Z
Zomby_Woof
Gjest
Gjør de baffelstepkompensasjon? Eller må man ha høyttalerelement/kasser som er lineære innenfor sitt virkeområde?
No offence til B&W, men tror nok det er de som forårsaker problemene. Er det noe A1b har, så er det nok krefter. Husker jeg rett, kjører Petter Dale en A1b på basstårnene sine, lav motstand, og med 30-noe-dB i eq heving heeeeeelt i bunn (var det mot 5 hz).. Har selv hørt en gammel 6.12, som er den minste av alle DP på 120w på et par Martin Logan CLS, og disse er garantert værre å drive enn B&W'ene.Penta skrev:Det er da problemene melder seg. Forsterkeren har ikke kraft nok!
Det blinker i de røde lysdiodene og forsterkeren klipper lenge før høyttaleren får problemer.
Dette opplevde jeg aldrig med Audiovectorene. Er virkelig 804s så vanskelig en last?
Eller er det noe galt med forsterkeren?
Får forsterkeren din nok strøm?Penta skrev:Forsterkeren er en 2005 modell. Kjøpt brukt i 2008.
Det spiller utmerket ved lave nivåer, men ved høye energipådrag (bass) kutter forsterkeren.
Dette var aldrig noe problem med M3s.
At det skulle være snakk om kortslutning noe sted er vel usannsynlig.
Har multimeter og måler motstand til 4 ohm. Dette jo DC-motstand. Høyttalerens impedans(motstand) vil jo variere med frekvens.
Hadde forresten samme problemet med CM9 da jeg testet den.
Penta
kaap skrev:No offence til B&W, men tror nok det er de som forårsaker problemene. Er det noe A1b har, så er det nok krefter. Husker jeg rett, kjører Petter Dale en A1b på basstårnene sine, lav motstand, og med 30-noe-dB i eq heving heeeeeelt i bunn (var det mot 5 hz).. Har selv hørt en gammel 6.12, som er den minste av alle DP på 120w på et par Martin Logan CLS, og disse er garantert værre å drive enn B&W'ene.Penta skrev:Det er da problemene melder seg. Forsterkeren har ikke kraft nok!
Det blinker i de røde lysdiodene og forsterkeren klipper lenge før høyttaleren får problemer.
Dette opplevde jeg aldrig med Audiovectorene. Er virkelig 804s så vanskelig en last?
Eller er det noe galt med forsterkeren?
Har du voltmeter? Måle motstanden på B&W'ene?
mvh
Hei PeterRetep skrev:Hvordan er byggekvaliteten på DP effekttrinn. Vurderer å kjøpe en 6.12mk2 som har blitt 10-12 år gammel. Er det slik at desse holder seg godt eller trenger jeg å påberegne en rep i ny og ne? Hvordan er markedsprisen på desse gamle forsterkerene?
Mvh Peter
Det var nettopp dette jeg siktet til ToDaNi. De blodtrimmede A1s ABW'ene som du allerede har en av. Jeg møtte jo Leif rett før helga, og av praten forstod jeg at en av de nye Dp'ene han hentet ut av sitt gamle lager var øremerket for deg. Men at de skulle modifiseres ytterligere. Har du noe inntrykk av effekten av den siste modifikajsonen, over EBW?Todani skrev:Hei Morty og alle andre DP-venner! Jeg vet ikke helt hva du sikter til, men .....................
................En annen ting er at jeg (i likhet med deg, Morty?) venter på splitter ny blodtrimmet A1S EBW. Jeg kjøpte en i fjor også, for lutter glede i nummer to-anlegget - og for eventuell fremtidig aktiv drift av mine Respons Baby Grand. Men to A1 i samme anlegg, basskasser til 20 000 og aktivt delefilter blir for stort og dyrt for meg nå. Leif E. kjører et slikt oppsett, og lyden er både imponerende, behagelig og overbevisende................
(Klippet i stykker av underetegnede. Innlegget leses i sin helhet rett over.)
Hei, jeg hadde for noen år siden et problem med lyd i venstre kanal ved avslag på min A1. Skulle oppgradere min A1 og snakket med Ernstsen, som da oppgraderte og fikk gjort endringer slik at ulyden ble borte. Siden har jeg ikke hatt problemer med min A1S. Skal ikke være slik du nevner. Mulig dc på ht utgangen?? Snakk med Ernstsen om ønsker å kjøpe forsterkeren. Han er grei å snakke med.Ti Kei skrev:Ærede menighet....
Jeg har hatt siste versjon av A1 til låns hjemme, og jeg liker den veldig godt. Det eneste jeg ikke liker er at det ved påslag kommer en ubehagelig lyd i høyre kanal (snerre lyd som øker i volum og frekvens til den når et maksimum og brått forsvinner). Basselementene gjør også et dugelig utslag (slår markant ut/inn én gang, uten hørbar lyd) når forsterkeren slås på. Skal det være slik? HVa erfarer andre DP eiere?
Både EC og Andervik er utsolgt for DPa1, og nye blir ikke produsert slik vi kjenner de i dag... Har Erntsen et gammelt lager han selger fra til de verdige Morty?
På fotoet under vises forsterkeren jeg har hatt til låns. Ifølge sikre kilder er det produsert 10-15 eksemplarer av denne med EC logo i fronten. Forsterkeren er skrudd sammen i et A1b kabinett der fronten er den kjennelige fra A1. Ifølge sjefen sjøl er dette aller siste versjon der det er fjernet en spole på utgangen og BIAS er oppjustert noe i forhold til tidligere versjoner.