Dungeon of despair

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Z

Zomby_Woof

Gjest
    Fant og bestilte akkurat vinyl på ebay.

Som en av hip hop-gutta 'mine' på jobben sa for en stund siden: Du er skikkelig old school, da!

Z

Zomby_Woof

Gjest
    IMG_0641.jpg

Man kunne tro det ble en trist kveld foran stereoen, men nei.

Det går rett og slett ikke an å føle annet enn glede når man spiller disse platene. Takk, Sharon Jones.

Men nok for 2016 nå.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En viktig person i revitaliseringen av klassisk soul og funk, Sharon Jones. Priser Vår Herre for at jeg har fått oppleve å danse foran scenen på en konsert med henne. :cool:

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Gikk glipp av den avlyste på Rockefeller da hun ble syk første gangen. Men det har blitt både dansing og luft(bass)gitar i egen stue.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.572
    Torget vurderinger
    23

About time you got some "Beaver", Zoom Bee

beaver.jpg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fint med adventskalender på jobben, altså.....

Vis vedlegget 414002
    Den der er jo superkul å få i en slik kalender hvis du unngår å ta den ut av plasten. Er jo mer eller mindre dømt til å bli et samlerobjekt i resten av verden. Og jenter som er fans av noe er litt nuts. Traff ei brasiliansk jente jeg tilbrakte ei halv natt på Termini med for å ta en veldig tidlig flybuss til Ciampino flyplass i Roma. Hun viste seg å være glad for å møte meg fordi jeg er norsk. Jenta var vel tidlig i trettiårene, og hadde lagt ut på en rundreise i Europa. Og hver platebutikk hun så gikk hun inn i og trålet den for Aha-utgivelser. Hun lette spesielt etter spesielle nasjonale utgaver av album med bonusspor og hva som helst, og var stolt over en EP hun hadde funnet i London. Dette var i 2004, før webhandel av slikt tok helt av.

Men uansett, det finnes mange beliebers. Og selv om de blir voksne så forblir mange av dem beliebers. Sålenge Bieber står på en scene møter de opp, sålenge han gir ut noe så kjøper de det. Jeg tipper opplaget på denne sølvskiva er relativt lavt i internasjonal sammenheng, så jeg tror ikke den skal lagres så altfor lenge før du får byttet den i en god vinylutgivelse eller en anstendig flaske med noe som kan drikkes fra vinmonopolet. :)

Har du tatt den ut av plasten kan du sende den til meg. Jeg samler slikt for å dokumentere for mine framtidige barnebarn, og prøve å lure dem til å tro at sølvskiva var pappaen deres sin.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg fremskriver dagens fjortiser til fremtidens nostalgiske førtiser i 2030. Legger den ut på ebay da, i håp om å dra inn nok spenn til den kåken i Toscana.

I mellomtiden kjenner jeg en glutenallergiker som nok får en kilo hvetemel til jul.....

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vet at kalendergaven sikkert var ondt ment, men du bør heller vise fram hvor flott gave du syntes det var. Da blir skadefryden ødelagt for vedkommende, og det er en mye bedre hevn enn å gi vedkommende gift. ;)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Revenge is a dish best served cold. Vi får se om fremtiden bringer et utskrift fra paypal som muliggjør det. :D

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg lovte min mor at jeg skulle ha en julepynt i år.

Det ble en rød, en grønn, og en hvit sykkelcaps hengt opp i gulvlampa. Ganske julete, synes nå jeg, og mener løftet er innfridd.

IMG_0702.jpg

God Jul, folkens!

Sist redigert av en moderator:

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.057
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Mener jeg har deg og takke for att jeg fikk opp ørene for CJ3 nesten like bra som orginalet på ett vis.
    Denne kom inn igår
    Ahh Starless
    20161223_200815-1.jpg

God jul på deg:)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Det er en finfin plate, ja. Tror forresten den må spilles for den godeste totte ved en passende anledning. Antageligvis så midt i blinken som KC-låtene kan bli for hans jazzører.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Dagens spilleliste har vært preget av Sven Zetterberg. Soloskiver, Blues meeting in Chicago og Four Roosters. Der var det enda en som gikk alt for tidlig....

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Billetter til Clinton og hans funkbrødre! Det er faktisk 20 år siden sist jeg så Clinton live, og da var det for andre gang. Første gang var magisk, andre gang virkelig bra. :cool:

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg var forrige gangen i Oslo, 4-5 år siden eller noe?. Riktig moro, men han har nok hatt heitere band back in the day. Uansett vel anvendt tid og penger.

Gleder meg kanskje mer til Adrian Belew likevel.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg var forrige gangen i Oslo, 4-5 år siden eller noe?. Riktig moro, men han har nok hatt heitere band back in the day. Uansett vel anvendt tid og penger.

Gleder meg kanskje mer til Adrian Belew likevel.
    Det hadde kanskje jeg også gjort i dag, men for 20 år siden var Clinton noe av det beste jeg hadde opplevd på en scene. Spesielt den første gangen jeg opplevde Clinton i Roskilde, det var fantastiske tre timer fram til klokken tre om natten eller noe slik. :cool:

Z

Zomby_Woof

Gjest
    IMG_0779.jpg

Det blir ikke noen langdryg uttpakkings- og monteringstråd. Men jeg tenkte å måle det jeg kan, hastighetsavvik, og presentere forskjeller her.

Noen lytteinntrykk blir det også etterhvert.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Stilig! Gratulerer! Den må man ha når man har Feickert! :)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Så er ny tallerken montert. Tenker å la den gå en stund for å la olja trenge ned og smøre hele lageret før jeg måler.

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.916
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Kult, gratulerer! Spent på måledataene her. (Tror det er premiere på setning fra meg)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Inertia ser faktisk ut til å være hakket dårligere....

Hastigheten er økt, og riktigere. Men er det egenskaper ved tallerkenen? Jeg tipper det snarere er variasjoner og drift i nettspenningen. Kanskje man skal hive seg på denne neste gang?

Dr. Feickert Clean CBPS - Duet Audio

Jeg skal ta nye målinger når den har vært i bruk en stund, det kan hende lageret har godt av det.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ikke tenk på det. Den er så tøff at den er verdt spenna! ;)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Plages ikke nevneverdig. Når jeg tenker meg om, så har jeg kanskje sett en tendens til mer svai med høyere hastighet. Kanskje det vil se annerledes ut hvis jeg struper den ned til 3145 igjen? Men jeg gidder ikke. Vi får heller la den være noen dager og se om noe forandrer seg.

Uansett så er dette ganske så likt, og gjentatte målinger uten å endre noe varierer fort mer enn dette. Med andre ord kan man ikke legge særlig vekt på det. Bevis for noe er det slett ikke.

Litt drift over døgnet har det alltid vært, og det er nok en av de små irritasjonsmomentene som følger med DC-motor på spilleren. Der har kanskje strømforsyningen jeg linket til en effekt?

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.916
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Kanskje noen har en skilletrafo eller ett nettfilter de kan låne deg og forsøke?
    Nettspenning skal man ikke kimse av, i aller høyeste grad målbart på DC-motorer.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Tenker nok at det kan gjøre noe for spilleren, ja. Men nest for drift over tid, kanskje? Med en spenningsregulator, altså.

De vesentlige variasjonene her ser ut til å være på en syklus pr. omdreining på spilleren, og da tenker jeg enten sentrering av tallerkenen (siden drivremmen går utenpå den) eller varierende friksjon på lageret avhengig av tallerkenens posisjon.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg har forresten planer om en seanse sammen med Erik fra Duet og Feickert Adjust+ en gang det passer. Det kan hende at målingene vil se bedre ut rett fra spilleren enn de gjør via høyttalere og rommet.

A

ANM

Gjest
    Har lyst på adjust+ jeg også, men føler kanskje jeg bør ha mer avspillingsutstyr å justere først.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg kommer muligens til å kjøpe meg etterhvert, som leketøy/læringsverktøy. Akkurat dette med svai er det ikke så voldsomt stor verdi i, i og med at det er begrenset hva man som enkel sjel og konsument får gjort med saken. Men asimut og så videre er det jo gull.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn