Nei, jeg bare irriterer meg over språket.Ikke den beste skiltingen.
Men nå har vel elbiler på generell basis tilgang til kollektivfelt i Norge?
Dermed blir det korrekt å merke hvor dette ikke gjelder for elbiler (da tilgang er normalen).
Blitt tatt i kontroll Otare?
Jeg forstår at Vegvesenet skiller mellom dette, men det går for det samme sånn logisk sett: «her gjelder følgende regel». I dette tilfellet gjelder regelen hvilke typer bil som får kjøre hvor. Jeg tar selvkritikk for å ha brukt forvirrende begreper Utover det er jeg helt enig med deg, jeg skjønner ikke helt at det skulle kunne bety noe annet.Nå er jo ikke Taxiskiltet et Påbuds- eller Forbudsskilt, men et opplysningsskilt.
Helt enig at ordvalget er på trynet.Nei, jeg bare irriterer meg over språket.
Da har du enten ikke satt deg inn i hvordan du skal bruke adaptiv cruisecontrol eller har litt rungt for det...skjønner ikke helt vitsen med cruise control egentlig, har vel brukt det en håndfull ganger i løpet av livet. Når man setter seg inn i bilen for å kjøre så er det nettopp det man skal, kjøre... ikke styre. Dersom mesteparten skjer automatisk så skjønner jeg godt at folk blir ukonsentrert
Nytter ikke å sminke en gris.300 SL Tesla: Jo, dette er faktisk en Tesla - nå skal den selges (tv2.no)
Jeg føler at jeg blir litt kvalm.....
Særlig ikke når sminken er kjøpt fra Dollarstore.Nytter ikke å sminke en gris.
Endelig en Tesla som ser fin ut....300 SL Tesla: Jo, dette er faktisk en Tesla - nå skal den selges (tv2.no)
Jeg føler at jeg blir litt kvalm.....
Det finnes en prototyp på akkurat det.Gleder meg til og se når batteriene blir enda lettere og dem får satt ei skikkelig pakke i en Lotus Caterham / S7 )
Kommer til og bli mer enn voldsomt !!
Bombshell Complaint Filed Against Musk & Tesla—The Main Story Of This Report: An amended complaint in the Greenspan v. Musk et al trial was filed on Wednesday with damning internal data from Tesla highlighting a vast array of accounting fraud. It’s an explosive report, which is why it is the focus of today’s Tesla Weekly.
....
all of these shenanigans were elaborately carried out so that Tesla’s market value would rise above $650 billion, which would in turn, trigger the final milestone for Musk to receive his $55.6 billion bonus award. In the process, it also enriched Tesla’s Board of Directors and financiers.
JA, VW selger færre elbiler enn BMW i Europa for tiden. Det er jo definitivt underlig - de konkurrerer jo ikke i det samme markedssegmentet. Så folk kjøper dyre elbiler, ikke billige...
Så det er vel elbilsalget til VW som svikter, ikke nødvendigvis elbilsalget generelt.
Det ert Tyskland som har hatt nedgang på 37% og de drar samlet salg litt ned selv om andre land har hatt vekst.Elbilsalget har vel gått ned 37% i Europa dersom jeg husker rett....
Mener at VW har hatt 9% nedgang i Tyskland første halvår. Tesla har hatt 40% nedgang sammenlignet med samme periode året før.
Selvfølgelig skal de lage biler med forbrenningsmotor. De kan ikke leve av å bare selge biler i Europa. Hvordan etterspørselen er i Europa vet jeg ikke, men antall elbiler i Praha har eksplodert det siste året.BMW er vel de eneste med økning. Mener å huske at økningen er på 4%.
Både BMW, VAG og Mercedes skal satse mer på biler med forbrenningsmotor da det er tydeligvis det markedet i Europa etterspør.
Det ert Tyskland som har hatt nedgang på 37% og de drar samlet salg litt ned selv om andre land har hatt vekst.
Det er fascinerande at BMW, greier denne omlegginga, medan VW, som har både Audi, Škoda, Porsche, Lamborghini og Bentley i same konsern ikkje greier å få utvikla ei skapeleg software-plattform.JA, VW selger færre elbiler enn BMW i Europa for tiden. Det er jo definitivt underlig - de konkurrerer jo ikke i det samme markedssegmentet. Så folk kjøper dyre elbiler, ikke billige...
Kanskje litt OT, men kva er dei fordommane? Eg har jo fått med meg SAP, og sit med inntrykk av at det er stort, tungt, rigid og designa for å livnæra konsulentbransjen.Det blir ikke bedre når man lever opp til alle mine fordommer om tyskere og programvareutvikling.
Eksakt. Og jeg lever for tiden delvis av SAP-oppdrag. Utsolgt til ca 2028, sist jeg så på ordreblokken.Kanskje litt OT, men kva er dei fordommane? Eg har jo fått med meg SAP, og sit med inntrykk av at det er stort, tungt, rigid og designa for å livnæra konsulentbransjen.
Min fordom er at dei er liksom det motsette av amerikanarane (“få til noko som funkar greitt, få det ut, fiks bugs i neste versjon”). Men det er definitivt fordomar.