Jeg er i utgangspunktet ute og kjører, så jeg vet ikke helt når det blir. Men du er vel ivrig... tenker det klør... men kapp for guds skyld ikke de medfølgende originalskruene i natt kl. 03.00 i rødvinsmarinert overmot! Slå på tråden så finner vi ut av det.Høres aldeles knall ut. Skal man ha en foccacia klar? Eller kan jeg svippe innom deg en tur på sykkel?
Korleis utviding av frekvensfløyane? Går ut frå at det naturlegvis var same pickup som stod på VPI-spelaren du hadde...?Vis vedlegget 205224
Førsteinntrykket er en ikke akkurat ubetydelig utvidelse av frekvensfløyene. En ryddighet og tydelighet som VPI'en helt klart ikke klarer å matche. Noe slankere ble det nok, men er det egentlig noe problem?
Takk for utdjupinga. Har opplevd ein ikkje ubetydeleg skilnad på rimdrive og vanleg reimdrift av SSMen min, og opplever også den tunge tallerkenen som betre enn akryltallerkane då eg fekk gjere direkte samanlikning. Det er nok potensiale på dynamikken, og tankane du har gjort deg om armen er også interessante. (Håpar på at Rudi snart kjem med ei vurdering av skilnaden på 12" og 9" arm). Eigentleg er eg tangentialarmentusiast, men verda gjorde at eg brukar JMW9Sig (lynraske armskift, veit du)Renere, lettere, mer uanstrengt, sannsynligvis mindre forvrengning i toppen. Kanskje det rett og slett skyldes 12"-armen og mindre sporingsvinkelfeil?
Fastere og mer definert i bassen, også helt der nede. Kan ikke komme med noe årsaksforslag her, men ting starter og stopper raskere. Kanskje har vi kvittet oss med en liten festkul? SME 312S har forresten en effektiv masse på 14g mot JMW 9 Signature som ligger på 9,5g om jeg ikke husker feil. Kanskje det liger noe her?
Alt som er byttet er drivverk og arm. Resten er uendret, inklusiv nåltrykk og VTA etter beste evne.
Tweake er jo noe man begynner med når "oppgraderingsuroa" melder seg, og den går jeg ut ifra er totalt fraværende nå. . .Ikke si sånt 'a! Jeg har ikke penger å tweake for...
Har allerede begynt å tenke litt omkring underlag. Men det får nok bli med tankene inntil videre. I'm so broke, I can't pay attention. Ingen tvil om at jeg 'egentlig' hadde lyst på en flytende opphengt spiller, men det er så himla dyrt å gjøre det ordentlig.Tweake er jo noe man begynner med når "oppgraderingsuroa" melder seg, og den går jeg ut ifra er totalt fraværende nå. . .Ikke si sånt 'a! Jeg har ikke penger å tweake for...
Mvh Petter.
Har allerede begynt å tenke litt omkring underlag. Men det får nok bli med tankene inntil videre. I'm so broke, I can't pay attention. Ingen tvil om at jeg 'egentlig' hadde lyst på en flytende opphengt spiller, men det er så himla dyrt å gjøre det ordentlig.Tweake er jo noe man begynner med når "oppgraderingsuroa" melder seg, og den går jeg ut ifra er totalt fraværende nå. . .Ikke si sånt 'a! Jeg har ikke penger å tweake for...
Mvh Petter.
Jeg har litt spesifikt tenkt i denne retningen:
Vis vedlegget 205251
Men det koster flesk. Spesielt siden jeg har minst like lyst på samme under høyttalerne (både under bassmodulene og mellom bassene og toppene).