Vi har ganske like behov ser jeg. Vi har valgt å beholde dieselbilen minst i et par år til. Og når vi bytter så bytter vi til en elektrisk bil med ca.50kw. batteri. Da har vi bil som har en reell rekkevidde på 30 mil. Det duger for oss. Jeg vil ikke legge mer enn ca. 300.000,- i bil.Terje-A:
Og når man ikke vil bruke så mye penger på en bil?
Eks: Jeg har behov for langturer en gang i blant (og da mener jeg langturer), men kjører sjelden mer enn 3 mil i det daglige. Jeg bor innenfor bomringen i Trondheim og har i praksis ikke utgifter til bomring. Jeg går til jobb på 15 min. Jeg har behov for god plass da jeg nettopp er blitt bestefar og vil gjerne kunne ta med familien på tur i bilen innimellom.
Jeg kan da velge en Tesla med lang rekkevidde til 800 000+ eller en Passat GTE stasjonsvogn med fullt utstyr til ca 530 000.
Teslaen gir meg ingen fordeler, da jeg ikke har behov for parkering og heller ikke passerer noen bomstasjoner, men den har noen ulemper på langkjøring. Ikke noen veldig store ulemper, men litt. Det er svært lite køer i Trondheim unntatt over Heimdalsmyra i rushtrafikken, men der kjører jeg ikke, og i hvertfall ikke i rushtrafikken, så fordelen med å kunne kjøre i kollektivfeltet er uvesentlig.
Passaten har større innvendig plass enn Teslaen. Den har elektrisk rekkevidde på ca 4 mil, så den dekker alt av daglig kjøring på strøm. Den har en total rekkevidde på en tank på langkjøring på ca 1100 km og den koster 250 000 mindre. I tillegg liker jeg utseende på Passaten bedre enn Teslaen.
Hvorfor skal jeg kjøpe Teslaen?
Vi planla det samme. Vi hadde en gammel BMW diesel som vel holder 4 år til og skulle ha en liten bil for primært lokal kjøring. Elbil som bil2. Men så døde min kone helt uventet og plutselig for 3 mnd siden, og da ble det for dumt å ha 2 biler, så jeg ga BMWen til min sønn som nettopp er blitt far. Da blir en liten elbil for liten for meg og jeg trenger en kombibil som som kan fungere som elbil i det daglige, men som har potensiale for langturer med god plass. Så valget falt på en Passat GTE stasjon.Vi har ganske like behov ser jeg. Vi har valgt å beholde dieselbilen minst i et par år til. Og når vi bytter så bytter vi til en elektrisk bil med ca.50kw. batteri. Da har vi bil som har en reell rekkevidde på 30 mil. Det duger for oss. Jeg vil ikke legge mer enn ca. 300.000,- i bil.
Trenger du bil nå så kjøper du Passaten. Det er vel en helt grei bil det. Du skal ha verdens beste samvittighet likevel. Du bor sentralt og går til jobben. Helt supert
Hadde han ikke noen synspunkt på muslimer/islam etc. som en gang falt deg i behag?Steigan er, har alltid vært, og kommer alltid til å bli en konspiratorisk kronidiot. At mennesker tar denne mannen alvorlig er alvorlig.
Han er en slags venstresidens Rush Limbaugh her hjemme.
Uff da, kondolerer. Kos deg med musikk, ny bil og barnebarn.Vi planla det samme. Vi hadde en gammel BMW diesel som vel holder 4 år til og skulle ha en liten bil for primært lokal kjøring. Elbil som bil2. Men så døde min kone helt uventet og plutselig for 3 mnd siden, og da ble det for dumt å ha 2 biler, så jeg ga BMWen til min sønn som nettopp er blitt far. Da blir en liten elbil for liten for meg og jeg trenger en kombibil som som kan fungere som elbil i det daglige, men som har potensiale for langturer med god plass. Så valget falt på en Passat GTE stasjon.Vi har ganske like behov ser jeg. Vi har valgt å beholde dieselbilen minst i et par år til. Og når vi bytter så bytter vi til en elektrisk bil med ca.50kw. batteri. Da har vi bil som har en reell rekkevidde på 30 mil. Det duger for oss. Jeg vil ikke legge mer enn ca. 300.000,- i bil.
Trenger du bil nå så kjøper du Passaten. Det er vel en helt grei bil det. Du skal ha verdens beste samvittighet likevel. Du bor sentralt og går til jobben. Helt supert
Sjøl ukependler (eller 14 dagerpendler) jeg 43 mil (èn vei). Kjører som regel non-stop; bare unntaksvis må jeg ha tissepause i veikanten. Jeg vurderer elbil når det blir 50 reelle mil rekkevidde i en normal bil - ikke SUV.Så slutt med dette tullet at "Jeg kan greie meg med en Tesla, så da kan du det også". Vi har forskjellige behov.
Sannsynligvis riktig.Hadde han ikke noen synspunkt på muslimer/islam etc. som en gang falt deg i behag?Steigan er, har alltid vært, og kommer alltid til å bli en konspiratorisk kronidiot. At mennesker tar denne mannen alvorlig er alvorlig.
Han er en slags venstresidens Rush Limbaugh her hjemme.
[\ot]
Enig med deg som bestefar til 2 og firbent at Passaten er et bedre valg. Vi vil ha stasjonsvogn !!!!Vi kommer liksom aldri forbi dette rekkeviddepunktet? Passaten har en rekkevidde på 1200 km, Teslaen på ca 350 km. Min kone var fra Praha, og jeg kjører ned dit 2 til 3 ganger i året for å besøke familien. Jeg kommer dit på 2 dager fra Trondheim i en Passat GTE, og der nede er det ingen hurtigladere, så med en Tesla der nede er jeg stort sett landfast. Tesla er for tiden rett og slett ikke noe alternativ for meg.
Så slutt med dette tullet at "Jeg kan greie meg med en Tesla, så da kan du det også". Vi har forskjellige behov.
Nå skal ikke jeg være teslaselger eller noe, men akkurat den bekymringen du har der er av kortvarig natur. Om det gjør noe fra eller til spiller ikke noen rolle for min del. Folk kjører det de måtte ønske.Vi kommer liksom aldri forbi dette rekkeviddepunktet? Passaten har en rekkevidde på 1200 km, Teslaen på ca 350 km. Min kone var fra Praha, og jeg kjører ned dit 2 til 3 ganger i året for å besøke familien. Jeg kommer dit på 2 dager fra Trondheim i en Passat GTE, og der nede er det ingen hurtigladere, så med en Tesla der nede er jeg stort sett landfast. Tesla er for tiden rett og slett ikke noe alternativ for meg.
Så slutt med dette tullet at "Jeg kan greie meg med en Tesla, så da kan du det også". Vi har forskjellige behov.
Det finnes sikkert et par tusen teslaer i Bergen, men jeg har aldri opplevd kø på hurtigladeren.Ja, jeg vet at de bygger en hurtiglader i Praha nå. En by med 1,4 mill - behøver ikke være redd for kø der, da . En hurtigladestasjon med 8 ladere med strøm som er generert fra kullkraftverk. Miljøvennlig så det holder
Det dreier seg nok om kreativ bokføring. Rollsen min koster heller ikke mer enn en Passat så lenge nedbetalingtida er 50år......Er ikke Tesla en del dyrere enn Passat da? Det er da fint lite de har til felles.
Du snakker pris og ikke kvaltet antar jeg?En fullutstyrt Passat er som en ribbet Tesla og da er det ikke mer enn 100 000 kroner som skiller de.
I utlandet hvor det finnes avgifter er de ikke sammenlignbare, der er S-klasse, 7-serie og Panamera naturlige konkurrenter til Tesla.
Regelrett tullpreik.Ytelse, størrelse, premium og pris.
Kvalitet er et åpent spørsmål, for min del så håper jeg at de har lært noe på 5 år.
Tja.https://www.google.no/amp/s/www.forbes.com/sites/neilwinton/2017/03/30/tesla-loses-european-luxury-market-crown-to-mercedes-bmw-but-not-by-much/amp/Regelrett tullpreik.Ytelse, størrelse, premium og pris.
Kvalitet er et åpent spørsmål, for min del så håper jeg at de har lært noe på 5 år.
Det frmgår også av artikkelen at bilen er vesentlig mindre enn enn de øvrige. Så en mindre bil med lavere kvalitet og samme pris.Det er jo akkurat det jeg skrev, les på nytt.
Jeg vil. Og dashbord instrumentene.Hvis de bildene over viser hvordan luksus ser ut, er jeg glad jeg ikke vurderer noe slikt. Makan til vulgær jalla. De baksetene tok virkelig kaka. Ærlig talt folkens. Det er ingen som ha noe slik?
Du har det nok utrolig mye bedre i de setene enn i DB 5 setene dine.Hvis de bildene over viser hvordan luksus ser ut, er jeg glad jeg ikke vurderer noe slikt. Makan til vulgær jalla. De baksetene tok virkelig kaka. Ærlig talt folkens. Det er ingen som ha noe slik?
Neppe. Trives ikke på bordellDu har det nok utrolig mye bedre i de setene enn i DB 5 setene dine.Hvis de bildene over viser hvordan luksus ser ut, er jeg glad jeg ikke vurderer noe slikt. Makan til vulgær jalla. De baksetene tok virkelig kaka. Ærlig talt folkens. Det er ingen som ha noe slik?
Men du må ha vært der for ikke å trives i slike seter?Neppe. Trives ikke på bordellDu har det nok utrolig mye bedre i de setene enn i DB 5 setene dine.Hvis de bildene over viser hvordan luksus ser ut, er jeg glad jeg ikke vurderer noe slikt. Makan til vulgær jalla. De baksetene tok virkelig kaka. Ærlig talt folkens. Det er ingen som ha noe slik?
Nei, det holder med bildene.Men du må ha vært der for ikke å trives i slike seter?Neppe. Trives ikke på bordellDu har det nok utrolig mye bedre i de setene enn i DB 5 setene dine.Hvis de bildene over viser hvordan luksus ser ut, er jeg glad jeg ikke vurderer noe slikt. Makan til vulgær jalla. De baksetene tok virkelig kaka. Ærlig talt folkens. Det er ingen som ha noe slik?