Dungeon of despair

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Z

Zomby_Woof

Gjest
    Naaaajs!

Svensk loddearbeid feires med Ebba Grön på stereoen!

image1.JPG

Nå er det nattevakter på gang. Regner med å være levende til helga. Kanskje ta en kveld med belgisk øl og vinylsnurring om ledningene er ankommet og det passer?

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Tror forresten at sykkelen til Roger er et bra kjøp. Men blir det ikke en sesong for lite av det?

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.470
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Naaaajs!

Svensk loddearbeid feires med Ebba Grön på stereoen!

Vis vedlegget 315810

Nå er det nattevakter på gang. Regner med å være levende til helga. Kanskje ta en kveld med belgisk øl og vinylsnurring om ledningene er ankommet og det passer?
    Jag har jobbhelg, men tar det gärna en dag om inte alltför länge när det skulle passa! Jag kan däremot stick inom dig på lördag en gång med kabeln på väg till/från jobb?

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Høres supert ut. Kanskje greit å la være med å skjenke deg på vei til jobb. :)

Jeg har fri neste helg også. Da ser jeg for meg å starte lørdagen med en loppis eller to. Man vet jo aldri, det kan jo slumpe til å være noe vinyl å få. Man har trengt såpass spisse albuer i det siste at jeg har latt være. Men denne gangen er det såpass mange samme helga at det kan la seg gjøre. Etterpå med en øl eller tre, og sen start og langsom sykkeltur på søndag?

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.470
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Hehe, ja det starkaste jag kan ta är väl Redbull innan jobb, men det är nästan på gränsen för mig det också :cool:

Ska se om det går att få till nästa helg, må väl smygträna dagarna innan. Plus lära mig klæskoderna, cash varnade mig för stipolisen inom cykelsporten ;)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Det er da ikke så strengt. Men man pynter seg vel litt til festlige anledninger?

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    30.492
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Det kan nog va sånn att crosswind trenger nye girwirer fremover! tenkte du kunde ta jobben, og jeg betaler! Ni bor ju stort sett naboer:D

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Kling og Klang. Den ene kort, den andre lang.

DSCN8299.JPG

Førsteinntrykket er en viss reduksjon av støy (den var meget godt under kontroll fra før). Mulig det skyldes kortere kabel, mulig en litt annerledes arrangert jording. Den ekstra jordforbindelsen fra skjermen til hver av kanalene er fjernet (beregnet for trafo i følge SME). Nå er det bare jordforbindelse mellom armbasen (5-pin) og jordskruen på forsterkerchassis. Skjermene til kablene er nå separert fra hverandre og flytende i forsterkerenden.

Ellers kan jeg ikke si at forskjellen er stor. Kanskje en tann mer åpen i toppen? Kanskje kortere kabel, kanskje nye plugger, kanskje følge av redusert støy? Ikke noen svære greier. Orker ikke noen grundig testing fram og tilbake.

Tror nok ikke jeg hadde tatt det siste blindt, støyen kanskje?

Så. VdH MC D-501 må vel kunne sies å være 'god nok', eller i hvert fall nøytral/transparent nok, for mine ører. Nei. Spille noen skiver nå. Det har blitt veldig moro med den nye spilleren.

Og mange takk til crosswind og broren hans. :D

Sist redigert av en moderator:
    Z

Zomby_Woof

Gjest
    DSCN8403.jpg

Home improvement på gang. Glaserte fliser på verandaen var heldigvis ikke min dårlige idé, men forrige eier. Granittheller i bakgrunnen skal erstatte dem. Audiofilt, nja, passer på å bruke hørselvern. Litt sykkelrelevant også. Noen timer med pigging er sikkert god forberedelse om jeg skulle finne på å kjøre brosteinsritt en gang.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Ay yi! Que dolor en mi cartera!

bumblebee-man-2.png

Da har jeg tatt en beslutning som påvirker privatøkonomien en liten stund fremover. Men det blir sikkert gøy etterhvert.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    For orden skyld: Ikke svære greier, men så er det ikke en svær økonomi heller.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.004
    Torget vurderinger
    23
    sukk.... ny sykkel igjen... eller kanskje nye fliser på verandaen :D

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Hehe. Nye fliser er i orden.... Skal bare finne tid mellom borettslagets drakoniske stilletider, og et par sommerlige aktiviteter, og få renska bort gammelt og limt på nytt.

Sykler har jeg to av. Det er redundans, og holder for meg.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.004
    Torget vurderinger
    23
    Ny focacciabakesten til komfyren - med årsabonnement til meg? Passer beskrivelsen :D

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Levering første uka av juli. Baker gjerne. Greit med rosmarin i verandakassa også.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Kommer noen bilder i forbindelse med leveransen. Mulig jeg tar en prat med André om lån av teknologisk støtte etterhvert som den stabiliserer seg mtp innspilling. Tror det blir et spennende bekjentskap.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Så sant, så sant! Jeg hadde egentlig planer om å teste noe eksotisk med fire-fem kilo nåltrykk. Men veit du hva en dugandes heisekran koster om dagen?

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.259
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Spennende hvis det er nyslipt diamant på vei. Du får slenge ut noen close-ups av godsaken etterhvert. Det er vel fortjent og mye bedre investering enn styreteip og bedre for følelseslivet enn sko med jernkloss under :cool:

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Takk det samme. Tror det ligger an til å bli fint. Kanskje ikke på det mest hifikåte på denne tiden av året, så innspilling kan ta litt tid. Etterpå ligger det an til et krafttak for å få ut potensialet i komboen.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Pussig liten observasjon, forresten, sånn helt foreløpig. PW har klart en del mer trøkk i diskanten enn Jubilee, men det var slett ikke hørbart med Ella Fitzgerald/Rodgers & Hart. Innspillinger fra den tiden ruller nok litt av, ja.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.470
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Vad blir premien till den som gjettet riktig? :cool:

Grattis med ny pick-up!

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Om du kommer deg hjemmefra en gang, uten at det er for å dra på jobb? Spaser over åsryggen en kveld, her er det en dram whisky å få. :D

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.470
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    En dag kommer jag mig utanför hemmets fyra väggar och det utan att jag ska sätta mig i den rödmålade aluminiumstuben och DÅ gleder jag mig till både dram och hygglig ljuging framför PW'n. Kan ju till och med rulla hem, om det skulle bli nödvändigt! :cool:

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Må få til såpass en dag. Her har det blitt overraskende litevinylspilling, men det er slett ikke fordi jeg ikke liker den nye pickupen. Etter snaut 30 timer innspilling er inntrykket strammere bass, mer energi i toppen (mer nøytralt i så måte), bedre oppløsning, bedre dynamikk, og litt mindre mellomtonefokus i forhold til Jubilee. Helt klart familielikheter ute og går, men mer og bedre. Om man skal trekke fram et kritisk punkt, så er den ikke like tilgivende mot dårlige pressinger og skitne plater.

Neste år kan det fort ende med bedende hvalpeøyne hos Scrooge. En sånn vaskemaskin hadde nok vært saker.

Cute-Puppy-Eyes_zps504814a3.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn