weld77
Æresmedlem
- Ble medlem
- 19.09.2014
- Innlegg
- 22.124
- Antall liker
- 14.674
Uansett hva man kjører så er fort ikke drivstoffkostnaden den største utgiften på en kjøretur på 2700km hver vei.
Jeg er ikke i tvil om hvilken bil jeg ville valgt hvis jeg skulle kjørt til Dubrovnik i helgen.Ikke glem ladetap på 20-30%. Og alle pølsene og tapt arbeidstid når man henger timesvis ved stikkontakten. Og kapitalkostnadene og verditapet selvsagt. Hehe.
For ikke å snakke om når det er vinter der.Trenger en god del større tettet i Finnmark enn andre steder - det går en del batteri når termometeret viser -30 grader.
Eller utendørs.For ikke å snakke om når det er vinter der.Trenger en god del større tettet i Finnmark enn andre steder - det går en del batteri når termometeret viser -30 grader.
Gunstige priser og god rekkevidde, nå er det snart bare de med angst for det som er nytt som ikke bestiller seg elbil....Nå kan du få deg en Tesla til under 380.000 kroner - 377.020, inkludert leveringsomkostninger, for å være nøyaktig. For natt til i dag ble modellen med det såkalte Standard Plus-batteriet gjort tilgjengelig for salg i en rekke land, deriblant Norge, skriver Tesla i en pressemelding.
https://www.dinside.no/motor/model-3-nesten-100000-billigere/70975375
Autopilot er standard
Gode nyheter er at den grunnleggende autopilot-pakken blir standardutstyr på nye bestillinger av alle Teslas biler. Det betyr at både adaptiv cruisekontroll og filholderen Autosteer nå er inkludert.
Vis vedlegget 537338
Lønner seg ikke med elbil. 350.000 i verditap på Tesla S over 6 år som Asbjørn skriver over; sjukt mye penger.Gunstige priser og god rekkevidde, nå er det snart bare de med angst for det som er nytt som ikke bestiller seg elbil....Nå kan du få deg en Tesla til under 380.000 kroner - 377.020, inkludert leveringsomkostninger, for å være nøyaktig. For natt til i dag ble modellen med det såkalte Standard Plus-batteriet gjort tilgjengelig for salg i en rekke land, deriblant Norge, skriver Tesla i en pressemelding.
https://www.dinside.no/motor/model-3-nesten-100000-billigere/70975375
Autopilot er standard
Gode nyheter er at den grunnleggende autopilot-pakken blir standardutstyr på nye bestillinger av alle Teslas biler. Det betyr at både adaptiv cruisekontroll og filholderen Autosteer nå er inkludert.
Vis vedlegget 537338
Ny bil er dyrt men behagelig, det er ikke alle som gidder/greier/har tid til å ha en gammel bil. Men det er selvfølgelig det billigste hvis man mekker sjøl.Lønner seg ikke med elbil. 350.000 i verditap på Tesla S over 6 år som Asbjørn skriver over; sjukt mye penger.Gunstige priser og god rekkevidde, nå er det snart bare de med angst for det som er nytt som ikke bestiller seg elbil....Nå kan du få deg en Tesla til under 380.000 kroner - 377.020, inkludert leveringsomkostninger, for å være nøyaktig. For natt til i dag ble modellen med det såkalte Standard Plus-batteriet gjort tilgjengelig for salg i en rekke land, deriblant Norge, skriver Tesla i en pressemelding.
https://www.dinside.no/motor/model-3-nesten-100000-billigere/70975375
Autopilot er standard
Gode nyheter er at den grunnleggende autopilot-pakken blir standardutstyr på nye bestillinger av alle Teslas biler. Det betyr at både adaptiv cruisekontroll og filholderen Autosteer nå er inkludert.
Vis vedlegget 537338
Min gamle Audi A6 stoppet heller aldri, men det kostet å holde den i orden. Brukte ca. 100.000 på 3 år........Trenger ikke mekke selv for rimelig bilhold. Aldri stoppet eller hatt andre driftstans.
Inatt leverte jeg sprett ny Suzuki Vitara leiebil (kmstand 648km) etter å hatt den siden søndag. Bedre plass og bedre seter i Audi A2, så langt mindre kjørelei i A2en (hadde A2en nettopp til Groningen Nederland også)
Suzukien var bensin; brukte 0,5 på mila og er 0,1 mer enn den 19 år gamle bensin Audien.
Så at folk går av huse for elbiler til 400-1.100.000,- fordi de «sparer mva», bom og «fyller gratis», er meg en gåte.
Jeg kan parre to mobiler samtidig over bluetooth til stereoen i bilen; kan du?Sikkert et mysterium at ikke alle hører musikk fra den gamle klokkeradioen også
Han kan nok ikke det men jeg vil anta at lydkvaliteten til Cruiser er et lite knepp bedre.Jeg kan parre to mobiler samtidig over bluetooth til stereoen i bilen; kan du?Sikkert et mysterium at ikke alle hører musikk fra den gamle klokkeradioen også
Brukte rundt 60k i året på billigbil (nærmere 40 på drivstoff og 25ish i verditap og reparasjon) da jeg kjørte SAAB.Ikke si det; bilen kom med Bose og båndpass subwoofer bak. Spiller subjektivt langt bedre enn ny A3 med Bang&Olufsen anlegg.
Uansett; poenget var at nybil er dyrt. En Tesla S suger 70-100.000 ut av deg i året. For de samme pengene kan man ha 3 billigbiler; 2 for redundansen om man er redd for at en bil ikke skal starte en morgen.
SAAB, 2 liter bensinturbo og autolat bruker over literen på alt utenom langkjøring så med rundt 25k i årlig kjørelengde og bensinprisene i midt-Norge blir det penger av det.Faen - hvor mye kjører du egentig?? Jeg har kjørt over evne de siste årene og har klart å komme meg i nærheten av 60k på fire år.
Jeg hadde ( har den forsåvidt ennå ! ) en SAAB 99 GLS Automat. Den brukte uten blygsel i overkant av 3,5 liter/mil mellom hjemme og jobb om vinteren. Varmekolbe på girolje i tillegg til bare på motoren vill nok ha redusert forbruket. Men den ble jo aldri varm før jeg parkerte. Men etter en to tre mil var alt godt og gjennomvarmt , selv med minus 30 på utsiden og forbruket falt til under literen.SAAB, 2 liter bensinturbo og autolat bruker over literen på alt utenom langkjøring så med rundt 25k i årlig kjørelengde og bensinprisene i midt-Norge blir det penger av det.Faen - hvor mye kjører du egentig?? Jeg har kjørt over evne de siste årene og har klart å komme meg i nærheten av 60k på fire år.
Mener du jordfeilbryter type B eller automatsikring med b-karakteristikk?b vern og blå utekontakt er det innafor nytt reglement? 16A kurs