Eirik's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.613
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Slike avanserte strømme - tjenester har kanskje et rikt utvalg av mono innspillinger? Spør for en venn... :cool:
    Jeg prøvde faktisk med Spotify, så der skal jeg jo få lavoppløste stereospor 🤔

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hvor keen er du på å få lyd? Står en Nad et eller annet her hos meg som du kan få. Den har cd spiller men den fungerer ikke. 1 analog inn som funker vertfall. Må evnt hentes og det er et stykke.

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.613
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hvor keen er du på å få lyd? Står en Nad et eller annet her hos meg som du kan få. Den har cd spiller men den fungerer ikke. 1 analog inn som funker vertfall. Må evnt hentes og det er et stykke.
    Veldig snilt Peter, men får klare meg litt til 👍🏻 satser på at det løser seg med Arcamen og st det kanskje dukker opp en hovedforsterker raskere enn fryktet

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.124
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Og da lurer jeg på hvorfor ikke alle kjøper rørforsterkere? 🙄😁.. Transe er liksom så transe 😎
    Jeg lurer mer på hvorfor ikke alle har clones audio I hus.. de hadde både spart mye penger og fått bedre lyd 😂

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.613
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Testet litt frem og tilbake med Spotify og Qobuz i går kveld:

Siden Arcamen fortsatt ikke har begynt å virke på høyre kanal så har jeg måttet lytte direkte fra iPhone til ørepropper.
    Testet med Apple sine originale kablede propper, samt Sony MDR-EX650 via lightning/3,5mm-adapter.
    Så vidt jeg vet begrenser begge disse enhetene kvaliteten til 24/48 på grunn av DACen som sitter i lightningkontakten.
    Testen utført hjemme og da naturlig nok via wifi (ikke 5G).

Testet så enkelt at jeg spilte av bruddstykker på 15-20 sekunder hvor jeg switchet frem og tilbake mellom Qobuz og Spotify. Jeg ble faktisk litt overrasket at det var relativt enkelt å høre forskjell på disse når man A/B-tester slik. Nå testet jeg med diverse låter på demolisten min, så mulig forskjellene er mindre på mer komprimert musikk. Spotify har et litt mørkere/rundere lydbilde. Man får nok 90%+ av kvaliteten med Spotify, men det er det siste av mikrodynamikk og romfølelse kanskje særlig i øvre register som jeg følte Qobuz tilførte. Mulig det er forskjell å spore i bassområdet også, men det klarer jeg ikke si noe om utifra test med ørepropper - det får vente til jeg har fått forsterker på plass.

Ingen dyptgående test, men dette er mine erfaringer etter et par timer med lytting frem og tilbake - så ta det for det det er :)

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.613
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Bestilt litt kosmetikk til rumpepartiet på kommende forsterker 🙂 trenger bare 1 stk inngang til DAC og pre-out til sub, så resten blir stående ubrukt. Betyr ikke noe lydmessig, men noen småting kan man jo unne seg uansett.

Usikker på hvem type jeg liker best, så bestilte 20 av hver 🤔

F0B2E694-10FB-420F-A56F-3483CBFA0FB7.jpeg

64A0A56F-BA44-4B25-9000-F79C00BE475D.jpeg

CA6D81B4-C728-4CAE-8DFB-C2278429D493.jpeg

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.613
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Støv eller RF støy? 😊
    Den med pinne i kalles vel kortslutningsplugger, men pinne kan skrues ut og da brukes som vanlig støvbeskytter. Tenkte å ha i pinnen på eventuell RIAA-inngang (da forsterkere ofte kommer med slike plugger på den inngangen), ellers tar jeg bort pinnen på de andre tror jeg. På eldre forsterkere var vel alle innganger mer eller mindre aktive hele tiden, men dagens inngangsvelgere bryter koblingen.

Når man ser på forsterkere som selges på FINN så er det utrolig mange hvor alle RCA-innganger er fulle av støv. Betyr garantert lite for kontaktevnen til kablene som tilkoblet, så er mer for godfølelsen :)

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.613
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Da er Arcamen solgt som rep-objekt, så da får jeg igjen litt av det tapte. Får klare meg uten lyd til noe ordentlig dukker opp, disse billiggreiene er for usikkert 🙂

Sist redigert:

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.613
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    🤔

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.613
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Posten var i godlunet og fikk akkurat beskjed om at jeg får igjen de 900 jeg betalte for Arcamen inkl frakt. De så at den ikke kunne vært pakket stort bedre. Da har jeg faktisk tjent 500kr på at den ble ødelagt da, hell i uhell 😁

Da er budsjettet oppe i 10.000 +/- et par tusenlapper..

Sist redigert:

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.613
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Vurderer om jeg skal booke en demo på HFK med dagens modell av mine HT og en forforsterker/effektforsterker-kombo, hvor jeg da har mulighet til å teste med og uten forforsterker for å se for mye forskjell jeg hører kontra min M51 som ren DAC og som pre :unsure:

Sist redigert:

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.613
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Testet nå med å bruke Anuz-pluggene på TVen, og tror du jammen ikke bildet ble bedre?? 😱 de ubrukte component-inngangene må ha sugd inn støy!

Bildekvaliteten ble enda mer støyfritt og jeg ser mye lenger inn i den tynne tv-kassa enn tidligere! Synes det virker som at skjermen ble et par tommer større også. Med disse forbedringene så kan jeg ikke skjønne annet at den svarte sladden er borte etter midnatt 🤔 🙃

226942D3-09C6-4D56-99BC-DCD7298DEC36.jpeg

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Den gang det var en firkantet "sladd" som dekket bare midten, på voksenkanalene, var det en eller annen som mente at noen burde lage en film, der all handlingen foregikk utenfor firkanten 🤣😂

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.613
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Uten å røpe hva som er på vei inn, så må jeg uten tvil skjære ut del av bakvegg i tvbenken da den nye er alt for dyp til å få plass.

Benken er håndlaget i Italia og platen er relativt tykk og festet solid, slik at den lar seg ikke ta av. Må derfor sages pent slik den står. Noen med erfaring?

Må være sikker på at sag ikke riper opp bunn- og veggplater, så vanlig (hånd)stikksag blir for grovt/røft. Tenker mer Feinsag med møbelknott under (for å holde litt avstand til underlag) eller baufilsag hvor bladet stikker utenfor, men vet ikke hva som er «best» i praksis 😬

36BD82D1-FF0B-4E0C-8A9A-6E3A232E457E.jpeg

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Men det har du vel allerede avslørt? 😂

vim01

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    9.781
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Uten å røpe hva som er på vei inn, så må jeg uten tvil skjære ut del av bakvegg i tvbenken da den nye er alt for dyp til å få plass.

Benken er håndlaget i Italia og platen er relativt tykk og festet solid, slik at den lar seg ikke ta av. Må derfor sages pent slik den står. Noen med erfaring?

Må være sikker på at sag ikke riper opp bunn- og veggplater, så vanlig (hånd)stikksag blir for grovt/røft. Tenker mer Feinsag med møbelknott under (for å holde litt avstand til underlag) eller baufilsag hvor bladet stikker utenfor, men vet ikke hva som er «best» i praksis 😬

Vis vedlegget 917299
    Japansag? Fine snitt, lett å styre, sager primært når du drar den mot deg.

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.613
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Men det har du vel allerede avslørt? 😂
    Hehe.. mulig du er god på å lese mellom linjene, men kan ikke se at jeg har skrevet hvilken forsterker 😂

• Haha
    Reaksjoner: TT.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Hehe.. mulig du er god på å lese mellom linjene, men kan ikke se at jeg har skrevet hvilken forsterker 😂
    Ah, jeg leste feil. Trodde det var en Sony ES som skulle inn. Beklager. Var litt rask, uten briller osv 😂

7th-hifi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2008
    Antall liker
    764
    Torget vurderinger
    8
    Er det en surround receiver som begynner på A du har kjøpt? :cool:

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.613
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Japansag? Fine snitt, lett å styre, sager primært når du drar den mot deg.
    Oi, slik har jeg aldri sett før men virker jo å kunne være perfekt til formålet! 🙂
    Siden det er litt trange arbeidsforhold inne i benken, så ser det ut som Stanley sin mindre utgave vil kunne fungere bra. Ser ut som bladet muligens er enda tynnere enn på de større modellene. De viser jo egentlig at man kan sage helt nedtil og bør jo da ikke ødelegge underlaget, men mulig jeg går for litt maskeringsteip i tillegg bare for å være på den sikre siden (y)

1683179904273.png

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn