Dungeon of despair

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Z

Zomby_Woof

Gjest
    Tips om lodding og avisolering, forresten. Som sagt ekstrent tander, utvendig diameter på hele sulamitten er omtrent 3mm. Ytterkappa kan skjæres, skjermen er ganske robust. Så kan man klemme sammen i lengderetningen så flettinga 'åpner' seg litt. Juks til en heklekrok av en binders eller lignende og fisk ut de fire signallederne. Disse kan du bare glemme å avisolere med kniv eller avisoleringstang. Jeg la dem mot et treunderlag, satt enden av loddebolten ganske forsiktig nedpå så isolasjonen smelta litt, og dro ut kabelen. Deretter dyppet jeg enden i aceton en stund og tørket med papir før jeg fortinnet (lakkisolert Litz).

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.464
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Min bror instruerar i lödning i svenska försvarsmakten så detta känner jag blir ett ypperligt tillfälle att få utnyttja hans expertis i. Tror inte jag ska ge mig på detta :D

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Høres ut som en veldig god idé! Kan vanskelig se for meg annet enn at han kan det som trengs og enda litt til. Husk for all del på strekkavlasting mens dere er i gang.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    30.458
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Ooohh... Den fant jeg på eBay.co.uk. Jeg tror Audio Art fører Cardas i Norge. Hvis de har metervare på lager er det neppe stort å spare på netthandel. Nå har jeg forresten klart å ryke den mens jeg fikla med RIAA'en på forsommeren. Den er ekstremt tander, den saken. Jeg har montert tilbake den originale SME-kabelen. Mulig jeg korter inn og terminerer den med Bullet plug i stedet for å reparere Cardasen.

Nå er forresten 6.4P tilbake i hylla midlertidig. Det ser ut som de andre er rett rundt hjørnet også. :D

Har akkurat spilt Talking Heads/Fear of music. Fett å ha musikk igjen!
    Og hvem spiller gitarr på Zimbra? du får ett sekunds betenketid!!! Har ellers mitt favoritt TH spor her Cities:)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Adrian Belew, kanskje? Nyanskaffelse, og har ikke sett på coveret mer enn at jeg liker stålplatepregingen.

Edit: Ey! Fripp, jo! :D

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Handla litt olabukseledninger igjen. Litt til meg, og litt til min kjære mor. Håper forresten hun snart får sin nye Rotel RA11 reparert. Flott budsjettforsterker, så lenge den virket....

Blue Jeans Cable Bonded Pair Cat 6 Ethernet Cable, 1 foot, Black~0.050~13~0
    Element# LBWB1F~MU02
    $8,00 USD1$8,00 USD
    Canare L-4E6S Balanced Audio Cable, 5 foot, XLR Male/XLR Female, Black~0.315~79~3
    Element# CAQB5F~MU02
    $32,50 USD2$65,00 USD
    Belden 1505A RF Cable, 5 foot, Black~0.275~69~3
    Element# BHSB5F~MU01
    $16,00 USD1$16,00 USD
    Belden 1505A RF Cable, 7 foot, Black~0.349~87~4
    Element# BHSB7F~MU01
    $17,50 USD1$17,50 USD
    HDMI Cable, BJC Series-FE 28 AWG Belden Bonded-Pair with Ethernet, 2 foot, Black~0.15~123~6
    Element# HH2BFE~NC02
    $12,75 USD1$12,75 USD
    HDMI Cable, BJC Series-FE 28 AWG Belden Bonded-Pair with Ethernet, 6 foot, Black~0.37~209~11
    Element# HH6BFE~NC02
    $21,75 USD1$21,75 USD
    Belden 1694A Coaxial Digital Audio Cable, 3 foot, RCA/RCA, Black~0.216~54~2
    Element# BCLB3F~MU01
    $16,00 USD1$16,00 USD
    Belden 1694A Coaxial Digital Audio Cable, 4 foot, RCA/RCA, Black~0.258~65~2
    Element# BCLB4F~MU01
    $16,75 USD1$16,75 USD
    HDMI Cable, BJC Series-FE 28 AWG Belden Bonded-Pair with Ethernet, 3 foot, Black~0.21~144~7
    Element# HH3BFE~NC02
    $15,00 USD1$15,00 USD
    HDMI Cable, BJC Series-FE 28 AWG Belden Bonded-Pair with Ethernet, 4 foot, Black~0.26~166~8
    Element# HH4BFE~NC02
    $17,25 USD1$17,25 USD
    Blue Jeans Cable Bonded Pair Cat 6 Ethernet Cable, 12 foot, Black~0.380~95~3
    Element# LBWB12F~MU02
    $13,75 USD1$13,75 USD
    Delsum$219,75 USD
    Frakt og behandling$24,95 USD
    Moms$61,18 USD
    Totalt$305,88 USD
    Betaling$305,88 USD

Sist redigert av en moderator:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.939
    Torget vurderinger
    23
    Du har nå alltid vært et ødeland da, Zomvy...

Men ikke på kabler! Dette er vel omtrent prisen for en karbon koppholder på en av syklene dine :cool:

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg har koppholdere av glassfiber. Rett under hundrelappen for stykket. :D

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Fikk kablene levert for en time siden. Det må sies å være relativt kjapt levert.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Spiller forresten knallfint. Tørt, definert, artikulert, tydelig, og mer uanstrengt og dynamisk enn før. Tørste jævler, de høyttalerne....

Regner med å gå noen runder med innkorting og reterminering av diverse kabler snart. Kabelrotet ble verre enn før, og det er ikke en del av planen. Gir meg ikke før det er 100%.

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.844
    Har aldri hørt et anlegg som har tatt skade av økt power! Gratulerer forresten.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Tenker forresten litt på en her inne som mente at en eller annen 60-watter drev Gradientene med full kontroll.... Jeg kan ikke se for meg akkurat den, for å si det sånn. :D

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.844
    Vi har vel alle vært der. Koblet oss på med det vi har tilgjengelig, og først etter og ha gått for noe bedre oppdaget hvilket potensiale man har gått glipp av i de høytalerne vi mente forrige forsterker hadde "stålkontroll" på. . . :rolleyes: Jeg føler meg iallefall truffet.;)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Ellers kan jeg rapportere litt om inntrykk så langt. Paret med 6.4 har nok litt mer bitt i toppen. Muligens en bittesmule redusert 'opplevd' nivå i bassen. Antageligvis ligger det meste i større kontroll og strammere transienter. 6.4P skal visst være litt strammere i bassen enn 6.4 på grunn av en litt annerledes konstruksjon. Kanskje det ligger noe her også. Kanskje det ligger i justering av hvilestrøm på den ene av 6.4'ene og 6.4P'en også? I alle fall er det nå en enda større tydelighet i tingene. Dette har alltid vært en greie for meg, så det er en bra ting. Gradientene er dessuten litt dempet i toppoktaven, og det er muligens en bedre match sånn sett også. Men det aller beste er forbedringene i uanstrengt dynamisk ekspansjon.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Vi har vel alle vært der. Koblet oss på med det vi har tilgjengelig, og først etter og ha gått for noe bedre oppdaget hvilket potensiale man har gått glipp av i de høytalerne vi mente forrige forsterker hadde "stålkontroll" på. . . :rolleyes: Jeg føler meg iallefall truffet.;)
    For all del, og for min del også. Det er en måte å lære om en høyttalers sanne potensiale, og det er å ta den til yttergrensene med kilder og forsterkere. Klart vi lærer underveis, stort sett er lærdommen at vi tok feil i går.... :rolleyes:

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.844
    For all del, og for min del også. Det er en måte å lære om en høyttalers sanne potensiale, og det er å ta den til yttergrensene med kilder og forsterkere. Klart vi lærer underveis, stort sett er lærdommen at vi tok feil i går.... :rolleyes:
    Ærkjennelsen av nettopp dette er MEGET viktig i denne herlige hobbyen for og komme videre!!:cool:

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Tror den der er mer eller mindre universell. Kampen for å lage en bedre modell, et bedre kart, større forståelse... Hold fokus, fortsett å stille spørsmål, eller stagner.

Nå skal det sies at det ikke var noen stor overraskelse denne gangen. Jeg har hele veien visst at Gradientene er noen tørste jævler, og forventet respons på dobling av effekten. Nå er det bare å se an hva neste års feriepenger bringer av ny pickup, og med litt flaks oppgradering til aktiv drift...

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.227
    Torget vurderinger
    96
    Tenker forresten litt på en her inne som mente at en eller annen 60-watter drev Gradientene med full kontroll.... Jeg kan ikke se for meg akkurat den, for å si det sånn. :D
    For å si det sånn, 99% av alle som tror de har nok krefter til høyttalerne sine tar feil.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Har sett PM. Orker rett og slett ikke sykkeltur i morgen. Her ligger det an til å omsider bære bagen med nyvaskede grønne klær ned i kjelleren, frisere en og annen kabel, besvare en innigrasnkauen lang tippekupong som nylig ble utsendt til alle UNIFIL-veteraner, bla litt i de tre sykkel- og hifibladene som har kommet i posten siste uke, spise mer mat enn jeg har godt av, drikke mer vin enn jeg har godt av, og spille litt vinyl.

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.257
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Kos deg skeiv på vin du Zomby. Koser meg gjør jeg nå som jeg oppdaget at du hadde din egen tråd her. Alltid trodd dette var et eller annet pc-spillignende tråd. Men dette var jo en riktig kosetråd, så jeg ber om forgivness at jeg ikke har oppdaget DEG før nå omtrent. Og du og fire andre har helt rett i at power virkelig kan få høyttalere til å blomstre. Jeg var også en av fornekterne i noen år, men duverden så mye bedre det er med pulver i effekten og lese om andre sykle enn å sitte på et steinhardt sykkelsete med en svett sleip svenske som slickstreamer ;D

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Roger har funnet beina sine. Ole er farlig. Forrige helg var det jeg som hang på halen med tunga farlig nær eikene. ;D

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.257
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Anbefaler tegnestifter og spanske ryttere. Kos deg og nyt helgen!

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Så forresten at svaret jeg sendte bare gikk til Elmer...

Herlig slapp dag i dag. Rydda ut litt søppel, slept repøvelsen ned i kjeller'n igjen. Snurra plater, og helt nedpå kaffe.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.464
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Hej Zomby!

Nu har det beställts kabel (Cardas 4x33 AWG), Cardas DIN-kontakt och diverse annat snadder i tillägg till ett par RCA-kontakter från WBT jag har liggandes så om inte länge skal det testas ut tonarmskabel. Joy!

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Blir spennende å høre hva du mener. Jeg har egentlig sluppet litt taket i dette med kabler akkurat nå.

Har blitt litt mer av sånne ting som gjør store ting med lyden. Dobbelt opp med DP 6.4 gjør litt vi i vellinga om dagen. :D

Ellers må jeg si at Talking Heads er tøft!

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.464
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Kommer tillbaka med erfaring! Tror det håller med att testa med denna Cardas-kabeln, många som säger att medföljande SME-kabeln ska bytas ut ASAP, andra säger den spelar fint. Må vartfall ha EN att byta med och se om jag hör skillnad i det hele tatt :rolleyes:

Vad jag däremot hör skillnad på är att gå från Denon DL-304 till klassisk Koetsu Black från sent -80 tal. Sitter och hör på Bill Evans, "Spring Leaves" med sistnämnde nu. Helt enkelt fantastiskt!

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    30.458
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Blir spennende å høre hva du mener. Jeg har egentlig sluppet litt taket i dette med kabler akkurat nå.

Har blitt litt mer av sånne ting som gjør store ting med lyden. Dobbelt opp med DP 6.4 gjør litt vi i vellinga om dagen. :D

Ellers må jeg si at Talking Heads er tøft!
    Vi tar en sesongs avslutn ov&vk her hos meg, Talking Heads står for musikk underholdning!

Z

Zomby_Woof

Gjest
    En liten detalj: Piggdekk, og sesongene smelter sammen til et homogent stykke. Blåste akkurat 1500 spenn hos Cyclecomponents | Home page

2 stk. sånne...

capo-sc-12-leggero-jacket-s-180342-1.jpg

...og et par skotrekk. Vinterjakker har jeg, trenger skift til mellomsesongene.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    30.458
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Dritstilig! Nå fikk jeg også lust på en sån, ser att den matcher neste års farve:rolleyes: Hur er det med størelsene, som vanligt sydd opp etter mini Italianos?

Z

Zomby_Woof

Gjest
    50% rabatt på alt av Capo om dagen. Litt usikker på størrelsen. Modenaserien er litt kortere/bredere (les: Zombyfasong) enn Castelli. Zomby i Castelli er XL, i Capo Modena L. Capo SC12 er muligens smalere/lengre, men jeg har tatt sjansen på L. Vi får se. De er sendt fra Sverige, regner med at de er her til helga.

Edit: SC-12 er ganske likt Castelli i størrelsene. Det blir retur og nytt forsøk i XL.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn