DP menigheten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • StereoJoe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.11.2004
    Innlegg
    651
    Antall liker
    2
    Joe skrev:
    I manualen står det 100 kohm inngangsimpedanse, mens det på siden StereoJoe linker til står det 200 kohm.

    Hmm...
    Har merket meg det samme. Elektrisk sett spiller det nok liten rolle for de fleste pre om impedansen er 100/200 kohm, det burde ikke bety noe for din aktive Krell i alle fall.
    Spørst om det ikke er manualen som har rett, og at siden jeg linket til inneholder en skrivefeil. Legg også merke til at 6.4P er oppgitt til 200 kohm, og en slew rate større en 250V/us. 6.4 opererer derimot med slew større enn 200V/us. En telefon til Erntsten vil nok oppklare.

    Tipper det er et velspillende oppsett du er i ferd med å stable på beina, Joe.
     

    Hamram

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2006
    Innlegg
    1.120
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    Jeg føler på meg at dette kan være rette plassen for følgende spørsmål:

    Tror du at en pre-amp (P2/P2A) fra Hegel vil kunne funke greit på min gamle DPA-6.3? Hvis ja, hvorfor? Hvis nei, hvorfor ikke? 8)

    Jeg vil helst unngå å få full effekt av effekttrinnet med volumknappen på "klokka 9", om du forstår. Jeg vil heller ikke like at jeg nesten ikke har lyd med pila rett opp...

    Lyd/klang er selvsagt viktig, så innspill på dette er også ønsket, såklart... ;D
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Skulle gjerne vært medlem i denne menigheten enda! Men en ting kan jeg si, DP dac 8,0 gav meg mersmak. Den eneste kilden som virkelig har gitt meg MERKBART bedre kontroll når kildematerialet blir komplekst og vanskelig!
     

    StereoJoe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.11.2004
    Innlegg
    651
    Antall liker
    2
    havar skrev:
    Jeg føler på meg at dette kan være rette plassen for følgende spørsmål:

    Tror du at en pre-amp (P2/P2A) fra Hegel vil kunne funke greit på min gamle DPA-6.3? Hvis ja, hvorfor? Hvis nei, hvorfor ikke? 8)
    Hei Havar.
    Det er nok først og fremst et spørsmål om smak. 6.3 har jeg ikke hørt under kjente forhold, men har selv brukt en P4A sammen med min 6.4. Dette spilte med stor iver og definisjon på mine Euforia, særlig i den nederste oktaven - men jeg savnet litt flyt og eleganse i mellomtone/nedre diskant. For meg ble det en oppgradering totalt sett å gå over til dagens TVC-løsning.
    havar skrev:
    Jeg vil helst unngå å få full effekt av effekttrinnet med volumknappen på "klokka 9", om du forstår. Jeg vil heller ikke like at jeg nesten ikke har lyd med pila rett opp...

    Lyd/klang er selvsagt viktig, så innspill på dette er også ønsket, såklart... ;D
    DP effekttrinn i DPA serien har generelt ganske høy følsomhet på inngangen. I tillegg vil sensitiviteten i høyttalerne dine spille inn, med min Hegel P4A var det i overkant mye nivå allerede ved kl 09 på volumkontrollen. Med TVCen er det enda verre, derfor bruker jeg et 10dB dempeledd (XLR) fra Rothwell mellom pre og effekt. Dette fungerer veldig bra og gjør det langt enklere å finne optimalt volum ved lave lyttenivåer. En grei løsning på et kjedelig problem.
     

    Hamram

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2006
    Innlegg
    1.120
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    StereoJoe skrev:
    havar skrev:
    Jeg føler på meg at dette kan være rette plassen for følgende spørsmål:

    Tror du at en pre-amp (P2/P2A) fra Hegel vil kunne funke greit på min gamle DPA-6.3? Hvis ja, hvorfor? Hvis nei, hvorfor ikke? 8)
    Hei Havar.
    Det er nok først og fremst et spørsmål om smak. 6.3 har jeg ikke hørt under kjente forhold, men har selv brukt en P4A sammen med min 6.4. Dette spilte med stor iver og definisjon på mine Euforia, særlig i den nederste oktaven - men jeg savnet litt flyt og eleganse i mellomtone/nedre diskant. For meg ble det en oppgradering totalt sett å gå over til dagens TVC-løsning.
    havar skrev:
    Jeg vil helst unngå å få full effekt av effekttrinnet med volumknappen på "klokka 9", om du forstår. Jeg vil heller ikke like at jeg nesten ikke har lyd med pila rett opp...

    Lyd/klang er selvsagt viktig, så innspill på dette er også ønsket, såklart... ;D
    DP effekttrinn i DPA serien har generelt ganske høy følsomhet på inngangen. I tillegg vil sensitiviteten i høyttalerne dine spille inn, med min Hegel P4A var det i overkant mye nivå allerede ved kl 09 på volumkontrollen. Med TVCen er det enda verre, derfor bruker jeg et 10dB dempeledd (XLR) fra Rothwell mellom pre og effekt. Dette fungerer veldig bra og gjør det langt enklere å finne optimalt volum ved lave lyttenivåer. En grei løsning på et kjedelig problem.
    Takk for input: Det er dette med den høye følsomheten jeg tenker på. Jeg tror det er kryptiske 1,04 V som skal til for full trøkk på min. DPA-serien var vel optimale for bruk med passiv pre... Det dempeleddet du nevner; merker du noen følger rent kvalitetsmessig..? Det går med andre ord ikke ut over lyden?
     

    StereoJoe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.11.2004
    Innlegg
    651
    Antall liker
    2
    havar skrev:
    Takk for input: Det er dette med den høye følsomheten jeg tenker på. Jeg tror det er kryptiske 1,04 V som skal til for full trøkk på min. DPA-serien var vel optimale for bruk med passiv pre... Det dempeleddet du nevner; merker du noen følger rent kvalitetsmessig..? Det går med andre ord ikke ut over lyden?
    Kan ikke si jeg merker noe til det, nei. Det er en ren Ohm'sk motstand uten kapasitive eller induktive komponenter og skal derfor ikke medføre endring i fase eller frekvens for signal som dyttes gjennom. Et utmerket produkt, og mye enklere enn å modifisere følsomheten i selve forsterkeren.
     

    Joe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.05.2005
    Innlegg
    244
    Antall liker
    57
    Sted
    Sweetspot
    Torget vurderinger
    2
    Hei.

    Jeg har også brukt Rothwell dempeplugger på DPA 6.4. Dette er en god løsning da volumkontrollen blir mindre "følsom".

    Ingen degradering i lyden hos meg heller.
     

    Hamram

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2006
    Innlegg
    1.120
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    Kult! 8) Det må jeg teste ut. ;)
     

    DAChild

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2004
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    118
    Torget vurderinger
    2
    Hei, har en DPno1 oppgitt til 2x250w. Denne spiller allikevel på samme nivå som min McIntosh MC352. Ble riktignok satt inn større elektrolytter av Erntsen sjøl i denne, men kan det gi en effektøkning?
     

    Hamram

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2006
    Innlegg
    1.120
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    Heisann!

    Under søk etter manual til min DPA 6.3, snublet jeg over denne tråden. Spørsmålet blir da: Har noen manual til en 6.3 ???

    Det ville gledet meg stort om vedkommende i såfall ville kopiert/scannet denne, og mailet, eventuelt postet meg en kopi. Jeg betaler selvsagt alle utgifter, og eventuell påskjønnelse hvis det kreves. ;)

    (Manual til 6.4, 6.2 og 6.0 er også interessant)
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.453
    Antall liker
    2.681
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Sender deg datablad evt manual på mail i løpet av kvelden.... Send meg en epost, så jeg får mail adressen din :)
    mvh Kai
     

    Hamram

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2006
    Innlegg
    1.120
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    Tja, jeg får vel holde liv i denne tråden... ;D

    BPC 7.0 og BPC 7.3; våger noen seg utpå med en beskrivelse av det som eventuelt skiller disse fra hverandre, rent lydmessig? Jeg heller i retning av en passiv pre, men er usikker på hva som skiller de forskjellige modellene fra hverandre, lydmessig altså... Jeg er klar over de praktiske forskjellene, slik som utseendet og volumjusteringen, men lyden derimot..?
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    718
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Har hatt begge, men det var litt tilbake i tid. Opplevde 7.3 som et hakk opp i forhold til 7.0. Bedre oppløsning med sortere bakgrunn. På 7.0 var det to volumkontroller for høyre og venstre kanal, mens det på 7.3 er kun en.
    Utseendemessig synes jeg den gamle 7.0 er klart best, men den var nok for dyr å produsere.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.453
    Antall liker
    2.681
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Heisann

    Har ikke testet begge i eget oppsett (har 7.0 selv), men disse to er nok ikke særlig ulik hverandre vil jeg tro. Håper jeg ikke gjør valget enda værra, men har faktisk en kompis som valgte 7.0 fremfor 7.3. Nå ligger det vel en 7.0 på bruktbørsen til den nette sum av 2.500(!). Rimeligere enn dette skal vel godt gjøres......
    mvh Kai
     

    Hamram

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2006
    Innlegg
    1.120
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    Takk for svar angående 7.0 og 7.3!

    Jeg fristes av det faktum at det er enkel volumkontroll på 7.3, men esteisk passer en 7.0 bedre mellom min DPA 6.3 og DPDAC 8.0. Lyden er likevel viktigst, så om "gjennomsnittet" mener det kan være dødt løp mellom disse, er jeg sannelig ikke sikker... ???
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg har ikke sammenlignet disse to lydmessig. Hvis det er forskjell vil jeg anta at den er temmelig liten.

    Sånn rent praktisk er det muligens en fordel å ha balansekontrollmuligheten i 7.0, selv om den ikke virker i alle volumsettinger. Det er bare 1dB-step-attenuatoren som er delt. 10dB-step-attenuatoren er felles. Dermed kan du ikke ha f.eks -21 på den ene og -19 på den andre kanalen. Jeg som ikke trenger balansekontroll kunne med fordel hatt en utgave med felles attenuatorer for begge kanaler. Å stille to attenuatorer for å skifte volum er plunder nok, tre er mer enn nok. Lyden derimot er upåklagelig.
     

    Hamram

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2006
    Innlegg
    1.120
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    Thanx!

    Tipper det blir dødt løp for mitt vedkommende... Jeg får bare følge med på markedet. Det gikk nettopp en 7.0 for 2500,-
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.987
    Antall liker
    13.413
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    ulempen med DP passive er at inngangsimpedansen svinger mellom 5K5 og 10K5 avhengig av volumsetting og det er en temmelig uspiselig last for en del signalkilder,samt at den fort kan virke som en tonekontroll.dette forholdet mellom inn og utg.-impedans er et kompromiss for å ikke ha for høy utg.imp som vil ha problemer med å drive neste trinn
    that´s life! 8)
    mvh
     

    jan_arild

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    273
    Antall liker
    162
    Hei.
    Jeg bruker 2 stk PA 400 I bi-amp modus.
    Begynner å bli lei viftene som tusler hele tiden.
    Er det noen som vet om jeg kan sette inn noen andre mer stillegående vifter?
    Eller om jeg kan sette på termostater som gjør at de går saktere ved lav belastning.
    Som da gjør at de går raskere når jeg spiller høyere og ikke vil høre de likevel.

    Jan Arild.
     

    Hamram

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2006
    Innlegg
    1.120
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    LMC skrev:
    ulempen med DP passive er at inngangsimpedansen svinger mellom 5K5 og 10K5 avhengig av volumsetting og det er en temmelig uspiselig last for en del signalkilder,samt at den fort kan virke som en tonekontroll.dette forholdet mellom inn og utg.-impedans er et kompromiss for å ikke ha for høy utg.imp som vil ha problemer med å drive neste trinn
    that´s life! 8)
    mvh
    Vet du om noen konkrete eksempler? :eek:
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.987
    Antall liker
    13.413
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    konkrete exempler på mismatch?
    JA
    en kompis hadde en AR PH2B riaa som brøt sammen pga lasten fra dp passiv
    viste seg at den ikke skulle lastes med lavere enn 20K
    da raste hele riaa´n og han fikk ny fra AR som ikke skjønte hva som intraff
    dette kom ikke frem før flere år senere
    mvh
     

    Hamram

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2006
    Innlegg
    1.120
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    LMC skrev:
    konkrete exempler på mismatch?
    JA
    en kompis hadde en AR PH2B riaa som brøt sammen pga lasten fra dp passiv
    viste seg at den ikke skulle lastes med lavere enn 20K
    da raste hele riaa´n og han fikk ny fra AR som ikke skjønte hva som intraff
    dette kom ikke frem før flere år senere
    mvh
    Hmm... I slike tilfeller, er det uten betydning hvilket effekttrinn man har? I min enkle teori hadde jeg faktisk ikke tenkt på dette som en mulighet engang, Jeg har kun tenkt over hvorvidt kilden ville kunne "fore" effekttrinnet... ::) Passiv pre var for meg passiv i ordets ytterste betydning, eller kanskje ordets dypeste mening..? ;)
     

    Knutn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    304
    Antall liker
    24
    Det høres litt upraktisk ut. Går det an å koble en dp forforsterker som er balansert til en effektforsterker som er ubalansert. Er det nok med en overgangsplugg ?

    Mvh Knut
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.183
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    DP effekttrinn er stas. Har tenkt til å skaffe et slikt en gang. ;D

    Hvordan kommer det til å gå med DP nå som de er kjøpt opp av EC da? ???
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.453
    Antall liker
    2.681
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Dette er vel blitt nevnte tidligere, men i stikkordsformat mener jeg dette nevnes;
    - Større disb.nettverk, også utland.. positivt
    - EC vil veldig gjerne vise at de eier DP, bl.a ved å trykke ELECTROCOMPANIET logen med stor skrift i fronten på DP forsterkerene... definitivt negativt, for ikke å nevne utrolig stygt!
    - Større firma, med mer produksjonskabasitet, større kapitalstrøm og (kanskje) kloke hoder...
    - Prisene er fortsatt like horrible som da OHFC overtok disb. for noen år siden. Før kunne man få en veldig bra preamp til 14k, konge dac til 28k, og amp'r fra 24k. Nå er inngangsbillett(ene); preamp fra 30k, dac fra "gud vite hvor dyr den nye kommer til å bli!!", og amp'r fra 50k og til 200k + Men dette gjelder også EC selv. Før kostet vel AW180 monoblokkene 24k (tatt fritt fra hukommelsen), og koster idag ca 45k. Før var EC og DP noe som musikk/lydinteresserte faktisk kunne få råd til med normal inntekt, men idag syns jeg (PERSONLIG!) at det har tatt helt av! Men slikt er vel nok ikke noe å gjøre med desverre.
    - MEN siden EC nå tar seg av produksjon og disb., så kan Mr Leif "DP" Erntsen konsentrere seg og å utvikle ny produkter .. POSITIVT....

    Sikkert andre punkter som kan tas med...

    mvh Kai
     

    Hamram

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2006
    Innlegg
    1.120
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    kaap skrev:
    Dette er vel blitt nevnte tidligere, men i stikkordsformat mener jeg dette nevnes;
    - Større disb.nettverk, også utland.. positivt
    - EC vil veldig gjerne vise at de eier DP, bl.a ved å trykke ELECTROCOMPANIET logen med stor skrift i fronten på DP forsterkerene... definitivt negativt, for ikke å nevne utrolig stygt!
    - Større firma, med mer produksjonskabasitet, større kapitalstrøm og (kanskje) kloke hoder...
    - Prisene er fortsatt like horrible som da OHFC overtok disb. for noen år siden. Før kunne man få en veldig bra preamp til 14k, konge dac til 28k, og amp'r fra 24k. Nå er inngangsbillett(ene); preamp fra 30k, dac fra "gud vite hvor dyr den nye kommer til å bli!!", og amp'r fra 50k og til 200k + Men dette gjelder også EC selv. Før kostet vel AW180 monoblokkene 24k (tatt fritt fra hukommelsen), og koster idag ca 45k. Før var EC og DP noe som musikk/lydinteresserte faktisk kunne få råd til med normal inntekt, men idag syns jeg (PERSONLIG!) at det har tatt helt av! Men slikt er vel nok ikke noe å gjøre med desverre.
    - MEN siden EC nå tar seg av produksjon og disb., så kan Mr Leif "DP" Erntsen konsentrere seg og å utvikle ny produkter .. POSITIVT....

    Sikkert andre punkter som kan tas med...

    mvh Kai
    Dette kunne jeg også sagt, men nå slipper jeg, he he... 8) Med andre ord; kunne neppe sagt det bedre selv...
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.183
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Takk for utgreiingen. Jeg kunne ihvertfall ike sagt det bedre.. ;D

    Synd det at det skal bli så fryktelig dyrt da. Er jo en del på bruktmarkedet av litt eldre DP da men...
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.183
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    kaap skrev:
    - MEN siden EC nå tar seg av produksjon og disb., så kan Mr Leif "DP" Erntsen konsentrere seg og å utvikle ny produkter .. POSITIVT....
    Er det ikke en Aleksandersen som lager det nå? Hørte det nettopp. :)
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.453
    Antall liker
    2.681
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    For MIN del er dagens pris ikke såååå viktig, da jeg liker de gamle produktene best. Min sorte DPA 6.5 med håndtak forran og machvekt på 60kg, gir for meg mer eierglede enn en A1S, selv om en A1s har en nyverdi på 95.000 pr idag (som er mer enn nyprisen på 6.5; 82.000,-) Syns faktisk de nye produktene er litt kjedelig i designet, men det er selvsagt svært subjektivt. De gamle var kanskje ikke så "pene" men de var i allefall barsk.

    Aleksandersen? Vet faktsik ikke hvem det er :( (er det navnet til kompanjongen til Leif?)

    mvh
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.183
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    60kg er en del det.. Trenger hjelp for å få den opp trappa her om jeg skulle hatt en.. ;D

    Tør jeg være så freidig å spørre hva en slik en går for på bruktbørs?
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.453
    Antall liker
    2.681
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    6.5 og 6.52; det er et vidt spenn, slik som det ofte også gjelder andre merker... Fra en 6.5 som har sett sine bedre dager til 20k, og til "mint" utgave av en 6.52 35k (sett de 2 siste årene)

    Personlig kunne jeg tenkt meg en til :)
     

    Hamram

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2006
    Innlegg
    1.120
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    DP DAC

    Jeg har en 8.0, og lurer på en ting; den er justert inn i forhold til min TEAC CD-spiller, slik manualen sier. Om jeg så kobler en av mine DVD-spillere på inngang to, får jeg masse støy, og lite lyd. Det samme skjer om jeg bytter om, altså DVD på inngang 1.

    I manualen er det angitt to mulige løsninger på et eventuelt støyproblem, og den ene løsningen er justering i forhold til drivverk. Den andre er å slå av DAC-en i minst 1 minutt (resetting). Det hjalp helt klart ikke å slå av DAC-en, men justering er ennå uprøvd. Jeg skal selvsagt prøve med justering, men frykter at jeg da får problemet i andre enden, nemlig at jeg får støy fra CD-spilleren.

    Har noen av dere andre DP-DAC eiere lignende erfaringer, og hva gjorde dere i såfall for å bli kvitt problemet?

    Mvh
    Håvar

    EDIT: Målte spenningen til ca. 9 volt over målepunktene, når DVD var tilkoblet. :eek: Med CD var den eksemplariske 2,5 volt, akkurat som manualen antyder.

    EDIT II: Hmm, ved avspilling av CD i DVD-spilleren fungerer det utmerket. Problemet er der kun ved avspilling av DVD. :-\ Testet med to DVD-spillere, og likt resultat.

    Noen med et godt råd..? ::) Er DP-DAC ubrukelig til å formidle stereolyd fra DVD? ???
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.453
    Antall liker
    2.681
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Har du valgt PCM som utgangssignal i spilerns oppsett. 5.1 lyd skjønner en DP lite av. Har selv prøvd en H/K dvd spiller som drivverk, uten noe problem....
     

    Hamram

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2006
    Innlegg
    1.120
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    kaap skrev:
    Har du valgt PCM som utgangssignal i spilerns oppsett. 5.1 lyd skjønner en DP lite av. Har selv prøvd en H/K dvd spiller som drivverk, uten noe problem....
    Husker i farten ikke hvilken setting, og TV-en er opptatt så jeg får ikke sjekket det pr nå... Begge spillerne har forresten vært brukt på andre stereo DAC-er tidligere (Cambridge og Audiolab), og jeg har ikke endret oppsettet etter dette.

    EDIT: Nå har jeg sjekket, og PCM er valgt på begge... Mon hva som gjør at det ikke funker på min DP-DAC?

    EDIT II: JEG TAR DENNE OVER TIL DIY. SIKKERT STØRRE SJANSE FOR SVAR DER.
     

    Hamram

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2006
    Innlegg
    1.120
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    kaap skrev:
    Har du valgt PCM som utgangssignal i spilerns oppsett. 5.1 lyd skjønner en DP lite av. Har selv prøvd en H/K dvd spiller som drivverk, uten noe problem....
    Nå har jeg lest omtrent alle DP-trådene her inne, og dessuten fått mange svar på den jeg selv startet i DIY-avdelingen, og konklusjonen er at DP DAC fikser kun CD-avspilling. Da du testet med Harman Kardon, spilte du av film, eller bare CD?
     

    MORTIS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.11.2003
    Innlegg
    195
    Antall liker
    5
    har selv en oppgradert dp a1b.fremragende forsterker..trenger en aktiv pre til denne.skrik ut hvis noen dp tilhengere har en liggende ;)hos meg er det absolutt dp som har vært den beste forsterkeren.dette merket har fått altfår lite oppmerksomhet.moro at det er så mange som har så mye bra og si om dp :D
     

    Hamram

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2006
    Innlegg
    1.120
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    Har du en DP-DAC som ikker er modifisert, eller kanskje oppgradert for en tid siden, bør du ta en kikk på bruktbørsen, under "Løse komponenter". Der selger jeg akkurat nå noen ypperlige opamper til DP-DAC. Det er snakk om AD826AN, og denne fikk jeg anbefalt for bruk i nettopp DP-DAC, og jeg må påstå at jeg ble godt fornøyd.

    Herved er tipset overlevert...
     

    Hamram

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2006
    Innlegg
    1.120
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    He he, det blir nesten en monolog dette. Kanskje det ikke er så mange andre DP-folk som har noe på hjertet..?

    Vel, jeg ville bare si at jeg nå har testet AD797 i DP-DACen, og der får den lov til å bli. Dermed vet dere det, om noen skulle være interessert. Jeg er egentlig usikker på hva (om noe) som ble bedre, men det ble i alle fall ikke verre, og dermed er det lettere å bare la 797-ene stå i. ;)

    Jeg er forresten på jakt etter et par brukermanualer, så har du noen liggende i en skuff eller et skap, er det kanskje på tide å finne dem fram..? :D All sannsynlighet tilsier at et eller annet sted finnes manualene jeg mangler. Selv har jeg massevis liggende, men mangler selvsagt de jeg har mest lyst på for øyeblikket... ::)

    Jeg trenger manual til BPC 7.3 og DPA 6.3

    Annonse under "Kjøpes":
    http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,13752.0.html
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Hei havar, har opplevd det samme på min DVD-spiller ved avspilling av DVD, bare bråk og tull, cd i samme spiller går greit. Sliter også med sync dersom cd-spillern blir slått på sist. Må da la cd-spilleren gå og restarte 8,0. Pleier å la alt stå på, men hender det må kobles litt. Ellers benytter jeg Squeezebox på digital 2 med BNC-adapter, funker som fy! ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn