Bil, båt og motorsykkel Elbiler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • C

    Cyber

    Gjest
    Har sett litt i Tesla Model 3-gruppen på FB. Klør meg i hodet over kunder som kjøper bil til en halv million og er fornøyd til tross for skjevt glasstak, manglende lakkering og deler som ikke liner opp som de skal. Og så kommenterer en at det har blitt mye bedre for hans Model X var dårligere satt sammen.

    Virkelig? De har kjøpt bil til ca 800 tusen som er fritatt avgifter og godtar at ting ikke er 100% skrudd sammen og strøkent - helt vilt synes jeg.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.424
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Folk kjøper da Lexus med trinnløs automat ogs så jeg synes ikke du skal dømme noen.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.399
    Antall liker
    1.247
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Har sett litt i Tesla Model 3-gruppen på FB. Klør meg i hodet over kunder som kjøper bil til en halv million og er fornøyd til tross for skjevt glasstak, manglende lakkering og deler som ikke liner opp som de skal. Og så kommenterer en at det har blitt mye bedre for hans Model X var dårligere satt sammen.

    Virkelig? De har kjøpt bil til ca 800 tusen som er fritatt avgifter og godtar at ting ikke er 100% skrudd sammen og strøkent - helt vilt synes jeg.
    Hovedgrunnen til at jeg aldri skal ha Tesla. Håper folk er klar over at det er en bil skrudd sammen i statene og at svaret man får når man reklamerer på dårlig pasninger som ikke kan rettes er et at "det må man regne med på en Tesla" - case closed.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    4.062
    Antall liker
    3.145
    Torget vurderinger
    1
    Det kan friste med en langtursbil med batteri når/om man blir pensjonist og vil ta igjen det tapte etter et langt yrkesliv. Det frister å kunne loffe rundt i Europa med litt god tid og da er superladerne til Tesla en fordel, i hvert fall per i dag. Nå ser det jo ut som om Ionity og andre også bygger ut gode hurtigladenettverk så det er antakelig relativt greit å dra på langtur med også andre biler om noen år.

    At Tesla sliter med dårlig passform og dårlig kvalitetskontroll er litt merkelig når vi har fått inntrykk av at produksjonen er veldig automatisert på den nye modell 3. Det er noe av det fine med Leafen, den er bra skrudd sammen og har ingen feil. Godt støydempet. Men noen langtursbil er det ikke.
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.703
    Antall liker
    9.567
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Amerikanske biler har vært kjent for å ha litt dårlige tilpasninger mellom de forskjellige karosseridelene og ikke minst interiørdelene. Det er ikke uten grunn at japanske biler alltid har vært USAs mest solgte personbil. Honda og Toyota er store der borte.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    4.062
    Antall liker
    3.145
    Torget vurderinger
    1
    Det er riktig, det har alltid vært slik. Men robotene er japanske og de jobber likt hele tiden. Problemet er antakelig når det folk som skal utføre arbeidsoppgavene som ikke robotene tar. Enten går det for fort eller så er personellet ikke ‘kalibrert’ til å være presise når de jobber.

    Skal man peke på kulturelle forskjeller ispedd en god dæsj fordommer så er det typisk at i en europeisk eller japansk fabrikk så jobber folk i arbeidsklær/uniform, rasjonelt og effektivt, de er i jobbmodus. I USA valser folk rundt i t-skjorta si og er litt så der....

    Ikke alle og ikke overalt, men regner med dere skjønner hva jeg mener. Toyota produsert i USA har vel japansk kvalitet vil jeg tro.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.236
    Antall liker
    4.031
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    "Because caucasians are just too damn tall!"
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.424
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Har sett litt i Tesla Model 3-gruppen på FB. Klør meg i hodet over kunder som kjøper bil til en halv million og er fornøyd til tross for skjevt glasstak, manglende lakkering og deler som ikke liner opp som de skal. Og så kommenterer en at det har blitt mye bedre for hans Model X var dårligere satt sammen.

    Virkelig? De har kjøpt bil til ca 800 tusen som er fritatt avgifter og godtar at ting ikke er 100% skrudd sammen og strøkent - helt vilt synes jeg.
    Hovedgrunnen til at jeg aldri skal ha Tesla. Håper folk er klar over at det er en bil skrudd sammen i statene og at svaret man får når man reklamerer på dårlig pasninger som ikke kan rettes er et at "det må man regne med på en Tesla" - case closed.
    For egen del så føler jeg at Tesla verkstedet strekker seg langt med tanke på reklamasjoner. De har tatt ned innertaket på min TMS 3 ganger for å få bilen knirkefri og utbedret alt jeg mente var reklamasjon på øvrig interiør uten en eneste innvending.

    Selvsagt burde jeg ikke hatt problemene i utgangspunktet.
     

    Daniel62

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    2.548
    Antall liker
    788
    Har sett litt i Tesla Model 3-gruppen på FB. Klør meg i hodet over kunder som kjøper bil til en halv million og er fornøyd til tross for skjevt glasstak, manglende lakkering og deler som ikke liner opp som de skal. Og så kommenterer en at det har blitt mye bedre for hans Model X var dårligere satt sammen.

    Virkelig? De har kjøpt bil til ca 800 tusen som er fritatt avgifter og godtar at ting ikke er 100% skrudd sammen og strøkent - helt vilt synes jeg.
    Hovedgrunnen til at jeg aldri skal ha Tesla. Håper folk er klar over at det er en bil skrudd sammen i statene og at svaret man får når man reklamerer på dårlig pasninger som ikke kan rettes er et at "det må man regne med på en Tesla" - case closed.
    For egen del så føler jeg at Tesla verkstedet strekker seg langt med tanke på reklamasjoner. De har tatt ned innertaket på min TMS 3 ganger for å få bilen knirkefri og utbedret alt jeg mente var reklamasjon på øvrig interiør uten en eneste innvending.

    Selvsagt burde jeg ikke hatt problemene i utgangspunktet.
    Det er vel her problemet ligger - du har måttet få dem til å ta ned innertaket 3 ganger.
    Hvor mange andre premium-car (BMW/Audi o.l.) bileiere har måttet gjøre dette?
    Selv jeg med Toyota og Hyundai i min bilparkhistorie har aldri måttet gjøre dette.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.424
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    om ikke innertaket så er det gjerne noe annet, alle merker har sine historier.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.441
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Saken er at Tesla ikke er noen [erfaren] bilprodusent og er "desperat 4 money", det viktigste for de er å hive bilene ut i en fei for å tilfredsstille investorene.

    Så for litt siden et intervju med fyren som plukker fra hverandre nye biler, ref Model 3, og som han sa: Jeg har vært involvert i rakett- og bilkonstrukjson i hele mitt yrkesliv og det er mye enklere å bygge romraketter (langt færre deler) enn å bygge biler fordi de er mye mer komplekse og skal vare i mange mange år.

    Det Bean Counterene på Tesla nok ikke hadde sett for seg som teoretikerene de er er de enorme reklamasjonskostnadene som innhenter de bakfra.

    Jeg mener, VW bare ler av DieselGate og selv om milliardene renner ut så har de tjent så godt på de overprisede sledene sine at de har penger på bok så det holder - som et motstykke.
     
    Sist redigert:

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.480
    Antall liker
    10.641
    Sted
    Trondheim
    Husk nå på at en Tesla S er en bil som skulle kostet ca 1,4 mill (eller deromkring). Slikt som dere beskriver skjer bare ikke på biler i den prisklassen. VW får jo masse tyn for alt mulig rart, men jeg har nå hatt befatning med 3 VW-er. Ingen av dem i nærheten av et premiumsegment, og slikt dere snakker om er totalt ukjent.

    Jeg går ikke så langt som å si at jeg aldri skal ha en Tesla, men før jeg skal ha det må de bygge en bil som passer mitt bruksmønster og få kontroll på kvaliteten. Teslas store fordel er først og fremst ladenettverket.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    21.764
    Antall liker
    14.386
    Med normale norkse avgifter er det først og fremst mva som ville kommet som tillegg for Model S. Den ville hatt noe avgift for vekt (omtrent ingen ting om vekten av batteriet trekkes fra), men en reduksjon pga 0 CO2 og NOx. For avgiftsformål har motoren ca 90 hesetekrefter, noe som ikke utløser avgift.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.480
    Antall liker
    10.641
    Sted
    Trondheim
    Så den avgiftlegges likt som min GTE da, det er kun mva som er forskjell. OK.
    Så ved å betale mva har jeg fått en bil som dekker mine behov bedre enn en elbil, samtidig med at den er omtrent like rimelig i drift (på langtur koster hurtiglading av en elbil på en kommersiell ladestasjon ca 5 kr/mil - det er omtrent det det koster i bensinutgifter for min GTE, lokalt kjører jeg på strøm) og har billigere forsikring. Det jeg ikke får er gratis parkering og slippe bompenger. Det er uansett ikke store utgiftene i mitt tilfelle. Forurensningsmessig er ikke forskjellen så stor heller.

    En Tesla er jo en ekstremt enkel bil, teknisk sett. Det som er komplisert i en bil med fossilmotor er jo primært motorkonstruksjonen og girkassen. Det er jo egentlig uhørt at en såpass enkel bil skal ha så mange problemer og feil.
     
    Sist redigert:

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.424
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Har en bekjent med 2017 Macan og den er mye på verksted, det beviser ingenting utover det at med mye greier får man gjerne mer krøll.

    Første gangen jeg parkerte ved siden av en I-pace for å lade så jeg at den stod med alle dørhåndtakene ute på grunn av kuldegrader i Trondheim.

    For egen del er jeg optimist med tanke på et langt eierskap med grei totaløkonomi over en 10-års periode.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.480
    Antall liker
    10.641
    Sted
    Trondheim
    Ja, det er klart at med mange avanserte tekniske løsninger i motor og drivlinje kan man ofte havne på verksted. Jeg satt selv på i en Macan på onsdag. Definitivt ingen bil jeg ville eie. Trang og ikke spesielt komfortabel.
    Jeg er egentlig imponert over hvor uproblematisk mine GTEer har vært gitt hvor komplisert en plug-in hybrid egentlig er der elmotor og bensinmotor skal jobbe sammen. Det eneste jeg har opplevd av problemer er at lokket over bensintanken kan fryse fast. Hvis det er mildvær samler det seg vann i underkant av lokket, og når det så blir kaldt fryser lokket fast. Løses enkelt ved å ta et kredittkort og dra gjennom sprekken mellom lokket og resten av karosseriet.
    Etter 2 år har den vært på verksted en gang (for oljeservice som kostet 90 kr - fikk avslag i prisen fordi det hadde vært en del problemer med VWs Car-Net).

    De problemene man leser om omkring er Teslaer er jo problemer som stort sett er ukjent i resten av bilbransjen.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    21.764
    Antall liker
    14.386
    Det er (var) visstnok en going joke i bilbransjen i Oslo der folk sendte hverandre bilder av finishfeil på Tesla Model S. Pratet med en som jobbet i Porsche - han sa at man omtrent ville blitt henrettet der for å sende noe slik ut fra fabrikken, det gikk på ganske grove feil som må være umulig ikke å irritere seg over når man først har oppdaget det.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Det er (var) visstnok en going joke i bilbransjen i Oslo der folk sendte hverandre bilder av finishfeil på Tesla Model S. Pratet med en som jobbet i Porsche - han sa at man omtrent ville blitt henrettet der for å sende noe slik ut fra fabrikken, det gikk på ganske grove feil som må være umulig ikke å irritere seg over når man først har oppdaget det.
    Nettopp litt av poenget. Jeg synes 500 tusen er mer enn nok for en ny bil og da forventer jeg super kvalitet. Det være seg Tesla eller Porsche. Hvorfor skulle man betale så mye og ikke få et strøkent produkt. Du kan gå og kjøpe en Toyota Corolla hybrid for 300 tusen og jeg kan garantere at du finner ikke en ting å pirke på mtp. Kvalitet og montasje/kvalitetskontroll. Den er pålagt avgifter i tillegg som gjør at den reelle prisingen er under halvparten av en TM3.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.424
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Men det gjelder jo omtrent alt fra US&A. Tvilsom finish og mye utstyr inkludert i basispakken.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.441
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Men det gjelder jo omtrent alt fra US&A. Tvilsom finish og mye utstyr inkludert i basispakken.
    Ingen ting like Tesla. Det har kommet mye skrale greier fra US GM, Chrysler og Ford i senere år men tilsynelatende uten like generell dårlig byggekvalitet som Teslaene.

    Kjørt Chevy siden 1994, den første gikk 500 000 uten byggekvalitetsproblemer. Skiftet 3 dynamoer, slittasje, 3 bensinpumper, slitasje, komposittbladfjærene bak (komforttrekk som ikke tålte overlasting) og en torsjonsfjær foran. Dats it. Ikke mange kronene det kostet og kun en bensinpumpefeil som medførte stopp. Visste ikke da at 19000 var typisk levetid. Faen så bra bil på alle måter.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    21.764
    Antall liker
    14.386
    Er nok store eksemplarvariasjoner (som i seg selv ikke er bra selvsagt). jeg har ennå etter 4 år ikke irritert meg over noe finish eller bråk fra min. Det var forsåvidt en issue med at førersetet knirket fordi det tok borti midtkonsollen, men det ble fikset med noe fett eller noe slikt og har ikke hørt noe til det siden.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.236
    Antall liker
    4.031
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tipper den uoffisielle planen til Tesla er å få ut så mange biler som mulig slik at de får penger så de kan utvide ladenettverket sitt og jobbe videre med batteriteknologien sin til det maksimale, slik at de senere kan legge ned bilproduksjonen og lisensiere/selge teknologi og tilgang til ladenettverket til andre produsenter senere. Om Tesla går over fra å være en bilprodusent (konkurrent) til å være en teknologileverandør vil ikke de andre produsentene ha like vanskelig for å adpotere løsningene deres. Men før det kan skje må de sørge for at deres teknologi og ladenettverk er dominerende og så godt fungerende at andre ikke ser noe poeng i å lage sitt eget når de bare kan kjøpe seg inn hos Tesla.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.424
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    De andre produsentene har ikke en gang en godt fungerende app en gang, bare se på VW eller Nissan. En Leaf passerer 400 000 kroner og har tvilsom hastighet på hurtiglading og egner seg i mindre grad på kalde dager. Kan ikke se noen god grunn til å kjøpe leaf 60kwh eller Bolt/Ampera

    Vil tro at mulighetene ligger til rette for suksess som bilprodusent også. Litt rart å tenke på for egen del hvordan tankegangen for egen del har gått fra Tysk/Svensk til US og Korea med tanke på hva man tror er bra.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.441
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Er kurant å kjøre 500 000 kilometer uten store kostnader og feil på en Tesla, det er jo bare å se på tesloop.
    https://docs.google.com/spreadsheets/d/1qVb5ylw2fia1c5CUFg94yOQGVO5ri_hZI56w5EVYvfw/edit#gid=1681602842

    De andre Teslaene med enda høyere kilometerstand ligger også ute på tesloop.
    https://www.tesloop.com/blog/2019/2/6/tesloops-high-mileage-teslas
    Ja, du kan jo kjøre land og strand rundt i all slags vær og føreforhold og årstider med 500 - 1300 kg i Teslaen, tilbakelegge 500 000 km over en 17 års periode så får vi se på regnestykket på nytt.

    Dessuten har Chevyen rekkevidde nok til Oslo-Bergen T/R på en tank. I grunnen kjekt å ha reserver når fjellovergangene plutselig er stengt og det blir mye ventetid med varmeapp/aircon på. Komforten er selvsagt mye bedre enn i noen Tesla. Reserve bensinkanner beredskap løser jo fundamentale Teslaproblemer. 4WD naturligvis.

    Hadde ikke akkurat stolt på Teslaer som beredskapsbiler slik denne ble brukt til foruten at de ville vært helt ubrukelige til oppgaven. Glemte jeg å nevne at at den også trekker 2000 kg tilhengerlast uten å kny?
     
    Sist redigert:

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.424
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Heldigvis får jeg neppe behov for å dra med meg så mye eller kjøre Oslo-Bergen T/R uten pause.

    Tror neppe den er mer komfortabel for andre enn de i baksetet for der er TMS håpløs dårlig.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.441
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Jeg kan garantere deg at den er en mye mer komfortabel og effektiv kjøremaskin en noen av dagens tester.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.424
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Jeg hadde hoppet over den på samme måte som at jeg konsekvent dropper å ta Toyota Prius som taxi, greit at det er i nærheten av å være en bil.

    Bladfjærer og støpejern er ikke min greie.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.441
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Beviset på at du ikke har skjønt noe som helst som mattelæreren på ingeniørskolen ville sagt.
    Til denne bilen finnes ALT av utstyr inkl luftfjæring ++++++ om en ønsker. Det er jo en personbil ,

    At du har andre preferanser er selvsagt helt akseptabelt.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Heldigvis får jeg neppe behov for å dra med meg så mye eller kjøre Oslo-Bergen T/R uten pause.

    Tror neppe den er mer komfortabel for andre enn de i baksetet for der er TMS håpløs dårlig.
    Ikke fått noen klager på baksetet med next-gen seter der. Men det var vel bare i et kort vindu dette var en valgmulighet. Sikkert ennå mer behagelig om jeg hadde valgt 4-seteren, men bagasjeplass ble viktigere.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.424
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Har mest å utsette på avstand mellom sete og gulv samt takhøyde. Da sammenlignet med andre store biler, sitter bedre bak i en MB E-klasse. Nå skal det sies at det er god plass til 3 voksne i bredden på baksetet så den utmerker seg positivt også.
     
    Sist redigert:

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.399
    Antall liker
    1.247
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Har en bekjent med 2017 Macan og den er mye på verksted, det beviser ingenting utover det at med mye greier får man gjerne mer krøll.

    Første gangen jeg parkerte ved siden av en I-pace for å lade så jeg at den stod med alle dørhåndtakene ute på grunn av kuldegrader i Trondheim.

    For egen del er jeg optimist med tanke på et langt eierskap med grei totaløkonomi over en 10-års periode.
    Har ikke hørt at det skal være noe problem med disse håndtakene, men det vil vel vise seg. Han hadde vel bare glemt å låse...

    Forøvrig en bil som skal være meget bra satt sammen. Programvaren som engelsk mennene setter sammen er dog buggy leser jeg, men den er vel lettere å fikse enn karosseriet.
     
    Sist redigert:

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.424
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Har en bekjent med 2017 Macan og den er mye på verksted, det beviser ingenting utover det at med mye greier får man gjerne mer krøll.

    Første gangen jeg parkerte ved siden av en I-pace for å lade så jeg at den stod med alle dørhåndtakene ute på grunn av kuldegrader i Trondheim.

    For egen del er jeg optimist med tanke på et langt eierskap med grei totaløkonomi over en 10-års periode.
    Har ikke hørt at det skal være noe problem med disse håndtakene, men det vil vel vise seg. Han hadde vel bare glemt å låse...

    Forøvrig en bil som skal være meget bra satt sammen. Programvaren som engelsk mennene setter sammen er dog buggy leser jeg, men den er vel lettere å fikse enn karosseriet.
    Du bruker vel kun tiden på elbilforeningens forum til å lese om feil på Tesla.

    Dørhåndtakene skal gå inn enten man låser eller ei. En annen sak er jo SECC2018 hvor resultatet ikke helt uventet ble Tesla som vinner med Hyundai Kona på 2. plass og Jaguar på bergingsbil etterhvert etter å ha hatt problemer fra første pause.
     
    Sist redigert:
    C

    Cyber

    Gjest

    Siden jeg var litt Tesla-negativ i sted så legger jeg ved denne. Kan ikke annet enn å få lyst på en...
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.399
    Antall liker
    1.247
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Har en bekjent med 2017 Macan og den er mye på verksted, det beviser ingenting utover det at med mye greier får man gjerne mer krøll.

    Første gangen jeg parkerte ved siden av en I-pace for å lade så jeg at den stod med alle dørhåndtakene ute på grunn av kuldegrader i Trondheim.

    For egen del er jeg optimist med tanke på et langt eierskap med grei totaløkonomi over en 10-års periode.
    Har ikke hørt at det skal være noe problem med disse håndtakene, men det vil vel vise seg. Han hadde vel bare glemt å låse...

    Forøvrig en bil som skal være meget bra satt sammen. Programvaren som engelsk mennene setter sammen er dog buggy leser jeg, men den er vel lettere å fikse enn karosseriet.
    Du bruker vel kun tiden på elbilforeningens forum til å lese om feil på Tesla.

    Dørhåndtakene skal gå inn enten man låser eller ei. En annen sak er jo SECC2018 hvor resultatet ikke helt uventet ble Tesla som vinner med Hyundai Kona på 2. plass og Jaguar på bergingsbil etterhvert etter å ha hatt problemer fra første pause.
    Nei, bruker lite tid på Tesla, men kunne ikke dy meg for å lese litt om hvordan de holder på på Lillestrøm om dagen... eller Rich Rebuilds og hans skruing på Tesla mest da jeg synes det er interessant å se hvordan den er bygd opp. De som mener en elbil er enkel bør se noen av disse. Han er Tesla fan men ikke fan av hvordan Tesla behandler folk.....

    Når det gjelder I-pace sine håndtak tror jeg du tar feil. Har vært i et par butikker i det siste og der står bilene med håndtakene ute. Mulig de kan settes til å gå inn etter en tid, men tror de brukes til å indikere at døren er åpen som standard.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.841
    Antall liker
    14.041
    Sted
    Sørlandet
    Har sett litt i Tesla Model 3-gruppen på FB. Klør meg i hodet over kunder som kjøper bil til en halv million og er fornøyd til tross for skjevt glasstak, manglende lakkering og deler som ikke liner opp som de skal. Og så kommenterer en at det har blitt mye bedre for hans Model X var dårligere satt sammen.

    Virkelig? De har kjøpt bil til ca 800 tusen som er fritatt avgifter og godtar at ting ikke er 100% skrudd sammen og strøkent - helt vilt synes jeg.
    Hovedgrunnen til at jeg aldri skal ha Tesla. Håper folk er klar over at det er en bil skrudd sammen i statene og at svaret man får når man reklamerer på dårlig pasninger som ikke kan rettes er et at "det må man regne med på en Tesla" - case closed.
    Folk som kjøper Tesla er ikke de typiske bilentusiastene som titter på gaps og lakkdetaljer.

    Og ja, Tesla 3 er langt bedre en X og S men vi ser fortsatt at den er made in the USA.

    -BB-
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn