Z
Zomby_Woof
Gjest
Aftenstemning. For anledningen fotografert med Shuggie Otis' Inspiration information.
Først og fremst - og en smule forsinket; gratulerer med en grom investering!!!Har allerede begynt å tenke litt omkring underlag. Men det får nok bli med tankene inntil videre. I'm so broke, I can't pay attention. Ingen tvil om at jeg 'egentlig' hadde lyst på en flytende opphengt spiller, men det er så himla dyrt å gjøre det ordentlig.
hva er problemet? Ser bare løsninger jegDu veit jeg har lyst. Men det ligger an til en tredagers Københavntur med jobben. Tror jeg er for gammel til å dra rett fra Vippetangen til Gardermoen til London. Lenge siden jeg hadde en seksdagers....
Gulp... svelg..Hva sier du, Sluket? Bytte dubletter? Alle mine dubletter mot alle dine dubletter?
Tror både jeg og lommeboka kommer til å være litt tomme etter dansketuren. Vurderer å kjøpe med meg et par danske kjøkkenstoler. Frykter at jeg kommer til å ta dem i bruk i Skippergata. Av og til er det langt å gå fra Vippetangen til Oslo S.....hva er problemet? Ser bare løsninger jegDu veit jeg har lyst. Men det ligger an til en tredagers Københavntur med jobben. Tror jeg er for gammel til å dra rett fra Vippetangen til Gardermoen til London. Lenge siden jeg hadde en seksdagers....
edit: Mulig den jobbturen burde inkludere et seminar i positiv tenking.
Hei ZombySkal ikke se bort fra det, nei. ;D
Jeg har vært smått busy i dag. Hentet den hos Dalens, og returnert lånt Hypex med det samme jeg var på den kanten av byen. Nå ligger det an til å roe litt ned med eksperimentering og forskning. Det er jaggu på tide å ha en periode med bare musikken i fokus.
Artig liten historie fra i dag, forresten. Min mor har vist seg å være audiofil. Hun fikk stereo i 60-årsgave. I går, snaut 8 år etter, døde forsterkeren hennes. Fire ubesvarte anrop på telefonen da jeg reiste fra jobb. Det handlet om at de måtte greie seg med høyttalerne i TV'n....
Quick fix i dag ble å flytte opp en billigforsterker de har brukt til dataen, inntil videre. De kommer til å kjøpe nytt.
(...)
Mitt inntrykk så langt er at vi snakker om to forsterkere som har en del forskjeller, men samtidig slett ikke diametrale motsetninger. NC er i mine ører noe mer oppløst over hele fjæla. DP opplever jeg som mer kraftfull, muligens uten egentlig å være det. Kanskje er DP noe dempet helt i toppen av diskanten, kanskje er NC noe hevet eller betonet. Jeg opplever forskjellene som subjektivt tonale/frekvensresponsmessige, men er ikke sikker på om de er det.
Litt ner rundt omgivelsene som gjør det vanskelig å ha en mening: Min, skjønner jeg etterhvert, høyt elskede NLE 22 har sluttet å virke. Jeg har for øyeblikket en annen fullfunksjons forforsterker på lån. Denne er for det første til de grader annerledes enn NLE/DP BPC at jeg sliter med å tolke inntrykkene via vinyl. For det andre er den rett og slett ikke min kopp te (rør). I den grad, faktisk, at jeg stort set har spilt CD via BPC mens jeg har hatt NC i hus. CD er hos meg, tross alt, et sekundært format. Min CD-spiller er ikke i samme liga som vinylspilleren. Jeg er redd for å konkludere med bakgrunn i kaotiske og, for meg, subjektivt suboptimale betingelser.
Så langt må jeg nok si at under de rådende omstendigheter foretrekker jeg DP, riktignok med knapp margin, og uten på noen som helst måte å mene at det er en objektiv sannhet jeg har kommet fram til.
Begge er i mine ører knallgode effektforsterkere, men jeg føler ikke at jeg har kommet til bunns i det hele. Jeg må rett og slett sortere ut RIAA-problemene først, og ha en omkamp før jeg gir mitt endelige svar.
Et par sitater fra tråden som startet med invitasjon til sammenligning.(...)
Jeg har hatt to rørentusiaster innom. Begge har sagt 'DP in a heartbeat', og det gir mening. Jeg er fortsatt i stuss. Det gir kanskje ikke mening. Samtidig tviler jeg på at noen av rørmenneskene hadde valgt DP foran en tilsvarende kraftig rørforsterker.
Her er vi inne på det subjektive. På mange måter vinner det subjektive hver gang. Jeg er rett og slett et transistorhue, enkelt og greit. Jeg kan ikke annet enn å tillate andre å være like mye rørhuer. Ingen kan si noe objektiv som trumfer dette perspektivet.
EAR har baller til tusen, og er usedvanlig distinkt og tydelig til rørforsterker å være. Jeg vet at mange synes jeg er en tulling nå. Men, jeg savner de tingene som man bare får fra velkonstruerte transistorting.
Jeg har nesten vært på gråten over NLE'en. Det er et lys eller to i enden av tunnellen, og jeg håper inderlig at det ikke er toget. Men jeg har rett og slett et problem om den er kassabel. De lages ikke lenger, og de er sjeldne som hønsetenner på bruktmarkedet
Kjenner at vi må kjøre en test på glasscola snart.Er det glasscola i det nye kjøleskapet? Det gamle var spesielt bra på akkurat det...
Synd du ikke fikk hørt den. Du må gjerne sende en PM om du har lyst til å komme en tur innom og høre min også.Hej Zomby_Woof,
Var inom Audio Norge i dag på ett hyggligt besök och fick sett, inte hört väl att märka, på Woodpecker'n. Förstärkarna var borta på demo-setet så blev inget lyssnande idag, men var välkommen tilbake efter sommarferien då den ska stå klar med en Cadenza bronze, inspelad och klar.
Tackar ingen för support och utfyllande stoff på PM!
Tack för invitation! Det sättes pris på . Sänder dig en pm en dag!Synd du ikke fikk hørt den. Du må gjerne sende en PM om du har lyst til å komme en tur innom og høre min også.Hej Zomby_Woof,
Var inom Audio Norge i dag på ett hyggligt besök och fick sett, inte hört väl att märka, på Woodpecker'n. Förstärkarna var borta på demo-setet så blev inget lyssnande idag, men var välkommen tilbake efter sommarferien då den ska stå klar med en Cadenza bronze, inspelad och klar.
Tackar ingen för support och utfyllande stoff på PM!