Hardingfele
Æresmedlem
^ Som du vil se, satte jeg en Liker på Voffs innlegg. Klokt tenkt.
Råner lite, men noe med å ha litt å gå på. Jeg tror jeg kunne klart meg store deler av året på hvilken som helst elbil, men venter ut neste generasjon. De gamle fossile bilene mine har mange km igjen å gå.Du mener behovet for å råne litt.... Det er det man har hurtigladere til. Min tar ca 15 minutter å lade fra 20-80% - det har du tid til.En del av greia med å ha rekkevidde er å kunne være litt spontan. Noen ganger må man ta en avstikker fordi man ønsker, eller at noe dukker opp. Kjedelig å stå med tomt batteri da.
Og da mener du stasjonsvogn med hengerfeste som går 500 km pr ladig og som bare Nordmenn etterspør ?^jo, men foreløpig alt for mye blått LED-lys, design og svulstige ord til at det går an å bli interessert.
Problemet med en bilmodell i dag er at det er alt for mye 'statement' ute og går. Den skal si vanvittig mye om bilmerket, samtidig som den sier akkurat det riktige om de som kjøper den. Elbiler intet unntak.
Kan ikke noen bare lage en helt grei og praktisk bil som går på strøm?
Ja, hvor er Volvo når man trenger dem? Har lyst på Golden retriever, men det går jo ikke uten stasjonsvogn.Og da mener du stasjonsvogn med hengerfeste som går 500 km pr ladig og som bare Nordmenn etterspør ?^jo, men foreløpig alt for mye blått LED-lys, design og svulstige ord til at det går an å bli interessert.
Problemet med en bilmodell i dag er at det er alt for mye 'statement' ute og går. Den skal si vanvittig mye om bilmerket, samtidig som den sier akkurat det riktige om de som kjøper den. Elbiler intet unntak.
Kan ikke noen bare lage en helt grei og praktisk bil som går på strøm?
Og da mener du stasjonsvogn med hengerfeste som går 500 km pr ladig og som bare Nordmenn etterspør ?^jo, men foreløpig alt for mye blått LED-lys, design og svulstige ord til at det går an å bli interessert.
Problemet med en bilmodell i dag er at det er alt for mye 'statement' ute og går. Den skal si vanvittig mye om bilmerket, samtidig som den sier akkurat det riktige om de som kjøper den. Elbiler intet unntak.
Kan ikke noen bare lage en helt grei og praktisk bil som går på strøm?
For en nisse, full av feil men kan begrense meg til den siste : "Hydrogen kan fremstilles av vann. Det kan skje enten ved elektrolyse – som er en svært dyr prosess, eller billig ved en høy temperatur (over 700 grader). Så høye temperaturer kan bare et kjernekraftverk skape."
Den artikkelen var lattervekkende dårlig belagt og mannen burde betale tilbake eventuelle honorarer han har fått for foredrag, for han har grunnlurt sitt publikum, slik han lurte deg, og dagbladets debattredaktør.
Hvorfor skriver du at han lurte meg??Den artikkelen var lattervekkende dårlig belagt og mannen burde betale tilbake eventuelle honorarer han har fått for foredrag, for han har grunnlurt sitt publikum, slik han lurte deg, og dagbladets debattredaktør.
Det er ikke nødvendig å gå lenger enn til hans absurde påstand om at elbiler bidrar til mer CO2, fordi vi ellers kunne solgt strømmen til Europa, og redusert CO2 utslipp der. Enda en tulling som ikke forstår seg på norsk krafteksport.
Og når man er så frikoblet fra virkeligheten er det ikke å undres over at resten av artikkelen er fylt med tilsvarende feil.
(Legger til - med den dramatiske økningen i fornybar kraftproduksjon som Europa gjennomgår for tiden er det også etterhvert tydelig at det ikke blir et stort behov for økning av eksportkapasitet fra Norge til kontinentet. Planene om Norge som "Europas grønne batteri" er i ferd med å gå ut på dato).
Fordi du la inn hans innlegg i elbiltråden, uten å kritisere det.Hvorfor skriver du at han lurte meg??Den artikkelen var lattervekkende dårlig belagt og mannen burde betale tilbake eventuelle honorarer han har fått for foredrag, for han har grunnlurt sitt publikum, slik han lurte deg, og dagbladets debattredaktør.
Det er ikke nødvendig å gå lenger enn til hans absurde påstand om at elbiler bidrar til mer CO2, fordi vi ellers kunne solgt strømmen til Europa, og redusert CO2 utslipp der. Enda en tulling som ikke forstår seg på norsk krafteksport.
Og når man er så frikoblet fra virkeligheten er det ikke å undres over at resten av artikkelen er fylt med tilsvarende feil.
(Legger til - med den dramatiske økningen i fornybar kraftproduksjon som Europa gjennomgår for tiden er det også etterhvert tydelig at det ikke blir et stort behov for økning av eksportkapasitet fra Norge til kontinentet. Planene om Norge som "Europas grønne batteri" er i ferd med å gå ut på dato).
Jeg følte det var helt unødvendig. Er ikke temaet idiotforklart opptil flere ganger i tråden?Fordi du la inn hans innlegg i elbiltråden, uten å kritisere det.Hvorfor skriver du at han lurte meg??Den artikkelen var lattervekkende dårlig belagt og mannen burde betale tilbake eventuelle honorarer han har fått for foredrag, for han har grunnlurt sitt publikum, slik han lurte deg, og dagbladets debattredaktør.
Det er ikke nødvendig å gå lenger enn til hans absurde påstand om at elbiler bidrar til mer CO2, fordi vi ellers kunne solgt strømmen til Europa, og redusert CO2 utslipp der. Enda en tulling som ikke forstår seg på norsk krafteksport.
Og når man er så frikoblet fra virkeligheten er det ikke å undres over at resten av artikkelen er fylt med tilsvarende feil.
(Legger til - med den dramatiske økningen i fornybar kraftproduksjon som Europa gjennomgår for tiden er det også etterhvert tydelig at det ikke blir et stort behov for økning av eksportkapasitet fra Norge til kontinentet. Planene om Norge som "Europas grønne batteri" er i ferd med å gå ut på dato).
Den var jo ikke spesielt dyr heller. Finnes det tester av denne?Siden el"mopeden" falt enkelte tungt for brystet (og kanskje ikke vil bli godkjent i Norge), bør en Vanmoof være et godt alternativ.
https://www.vanmoof.com/en_us/bikes/electrified-s-straight
Vis vedlegget 404357
Slik går det når folk som er høye på sin egen fortreffelighet uttaler seg om ting de faktisk ikke har peiling på. Han må være av typen selvhjelp-foredragsholdere. Alle vet jo at flytende aluminium er varmere enn de 700 gradene han mener bare kjernekraftverk kan skape, og jeg har aldri sett noe kjernekraftverk i nærheten av norske aluminiumsfabrikker og produsenter av aluminiumsprodukter som gryter og felger. Snakker om suppegjøk!For en nisse, full av feil men kan begrense meg til den siste : "Hydrogen kan fremstilles av vann. Det kan skje enten ved elektrolyse – som er en svært dyr prosess, eller billig ved en høy temperatur (over 700 grader). Så høye temperaturer kan bare et kjernekraftverk skape."
Forøvrig så står ikke bilen for mer en 10-20 % av CO2 utslipp så verden reddes ikke om alle biler blir frie for CO2 utslipp.