Jeg lurer egentlig på om dette er skikkelig gjennomtenkt. Jeg for min del kommer aldri til å bruke penger på en forsterker fra kompaniet, bortsett fra de jeg vet er konstruert av Ernstsen da.
Sett at det finnes flere "der ute" med negative erfaringer fra produkter med logoen til kompaniet på. Vil de da våge seg utpå med et produkt fra DP-line..? Det står jo EC på kassen jo mann.., og ikke kjenner de til DP heller.
Sett at en potensiell kunde lytter til en av de rimeligere boksene fra kompaniet, og finner lyden lite interessant. Hvor stor er da sjansen for at vedkommende tester ut en langt dyrere sak fra den eksklusive DP-line?
Motsatt forhold: Jeg er ikke spesielt begeistret for japanske forsterkere med mykkje lys og mykkje varme. Om det derimot hadde dukket opp en "ny" forsterker som ble distribuert gjennom f.eks Sonys solide apparat her i Europa, og at denne forsterkeren samtidig ble markedsført på skikkelig vis. "Testvinner!", "Vel bevart hemmelighet!", "Absolutt toppklasse!" eller ved bruk av lignende (og bedre..
) superlativer, ville jeg definitivt blitt interessert. Spesielt om det også ble gjort tilgjengelig diverse tester fra opphavslandet og/eller andre land. Om reklamen derimot hadde sagt: "Ny toppforsterker fra Sony!", ville jeg bare bladd videre gitt... :
Bare en tanke eller to, en vanlig tirsdags ettermiddag... ;D