Bil, båt og motorsykkel Drømmebiltråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    2.886
    Sted
    Kongsberg
    Skikkelig "pølsetysker". Det finnes overaskende mange av det slaget, også i dag. :)

Strålende soundtrack; den tyske marsjen Erica. En del av soundtracket også for
    det tredje riket, men akkurat denne er apolitisk og godtatt den dag i dag:

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.237
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Må bli en MB G-wagen

Har utviklet allergi mot biler hvor jeg må sette meg ned i og dra meg selv ut av for å komme løs.
    Ikke ser du noe særlig heller.

Vis vedlegget 463226
    Høyst anbefalt bil.

Jeg solgte min, da jeg plutselig befant meg i en situasjon der jeg hadde avviklet noe virksomhet, så jeg hadde en 300GD og en nokså sliten ML270, som jeg var yggen på å selge til noen der jeg skulle sitte med ansvar for evnt fei, så det ble til at jeg solgte Geländewagen til en kompis, og beholdt MLen selv, og fiksa den opp litt. Kompisen min er ordentlig pellementmaker, og det er en fordel når du har en 32 år gammel G.

Johan-Kr

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.350
    Torget vurderinger
    4
    Da MÅ du bare se/høre Ken Block himself på dette kuttet....

Er det ikke fryktelig tidkrevende og lite effektivt å kjøre slike sløyfer hele tiden ?
    Har han overhodet tenkt på at dekkene kommer til å være farlig glatte dersom det kommer nattefrost til dagen etter.
    For ikke å snakke om lokal forurensning med all den røyken.
    For en grusomt uansvarlig mann, fullstendig uten etikk eller moral!

Kan noen gi den mannen en Nissan Leaf ?

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.762
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Da MÅ du bare se/høre Ken Block himself på dette kuttet....

Er det ikke fryktelig tidkrevende og lite effektivt å kjøre slike sløyfer hele tiden ?
    Har han overhodet tenkt på at dekkene kommer til å være farlig glatte dersom det kommer nattefrost til dagen etter.
    For ikke å snakke om lokal forurensning med all den røyken.
    For en grusomt uansvarlig mann, fullstendig uten etikk eller moral!

Kan noen gi den mannen en Nissan Leaf ?
    Er det i London? Byen som skal forby diesel?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.432
    Torget vurderinger
    23
    Sluket forelsker seg - en historie om autoerotikk

blade5-02.jpg

blade5-new.jpg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.432
    Torget vurderinger
    23
    Som organisert sport kanskje - men å frese gjennom London etc. er en litt annerledes form. Langt mer spektakulært enn på en bane.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Vet ikke helt jeg. Jeg er ikke en drifter på noen måte men jeg har kost meg med gamle volvoer på vinterføre og mørke landeveier.

Men jeg ser moro i dette.

Drifting er kult. Litt som droneflyging i dag.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.432
    Torget vurderinger
    23
    Hva med kjønnsdrifting? Løpe karslig rundt i ring med dreggen ute.. Jeg ringer Xgames.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.432
    Torget vurderinger
    23
    Drifting er teit.
    Vel.... har du ikke kjent hvor deilig det er å dra en 911 turbo gjennom en herlig bred powerslide på en svingete gammel Mossevei så har du en opplevelse til gode!

Særlig når Ducatiklubben kommer mot deg på din side... med fult nedlegg!

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.088
    Torget vurderinger
    0
    Om denne kvalifiserer som bil vet jeg ikke helt, men som "Drømmekjøretøy" er den helt innafor!
    Til salgs i Norge for 750.000,-

Leo 1 III.jpg

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.509
    Drifting er teit.
    Som organisert sport kanskje - men å frese gjennom London etc. er en litt annerledes form. Langt mer spektakulært enn på en bane.
    Drifting er teit.
    Vel.... har du ikke kjent hvor deilig det er å dra en 911 turbo gjennom en herlig bred powerslide på en svingete gammel Mossevei så har du en opplevelse til gode!

Særlig når Ducatiklubben kommer mot deg på din side... med fult nedlegg!
    Helt greit. Jeg tenkte selvfølgelig på drifting som "sport". Det er teit.

Hvis bilene absolutt skal skrense sidelengs i svingene så ser jeg heller på dirt track.

Men for all del, liker man drifting så kjør på. Gjør det nå før MDG forbyr alt.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.088
    Torget vurderinger
    0
    Ennoe mer oppnåelig "drømmebil".

SAAB 96 Modell 1.jpg
    SAAB 96 Modell 2.jpg

Skala 1:18 og koster uforskammet mye, men likevel helt oppnåelig.:D

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.094
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Jeg prøvesatt noen modeller hos den lokale Mercedes-forhandleren, og reagerte på at rattet er ganske merkbart langt til side for midten av førersetet på de fleste av modellene. I tillegg er rattet ofte litt skåstilt, dvs. at den venstre siden av rattkransen er lengre vekk fra føreren enn den høyre siden.

Jeg spurte et par av selgerne om fenomenet, og fikk ulike svar.
    Selger #1: "Skjevt ratt? Nei, det kan ikke stemme. Jeg har kjørt M-B i 15 år og aldri lagt merke til noe sånt."
    Selger #2: "Jo, hmm, ehh, det er bevisst gjort sånn av sikkerhetsgrunner for at en ikke skal få rattet midt på seg i en evt. kollisjon." (Er dette en plausibel forklaring?)

Her GLC:

16c1115_029.jpg

Er det bare jeg som reagerer negativt på dette? Er det en vanesak?

C

cruiser

Gjest
    Med tanke på at dette er heftig diskutert på nettet samt kommentert av en haug med biljournalister er nok ikke du den eneste. Det hadde ikke funket med mine nevroser. Men mitt største ankerpunkt er det glorete interiøret i nye e og s klasse. Hvorfor skal det se ut som en glorete nattklubb med alt det neonrælet?

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.094
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Det hadde jeg faktisk ikke fått med meg. Har ikke sett det nevnt i noen av testene jeg har lest eller tittet på.
    Interiøret i C-klassen og GLC liker jeg forøvirig godt, litt avhengig av materialvalg. Men altså minus for rattplasseringen og "iPod-skjermen" som er langt mindre elegant enn f.eks. Audis løsning.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.762
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    cruiser: Ikke merket noe til (dvs reagert på/tenkt over) skjev rattplassering, og aldri sett dette nevnt i noen av de hundrevis av anmeldelser av ny E-klasse jeg har lest de siste par årene. Har heller ikke sett det diskutert på de tre E-klasse forumene jeg er medlem på (et amerikansk og to tyske). Men skjevheten kan jo gjøre det enklere å sette seg inn/ut av bilen. Men som sagt, dette har jeg hverken merket noe til, lest noe om, eller reflektert noe over. Så for meg er det i hvert fall ikke noe problem.

Og hvis du synes dette er glorete:

vel, så er jeg bare uhyre uenig med deg. Omtrent sånn ser min ut både mhp fargevalg og utstyr. Og neonen kan du slå av om det plager deg.

Men den GLCen så ganske overlesset og rotete ut.

Sist redigert:
    C

cruiser

Gjest
    Det er bare å google det. Så ser du at dette er diskutert. Her ser du e klassen

16c185_038.jpg

Om det er et problem må jo være opp til hver enkelt, men noe dårligere ergonomi ser jeg for meg at det kan være. Poenget var uansett bare at coolbiz ikke er den eneste som har reagert på det.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.393
    Torget vurderinger
    12
    Glorete er det læll. Alt for mye "krom" og beige på siste bilde og en merkelig form på "lokket" over instrumentene.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.762
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Interessant, jeg kan bare tenke meg at det har med inn/utstigning å gjøre. Og om det oppleves problematisk kan vel kun vurderes ved prøvekjøring.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.762
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Glorete er det læll. Alt for mye "krom" og beige på siste bilde og en merkelig form på "lokket" over instrumentene.
    Smak og behag kan man heldigvis ikke diskutere. Noen av de bilene du poster er bæltøffe, men jeg er ekstremt glad jeg slipper å sitte bak rattet i de for mer enn en og annen kort posørtur "på stripa". E-klassen kan jeg kjøre hele dagen uten å bli verken fysisk, mentalt eller visuelt sliten, noe som nettopp er poenget med den bilen. Each to his own.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.745
    Sted
    Trondheim
    Ja, man har forskjellige preferanser og behov. Jeg er også kommet dit at jeg foretrekker komfort framfor alt annet. Bilen skal ha nok motor til å kunne foreta sikre forbikjøringer og gode nok kjøreegenskaper til å ta seg fram på en sikker måte, men først og fremst skal den være behagelig og komfortabel. Å kunne kjøre sammenhengende i 6-7 t uten å bli sliten er gull verdt for meg. Nå har ikke jeg noen Mercedes, og jeg er ikke sikker på at jeg synes interiøret på den nye e-klassen er så veldig stilig - jeg synes det ser litt rotete ut, men det er jo helt subjektivt.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.762
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ja, man har forskjellige preferanser og behov. Jeg er også kommet dit at jeg foretrekker komfort framfor alt annet. Bilen skal ha nok motor til å kunne foreta sikre forbikjøringer og gode nok kjøreegenskaper til å ta seg fram på en sikker måte, men først og fremst skal den være behagelig og komfortabel. Å kunne kjøre sammenhengende i 6-7 t uten å bli sliten er gull verdt for meg. Nå har ikke jeg noen Mercedes, og jeg er ikke sikker på at jeg synes interiøret på den nye e-klassen er så veldig stilig - jeg synes det ser litt rotete ut, men det er jo helt subjektivt.
    Men setene otare - det er å flyte på et flyvende teppe! Og kjøreassistentsystemene - du verden som de tar vare på deg når du begynner å bli sliten og uforvarende krysser en stripe du ikke burde krysse. Jeg kan lett tenke meg 3-4 litt småscary situasjoner de siste årene som de ville ha spart meg. Slå de av til daglig, og ha de på straks du skal kjøre langt litt lenger enn 3-4 timer. Verdi er subjektivt, men for meg er det verdt pengene!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn