellene imellom H200 og A1?
    Takk for det pedal :)
    Nå har jeg kun lyttet i svært kort tid - fekk den inn i racket i går ettermiddag, MEN førsteintrykket er:
    A1 er suverent bedre på ALT.Et ord som dekker det meste: KONTROLL fra bunn til topp.
    ): svart bakgrunn, bedre dynamikk, renere, klarere, betre oppløst og med mere trøkk. (legg til ordet myyyyye foran alle de i teksten nevnte adjektiver) I tillegg så er rommet større og mere tredimensjonalt og spesielt merker jeg det i/på høyden i lydbildet. På Buddy Guy's "Blussinger" spor nr 5,  er lyden fra gulv til tak og Buddy's stemme var løftet høgre opp i lydbildet. Med H200 følte jeg til sammenligning at jeg hadde jeg lyden "midt i fleisen".

    Nå skal det jo også bemerkes at DP'en har god hjelp av dCS cd-spilleren også..
    Sammen så virker desse to til å vere en knallmatch..

    Resten tar vi når jeg har fått hørt mere. MEN dette er mange divisjoner opp.

    mvh
    FreddB
    Vi får jo håpe at den nye Hegel 200 eieren ikke leser dette ;D
    Om så er tilfelle får jo han også noe å strekke seg etter... :) :)
    Vi snakker jo her om en kraftig oppgradering....
    Det skulle jo bare mangle at det ikke var tydelege forskjeller på desse to komponentene  - og i DP's favør selvsagt :D
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Det er mange interessante innlegg i Dp menigheten. Jeg har nettopp byttet fra Silk til Black Magic signal kabler. En digital XLR og 2 par Cd-pre og pre-power amp. Forskjellen er betydelig. Først skrudde jeg ned volumet, fordi at BM hadde på en måte mere gain enn Silk. Større dynamisk kontrast, og instrumentene klinger mere ut i de forskelige registrene. Mere markert lydbilde. Virker kansje noe hardere i klangen. Blitt bedre nå etter en stund.
    Hvor kan man få utført oppgradering på Dp produktene i disse dager? Mestern selv har jo flyttet nordover. Jeg kom bort i finanskrisen, like før jeg bestemte meg for oppgradering av min A1 fra 2002. Kontaktet Elelectrocompaniet om dette, men fikk ikke noe svar på e-mail. Så dette lover ikke godt folkens. Det er vel bare Hr. Erntsen som tar disse oppgraderingene?

    Mvh. ??? hifiveteran
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Hei du..

    Mesteren selv, Leif Ernstsen, har flyttet til Harstad.
    Han tar på seg oppgraderinger som pensjonistjobb.
    Du finner han i telefonkatalogen med tlf nr 413 18 043.
    Det er berre å ringe han for avtale - han er en grei kar å prate med serru.

    og du - lykke til.. ;D

    Guit skrev:
    Det er mange interessante innlegg i Dp menigheten. Jeg har nettopp byttet fra Silk til Black Magic signal kabler. En digital XLR og 2 par Cd-pre og pre-power amp. Forskjellen er betydelig. Først skrudde jeg ned volumet, fordi at BM hadde på en måte mere gain enn Silk. Større dynamisk kontrast, og instrumentene klinger mere ut i de forskelige registrene. Mere markert lydbilde. Virker kansje noe hardere i klangen. Blitt bedre nå etter en stund.
    Hvor kan man få utført oppgradering på Dp produktene i disse dager? Mestern selv har jo flyttet nordover. Jeg kom bort i finanskrisen, like før jeg bestemte meg for oppgradering av min A1 fra 2002. Kontaktet Elelectrocompaniet om dette, men fikk ikke noe svar på e-mail. Så dette lover ikke godt folkens. Det er vel bare Hr. Erntsen som tar disse oppgraderingene?

    Mvh. ??? hifiveteran
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.453
    Antall liker
    2.677
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Guit skrev:
    Veldig fin oversikt over Dp produktene. Har også vært på tanken om at det kunne vært lagt ut pdf filer med omtaler og tester av Dp produktene. De er selfølgelig gode. mvh.
    Jepp det er faktisk tanken, så snart eg får tid til overs og lage den nye oversikten ferdig. Har prøvd å samle sammen så mye som mulig.. får se hva det blir til når jeg er ferdig å renovere 3je etasjen :)

    mvh Kai
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Tester ser vi fram til kai :)
    Oversikten du har laget over DP-produkter setter jeg pris på
    Stå på og lykke til :D

    mvh
    FreddB


    kaap skrev:
    Guit skrev:
    Veldig fin oversikt over Dp produktene. Har også vært på tanken om at det kunne vært lagt ut pdf filer med omtaler og tester av Dp produktene. De er selfølgelig gode. mvh.
    Jepp det er faktisk tanken, så snart eg får tid til overs og lage den nye oversikten ferdig. Har prøvd å samle sammen så mye som mulig.. får se hva det blir til når jeg er ferdig å renovere 3je etasjen :)

    mvh Kai
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.453
    Antall liker
    2.677
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Guit skrev:
    Jeg har oså en del stoff liggende båd på loft og kjeller. Får begynne og samle sammen i en boks tenker jeg . mvh guit
    Har du scanner ? ;D
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Har en gammel scanner som ikke funker. Har bestillt en ny maskin med scanner. Da har jeg muligheten til og kopiere! mvh. Guit
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Hei..

    JA, DET FUNKER MED dCS P8i RETT I DP A1.. Meget bra faktisk ;D

    Den innebygde volumkontrollen på P8i er av meget høy kvalitet
    Nedenfor ser du et utdrag frå testen av P8i i Stereophile og viser spesielt til den røde uthevingen.
    Dette skulle vel fortelle det meste vedr ditt spm..
    Og tro du meg - DP'en stortrivs ;D ;D ;) i dette selskapet

    Altså den innebygde volumkontrollen på dCS P8i er av høy kvalitet og den er tilpasset CD-spilleren 100% og med myyyye kortere signalveier - gir kvalitetslyd. :)
    Til orientering kan nevnes at Preampen Mark Levinson 326S ble oppgitt i Stereophiles test til en pris av 10K dollar, jfr utdrag nedenfor..

    Utdrag fra Stereophiles test av dCS P8i
    "However, the dCS's having a volume control (and, eventually, digital inputs) means that it can dispense with the system preamplifier and a set of interconnects. Using it to feed my Levinson monoblocks directly, with its maximum output set to 2V to allow the digital volume control to be used near the top of its range, gave a sound with SACD—a wide sweep of soundstage and a wealth of recorded detail—that thrilled me. As good a preamp as I feel the Levinson No.326S to be, both the piano and the double bass on Diana Krall's recording of "Temptation" seemed to acquire another half-octave of bass extension, while the already deep soundstage on K622 more closely approached what I had experienced live in London's Henry Wood Hall."

    "the dCS P8i used straight into the power amps is almost as good as it can get."

    Utdrag fra Stereophiles test av ML 326S
    Coincident with this change, the No.380S was discontinued and two new preamplifiers were announced, the No.320 ($8000) and the No.326S ($10,000). The latter, which became available in spring 2005, is the subject of this review.

    Dette vart kanskje litt OT på denne tråden - for mye dCS - men nødvendig for å svare på spm til "Guit"

    mvh
    FreddB



    Guit skrev:
    56fwb skrev:
    Ja, da har jeg fått lyttet en liten stund til min DP A1..
    Du verden - dettan var oppgraderingen sin det ;D - sammelignet med Hegel H200'en jeg hadde før.
    Nå blir det til å spille igjennom platebunken fra A-Å i ren nytelse.... 8) :)

    Som en kommentar til noen inlegg ovenfor så er min DP fullstendig tyst.
    Har dCS-Cd-spiller med volum som er koblet rett i DP'en.. Nett 16 amp kurs

    Det funker bra med Cd spilleren som preamp? Jeg kan kan også bruke dac'en som preamp, da den har fem digitale innganger. Så jeg kan bruke DVD,Tv digital Box, PC USB og annet. Men jeg bruker forforsterkeren nå, da jeg spiller mye på platespilleren. Men kan kommer til å bli Dac med digitale innganger som kan bli framtiden for de som bruker bare digitale kilder. De må være av høy kvalitet hvis de skal matche Dp produktene! mvh. Guit
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Morro :).. er også veldig imponert over min DP 6.12HP nå. kjører dac rett inn i den også. Cambridge DAC Magic, til 2500kr er den utrolig god iallefall! Men er på utkikk etter en PS audio sak, syns de låt veldig bra før iallefall, så får jeg se om det inntrykket var rett i sin tid ;). Jeg har jo litt merkelig oppsett nå da. Med Lyngdorf DPA-1 som preamp føre dac'en :p.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.137
    Antall liker
    8.765
    Torget vurderinger
    1
    56fwb skrev:
    Hei du..

    Mesteren selv, Leif Ernstsen, har flyttet til Harstad.
    Han tar på seg oppgraderinger som pensjonistjobb.
    Du finner han i telefonkatalogen med tlf nr 413 18 043.
    Det er berre å ringe han for avtale - han er en grei kar å prate med serru.

    og du - lykke til.. ;D

    Guit skrev:
    Det er mange interessante innlegg i Dp menigheten. Jeg har nettopp byttet fra Silk til Black Magic signal kabler. En digital XLR og 2 par Cd-pre og pre-power amp. Forskjellen er betydelig. Først skrudde jeg ned volumet, fordi at BM hadde på en måte mere gain enn Silk. Større dynamisk kontrast, og instrumentene klinger mere ut i de forskelige registrene. Mere markert lydbilde. Virker kansje noe hardere i klangen. Blitt bedre nå etter en stund.
    Hvor kan man få utført oppgradering på Dp produktene i disse dager? Mestern selv har jo flyttet nordover. Jeg kom bort i finanskrisen, like før jeg bestemte meg for oppgradering av min A1 fra 2002. Kontaktet Elelectrocompaniet om dette, men fikk ikke noe svar på e-mail. Så dette lover ikke godt folkens. Det er vel bare Hr. Erntsen som tar disse oppgraderingene?

    Mvh. ??? hifiveteran
    Borte bra, men Nord-Norge er best! ;D
     

    persve

    Medlem
    Ble medlem
    28.07.2007
    Innlegg
    24
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    Är det någon här på menigheten som vet någonting om DP 6000 H? Jag bor i Göteborg, kör med Magnepan 3.6 och söker ett tungt strömstarkt slutsteg med bra kontroll!
    Bästa hälsn
    Per
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.667
    Antall liker
    3.732
    Torget vurderinger
    1
    persve skrev:
    Är det någon här på menigheten som vet någonting om DP 6000 H? Jag bor i Göteborg, kör med Magnepan 3.6 och söker ett tungt strömstarkt slutsteg med bra kontroll!
    Bästa hälsn
    Per
    Jeg hadde 2 slike i sin tid! Med gullfront. Funker sikkert "bra" på 3.6 (hey, jeg hadde også slike i sin tid!). MEN: Ville nok prøvd å finne en nyere DP modell med Bipolare transistorer. Da får du bedre kontroll i bassen. Aller best med en modell 6.4, 6.4P eller nyere. Da får du også den nye patenterte powersupply teknologien. Men, hvis du får en gammle 6000H veeeldig billig, så kan du jo prøve først.

    DP modell guide: http://www.dpguiden.no/oldguide/index.html
     

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.273
    Antall liker
    418
    Så akkurat på DP listen som var postet. Der står det at det ble produsert 10 stk 6000h og den var på ca 500 watt. Hvis tallene stemmer hadde du 20% av alle modellene Pedal?

    Selv har jeg en gammel DP 600 og synes den er noe av det mest vellydende jeg har hørt av eldre DP (har ikke hørt A modellene)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn