Så lenge men sørger for å kvitte seg med den før garantien/reklamasjonstiden har gått ut…Sammenlignet med BMW i3 er jo en Tesla relativt billig.
4 seter og bagasjevolum på linje med bybiler til halve prisen.
Hvor lang garantitid er det på Tesla, før man må ta ansvar for å betale utbedring av feil selv? Har de spesielt gunstige vilkår?
Forundrer meg ikke eiere av TMX opplever mye tull. Synes det er nok med en nyere TMS som i undersøkelser viser seg å være på eller over snittet. Har hatt av innertaket 3 ganger for å få bukt på knirkelyder, defekt MCU datamaskin og nå et dørhåndtak i løpet av 19k kilometer.Så lenge men sørger for å kvitte seg med den før garantien/reklamasjonstiden har gått ut…Sammenlignet med BMW i3 er jo en Tesla relativt billig.
4 seter og bagasjevolum på linje med bybiler til halve prisen.
https://itavisen.no/2017/10/25/tesla-model-x-karet-til-den-minst-palitelige-bilen/
Bil er et noenlunde kurant objekt å belåne siden restverdien av bilen normalt er større enn lånesaldoen så det skal litt til å gå på en smell der, samt at det under normale omstendigheter er mulig å selge bilen og innfri lånet om det skulle være nødvendig. Å låne til bil er i en ganske annen klasse enn rene forbrukslån - ofte til noe som har ingen til lav restverdi. Som en feriereise, en heisatur eller noe bling som faller svært raskt i verdi.Jeg skjønner ikke denne moraliseringen over hvordan andre bruker sine, eller bankens penger.
Har også litt vanskeligheter med å forstå hva som er galt med billån? Så lenge banken får sitt månedlige innskudd er det fint lite å høre fra dem.
Det en imidlertid bør passe seg for er å låne så mye at lånebeløpet overstiger markedsverdien på objektet.
øhm...Å låne til bil er i en ganske annen klasse enn (...) noe bling som faller svært raskt i verdi.
Klart det, å eie bil er dyrt. Men like fullt har en bil en betydelig restverdi som normalt er større enn resterende lånesaldo. Det samme kan man ikke si om det meste annet som kan lånefinansieres. Billån har også relativt kort løpetid, så avdrag + egenkapitalen som må skytes inn sørger i praksis for at lånesaldoen samsvarer med hva man kan forvente å få solgt bilen for.Ny bil er jo omtrent definisjonen på "Noe bling som faller svært raskt i verdi."
Audi kan interiør. Vil heller ikke ha SUV. Hvorfor ikke en el-A6?Ganske lekkert interiør. Men jeg skal ikke ha en SUV. Det er en type bil som overhode ikke appellerer til meg.
https://www.dinside.no/motor/audis-elbil-er-forst-ute-med-virtuelle-speil/69938855
Med en hurtigladepris på 6-10 kroner pr kWh på deres egne ladere. Litt av en satsing fra VAG, BMW og Daimler.Mulig du kan få kjøpe elektrisk boble snart.
https://www.tek.no/artikler/bobla-kan-gjenoppsta-i-elektrisk-utgave/441493
Manufacturer: Anderson Electric Car Co
Year, Model: 1916 Detroit Electric Brougham Model 60 Type 16A Duplex Drive
Class, Type: Two-door coach
Fuel storage: Lead-acid or nickel-iron battery
Vehicle range: ~80 miles
Time to charge: ~6-9 hours
Base Price (new): $2,275
Kanskje fordi mange fortsatt mener det er mer hensiktsmessig med dedikerte knapper enn en diger "iPAD" skjerm?Hadde skurret mer hvis det var en Toyota som skulle til Tesla servicesenter.
Man kan sikkert si mye om Tesla men enn så lenge virker alt annet fryktelig gammeldags. Kjørte en helt ny elektrisk BMW forrige fredag og skjønner ikke hvorfor man skal ha sikkert 50 knapper i en ny bil. Kjennes mer ut som en >10år gammel bil. Har ikke noe å utsette på bilen utover moderne ytre og gammeldags innvendig.
Nå innrømmer jo Musk det også da, så.....Hadde skurret mer hvis det var en Toyota som skulle til Tesla servicesenter.
Jeg opplevde en del venting i forbindelse med siste service, men 2013-modellen (P85) er bedre enn noen gang. Den er en av de alle første som kom til Europa. Det som har vært av barnesykdommer har blitt fikset etterhvert. Sist var det en luftlekkasje ved soltaket som dukket opp i fjor vinter. De gjorde en midlertidig fix ved forrige service, men måtte vente på reservedeler og kalte etterhvert inn bilen for «full fix». Da kombinerte jeg det med årlig service og utskifting av Takata-airbagen på Skøyen i mars. Spesielt utskifting av soltaket er en stor og fiklete jobb. Det gikk tydeligvis lettere enn forventet. Bilen ble ferdig flere dager før forespeilet tidspunkt. Bilen har også Ranger-service inkludert i serviceavtalen, og Tesla fortalte at de hadde ansatt fler sjåfører og gjerne ville kjøre den hjem til meg etter at den var ferdig. Dessverre passet det ikke for min del, så jeg hentet den selv neste dag. Totalt fakturabeløp kr 0,00. Bilen har gått 75000 km nå og jeg merker ingen slitasje annet enn noen småskrammer i lakken. Den oppleves helt bokstavelig bedre enn da den var ny, men Tesla har brukt mye penger på den. Eneste servicekostnad jeg har tatt selv var ettermontering av elektrisk foldbare speil og dekkskift. Dørhåndtakene har forøvrig holdt.^ Det er jo veldig lett å skylde på myndighetene dersom man ikke er i stand til å levere som man lover.
Nå begynner de eldste Teslaene å få noen år på nakken og noen kilometer på telleren så det er nå det vil vise seg hvor god kvaliteten på bilen er. Når mange da i tillegg har vært gnitene med service så kan det nok hende at Tesla etterhvert vil merke stor pågang på verkstedene sine.
Veit, men den blir nok dyr og "hard to come by".Stor familie eller mye stasj? Denne kommer i 2022
Vis vedlegget 500141