Pink_Panther
Æresmedlem
- Ble medlem
- 23.03.2006
- Innlegg
- 20.062
- Antall liker
- 10.593
Ta det med ro, VW lanserer "comeback" for T1 omtrent hvert 10. år.
Ser ut som artikkelen kun er tilgjengelig for abonnenter.Sånn er det når man har lånt for mye og bare må betale avdraget :
https://www.adressa.no/pluss/nyhete...ne-verdt-80-000-kroner-i-Bymarka-17068984.ece
Sannsynligvis er de delene av landet langt mer subsidiert enn Tesla kommunene.Det der er i visse deler av landet; de store byene og nær bomveier. Her jeg bor selges nesten ikke elbiler. Jeg har faktisk ikke sett en elbil i trafikken på 14 dager.....
Neida. Vi har høyere eksport pr hode enn noen andre her i landet.Sannsynligvis er de delene av landet langt mer subsidiert enn Tesla kommunene.Det der er i visse deler av landet; de store byene og nær bomveier. Her jeg bor selges nesten ikke elbiler. Jeg har faktisk ikke sett en elbil i trafikken på 14 dager.....
Godt og korrekt svar.Neida. Vi har høyere eksport pr hode enn noen andre her i landet.Sannsynligvis er de delene av landet langt mer subsidiert enn Tesla kommunene.Det der er i visse deler av landet; de store byene og nær bomveier. Her jeg bor selges nesten ikke elbiler. Jeg har faktisk ikke sett en elbil i trafikken på 14 dager.....
Vi har ikke subsidiert jernbane. Ingen subsidiert opera eller teater. Lite kollektivtilbud sammenlignet med de subsidierte Teslakommunene. Ikke tusener av statsarbeidsplasser heller.
Da bor du altså i Vest-Agder.Neida. Vi har høyere eksport pr hode enn noen andre her i landet.
Da bor du altså i Troms eller Finnmark.Vi har ikke subsidiert jernbane. Ingen subsidiert opera eller teater. Lite kollektivtilbud sammenlignet med de subsidierte Teslakommunene.
Da bor du altså på Svalbard eller Jan Mayen, evt Aust-Agder.Ikke tusener av statsarbeidsplasser heller.
Nå må dere Tesla eiere bestemme dere snart!Virker det fortsatt som noen står kun fordi det er gratis? Jeg hurtiglader ikke så ofte, men det slo meg innimellom at ting tydet veldig på at noen stod kun for å spare noen få kroner.
Det vil sikkert komme nye gjennombrudd (som litiumion-batteriene var i sin tid). Faststoffbatterier er en mulighet. Et annet spor er batterianoder av silisium. Det kan også gi vesentlig høyere batterikapasitet, men er lettere å introdusere gradvis i eksisterende produksjonsprosesser. Så vidt jeg vet bruker Tesla allerede en viss andel silisium i anodene. Det kan se ut til at de planlegger å ta et steg til for å få til oppgitt rekkevidde for Semi og nye Roadster.“There are a few next-generation battery technologies we’re looking at, and the most promising is an all solid-state battery,” Toyota Chairman Takeshi Uchiyamada said in an interview ahead of the Tokyo Motor Show, which opened to the public on Friday.
“We’re scrambling to finish developing this technology, but a few issues still remain as we try to mass produce this.”
Battery life is the biggest of those issues, Uchiyamada said, adding Toyota has developed the know-how to produce all solid-state batteries in such a way as to hit all the technology’s performance potential.
But it hasn’t yet mastered how to mass produce them to last as intended for a mainstream car that some buyers could expect to drive for 200,000 kms (124,274 miles) or more.