Synes det er fantastisk at man kritiserer kvaliteten på en bil mens man samtidig har bestilt en GM/Opel.
Du vet ingen ting om kvaliteten på denne. Og jeg har ikke kritisert kvaliteten på Tesla, bare fastslått at den, i likhet med majoriteten av biler som selges i Norge, ikke fremstår på linje med det jeg oppfatter som premiumbiler som A8, S-klasse og andre biler som i land med lik avgiftspolitikk fremstår som like kostbare. Det har den trolig heller ikke hatt ambisjoner om og det er helt greit. I Tesla (S) betaler man for lang rekkevidde og banebrytende teknologi, og det ligger betydelige beløp i batteripakker og teknologiutvikling. Det er stor forskjell på ikke å være premium, og å være en dårlig bil, du må lese hva folk skriver.
Det eneste du vet om Amperaen er at du ikke liker utseendet og det er fair enough. Det er noe som heter QPR, denne leverer Tesladistanse til halve prisen i en pakke som lar seg parkere i en by, og uten at mennesker på 1,85 må krype sammen i baksetet. For meg er det viktigere enn hva du måtte synes om utseende og kvalitet. Og den tilbyr en rekkevidde og plass som ikke lar seg matche av en i3 (eller andre elbiler på markedet), som jeg personlig synes er særdeles lite pen, uten at jeg dermed ville kondolere noen som hadde kjøpt en. Smak og behov er en personlig sak, og det går an å oppføre seg selv om man er på nettet.
Amperaen ser i mine øyne ganske bra ut innenfor de rammene som et slikt design må ha, liten, svært romslig bybil med plass til 60 kWh batterier. Men det er min personlige oppfatning.
Men som jeg har sagt utallige ganger i denne tråden, utvalget av elbiler er ikke imponerende og det må kompromisses. Generelt er jeg skeptisk til kvaliteten på amerikanske biler, men det er ikke det viktigste her. Det viktige er at denne er unik i et foreløpig svært skrint elbilmarked, og det er derfor jeg har bestilt en. Hadde eGolf kommet med 30 mils rekkevidde hadde det kanskje vært førstevalg, men såpass mye batterier lar seg nok ikke presse inn et eksisterende design. Man kan sikker si mye rart om Golf, men at det er bra kvalitet for penga (QPR igjen) er det liten tvil om .