monosapiens
Hi-Fi entusiast
- Ble medlem
- 25.09.2005
- Antall liker
- 0
Så på den oversikten, er DP å få som monoblokker ?
Usikker på hva KH mener med Nei, men begge stereo effektforsterkerne kan brokobles, men uansett, så har det blitt produsert en serie med monoblokker(DPA 6.12M). Desverre er denne serien ikke produsert til "publikum", men næremere bestemt til NRK. Om noen av disse har forlatt NRK's eie, det vites imidertid ikke....monosapiens skrev:Så på den oversikten, er DP å få som monoblokker ?
Jeg hørte at Mikal Dreggevik i desember reiste til USA for å få rettighetene til formatene de ønsker å benytte. Tipper det gjelder bl.a.blueray. Da er hele prosjektet tydligvis en del forsinket da de tidligere lanserte at den skulle komme i 4.kvartal 2008. Har ikke hørt noe mer hvordan det har gått etter dette.KH skrev:Noen som vet noe nærmere om når den nye CD-spilleren kommer ? Skulle vært lansert i Q4 2008.
http://www.electrocompaniet.no/products_DP_digital.html
Bra fotos og dugnadsånd, Joe! Skulle ønske jeg også kunne ta slike bilder.StereoJoe skrev:Det er viktig å holde menigheten på alerten, så jeg slenger derfor ut et par bilder av forsterkersettet mitt
Se der ja, en pen stabel med power8x12_TOM skrev:Her er noen av mine dp saker. Gamle ting som fungerer helt greit
Har byttet ut den aktive forforsterkeren og filteret til dp med Deqx
DP pre + DP filter er uten tvil en meget bra løsning, men med litt for få muligheter.kaap skrev:Se der ja, en pen stabel med power8x12_TOM skrev:Her er noen av mine dp saker. Gamle ting som fungerer helt greit
Har byttet ut den aktive forforsterkeren og filteret til dp med Deqx
Du er kanskje rett person til å spørre hva du syns om DP pre + DP aktivfilter VS. DEQX ? (både positive og negative ting)
mvh Kai
Interessant observasjon! Jeg har også erfart at digital signalbehandling ikke er bare-bare. Det er 10 skritt framover,men ett tilbake. Problemet er bare at dette ene tilbakeskrittet er ganske utslagsgivende... (Jeg er ganske fornøyd med den lignelsen, eller hva synes dere karer?) Dog - med Audiolense - så er jeg nå fornøyd. I rettferdighetens navn skal sies at jeg ikke har hørt DEQX, og kan derfor heller ikke si noe om hvordan det låter.8x12_TOM skrev:DP pre + DP filter er uten tvil en meget bra løsning, men med litt for få muligheter.
DEQX har et utall av muligheter for å få det tonale på plass, men med den bakdelen at det går litt utover musikkaliteten (i mine ører) Men når det er sagt er ikke deqx'en satt 100% opp etter nye akustiske tiltak i rommet. Sender nok deqx'en en tur til australia for oppgradering av dac og pre delen, da noen mener dette gjør mye positivt med boksen
Dårlig med posting her på Sentralen, men har noen bilder liggende undre diy på av-forum med samme nickpedal skrev:Interessant observasjon! Jeg har også erfart at digital signalbehandling ikke er bare-bare. Det er 10 skritt framover,men ett tilbake. Problemet er bare at dette ene tilbakeskrittet er ganske utslagsgivende... (Jeg er ganske fornøyd med den lignelsen, eller hva synes dere karer?) Dog - med Audiolense - så er jeg nå fornøyd. I rettferdighetens navn skal sies at jeg ikke har hørt DEQX, og kan derfor heller ikke si noe om hvordan det låter.8x12_TOM skrev:DP pre + DP filter er uten tvil en meget bra løsning, men med litt for få muligheter.
DEQX har et utall av muligheter for å få det tonale på plass, men med den bakdelen at det går litt utover musikkaliteten (i mine ører) Men når det er sagt er ikke deqx'en satt 100% opp etter nye akustiske tiltak i rommet. Sender nok deqx'en en tur til australia for oppgradering av dac og pre delen, da noen mener dette gjør mye positivt med boksen
Har du postet noe om anlegget ditt her på Sentralen før? Indikerer nicket ditt 8 stk 12" i bassen?
Ja faktisk. Det kommer en aktiv 3-veis trykkammerhøyttaler med klasse D moduler à 500watt, til overraskende lav pris iflg Ernstsen. Det er etter sigende brukt samme patenterte powersupply teknologi som vi kjenner fra de tradisjonelle konstruksjonene. Han mener disse kommer meget tett på lyden til A1b. Skal bli spennende å høre. De har klar en spillende prototype oppe på labben på Skedsmo nå.OMF skrev:Har du ellers noe innside informasjon om DP.....noe nytt på effektforsterkersiden....?
Skal legge ut litt mere om min lille diy greie, men det blir litt senere og i en annen trådbambadoo skrev:Hei, det var et veldig interessant bilde av ekstremt interessante høyttalere. Lyst å fortelle noe mer om dem? Tenker både på stativerne og bass seksjonene...
Heftig, heftig, heftig! Å la disse bildene ligge på AV Forum er å kaste perler for svin. Få de over hit på Sentralen.8x12_TOM skrev:Mulig det er feil sted å poste bilder av mine høyttalere, men bare for å vise hva dp riggen jobber med til daglig, slenger jeg ut ett bilde
Ingen som gikk på den aprilspøken, he-he. Ernstsen og klasse D? Nei, det ble vel i overkant usansynlig.pedal skrev:Ja faktisk. Det kommer en aktiv 3-veis trykkammerhøyttaler med klasse D moduler à 500watt, til overraskende lav pris iflg Ernstsen. Det er etter sigende brukt samme patenterte powersupply teknologi som vi kjenner fra de tradisjonelle konstruksjonene. Han mener disse kommer meget tett på lyden til A1b. Skal bli spennende å høre. De har klar en spillende prototype oppe på labben på Skedsmo nå.
He he, god forsøk pedal men akkurat den var nok litt for drøy, ja ;Dpedal skrev:Ingen som gikk på den aprilspøken, he-he. Ernstsen og klasse D? Nei, det ble vel i overkant usansynlig.
Nå nei, du! Leif Ernstsen har da vært sitert angående klasse D i Fidelity, om jeg ikke husker feil! ;Dpedal skrev:Ingen som gikk på den aprilspøken, he-he. Ernstsen og klasse D? Nei, det ble vel i overkant usansynlig.pedal skrev:Ja faktisk. Det kommer en aktiv 3-veis trykkammerhøyttaler med klasse D moduler à 500watt, til overraskende lav pris iflg Ernstsen. Det er etter sigende brukt samme patenterte powersupply teknologi som vi kjenner fra de tradisjonelle konstruksjonene. Han mener disse kommer meget tett på lyden til A1b. Skal bli spennende å høre. De har klar en spillende prototype oppe på labben på Skedsmo nå.
-men det var heftig! Dette systemet må lage en tråd om her på HFS.8x12_TOM skrev:Skal legge ut litt mere om min lille diy greie, men det blir litt senere og i en annen trådbambadoo skrev:Hei, det var et veldig interessant bilde av ekstremt interessante høyttalere. Lyst å fortelle noe mer om dem? Tenker både på stativerne og bass seksjonene...
Mulig det, jeg husker ikke. 8)Zomby_Woof skrev:Nå nei, du! Leif Ernstsen har da vært sitert angående klasse D i Fidelity, om jeg ikke husker feil! ;Dpedal skrev:Ingen som gikk på den aprilspøken, he-he. Ernstsen og klasse D? Nei, det ble vel i overkant usansynlig.pedal skrev:Ja faktisk. Det kommer en aktiv 3-veis trykkammerhøyttaler med klasse D moduler à 500watt, til overraskende lav pris iflg Ernstsen. Det er etter sigende brukt samme patenterte powersupply teknologi som vi kjenner fra de tradisjonelle konstruksjonene. Han mener disse kommer meget tett på lyden til A1b. Skal bli spennende å høre. De har klar en spillende prototype oppe på labben på Skedsmo nå.