Car Wizard er en godkar. Han kjenner til det meste, og vet bedre enn i fleste. Også de hær inneVirker veldig crappy, dårlig design og kvalitet
Sist redigert:
Car Wizard er en godkar. Han kjenner til det meste, og vet bedre enn i fleste. Også de hær inneVirker veldig crappy, dårlig design og kvalitet
Det er vel same problem som F-150 har, sjølv om totalvekta på B-lappen kan vera noko høgare enn 3500 kg dersom du registrerer som lastebil. Det har likevel ein del praktiske vanskar, så for dei eller fleste er det nok lurare med mindre og lettare bilar.Da faller noe av poenget med en pickup bort, altså om du knapt kan ta med veska di i bilen.
Man kan bruke bankkort når man lader på Uno-X stasjoner.Ikke én, men en app for hver fordømte leverandør. Så er det noen som har en app de påstår virker over alt, vel, det gjør de ikke. Og dessuten, hvorfor skal jeg laste ned en bunke med apper, og hva gjør jeg om jeg har glemt eller lagt mobilen fra meg hjemme?
Det er helt høl i huet.
Der var det jo både lyd og fart, helt rått egentlig.Elbi..æh, jeg mener dildobil.. spiser GT3-racere til frokost:
(jada, viften er en stor del av regnestykket her)
Deter veldig enkelt. Vri spaken for cruise control/autopilot, og den justerer antall billengder avstand til forankjørende. Min står som regel på sju.Her ikke Tesla funksjon for automatisk avstandsholder?
Eller er det en funksjon det er umåtelig klønete å sette på?
Til og med min sønns Suzuki Swift har denne funksjonen. Ikke noe spesielt Teslask dette.Her ikke Tesla funksjon for automatisk avstandsholder?
Eller er det en funksjon det er umåtelig klønete å sette på?
Ja. Det er allerede noen år siden jeg første gangen skrev at Musk har blitt Teslas største problem. Det som i min tid fikk meg til å bestille Model S flere år før lansering var at de var så griseheldige å kunne overta en av verdens beste bilfabrikker, Toyota og GMs JV NUMMI i Fremont, CA tilnærmet gratis. Det som senere fikk meg til å saksøke dem over neste bil var avstanden mellom Elons hype og det leverte produktet, da «700 hk!». Deretter har han drevet egotripp etter egotripp, f eks falkevingedørene på Model X, robotiseringsgraden for produksjon av Model 3/Y, «full self driving», Cybertruck, fjerning av radar fra sensorpakken, osv osv. Det blir veldig mye penger på prestisjeprosjekter uten kundeverdi, men i stedet forsinkede leveranser, kvalitetsproblemer ved lansering, og assorterte problemer med kunder og myndigheter.Edward Niedermeyer har fulgt Tesla i en årrekke, har kontakter dypt inn i organisasjonen og skrev boken Ludicrous om selskapet. Han er gjest i Tech Won't Save Us og går i dybden om Teslas problemer og utfordringer.
En del er velkjent:
En uforutsigbar "leder" som endrer selskapsmål over natten, sparker viktige ansatte, ikke forstår bilbransjen (!)
Tesla forsøker å bli verdisatt som et softwareselskap. Slike produserer en enhet og kan deretter mangfoldiggjøre den, for salg, med et knappetrykk. Full Self Driving er kjernen i påstanden, men en rekke andre faktorer (som oppdatering og nye funksjoner over natten) har bidratt til inntrykket.
Men i bunn og grunn skal det lages biler, og da må man ha en bilfabrikk, med en produksjonskjede. Etablerte bilfabrikker planlegger for denne produksjonskjedens livsløp og planlegger hvordan bilmodellene skal oppgraderes over tid, uten at man må gjøre store endringer i produksjonskjeden, eller overinvestere for å komme opp og stå tidsnok.
Man har "oversolgt" FSD/Autopilot og brukere kommer opp i (livs)farlige situasjoner fordi de skal vise venner at bilen kjører seg selv. Na har amerikanske føderale myndigheter innledet en gransking som kan ende med forbud mot funksjonen.
Årsaken til at jeg spør er at det relativt ofte er dette som er det eneste som synes i bakspeilene:Deter veldig enkelt. Vri spaken for cruise control/autopilot, og den justerer antall billengder avstand til forankjørende. Min står som regel på sju.
Det er fordi 'T' eiere drømmer at de sitter bak rattet i en grom BMW / Audi...Selv på 2-felt med møtende trafikk skjer dette hyppig. Og, de med T i "grillen" er overrepresentert.
https://www.dt.no/nyhet/trafikk/drammen/slo-tesla-alarm-etter-denne-ulykken/s/5-57-474823jeg "pleier" å ligge 10 over på 50/60 sone og 20 over i 70/80 sone. På motorvei ligger jeg 40 over
aldri opplevd dette som et problem, men er en uting det med å ikke holde god avstand.
Nå har ikke jeg kjørt mye mc på vei da jeg ikke stoler på andre bilister så ser helt klart problemet på mc, man er utrolig sårbar.
Når det er sagt, har jeg aldri hørt om noen mc kjører har blitt overkjørt av bilister som kommer bak.
Idiotisk greie. Tesla hadde et teknologiforsprang som gjorde at de kunne tatt det lukrative pickupmarkedet og stukket av med det før Ford og GM rakk å få produkter på markedet. I stedet har de kastet bort flere år på å forsøke å gjøre umulige ting i Musks dystopiske fantasi for tech bros. I mellomtiden har andre utviklet og lansert bedre pickup trucks for folk som behøver en pickup truck.Helt grei reportasje i Aftenposten om Cybertruck. De 6000 som er bestilt av nordmenn vil ikke bli levert, siden europeiske regler for biler ikke tillater biler som parterer folk den kommer i kontakt med. Men ellers fine bilder og presentasjon.
Musk kan ikke bygge «vanlige» biler. Da stuper markedsverdien. Det er viktig å forsøke å innbille kundene at de kjøper et oppgraderbart sci-fi mirakel.Idiotisk greie. Tesla hadde et teknologiforsprang som gjorde at de kunne tatt det lukrative pickupmarkedet og stukket av med det før Ford og GM rakk å få produkter på markedet. I stedet har de kastet bort flere år på å forsøke å gjøre umulige ting i Musks dystopiske fantasi for tech bros. I mellomtiden har andre utviklet og lansert bedre pickup trucks for folk som behøver en pickup truck.
Fikset det for deg.for folk sombehøvertror de behøver en pickup truck.
Har lest at grunnen til pickupen hos byggeledere er mest psykologisk "power move" mot arbeidskarene sineTømmermesteren som drev sjappa som bygde grasjen min og et tilbygg til huset hadde en diger pickup. Jeg klarte å la være å snakke til han, men det var vanskelig. Gutta som faktisk gjorde jobben kjøre Toyota Hiace eller lignende og tok materialene på taket og i lasterommet.
Pickuper utgjør ca 18% av nybilsalget i usa.F-150 er vel usas mest solgte bil 40 år på rad eller noe slikt.En F-150 er vel noe av det vanligste man kan ha på «landsbygda» i USA
Jeg syns cybertrucken er kul jeg, i tillegg syns jeg det er kult at han lager biler han selv syns er tøffe med de dørene han liker, er jo hans penger. At noen gir f i bed.øk er jo bare morro. Når man har fått allviteren i Sverige på nakken så må man jo ha gjort noe riktig.Idiotisk greie. Tesla hadde et teknologiforsprang som gjorde at de kunne tatt det lukrative pickupmarkedet og stukket av med det før Ford og GM rakk å få produkter på markedet. I stedet har de kastet bort flere år på å forsøke å gjøre umulige ting i Musks dystopiske fantasi for tech bros. I mellomtiden har andre utviklet og lansert bedre pickup trucks for folk som behøver en pickup truck.
Det beveger seg vel gradvis fra å bli verdsatt som et SW selskap med tilnærmet ubegrenset oppside til å bli verdsatt som en tilnærmet normal bilprodusent med de utfordringer det ligger i den bransjen,Selv om verdsettelsen av Tesla fortsatt er av det luftige slaget er aksjekursen ned nesten 60% fra toppnoteringen mot slutten av 2021.
i5 , som i bmw elektrisk? edit: Ioniq 5Solgte H Ioniq 5'n til en tidligere tesla-mann i 30-årene som tidligere har kjørt TMS, TM3 og inntil nylig TMY. Litt artig at han etter å ha prøvekjørt I5'n en times tid og etter relativt grundig gjennomgang av bluelink-appen ble skikkelig begeistret og mener at Ioniq 5 er en langt bedre pakke enn de Teslaene han har hatt. Høyere komfort, mindre støy, bedre app (faktisk, med fler justeringsmuligheter av bilen), og at de langt fler hestekreftene en kan få i en standard Tesla kun er morsomt de 5-6 første (unødvendige) forbikjøringene og lyskryss.
Nå blir det ny I5 awd på meg.
Ja, Ioniq 5i5 , som i bmw elektrisk? edit: Ioniq 5