Hobbyen min om dagen. Endelig tatt tak i kjøkkenet. Sokkellist på plass etter fire år eller noe. Siste ryddeøkt før den ble satt på plass ga rundt 100g tagliatelle og et titalls slakteklare hybelkaniner. Det ble ikke spist.
Gulvet er skjevt, og buet. Jeg måtte bruke meddrag og håndskjære sokkelen for å få den nedtil gulvet. Ikke perfekt, men OK. Jeg hadde forresten helt glemt hvem som hadde lånt stikksaga, og endte med å lage buen med stemjern og pussekloss. Nå er stikksaga tilbake, og den trengs til fortsettelsen.
Dekkplate til veggskapene begynner å ta form. Edderkoppnett av blyantstreker etter at klovnene hos Orring kappet en av platene 1cm for smal, da har man ikke noe godt grunnlag for måling. Presterte vel et par egne streker som ikke var til nytte, og feilplasserte et par skruehull, men hull til lyset er riktig plassert.
Så står man igjen med hull til stikkontakter, skråskjæring for hjørneskapet, avrunding av fronten, fresing av spor for ledninger, sikksakk på frihånd så endene som kommer inn i skapet til trafoen blir like lange, grunning og maling, og i det hele tatt.
Så er det blikk og bordkledning på verandaen.