Ja, prøvde å lade ioniq 5'n på Recharge på Mækkær'n på Vestby i vinter. Noe av det minst intuitive jeg har vært borti. Spurte en svenske om han fikk det til, men nei. Spurte en BMW i3 som ladet hvordan de fikk det til, men han sa bare "eeeeh.. Det er litt knot og tilfeldig, men er du heldig så får du du ladet, men jeg vet ikke hvordan vi fikk det til."(!)Enig. Det har vært et av de viktigste argumentene for Tesla. Hurtigladere som bare virker, null hassle, mens med alle andre ladestasjoner er det en hel happening både om den fungerer, hvilken ladebrikke/kort/abonnement man i så fall behøver for å få strøm ut av den, og til slutt hva det vil koste etter noen minutter Og neste gang man kommer til samme by og forsøker å lade fra samme stolpe har den skiftet eier og krever et annet abonnement og en annen app som må lastes ned. Alt det slipper man på Teslas nett. For noen av oss er det fortsatt enda billigere. Noen fordeler skal man jo ha for å ha vært tidlig ute.
Registrert Fortum-brikke fungerte ikke på andre ladere som følge av nye avtaler inngått siden den gang brikken ble registrert, og noen nye eviny med kortleser tett ved bensinstasjonen reagerte heller ikke. Teslaladerne på Vestby storsenter ble redningen da også.