Hei, har søkt litt på nettet etter evnt DP omtale fra denne messen - men ikke funnet noe. Andre som har sett/lest tilbakemeldinger?EiK skrev:DP fikk et eget rom på messen på Heathrow, og det var visstnok en suksess.
Jeg tipper det blir en integrert multiformat spiller som lydmessig fortsetter der EC sin slutter.Ramses skrev:Jeg ser at DP ifølge EC's hjemmeside skal på markedet med egen CD-spiller i løpet av siste kvartal neste år. I og med at det ikke gis flere opplysninger ang. kommende spiller er det vel heller ingen her på Sentralen som kan bidra med konkrete opplysninger om hva vi har i vente, eller?
Jeg tipper at jeg kommer til å ha sjukt lyst på den, men ikke råd...pedal skrev:Jeg tipper det blir en integrert multiformat spiller som lydmessig fortsetter der EC sin slutter.Ramses skrev:Jeg ser at DP ifølge EC's hjemmeside skal på markedet med egen CD-spiller i løpet av siste kvartal neste år. I og med at det ikke gis flere opplysninger ang. kommende spiller er det vel heller ingen her på Sentralen som kan bidra med konkrete opplysninger om hva vi har i vente, eller?
Dette ble faktisk prøvd for en del år tilbake (før BASE tech). Men det ble hvisnok kun en prototype.. Trur Leif E. har den selv enda faktisk...gut_man skrev:... Jeg har sagt det før, men tenk hvilket potensiale et samarbeide med Birger Lund Andersen og Leif Erntsen i en rendyrket kompromissløs DP rigg kunne hatt. ...
Andervik har laget en batteri PSU, samt koblet bort diverse kretser... Jeg har ikke helt oversikt over forbedringene totalt, ei heller kostnadene ved modifiseringen. Jeg kjøpte min dac ferdig moddet. Jeg mener å ha lest at ombygging til batteri psu og de andre modifikasjonene koster ca 20k. Jeg har vært i kontakt med Andervik, som mente at dp dac'en desverre var overgått av Stello. Jeg har nå sammenliknet riggen min med habile cd spillere, og legger også vekt på sammenligninger som OMF og andre audiofile i Bergen gjorde med sammenligning mellom Base/DP rigg og EMM Labs riggen hans. Disse sammenligninger viser at uansett Stello's fortreffelighet, holder DP absolutt mål, selv i sammenligning med nye myyye dyrere konstruksjoner! Det finnes selvfølgelig bedre dac'er der ute, men jeg skulle gjerne ha testet Stello mot DP dac, for å gjøre meg opp min egen mening. For hvis hr. Andervik sine uttalelser stemmer, må Stello være noe bortimot en sensasjon, på verdensmarkedet med sin rimelige pris på ca 15k (hvis jeg husker rett). Når det gjelder effekten av modifisering på DP dac, har jeg forsøkt å koble til den orginale psu'en. Jeg kan fortelle at batteri psu løfter DP opp flere divisjoner. Oppløsningen blir mye bedre, og slammet i bassen blir kjempeflott. Dynamikken totalt sett oppleves veldig mye bedre med batteri psu! Med den orginale psu, ble lyden grå og kjedelig! Jeg kommer ikke til å bruke den orginale annet enn til backup!Knutn skrev:Hei gut_man !
Hva har dr.Andersen gjort med dpdacen din ?
Var det dyrt ?
Var dte vært det ?
Mvh Knut
Det stemmer det Zemtex. Det droget der som er plassert i en DP 6.4P boks rocker ;Dzemtex skrev:Dette ble faktisk prøvd for en del år tilbake (før BASE tech). Men det ble hvisnok kun en prototype.. Trur Leif E. har den selv enda faktisk...gut_man skrev:... Jeg har sagt det før, men tenk hvilket potensiale et samarbeide med Birger Lund Andersen og Leif Erntsen i en rendyrket kompromissløs DP rigg kunne hatt. ...
mvh
BASE er kjempebra. Både under tunge apparater og implementert lokalt direkte i feks. drivverk. Jeg hadde en 3-trinns BASE versjon i mitt modifiserte Forsell drivverk. Solgte det til tkr. Tror han solgte det videre. Forhåpentligvis lever og spiller det bra hos sine nye fosterforeldre.gut_man skrev:Når det gjelder det tidligere samarbeidet mellom DP og Base, fikk jeg med meg det. Og det virket jo veldig spennende. Det er en av grunnene til at jeg går og håper på at kanskje hr. Erntsen skal dra frem planene om dette samarbeidet igjen!
Joda Petter, ditt gamle Forsell/Base drivverk lever i beste velgående, og spiller daglig musikk i mitt anlegg Har akkurat utstyrt det med en ekstern baseplattform (en modifisert 4.0 plattform som er optimalisert for 30kg, burde vel ideelt sett vært litt mer da drivverket vel veier ca 40kg). Fikk meg en støkk da jeg pakket opp drivverket første gang. Jeg måtte lime den underste baseplattformen fast til chassiset da det hadde løsnet under frakten til meg, men det var en forholdsvis enkel operasjon. Forøvrig spiller det fantastisk bra!pedal skrev:BASE er kjempebra. Både under tunge apparater og implementert lokalt direkte i feks. drivverk. Jeg hadde en 3-trinns BASE versjon i mitt modifiserte Forsell drivverk. Solgte det til tkr. Tror han solgte det videre. Forhåpentligvis lever og spiller det bra hos sine nye fosterforeldre.gut_man skrev:Når det gjelder det tidligere samarbeidet mellom DP og Base, fikk jeg med meg det. Og det virket jo veldig spennende. Det er en av grunnene til at jeg går og håper på at kanskje hr. Erntsen skal dra frem planene om dette samarbeidet igjen!
Vær dog oppmerksom på at en BASE mekanisme alltid vil være litt tyngre enn det den skal kansellere. ([Motvekten = apparatvekt] + chassis/ramme). Hvis hele CD-spilleren skal dempes, så blir den altså dobbelt så tung. Et ikke uvesentlig minus ved internasjonalt salg/distribusjon. I tilfellet mitt Forsell drivverk, så sa Birger at jeg måtte være veldig forsiktig når jeg flyttet på det, og at det burde transporteres i vannrett posisjon. Dette kan sikkert tas høyde for med eventuelle transportskruer, ved en serieproduksjon. Men skal man selge apparater på verdensbasis, så er nok produsenten opptatt av å bruke løsninger som ikke krever vedlikehold. Eventuelt kunne en slik CD-spiller sendes som en platespiller. Altså at kunden ferdigmonterer deler av mekanikken, dersom det er forsvarlig mht. strømstøt etc.
Du har samme batteristrømforsyning og modifisert hovedkort (fjerning av RCA summeringskrets) som gut_man. I tillegg har du noen værsting Black Gate kondensatorer lokalt på hovedkortet. Og så er det forsøkt gjort noen mindre knep "her og der". Alt i alt så tipper jeg den DAC'en er på topp 3 lista over modifiserte DP-DAC'er. Bra du fortsatt er fornøyd. Nå kan du forresten komme og høre på oppsettet, slik som vi avtalte sist. Begynner å spille bra nå...Rudi skrev:Dette blir vel mest til Pedal........ den DP dac'en du hadde, hvor mye moddet er den egentlig ? Husker du nevnte noe om kondiser og Andervik og Ernstsen moddinger etc etc, men jeg husker ikke lenger hva allt var....... spiller greit til og være digitalt iallefall
pedal skrev:Du har samme batteristrømforsyning og modifisert hovedkort (fjerning av RCA summeringskrets) som gut_man. I tillegg har du noen værsting Black Gate kondensatorer lokalt på hovedkortet. Og så er det forsøkt gjort noen mindre knep "her og der". Alt i alt så tipper jeg den DAC'en er på topp 3 lista over modifiserte DP-DAC'er. Bra du fortsatt er fornøyd. Nå kan du forresten komme og høre på oppsettet, slik som vi avtalte sist. Begynner å spille bra nå...Rudi skrev:Dette blir vel mest til Pedal........ den DP dac'en du hadde, hvor mye moddet er den egentlig ? Husker du nevnte noe om kondiser og Andervik og Ernstsen moddinger etc etc, men jeg husker ikke lenger hva allt var....... spiller greit til og være digitalt iallefall
Heigut_man skrev:Er det noen som vet om DP dac 8.0 takler 48kHz signaler? Jeg har bestilt meg ny htpc, og har lyst å bruke DP dac'en til lyd. Jeg har blitt fortalt at filmer mister diskantnivå hvis man skviser dem ned til 44kHZ, og at man må minst ha 48kHz signal for å unngå dette.
Film er laget i høyere oppløsning enn 44kHz, mener det er 96kHz derfor er din DP dac ubrukelig til film. Jeg klarer å nedsample film til 48kHz på HTPC'en min, og opplever da akkurat det du beskriver, støy. Det går ikke å nedsample film til 44kHz hos meg, da forsvinner lyden. Har hatt akkurat det samme problemet her med alle dvd spillere og film avspillere jeg har hatt.Funker fint med cd plater, men i det man putter i en dvd plate, så blir det trøbbel. Ønsker du å ha ekstern dac til filmavspilling, er Monica dac en het kandidat. Kjøpes som kit, og bygges for under tusenlappen. Spiller skremmende bra! Har en her hjemme nå som skal testes etterhvert.hifiguru skrev:Jeg har også et problem, har en DVP 900 blablabla vet ikke hva den heter, DVD-SAD fra Sony som jeg ikke får "synket opp" med DVD. Spiller jeg cd går det greit men hiver jeg i en DVD blir det masse sus, hva skjer?
Se der, ja. Hvor fant du den? Kommer bare til noe EC-greier når jeg søker.StereoJoe skrev:Ta en kikk her: http://www.dynamicprecision.no/Pages_No/104N_HiFi.html
Godt forsterkervalg. Hvilke komponenter brukes den sammen med, Joe?
Takk for den, Zemtex.zemtex skrev:Såklart, men du har "skjult" mail adresse i profilen din her på HFS, så må nesten ha en adr å sende til
Send meg evt en PM eller en mail på kapaudio@gmail.com