- Ble medlem
- 11.02.2002
- Antall liker
- 936
Tesla director James Murdoch dumps $21m stake in Musk carmaker
Tesla executives and directors including James Murdoch are selling out of the Elon Musk-run electric vehicle carmaker, contributing to a long and brutal slump in the company’s share price this year.
Murdoch, the estranged son of media magnate Rupert Murdoch, has been on the Tesla board since 2017. He exercises stock options granting him 54,776 shares as compensation and immediately sold them for $US13.2 million ($20.9 million), according to market filings.
--https://www.afr.com/markets/equity-markets/james-murdoch-other-tesla-insiders-pare-their-holdings-20250313-p5lj64?utm_source=chatgpt.com
Det er vel ganske typisk for hva som skjer i musks selskaper når talentene som fikk første versjon til å fungere er sparket eller skviset ut av sjefens ego. Det begynner å bli en lang liste, all hype, no go. Trikset med å dra stadig nye kaniner opp av hatten for å avlede oppmerksomheten fra manglede levering av fjorårets hype begynner å bli tynnslitt.![]()
Starship Was Doomed From The Beginning
The fatal flaw SpaceX can't overcome.www.planetearthandbeyond.co
Enig, men det sutres.Jeg tror Musk vil ha problemer med å løpe fra skaden han har gjort. Og han vil fortsatt være en betydelig aksjonær.
Kimball har gjort det i en årrekke. Og du kan bedre enn dette Asbjørn, 75% her var avtalte salg tilbake i tid.Mon tro hva disse vet om salgstallene? Selv elons bror kimbal selger unna.
![]()
Tesla board members, executive sell off over $100 million of stock in recent weeks
As Tesla stock has fallen in recent weeks, members of the board and an executive at Elon Musk's company have sold off millions of dollars in stock, according to filings.abcnews.go.com
De fleste (ikke Roald i dette tilfellet) har to tanker i hodet samtidig. Personlig er både kinesisk og amerikansk uaktuelt per dags dato.![]()
Toppsjef solgte Teslaen
Konsernsjefen i Amedia har byttet til en kinesisk elbil og mener det er bedre med en bil fra «en politisk fiende i åpent lende».e24.no
Vet ikke helt hva jeg synes om dette. Kina med sine brudd menneskerettigheter er klart verre enn musk imho.
Det er noe rart også i samfunnsdebatten med "teslaskam" når det virker som om folk har glemt Byd, hongi, volvo, lotus, Xpeng. Hvorfor blir ikke dette tatt frem, som jeg vil mene er enda større trussel? Er det at tesla gir mer klikk på nettsidene?
Gammelt nytt! Du må nok følge litt bedre med...Kanskje vært oppe før, men denne er ikke tilfeldig:
Vis vedlegget 1107068
Ok, har ikke sett kommentarer på at media valgte å bruke bildet når flagget er der det er.Gammelt nytt! Du må nok følge litt bedre med...
Ah! Min feil. Den detaljen så jeg rett og slett ikke. Beklager!Ok, har ikke sett kommentarer på at media valgte å bruke bildet når flagget er der det er.
![]()
Tesla tilbakekaller mer enn 46.000 Cybertrucks
Stålpanelet på utsiden av noen biler er festet med et lim som er «mottakelig for miljøskjørhet», ifølge selskapet.e24.no
Dra en strek gjennom de siste fire årene. Strekk den videre til de neste. Når treffer den x-aksen?
Jeg tror poenget gikk meg hus forbi, men du synes det er litt rart at kineserne ikke er så veldig opptatt av å bruke sin forbrukermakt mot autoritære regimer??
Den går nå bare tilbake til 1.1.2024 🥸Dra en strek gjennom de siste fire årene. Strekk den videre til de neste. Når treffer den x-aksen?
Det der er ikke noe vekst-case, men dempede oscillasjoner og eksponensiell decay.
Den tabellen for de siste 4 år har jeg ikke for hånden nå. Poenget var å vise rampen i mars. Nye Tesla Y kunne man først bestille etter Elon went crazy.Dra en strek gjennom de siste fire årene. Strekk den videre til de neste. Når treffer den x-aksen?
Det der er ikke noe vekst-case, men dempede oscillasjoner og eksponensiell decay.
Nei, mitt enkle poeng var at Tesla Y selger. Tesla setter opp prisen på Y i Kina nå fordi den selger for godt.Jeg tror poenget gikk meg hus forbi, men du synes det er litt rart at kineserne ikke er så veldig opptatt av å bruke sin forbrukermakt mot autoritære regimer??
Nå venter vi bare på, at forklaringerne om Space-X "Explosions" endres til, at de brukte samme limen![]()
Cybertrucks’ faulty trim prompts biggest recall yet, stokes Tesla investor panic
Recall forces Tesla to reveal just how many Cybertrucks were sold.arstechnica.com