Bil, båt og motorsykkel Elbiler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.093
    Antall liker
    2.546
    De som bare lager elbiler blir jo avhengige av å ha et stort hjemmemarked å selge til. I praksis er det vel Kina og Japan. Kanskje USA, men der er motstanden mot elbiler så stor at det blir lenge til det er mulig å kutte ut biler med fossilmotor på lenge enda. Jeg kan ikke skjønne at de tradisjonelle bilprodusentene som signaliserer at de bare skal lage elbiler framover kan overleve. Som BMW-toppen sa så skal de jo også kunne selge biler utenfor Nord-Europa. Pr. i dag er det bare der infrastrukturen er god nok til at elbiler er mulig.
    Er det noen som har sagt at de utelukkende skal produsere elbiler i alle markeder?
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.763
    Antall liker
    9.406
    Sted
    Trondheim
    Når de sier at de ikke skal utvikle nye motorer eller nye modeller er det jo det det virker som. VW har vel sagt at Golf 8 blir den siste Golfmodellen de skal produsere.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.093
    Antall liker
    2.546
    Når de sier at de ikke skal utvikle nye motorer eller nye modeller er det jo det det virker som. VW har vel sagt at Golf 8 blir den siste Golfmodellen de skal produsere.
    Alltid når jeg leser slike avisoppslag så står det alltid noe slikt i kilden

    ..after which point all future new-generation Volkswagens introduced in Europe will be electric, including the next Golf hatchback.
    Slik jeg leser det har de fortsatt planer om å fortsatt produsere fossilbiler i andre markeder.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.763
    Antall liker
    9.406
    Sted
    Trondheim
    Møller er jo ikke helt gode de heller:

    Mer Tesla:


    Rimelig spesielt å nekte å godkjenne tester gjort av andre verksteder enn sine egne. Det må da bryte med et EU-dirketiv?
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.480
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Endor
    Møller tar igjen kaka for usannsynlig galskap, grådighet og bedr$#$%$ kundebehandling...
    Våre naboer har en Audio S5 som må bytte katalysator....
    - Møller skal ha NOK 56.000 for katalysator til denne bilen, det er litt spesiell bil så den har to katalysatorer.... i tillegg er det ca 30.000 i arbeidspenger
    - en sjekk på autodoc.co.no viser tilsvarende deler for NOK 13.000 + moms, og et autorisert verksted tar 15.000 for bytte av katalysatorer

    Så bytte av katalysator hos Møller bil: NOK 88.000
    Smart, ved å bruker gode smarte kanaler: NOK 31.250

    Det er vel bare en ting å si om marginene til Møller: fytti$##$$#svarte$#$#""katta#"$#granskauen
    Vi kan vel si at .... det er i alle fall min mening .... Møller lever godt på å lure kunder og ta priser så høye at dette burde vært straffbart o_O
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.480
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Endor
    For ikke å snakke om rettsakene sokm tesla har startet mot kunder som har levert bil til reparasjon på garanti.... hva kan man si om en bilforhandler som går til rettsak mot egne kunder påp grunn av uoverenstemmelser på reparasjoner som klart faller inn under nybilgarantien


    Møller og Tesla er NO-GO for meg, det er i alle fall klinkende klart
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.480
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Endor
    Volkswagen trosser såvidt jeg vet EU sanksjoner mot ruzzland og har et stort marked der ... såvidt jeg vet gjelder dette også Audi ..... de omgår dette med å selge Volkswagen gjennom andre kanaler og under andre merkenavn. Volkswagen har jo lang historie med å lyve for forbrukerne, forfalske tester og føre deres kunder bak lyset, så det er kanskje ikke noen stor overraskelse om dette fortsetter 😬
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.549
    Antall liker
    3.672
    Sted
    Sunnmøre
    Så bytte av katalysator hos Møller bil: NOK 88.000
    Smart, ved å bruker gode smarte kanaler: NOK 31.250
    På vår VW T5 har vi tidlegare bytta katalysator (lang historie, den bilen vert eit kapittel i sjølvbiografien min). Då fekk vi beskjed om at det kom på 50’ fordi store delar av eksosanlegget måtte bytast samtidig for å sikra integriteten til systemet. Eller noko slikt.

    Anar ikkje om dette var sant. Dyrt var det uansett.
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.386
    Antall liker
    1.287
    Torget vurderinger
    1
    Møller tar igjen kaka for usannsynlig galskap, grådighet og bedr$#$%$ kundebehandling...
    Våre naboer har en Audio S5 som må bytte katalysator....
    - Møller skal ha NOK 56.000 for katalysator til denne bilen, det er litt spesiell bil så den har to katalysatorer.... i tillegg er det ca 30.000 i arbeidspenger
    - en sjekk på autodoc.co.no viser tilsvarende deler for NOK 13.000 + moms, og et autorisert verksted tar 15.000 for bytte av katalysatorer

    Så bytte av katalysator hos Møller bil: NOK 88.000
    Smart, ved å bruker gode smarte kanaler: NOK 31.250

    Det er vel bare en ting å si om marginene til Møller: fytti$##$$#svarte$#$#""katta#"$#granskauen
    Vi kan vel si at .... det er i alle fall min mening .... Møller lever godt på å lure kunder og ta priser så høye at dette burde vært straffbart o_O
    Policyen til Møller er at jo dyrere bil, jo mer betalingsvillig/pengesterk er kunden, etter følgende hierarki:
    Audi
    VW
    Skoda
    Seat

    Bertel og Co driver med det samme opplegget.
    Med så fallende omsetning de store opplever nå på nybiler må inntekten hentes inn andre steder.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.617
    Antall liker
    35.554
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Møller tar igjen kaka for usannsynlig galskap, grådighet og bedr$#$%$ kundebehandling...
    Våre naboer har en Audio S5 som må bytte katalysator....
    - Møller skal ha NOK 56.000 for katalysator til denne bilen, det er litt spesiell bil så den har to katalysatorer.... i tillegg er det ca 30.000 i arbeidspenger
    Til sammenligning: Bytte av katalysator hos Tesla koster… nei, vent nå litt…
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    8.306
    Torget vurderinger
    1
    Til sammenligning: Bytte av ombordlader hos bensin/dieselbil koster... nei, vent nå litt...

    Og batteri til en bensinbil koster sånn ca 3000kr....
    Har elbil med luftfjæring. Ikke fan om jeg skal eie den en dag over to år....
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.686
    Antall liker
    10.258
    Det er dyrt å ha bil, men det er vel egentlig frivillig.
    Enkelte merkeverksteder tar opp mot 15000,- for en jævla rutineservice. Ja, jeg har bensinbil.
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.628
    Antall liker
    1.500
    Sted
    Sunndalsøra
    Service er ikke alltid nødvendig. Gratis service ligger i nybilprisen, Ikke noen som gjør noe gratis :) Mange som blir lurt hær!
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    8.306
    Torget vurderinger
    1
    Det er dyrt å ha bil, men det er vel egentlig frivillig.
    Enkelte merkeverksteder tar opp mot 15000,- for en jævla rutineservice. Ja, jeg har bensinbil.

    Merkeverkstedene tar vel omkring 2000kr i timen nå....
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.386
    Antall liker
    1.287
    Torget vurderinger
    1
    Og batteri til en bensinbil koster sånn ca 3000kr....
    Har elbil med luftfjæring. Ikke fan om jeg skal eie den en dag over to år....
    Startbatteri til bensinbilen min koster 1990,- og 2199,-, Exide og Bosch, 60A beregnet for Start/stop-funksjon. Uten start/stop-batteri ned mot 1500,- vil jeg tro. Batterier beregnet for start/stop er ikke mer mystisk enn at spenningen ikke går under 10V ved startøyeblikket. Går spenningen under det så deaktiveres bare start/stopp-systemet automatisk, slik at en ikke står i veikryss med risiko for at batteriet ikke klarer å starte motoren igjen.
    Startbatteri for elbiler koster gjerne det samme, men ofte må en ha diagnoseverktøy for akkurat DEN bilen en har, for å programmere inn batteritype/fabrikat, i alle fall VW.
    Elbilen min har AC-anlegg som holder koll på kjørebatteriet, kjørebatteri med mye elektronikk inni seg og ombordlader. Ikke fan om jeg skal eie den en dag utover garantitiden...
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.480
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Endor
    Til sammenligning: Bytte av ombordlader hos bensin/dieselbil koster... nei, vent nå litt...
    Nei, men Tesla går vel ut med noe som ligner århundrets dårligste service, speil som ikke folder seg ut når det er minusgrader, rettsak mot egne kunder når Tesla ikke ønsker å betale for garantireparasjoner, er du så uheldig å få en skramme på batteripakken, så er vel det nærmere 500.000 i reparasjon ...... Et firma blir jo råttent fra toppen, er ikke Tesla er et godt eksempel på det :ROFLMAO:

    Fremdeles diesel her ..... BMW730d
     
    Sist redigert:

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.386
    Antall liker
    1.287
    Torget vurderinger
    1
    Nei, men Tesla går vel ut med noe som ligner århundrets dårligste service, speil som ikke folder seg ut når det er minusgrader, rettsak mot egne kunder når Tesla ikke ønsker å betale for garantireparasjoner, er du så uheldig å få en skramme på batteripakken, så er vel det nærmere 500.000 i reparasjon ...... Et firma blir jo råttent fra toppen, er ikke Tesla er et godt eksempel på det :ROFLMAO:

    Fremdeles diesel her ..... BMW730d
    Ja, det er forunderlig at Tesla ligger i toppen av bilsalg her i Norge med alt det driftet Tesla gjør mot kundene deres.
    Det virker som om folk som kjøpe Tesla ikke følger med på hva som fortelles om dårlig kundeservice.
     
    Sist redigert:

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.168
    Antall liker
    10.692
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Dette er de mestspillendre artistene låtene på Spotify akkurat nå.
    Sier vel ikke så mye om kvalitet....
    Screenshot 2023-11-08 at 07.47.36.png

    Det er ikke alltid sjelden kvalitet selger mest. Mange andre faktorer som spiller inn.
     
    Sist redigert:

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Solgte nylig min 2015 Kia Soul EV for 40k da ombordladeren tok kvelden og det viste seg vanskelig å få tak i hos høggeren. 50 000 kr skulle de ha for ny på BOS.

    Da hadde jeg hatt den bilen fra ny og kjørt 130 000 km med den uten et feilslag. Dyreste service var 2800kr på de 8 1/2 årene og jeg måtte skifte bremseskiver og klosser 2 ganger i forbindelse med EU kontroll, noe jeg gjorde selv til en kostnad av ca 1500 kr totalt hver gang.
    Det siste halve året etter ombordladeren røk tok bilen kun hurtiglading, noe jeg mer eller mindre aldri hadde gjort i bilens levetid.
    I løpet av få mnd gikk batterikapasiteten fra 170 km til ca 100 km..'

    Billigste bilen jeg kunne drømt om, men jeg ser jo at nær samtlige Kia Soul av den første generasjon opplever både defekt ombordlader og batteri-ras.

    Økonomisk sett er slike elbiler en drøm, men jeg må jo si at det må settes et spørsmålstegn med miljøaspektet når bilene har en levetid på mellom 6-10 år.
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.386
    Antall liker
    1.287
    Torget vurderinger
    1
    Mange ombordladere til 5-6.000 kr til Soul 2015 på bruktdel dot enno hvor bilen ikke har kjørt 100k km, og høyspentbatterier fra Soul-er kjørt under 100k km. Koster rundt 15 lakser. Grunnen til at batteriet på 2015 Soul ikke liker 'hurtig'lading er én batterimodul som får dårlig kjøling, og kneler. Dette får konsekvenser for samlet kapasitet.


    Det tragiske er jo at skaden som forårsaket kondemnering vill vært en relativ enkel jobb for en biloppretter for ikke så mange år siden, med forbehold om andre ting som ikke fremkommer av bilder.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.129
    Antall liker
    17.130
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg valgt Tesla pga jeg mener jeg får betydelige mere for pengene enn hos konkurrentene. Fikk et betydelig avslag som gjorde at vi slo til. Før vi bestemte oss for Tesla, var det å veie positive mot negative. Kundeservice og at bilen ser ut som et egg var virkelig på den negative siden. I tillegg møkk kjedelig å kjøre en bil som ”halve” Norge kjører rundt i. Hører og en del dritt om kvaliteten men den satt jeg på nøytral, da det er mye dritt på andre biler og. Kommer aldri til å misjonere om elbil eller Tesla. For meg er Tesla et fornuftig ekteskap og langt fra kjærlighet. Allikevel er jeg mere fornøyd enn jeg hadde sett for meg. Ps. Bare forsett å disse Tesla, jeg gjør det samme selv🤪
     
    Sist redigert:

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.549
    Antall liker
    3.672
    Sted
    Sunnmøre
    Før vi bestemte oss for Tesla, var det å veie positive mot negative. Kundeservice og at bilen ser ut som et egg var virkelig på den negative siden.
    Eg er verkeleg usikker på kva ein kan forventa av kundeservicen til Tesla (og ikkje har eg nokon gong kjøpt ny bil, heller). Eg har sjølvsagt lese skrekk-eksempel i media, men samtidig har eg kjende som er minst like nøgde som @Asbjørn. Eg trur, diverre, at det diverre handlar om flaks, og at dette er felles for mange merke:

    - Dersom alt fungerer, er det lett å vera nøgd.
    - Dersom ting sviktar på tydelege, veldefinerte og planlagde måtar, er det greitt å gje god kundeservice.
    - Dersom ting sviktar på uklare måtar, der det ikkje står i boka/databasen at det kjem til å feila, vert kundeservice ofte dårleg.

    Når alt kjem til alt, er eg aller mest fornøgd med service på den bilverkstaden sonen til naboen driv. Gamlefar sjølv har pensjonert seg, men tek seg av dekk og slikt. Då vi sleit med å koma oss ned bakken heimanfrå i fjor vinter, kunne han banka på vindauget og tilby ein god deal på nye piggdekk.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.129
    Antall liker
    17.130
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Er ikke uenig. Kundeservice til Tesla tror jeg er stor sett ræva overalt, samtidig har jeg fått et godt inntrykk av de har lokalt. Tror det er forskjeller tross alt. Jeg hørte det samme med Bavaria. Men med mange år med BMW har vi bare gode erfaringer. I Sverige streike Tesla. Helt sikkert med god grunn. Men hva med Polestar og andre Kina biler? Tror ikke arbeidsforhold der heller et tipp topp.

    Jeg kjenner mange som har eid Tesla i en del år. Ingen av de har hatt noe særlig problemer med bilen.
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.480
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Endor
    Jeg valgt Tesla pga jeg mener jeg får betydelige mere for pengene enn hos konkurrentene. Fikk et betydelig avslag som gjorde at vi slo til. Før vi bestemte oss for Tesla, var det å veie positive mot negative. Kundeservice og at bilen ser ut som et egg var virkelig på den negative siden. I tillegg møkk kjedelig å kjøre en bil som ”halve” Norge kjører rundt i. Hører og en del dritt om kvaliteten men den satt jeg på nøytral, da det er mye dritt på lange biler og. Kommer aldri til å misjonere om elbil eller Tesla. For meg er Tesla et fornuftig ekteskap og langt fra kjærlighet. Allikevel er jeg mere fornøyd enn jeg hadde sett for meg. Ps. Bare forsett å disse Tesla, jeg gjør det samme selv🤪
    Jeg kjøpte en eldre BMW730d i 2017 hos Style Auto på Vestby med 3 år full-garanti, og det er en garanti som virker.... nesten alt av slitedeler var da byttet og jeg ble lovet en særdeles rimelig bil over mange år. jeg hadde balanseproblemer i bremser foran og Naveed Sultan hos Style Auto skiftet skiver, kalipere, klosser, full pakke, uten å mukke. Jeg opplever biilen som en kongebil på langtur, kan kjøre Bergen Oslo med minimale pauser uten å bli svett, kan kjøre 1300Km på en tank. Jeg opplever ikke nye Jaguar iPace, BMW iX, i4 eller noe annet som bedre biler på veien. Ja de er raskere, men Diesel med nesten 300Hk er nok for meg. jeg har hatt minimale utgifter siden (touch wood).

    Jeg bruker en del autodoc.co.no og all service hos Bilxtra, har funket fint det!

    Jeg har sett mye på nye biler, men opplever ikke hva de gir som jeg ikke allerede har annet enn et dashboard som et spaceship, men jeg har jo alt en bil kan ha ellers..... annet enn full Internet connectivity, men vi har jo 5 mobiler når vi er på tur, bilen oppleves helt strøken, den har alt fra soft close, alt er elektrisk, alle kjørefunksjoner kontrolleres fra rattet, adaptiv crusiecontroll med bremsing og avstandskontroll til bilen foran, du kan kjøre gjennom rundkjøring på crusiecontroll, adaptive xenon lykter, auto blendbare speil, lane change control, elektriske rullegardiner, elektriske seter med justering i 17 retninger med memory, keyless, 4 forskjellige modus, comfort, normal, sport, sport+ modus, når den endres til sport+ er alt av traction av og bilen endrer seg til en go-cart, 2.5 tonn bil som føles som en go cart.... helt vanvittig....

    Jeg har store problemer med å se hva en nybil gjør som jeg allerede ikke har :unsure: Det er heller ikke økonomi for meg i å bytte til ny bil som ikke er bedre!

    Jeg så faktisk nylig at Kong Harald har nøyaktig samme bil, samme modell :cool:

    Det blir nok et bytte en gang men ikke noe hast her ........
    Fruen har lyst på større bil enn BMW 7 serie :ROFLMAO:
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.762
    Antall liker
    1.985
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Det som er ille, og det gjelder ikke bare el biler er det faktum at det ikke legges opp til at man skal reparere lenger.
    Tidligere besto delefilmen av hver minste del og alt var mulig å skaffe, i tillegg til god dokumentasjon.
    I dag selges alt i store moduler/pakker og smådeler er ikke å oppdrive.
    Derfor må man ut med latterlige summer som feks 40k for en frontlampe, mens du egentlig kunne bytte noen dioder og et kretskort for si 10k
    Eller bytte en hel batteripakke selv om det kun er noen celler som har en feil.

    Et annet stort problem er at merkeverkstedene tviholder på diagnose og programmeringsverktøy for å låse kunder inne. Heldigvis finnes det gode sjeler som gjør dette tilgjengelig for privatpersoner gjennom ikke kommersielle kanaler slik at det fortsatt er håp.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.763
    Antall liker
    9.406
    Sted
    Trondheim
    Jeg får min i5 m60 om 3 uker. 5 års garanti og 6 års serviceavtale (kostet 11000 kr).
    Så langt bare positive erfaringer med BMW forhandler og service. Har hatt 2 BMWer før og har aldri hatt noe trøbbel hverken med bilene eller merkeverksted (turboen røk på min 530D da bilen var 6 år gammel. Det ble reparert gratis da "en turbo skal ikke ryke etter 6 år"). Noe helt annet enn Møller (og helt sikkert Tesla).
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.617
    Antall liker
    35.554
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Eg er verkeleg usikker på kva ein kan forventa av kundeservicen til Tesla (og ikkje har eg nokon gong kjøpt ny bil, heller). Eg har sjølvsagt lese skrekk-eksempel i media, men samtidig har eg kjende som er minst like nøgde som @Asbjørn. Eg trur, diverre, at det diverre handlar om flaks, og at dette er felles for mange merke:

    - Dersom alt fungerer, er det lett å vera nøgd.
    - Dersom ting sviktar på tydelege, veldefinerte og planlagde måtar, er det greitt å gje god kundeservice.
    - Dersom ting sviktar på uklare måtar, der det ikkje står i boka/databasen at det kjem til å feila, vert kundeservice ofte dårleg.
    Det handler også litt om forventninger. Tross alt, Tesla er et nytt merke med ny teknologi, ny fabrikk, ny global serviceorganisasjon og en rivende produktutvikling med nylanserte modeller og oppdateringer til stadighet. De forrige som lyktes med å etablere et nytt bilmerke fra scratch i USA var brødrene Dodge i 1914. Dette er ikke en enkel ting å gjøre på noen få år.

    Jeg har vært nødt til å bruke utestemme et par ganger, men sett i forhold til risikoen ved å kjøpe en av de aller første bilene levert til Europa har det gått over all forventning. Da jeg hentet den første bilen i 2013 var fyren som leverte den ut innflydd fra California, samme person som underviste på instruksjonsvideoene om hvordan man starter den. Det var virkelig ikke en stor organisasjon, og noen mennesker her må ha jobbet hekken av seg for å komme så langt på så kort tid. Da det var problemer med lading fra norsk IT-nett den første vinteren fløy Tesla inn et team av teknikere fra Fremont og jobbet i Oslo gjennom hele julen, sendte ut en over the air update tidlig i januar, og problemet forsvant.

    Det mest interessante er at etablerte bilprodusenter som VW og M-B også hadde minst like mye barnesykdommer og minst like bratt lærekurve på de første elektriske modellene sine, og at de på like kort tid har kommet til et akseptabelt kvalitets- og servicenivå. Det har skjedd usannsynlig mye på ti år.
     
    Sist redigert:

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.763
    Antall liker
    9.406
    Sted
    Trondheim
    Det er vel mye som tyder på at Tesla sliter med store voksesmerter. Det har "gått litt fort i svingene" og de har ikke apparat til å håndtere volumet. Dessuten har vel fokuset deres vært lav pris og ikke så mye på kvalitet og da blir jo serviceapparatet deres ekstra belastet, noe det ikke er dimensjonert for.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.093
    Antall liker
    2.546
    Bruk og kast er ikke noe spesielt for bilbransjen og heller ikke unikt for blant annet Tesla. Heldigvis så får vi akøterer som elbilmek og andre som reparerer batterier, ombordladere etc.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.448
    Antall liker
    12.579
    Sted
    Sørlandet
    Det er vel mye som tyder på at Tesla sliter med store voksesmerter. Det har "gått litt fort i svingene" og de har ikke apparat til å håndtere volumet. Dessuten har vel fokuset deres vært lav pris og ikke så mye på kvalitet og da blir jo serviceapparatet deres ekstra belastet, noe det ikke er dimensjonert for.
    Korrekt. Enkel bedriftsøkonomi. Selg først - håndter evnt utfordringer etterpå. Ingenting tyder på at salget av nye Tesla stagnerer. Dem har "rundjult" den etablerte bilbransjen i Norge som overhodet ikke var forberedt på Tesla.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn