Bil, båt og motorsykkel Elbiler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• gwh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Antall liker
    696
    Sted
    Oslo
    Fin test.
    Kjører rundt i en Kia Soul selv, hovedsaklig på Ring 3 i Oslo samt en god del sportshaller i området.
    Sommerstid er ikke uvanlig med 230-250 km rekkevidde, og det er jeg godt fornøyd med :)
    Har sluttet å kikke på benisnpriser..

palmaris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    1.324
    Torget vurderinger
    1
    Har akkurat tinga meg ein e-golf so dette ser då greit ut.

1/2 Tam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Antall liker
    6.951
    Ser nå at det kreves en original Jaguar E - Type hvor bensinmotoren rives ut, for så å sette inn elektrisk motor.
    Det grenser til hærverk.

Odd J

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Antall liker
    3.219
    Torget vurderinger
    1
    Enig, V90 er den fineste Volvoen og den fineste stasjonsvogna på markedet. Fordømt synd at den ikke kommer som ren elbil med 100 kWh batteri. Den hadde gjort rent bord.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.907
    Enig, V90 er den fineste Volvoen og den fineste stasjonsvogna på markedet. Fordømt synd at den ikke kommer som ren elbil med 100 kWh batteri. Den hadde gjort rent bord.
    Jepp, det hadde fylt det store gapet i det elektriske markedet mellom små «konebiler» og Tesla sine sedaner og pukkelrygger. I mellomtiden teller jeg på knappene om jeg skal kjøpe T8-versjonen. Har bestilt prøvekjøring tirsdag så får vi se.

C

Cyber

Gjest
    Jepp, det hadde fylt det store gapet i det elektriske markedet mellom små «konebiler» og Tesla sine sedaner og pukkelrygger. I mellomtiden teller jeg på knappene om jeg skal kjøpe T8-versjonen. Har bestilt prøvekjøring tirsdag så får vi se.
    Ja, men nye V60 er enda penere synes jeg.

v60.jpg

Sist redigert av en moderator:

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.941
    Sted
    Trondheim
    Enig med siste taler. V60 er mye mer vellykket enn V90. V90 er for lang - proporsjonene er rett og slett feil i mine øyne. I V60 har de fått det til. Jeg kunne ikke tenke meg en V90, men V60 er rett og slett stilig.

C

Cyber

Gjest
    Enig med siste taler. V60 er mye mer vellykket enn V90. V90 er for lang - proporsjonene er rett og slett feil i mine øyne. I V60 har de fått det til. Jeg kunne ikke tenke meg en V90, men V60 er rett og slett stilig.
    V90 er for lang, ja, selv om den er pen. Den ser littegrann flat ut og vinduslinjen er litt for rett. Men bevares, den oser klasse.

Må bare beklage OT i elbil-tråden, men klarte ikke å styre meg. Synes Volvo er litt "on fire" i designavdelingen, men også Mercedes er inne i en god greie.

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.072
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Når man er inne på Volvo og XC40, så er jeg spent på om den nye elektriske modellen vil ha det samme "problemenet" med høyt støynivå i kupeen som forbrenningsmodellene har blitt kritisert for å ha, siden den ellers fremstår som attraktiv for meg ihvertfall (selv om de fleste andre her inne tydeligvis vil kjøre gokart)

Odd J

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Antall liker
    3.219
    Torget vurderinger
    1
    For å dra det litt inn på elbiler igjen da, så er det litt skuffende at svenskene henger så langt etter på rene elbiler. Hadde Saab vært visjonære for ti år siden hadde de sett et marked her. I stedet gikk de under fordi de ikke klarte konkurransen med alle de andre fossilbilene.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.437
    Torget vurderinger
    12
    V90 er for lang, ja, selv om den er pen. Den ser littegrann flat ut og vinduslinjen er litt for rett. Men bevares, den oser klasse.

Må bare beklage OT i elbil-tråden, men klarte ikke å styre meg. Synes Volvo er litt "on fire" i designavdelingen, men også Mercedes er inne i en god greie.
    Mercedes? Med sitt «melted ends» design? Kinesisk så det holder. Noe av det styggeste på markedet om dagen spør du meg.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.996
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Var på nippet til å kjøpe en V90 (jeg er enig i at den er for lang), men det strandet på at hybriden deres hadde for kort rekkevidde på strøm og at bensinmotoren i den hadde or høyt forbruk på langturer (jeg var på jakt etter en langturbil). Og Volvos dieseler er skitne. Endte med Eklasse diesel som etter min mening hadde et stiligere interiør (smak og behag) og ikke minst med akustikkpakke var betydelig stillere innvendig (et viktig kriterium ved langturer). Og vesentlig mindre forbruk og utslipp ved langkjøring. Og bilen er i mine øyne dritlekker uansett hva Trondmeg sier, det er Volvo som er kinesisk....

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.941
    Sted
    Trondheim
    Faktisk synes jeg at VWs kommende I.D. ser fin ut.

Utvendig på størrelse med en Golf, men inni som en Passat (med unntak av bagasjeplass da).

Når det gjelder V90 synes jeg det kan bli for langt. Jeg har sansen for stasjonsvogner da jeg liker å sitte lavt og gjerne vil ha plass til familie m/barnevogn. V60 liker jeg og kunne godt kjøpt den hvis den fantes som elbil og jeg skulle ha ny bil.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.437
    Torget vurderinger
    12
    Var på nippet til å kjøpe en V90 (jeg er enig i at den er for lang), men det strandet på at hybriden deres hadde for kort rekkevidde på strøm og at bensinmotoren i den hadde or høyt forbruk på langturer (jeg var på jakt etter en langturbil). Og Volvos dieseler er skitne. Endte med Eklasse diesel som etter min mening hadde et stiligere interiør (smak og behag) og ikke minst med akustikkpakke var betydelig stillere innvendig (et viktig kriterium ved langturer). Og vesentlig mindre forbruk og utslipp ved langkjøring. Og bilen er i mine øyne dritlekker uansett hva Trondmeg sier, det er Volvo som er kinesisk....
    Mitt synspunkt betyr selvfølgelig ikke noe for ditt valg, skulle bare mangle :).

6

65finger

Gjest
    Kunne ønske det snart kom noen EL-sedaner uten alt det blå lyset og de rare futuristiske design-detaljene som preger utsende på dagens og morgendagens el-biler. Sedan og coupe alltid finest!

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.237
    Sted
    Liten by
    Jeg skulle ønske det snart kom el-biler med hengerfeste (høy tilhengerlast) og god plass, som en familie kan bruke, uten at det trenger å koste 8-900.000 kroner!
    Hvorfor i alle dager lages det ikke slikt? Det nærmeste man kommer er elbil-versjonen av VW Transporter, som er mere en "surfebil" enn noe annet og som enda ikke er på markedet.

Hadde Hyundai Kona kommet med hengerfeste, hadde jeg kjøpt den på dagen. Selv med dårlig innvendig plass...

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.674
    Tror den påfallende opptattheten av hengerfeste er en særnorksk greie og følgelig ikke spesielt interessant som et designkriterie. På en annen side er Norge et av de få store elbilmarkedene.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.237
    Sted
    Liten by
    Tror den påfallende opptattheten av hengerfeste er en særnorksk greie og følgelig ikke spesielt interessant som et designkriterie. På en annen side er Norge et av de få store elbilmarkedene.
    Mulig du har rett. Jeg hørte noen rykter om at Jaguar reiste hjem fra Norge med den hensikt å sette på hengerfeste, etter et stort press herifra. Men det var kun et rykte. Personlig bruker jeg henger minst 2-3 ganger i måneden og er derfor 100% avhengig av det. Og jeg fatter ikke at andre klarer seg uten... :rolleyes:

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.907
    For lang? Som å kritisere en sportsbil for å være for lav. Smak og behag naturligvis, men for meg er det designmessig motsatt med V60. Synes det blir litt Golf-klasse stasjonsvogn over den. Sedan i front, kombi i hekken og ikke en skikkelig herregårdsvogn.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.941
    Sted
    Trondheim
    Nei, den er ikke for lang i seg selv, men den er for lang i forhold til det visuelle uttrykket av resten av bilen. Det er rett og slett, i mine øyne, ikke samsvar mellom bredde, høyde og lengde. Proporsjonene blir feil.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.996
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Den er for lang i forhold til akselavstanden. Meget pen bil, men overhenget bak skaper en visuelt baktung bil sett fra siden. Jo oftere jeg ser den i trafikken, jo mer merkbart synes jeg det er. 10 cm kortere hekk eller 6 cm lenger akselavstand ville fikset det. PS: Otare skrev det samme omtrent samtidig.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.511
    For å dra det litt inn på elbiler igjen da, så er det litt skuffende at svenskene henger så langt etter på rene elbiler. Hadde Saab vært visjonære for ti år siden hadde de sett et marked her. I stedet gikk de under fordi de ikke klarte konkurransen med alle de andre fossilbilene.
    Saab sin elbil lefling ble drept av GM. -nei, jeg har ingen kilde jeg kan dra opp fra ermet, kun fått dette servert fra forhenværende Saab-ingeniører.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    SAAB var jo klare med bensinmotor med variabel kompresjon men den ble også drept av GM. Bilindustrien liker bedre å sminke den gamle grisen enn å komme med noe nytt.

6

65finger

Gjest
    Kunne ønske det snart kom noen EL-sedaner uten alt det blå lyset og de rare futuristiske design-detaljene som preger utsende på dagens og morgendagens el-biler. Sedan og coupe alltid finest!
    tesla model s er en sedan riktignok men støgg, dessverre til fansen

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Nå har det jo omtrent gått sport i å lage stygge biler.

Tidligere syntes jeg TMX var forferdelig stygg men nå ser jeg ofte MB GLC Coupe i bybildet.

TMS ser jo ut som en Mazda på steroider.

Northman

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2017
    Antall liker
    97
    Vi blir å kjøpe nye 120ah I3, når den kommer.

Perfekt pendelbil for kona.. oversiktlig i parkeringshus, kjapp ut av kryss, lett å rygge, forholdvis høy sittestilling.

Odd J

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Antall liker
    3.219
    Torget vurderinger
    1
    Hva tilsvarer det i kWh? BMW har sin egen måte å angi batterikapasitet på.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Polestar 1 ser ut til å bli Volvos første elbil. Kommer neste år. Edit: Det var en hybrid ja.......

Polestar 2 blir derimot heleleketrisk.

Så kommer vel Volvo 40.2 i 2019-2020. En crossover.
    volvo-news-2955.jpg volvo-news-2956.jpg

Sist redigert:

leifen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Antall liker
    1.935
    Hva tilsvarer det i kWh? BMW har sin egen måte å angi batterikapasitet på.
    Blir ikke det 120AhX400V = 48000Wh=48kWh?
    Antar bare at de bruker 400V. Kan være litt mindre, og da blir jo kWh litt mindre også.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn