weld77
Æresmedlem
- Ble medlem
- 19.09.2014
- Antall liker
- 14.639
Ok takker. Selve kabelen er dimensjonert for inntil 32A 400V 3-fase så den burde takle mine 7A på 230V skulle jeg tro Snakket med en lokal elektriker her om dagen og han mente at om jeg uansett ikke trengte noe mer effekt (det gjør jeg ikke) så hadde det ikke allverdens hensikt å installere en ladestasjon, et blått stikk ville holde lenge.Det er en god ide, men skal det ha noen hensikt med industristikk må du bytte til blå ph på kabelen også og evt lage overgang til schuko. Edit: glem det siste, jeg visste ikke hva umc var, men du får philip hauge (industristikk, blå IT eller rød TN) til umc. Konklusjon: det er en god ide.
Ellers er det normkomiteen som skriver reglene, elektrikerstanden bare følger de . Forskriften sier bsre at vi skal unngå brann og personskader og lage et anlegg som er hensiktsmessig for bruken. Normen tolker dette med sine preaksepterte løsninger.
En tredje ting er at stikk bør tas ut av kontakten en gang i blant pga oksidering som lager varmgang og mulig brann. Dette er årsaken til at det er effektbegrensning på vvberedere på stikk.
Det jeg derimot ikke har er B-type jordfeilbryter i skapet (må ikke forveksles med utløserkarakteristikk lærte jeg i dag...) det taler forsåvidt kanskje for en fastkoblet stasjon med innebygget DC-vern eller hur?