DP menigheten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.229
    Antall liker
    9.065
    Torget vurderinger
    1
    kaap skrev:
    bjornh skrev:
    Hva synes dere om at DP er under EC..?

    mvh. Bjørn
    Dette ble diskurtert en del noen sider tilbake...

    Hamram skrev:
    Jepp, men det skumle er at jeg har sett et bilde av en DP med kun logoen til kompaniet på. Legg merke til at Prelude og Classic har identisk logo (kompanilogo). Tenk når også DP-line har samme logo, og bare kalles DP-line... :eek:
    Er det dette du frykter..? isåfall er det allerede skjedd:


    mvh
    Vet det er diskutert. Jeg hørte rykter om "EC" merkingen av DP. Litt trist. Men produktene er jo meget bra uansett.

    Mvh. Bjørn
     

    Hamram

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2006
    Innlegg
    1.120
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    Jeg lurer egentlig på om dette er skikkelig gjennomtenkt. Jeg for min del kommer aldri til å bruke penger på en forsterker fra kompaniet, bortsett fra de jeg vet er konstruert av Ernstsen da.

    Sett at det finnes flere "der ute" med negative erfaringer fra produkter med logoen til kompaniet på. Vil de da våge seg utpå med et produkt fra DP-line..? Det står jo EC på kassen jo mann.., og ikke kjenner de til DP heller.

    Sett at en potensiell kunde lytter til en av de rimeligere boksene fra kompaniet, og finner lyden lite interessant. Hvor stor er da sjansen for at vedkommende tester ut en langt dyrere sak fra den eksklusive DP-line?

    Motsatt forhold: Jeg er ikke spesielt begeistret for japanske forsterkere med mykkje lys og mykkje varme. Om det derimot hadde dukket opp en "ny" forsterker som ble distribuert gjennom f.eks Sonys solide apparat her i Europa, og at denne forsterkeren samtidig ble markedsført på skikkelig vis. "Testvinner!", "Vel bevart hemmelighet!", "Absolutt toppklasse!" eller ved bruk av lignende (og bedre..;) ) superlativer, ville jeg definitivt blitt interessert. Spesielt om det også ble gjort tilgjengelig diverse tester fra opphavslandet og/eller andre land. Om reklamen derimot hadde sagt: "Ny toppforsterker fra Sony!", ville jeg bare bladd videre gitt... ::)

    Bare en tanke eller to, en vanlig tirsdags ettermiddag... ;D
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.821
    Antall liker
    12.577
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Hei

    Har en elcomp dpa1s ewb i hus for øyeblikket, produsert i år. Baksiden er en rein dp bakside, på fronten er logoen byttet ut. Synes ikke det gjør så mye, kanskje e er litt penere enn dp logoen. Uansett er lydmessig forbedring fra min egen orginale dpa1 grunn god nok til å gjøre oppgraderingen. Den er rett og slett bedre, og jeg kan legge lommeboka bak oppfatninga mi (snart) Opplever større grad av kontroll, silk at lyden jeg hører er mindre forvrengt, strammere, mer detaljert, mer "fokusert" lydbilde, med det resultat at musikerne virker mer samstemt..

    mvh
     

    Hamram

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2006
    Innlegg
    1.120
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    Burnt_Island skrev:
    Hei

    Har en elcomp dpa1s ewb i hus for øyeblikket, produsert i år. Baksiden er en rein dp bakside, på fronten er logoen byttet ut. Synes ikke det gjør så mye, kanskje e er litt penere enn dp logoen. Uansett er lydmessig forbedring fra min egen orginale dpa1 grunn god nok til å gjøre oppgraderingen. Den er rett og slett bedre, og jeg kan legge lommeboka bak oppfatninga mi (snart) Opplever større grad av kontroll, silk at lyden jeg hører er mindre forvrengt, strammere, mer detaljert, mer "fokusert" lydbilde, med det resultat at musikerne virker mer samstemt..

    mvh
    Tviler ikke et sekund på det du sier. ;D

    Men, hadde jeg bodd i f.eks Tyskland, og kun kjent til EC fra før, ville jeg bare gått rett forbi forsterkeren din i utstillingen. Heldigvis vet jeg bedre. Stakkar dem som ikke vet bedre... ::)
     

    StereoJoe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.11.2004
    Innlegg
    651
    Antall liker
    2
    Har A1(b/s) og C1(b/s) blitt testet i utenlandske magasiner? Eksisterer det omtale av disse forsterkerne utenfor vår skandinaviske andedam?
     

    Ramses

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.02.2007
    Innlegg
    629
    Antall liker
    22
    Det finnes sikkert ikke så mange tester av DP-utstyr gjort av utenladske tidsskrifter,
    men i Novemberutgaven av svenske Hifi & Musik tester Peter Westberg komboen
    C1s/A1s.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.454
    Antall liker
    2.681
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Hm... kanskje må en tur innom Narvesen å se etter Hifi & Musik. Mulig intr lesning :)

    NORSKA TUNGVIKTARE!
    Dynamic Precision är synonymt med tung,
    nordisk hifi och vi kikar på det senaste, nu
    under Electrocompaniets flagg.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    9.015
    Antall liker
    4.457
    For meg så er sånne tester en test av testpanelet. Hvis de ikke hører hva de har å gjøre med så vet man noen av deres begrensninger ved senere anledninger. 8)
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.454
    Antall liker
    2.681
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Ramses skrev:
    Det finnes sikkert ikke så mange tester av DP-utstyr gjort av utenladske tidsskrifter,
    men i Novemberutgaven av svenske Hifi & Musik tester Peter Westberg komboen
    C1s/A1s.
    Der var HiFi & musikk kjøpt... får lese artikkelen i kveld.. (ser forøvrig ut som et intr blad)

    mvh
     

    Hamram

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2006
    Innlegg
    1.120
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    pedal skrev:
    Hamram skrev:
    Apropos Silk: Jeg fikk nettopp høre fra en som hadde testet de sorte DP-kablene mot Silk, og hans mening var at DP var veldig gode i sammenligning. Angivelig spilte de litt mere oppløst uten å bli harde i toppen, slik Silk hadde en tendens til å bli på hans anlegg.

    Jeg skal i alle fall teste DP-sort, for det kan jeg gjøre uten å sprenge budsjettet. ;D
    Det er gøy å teste, så bare test i vei! Og det finnes sikkert anleggskombinasjoner som kler den "sorte". Men den ER dau i toppen. Garantert. Silk I/II er på sin side ikke hard. Om noe, så er den litt snill oppover. Litt tørr og diskret i diskanten. (Mulig at denne oppfatningen henger sammen med at den er så kropslig i nedre mellomtone/øvre bass, der hvor mange kabler er litt slank). Det blir artig å lese din lytterapport!
    Som tidligere nevnt kommer jeg ikke til å levere noen rapport, men her følger en liten beskrivelse av mitt inntrykk. ;)

    DP sort oppfattes av meg som en kabel med mørk "klang". "Dau" er et ganske sterkt uttrykk, men sammenlignet med mine Silk MkII var den definitivt ikke like livlig i toppen. Jeg lurer på om denne kabelen kunne passet inn i et oppsett hvor det øvre frekvensområdet føles påtrengende..?

    I mitt oppsett får Silk stå i fred, og jeg har dermed et sett DP sort til overs...
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.777
    Antall liker
    3.920
    Torget vurderinger
    1
    Hamram skrev:
    I mitt oppsett får Silk stå i fred, og jeg har dermed et sett DP sort til overs...
    Selg de på bruktbørsen, hver for seg, som "balansert digitalkabel i verdensklasse".
     

    Hamram

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2006
    Innlegg
    1.120
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    pedal skrev:
    Hamram skrev:
    I mitt oppsett får Silk stå i fred, og jeg har dermed et sett DP sort til overs...
    Selg de på bruktbørsen, hver for seg, som "balansert digitalkabel i verdensklasse".
    Ja, det er kanskje like greit.

    Har du forresten kjennskap til om DP noen gang har produsert/levert en dedikert AES/EBU kabel? Jeg hare en grå, muligens litt tykkere enn DP sort, med påskriften: Suhner Switzerland. Denne skal angivelig stamme fra DP/Ernstsen.
     

    kjetinho

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2005
    Innlegg
    788
    Antall liker
    22
    Hamram skrev:
    I mitt oppsett får Silk stå i fred, og jeg har dermed et sett DP sort til overs...
    Hei. Har lenge hatt Silk i mitt oppsett og var nøygd med det til eg fekk prøve Audio Metallurgy GA-0. Då vart det ekstremt mykje mindre støy (som eg ikkje visste eg hadde), meir open lyd og meir substans. Viss du får høve til å prøve eit sett vil eg anbefale det på det sterkaste.

    Ups, beklagar. Eg er visst litt "off topic"

    Kjetil
     

    Hamram

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2006
    Innlegg
    1.120
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    kjetinho skrev:
    Hamram skrev:
    I mitt oppsett får Silk stå i fred, og jeg har dermed et sett DP sort til overs...
    Hei. Har lenge hatt Silk i mitt oppsett og var nøygd med det til eg fekk prøve Audio Metallurgy GA-0. Då vart det ekstremt mykje mindre støy (som eg ikkje visste eg hadde), meir open lyd og meir substans. Viss du får høve til å prøve eit sett vil eg anbefale det på det sterkaste.

    Ups, beklagar. Eg er visst litt "off topic"

    Kjetil
    Prisklasse..? ::)

    (Kort spm siden dette er OT ;D)
     

    kjetinho

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2005
    Innlegg
    788
    Antall liker
    22
    Trur dei byrjar på 375$ med WBT midline for 0,5m, vert sjølvsagt ein del dyrare med Nextgen-pluggar. Trur eg såg nokon på bruktbørsen tidlegare (Eg har ingen kjennskap til seljaren).

    Kjetil
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.777
    Antall liker
    3.920
    Torget vurderinger
    1
    Hamram skrev:
    Har du forresten kjennskap til om DP noen gang har produsert/levert en dedikert AES/EBU kabel? Jeg hare en grå, muligens litt tykkere enn DP sort, med påskriften: Suhner Switzerland. Denne skal angivelig stamme fra DP/Ernstsen.
    Ja, det er forgjengeren til "den sorte". Ble brukt som signalkabel. Låt bra den gangen (+10år siden?). Var billig og klarte seg bra sammenlignet med andre kabler til samme pris. Ikke så mye å samle på i 2008, dog.
     

    svale

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.08.2002
    Innlegg
    302
    Antall liker
    134
    Hvilken USB-kabel bruker du mellom PC og Eximus CD 10 ???
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.777
    Antall liker
    3.920
    Torget vurderinger
    1
    saeman skrev:
    Hvilken USB-kabel bruker du mellom PC og Eximus CD 10 ???
    Brukte tidligere en 10m optisk USB kabel fordi PC stod i kjellern. Flyttet så PC opp i racket og brukte en ordinær std USB kabel. Gikk så over til RME FF400 og spdif coax, fordi det låter litt bedre. Skrev en test på dette i Fidelity.

    PC > FW400 > RME FF400 > Coax > Eximus låter altså bedre enn PC > USB > Eximus.
    (til en merpris av en FF400, riktignok...)

    Vet ikke om det er noen lydforskjell USB kabler i mellom.

    --------

    Forøvrig bruker jeg fast upsampling. Synes det gir mer frigjort/luftig/naturlig diskant. På alle innspillinger, faktisk. Hva er din Eximus erfaring herom?
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.236
    Antall liker
    1.414
    Til Pedal!

    Hei, hva slags skap bruker du til anlegget ditt? Jeg har selv 1x 5.52H og en A5, og har lyst å få en litt mer diskre look. Jeg ser på bildet av anlegget ditt i Fidelity og det ligner mistenkelig på Ikea skap - er det riktig? Men, hva gjorde du med dybden på skapet, DPene krever 80-90 cm dype skap (med håndtak og rom for kabel).... Setter pris på tips :)
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.777
    Antall liker
    3.920
    Torget vurderinger
    1
    tand skrev:
    Til Pedal!

    Hei, hva slags skap bruker du til anlegget ditt? Jeg har selv 1x 5.52H og en A5, og har lyst å få en litt mer diskre look. Jeg ser på bildet av anlegget ditt i Fidelity og det ligner mistenkelig på Ikea skap - er det riktig? Men, hva gjorde du med dybden på skapet, DPene krever 80-90 cm dype skap (med håndtak og rom for kabel).... Setter pris på tips :)
    Da er vi altså to som har et par av disse værstingene!

    det ligner mistenkelig på Ikea skap - er det riktig?
    Jeg fant ikke samme mål på IKEA, så bestilte mine på KVIKK. (cirka samme prisnivå, noen dagers leveringstid). 2 stk 120skap med 2 stk 60dører. Plass til 1 A5 + A1 i ene skapet, og 1 A5 + Eximus i det andre. (Ikke plass til 2 stk A5 i ett skap...). Har dessuten laget egen hylle i overkant til diverse annet lettere utstyr. Pga dybden har jeg slått ut bakveggen og lar skapene stå ca 10cm fra bakvegg. Stivet av litt ekstra i bakkant. Hadde planlagt en pen topplate for bedre møbelfinish, men droppet det foreløpig. Har ikke sokkel. Skapene står rett på gulvet, pga vekten...

    Skal spesiallage meg et nytt skapmøbel som er enda bedre. Blir cirka samme mål og samme hvite fronter, men med enkelte smarte detaljer. Blir bl.a. litt lavere pga bedre høyde for TV som står oppå + bedre ventilasjon/lufting + Farrads bur (gitter) mot innstråling (har lyst å teste uskjermet kabler). Blir i 2009 en gang. Kan legge ut tegninger da.

    Lykke til!
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.236
    Antall liker
    1.414
    Flott! Takk for tipset, skal sjekke med Kvik.

    Virker interessant det du har i tanke med det neste skapmøblet. Det kan nok være lurt med litt lufting, er nesten nødt til å ta på meg shorts når jeg fyrer opp begge - selv med temperaturer som nå :). Merker at min gamle 5.52 H blir vesentlig varmere enn A5en, men den bruker jeg kun når jeg seg film da jeg har koblet denne opp på bakhøyttalerne mine.

    Er stålende fornøyd med A5, men lider litt nå. Har sendt mine kjære BM Giant til omterminering hos PM Audio. Furutech sine bananplugger satt ikke godt i WBT terminalene mine. Bruker mine gamle EKKJ, og de kan ikke sammenlignes.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.777
    Antall liker
    3.920
    Torget vurderinger
    1
    Endelig! Den andre av mine kjære A5 er tilbake i oppgradert form. Nye opamper, flatt til lysår og litt annet snacks fra Mesterens hånd. Den driver bånddiskantene fra 800 til 40k i mitt aktive oppsett. Lydmessig er dette et nytt skritt framover. Musikken blir mer livaktig, renere, mer nyanser og enda bedre mikrodynamikk. Herlig. For en Nyttårsgave!

    Takk for følget i 2008 og med ønske om et Riktig Godt Nytt År til DP-entusiastene!
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    718
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Godt nytt år, pedal

    Det synes å være en god start på det nye året !

    Har nå hørt litt på siste versjon av A1s (med nye opamper), og det spiller som det reneste kildevann oppover.

    Det harr skjedd en del endringer siden jeg var hos deg sist. Du får si fra når du får anledning til et lite besøk på nyåret.

    Mvh

    Eivind
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.236
    Antall liker
    1.414
    pedal skrev:
    Endelig! Den andre av mine kjære A5 er tilbake i oppgradert form. Nye opamper, flatt til lysår og litt annet snacks fra Mesterens hånd. Den driver bånddiskantene fra 800 til 40k i mitt aktive oppsett. Lydmessig er dette et nytt skritt framover. Musikken blir mer livaktig, renere, mer nyanser og enda bedre mikrodynamikk. Herlig. For en Nyttårsgave!

    Takk for følget i 2008 og med ønske om et Riktig Godt Nytt År til DP-entusiastene!
    Godt Nytt År! Dette høres interessant ut, må vel ta en tur nord for Oslo jeg og da :). Vet du hva veil. pris er på denne oppgraderingen?
     

    Hamram

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2006
    Innlegg
    1.120
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    Godt nytt år til alle!

    Apropos oppgradring; har noen av dere noen gang fått oppgradert en DPA 6.4? I tilfelle kunne jeg tenk meg litt info om dette.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.777
    Antall liker
    3.920
    Torget vurderinger
    1
    tand skrev:
    Godt Nytt År! Dette høres interessant ut, må vel ta en tur nord for Oslo jeg og da :). Vet du hva veil. pris er på denne oppgraderingen?
    Oppgradering til nye op-amper koster 3,000.- for modell A1b og A1s. Det inkluderer også EBW, og muligens litt til. Det er solgt mange A1, og mod'en er populær, så denne jobben har de en etablert verkstedrutine på hos DP (EC).

    A5 ekisterer kun som prototype. Den er jo egentlig en ombygd 5.52HP. Det kan være litt individuelle forskjeller A5ene imellom. Så er her det kun konstruktøren selv som kan gjøre jobben. Dessuten er de så store og tunge (må løftes av 2 mann) at de må tas inn "etter avtale", så her gjelder også "pris etter avtale".

    Apropos oppgradring; har noen av dere noen gang fått oppgradert en DPA 6.4? I tilfelle kunne jeg tenk meg litt info om dette.
    Jeg tror "Powerpoint" her på forumet har en blodtrimmet 6.4, som han bruker på sine Quad'er. Han er med i OAS Oslo Audio Society. Mulig det står noe herom på deres side her på forumet.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.585
    Antall liker
    13.673
    pedal skrev:
    Jeg tror "Powerpoint" her på forumet har en blodtrimmet 6.4, som han bruker på sine Quad'er. Han er med i OAS Oslo Audio Society. Mulig det står noe herom på deres side her på forumet.
    Ser jeg er "etterlyst" her av Pedal.
    Det stemmer at min 6.4 er modifisert av LE personlig. Såvidt jeg husker handlet det bl.a. om bytte av likretterbroene i strømforsyningen til A1 status. Dette ble uført i 2003 såvidt jeg minnes i forbindelse med kjøp fra tidligere eier og ex.Audio redaktør. Det ble vistnok også skiftet noe annet småkjafs som jeg ikke har oversikten over, dog er resultatet en utøket hurtighet, og en noe glattere gjengivelse. 6.4 er grunnleggende mer "rocka" enn de første A1 versjonene i mine ører. 6.4 har mer sprut og fres når det kjøres hardt i svingene (den må vel når sant skal sies ha en betoninger i enkelte deler av frekvensspekteret). A1 i de første versjonene synes jeg låt tamt oppover i diskantområdet i starten, men den siste utgaven i form av A1S EBW øker lysten på eierskap.
    Så svaret er at 6.4 lar seg skru på, men la "gubben" sjøl gjøre det.
     

    Hamram

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2006
    Innlegg
    1.120
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    Takk for innspill!

    Jeg har snakket med DP-folket, men det var visst ikke tid til oppgradering før til vår/sommerhalvåret, så tålmodigheten jeg hadde smurt meg inn med var i ferd med å smuldre bort, men nå når jeg ser at det kan være verdt å vente, skal jeg smøre meg inn med et lag til. ;D
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.454
    Antall liker
    2.681
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    For dem som ikke fikk med seg testen av C1s og A1s i HiFi & Musik, kan sende meg en PM (og helst oppgi en mail-adr ;) )

    mvh
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.831
    Antall liker
    584
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    tand skrev:
    pedal skrev:
    Endelig! Den andre av mine kjære A5 er tilbake i oppgradert form. Nye opamper, flatt til lysår og litt annet snacks fra Mesterens hånd. Den driver bånddiskantene fra 800 til 40k i mitt aktive oppsett. Lydmessig er dette et nytt skritt framover. Musikken blir mer livaktig, renere, mer nyanser og enda bedre mikrodynamikk. Herlig. For en Nyttårsgave!

    Takk for følget i 2008 og med ønske om et Riktig Godt Nytt År til DP-entusiastene!
    Godt Nytt År! Dette høres interessant ut, må vel ta en tur nord for Oslo jeg og da :). Vet du hva veil. pris er på denne oppgraderingen?
    For service/reperasjoner eller oppgraderinger på alle av DP sine produkter, ta kontakt med Siggerud Proservice på teleon 64 86 97 65, faks 64 86 95 28, eller på mail.


    Dette står det på DP-oversikten til kaap, gjelder det ennå?

    Vurderer å kjøpe en DP-forsterker og bor i nærheten så det hadde jo vært int.
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    718
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Siggerud Proservice driver fortsatt med service på DP.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.454
    Antall liker
    2.681
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    ## BRAKING NEWS ##






    neida.. skal ikke overdrive, men vil bare informere at en ny nettside er under utvikling som vil ta utgangspunkt i den info jeg har allerede i oversikten på min egen hjemmeside.

    I tillegg kan jeg nevne;
    Ny layout.
    Eget domene.
    Forhåpentligvis bildegalleri (bidrag motas med stor takk)
    Tester, datablad og brukerveiledniger i PDF av det jeg har klart å samle.

    Sidene er i kodestadie enda, men så snart jeg nærmer meg, kommer jeg med ny info her.

    mvh Kai
     

    Hamram

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2006
    Innlegg
    1.120
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    Det høres spennende ut Kai. :)

    Jeg svipper rett som det er innom når jeg har behov for å sjekke diverse DP-fakta.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.454
    Antall liker
    2.681
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Update part I

    Helt siden jeg startet jobben med å lage en nyttig oversikt over alle dp produktene, har jeg hatt som mål å opprette et eget domene. På den måten å separere hjemmeside og DP sidene. Nå er dagen endelig kommet, og har kjøpt eget domene til dette fomålet. Jobber fortsatt med å ferdigstille nettsidene, men så snart de er ferdi, blir de lagt på domenet. Domene og webhotel dekkes så langt av meg personlig, da jeg ikke ser for meg en side fylt med reklame.. da dette er det nok av på nett allerede (etter min mening). De nye sidene er som sagt under utvikling, og så snart jeg mener å være tilnærmet ferdig, vil jeg muligens oppsøke enkelte her på HFS og høre de kan stille som "beta testere", for å finne feil som jeg ikke har oppdaget selv, evt komme med forslag til forbedringer.

    Ellers ligger det fortsatt ann til de forbedringene som jeg kom med i forrige innlegg i denne tråden. For de som har bokmerket den gamle oversikten, vennligst oppdater den med den nye adressen.


    http://www.dpguiden.no
     

    Hamram

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2006
    Innlegg
    1.120
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    Dette tipper jeg blir bra. 8)
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.777
    Antall liker
    3.920
    Torget vurderinger
    1
    Bra jobba Kai. Du er en sann DP-venn! Hvis finanskrisen rammer hardt, så tar vi en kroneruling på årsavgiften på internettdomenet ;)
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.454
    Antall liker
    2.681
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Trodde å få til et ikon adresselinja måtte gjøres med javaskript og masse styr og ståk, men det viste seg å være langt enklere. Så nå vises "den siste" DP logoen forran adressen :)



    PS: om det skulle bli aktuelt med spleising på domene/webhotel, hva ønskes isåfall i retur? Takkeliste alà;
    Sponset av:
    Navn Navnesen
    Ole Olsen
    Arne Arnesen
    Eller noe enklere;
    Sponset av;
    DP menigheten
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn