Pentagon Set Up Briefing for Musk on Potential War With China
The access would be a major expansion of Elon Musk’s government role and highlight his conflicts of interest.
Nå venter vi bare på, at forklaringerne om Space-X "Explosions" endres til, at de brukte samme limen![]()
Cybertrucks’ faulty trim prompts biggest recall yet, stokes Tesla investor panic
Recall forces Tesla to reveal just how many Cybertrucks were sold.arstechnica.com
For de som lurte vedrørende musks mulighet for fjernstyring, og dermed også avlytting i hele spekteret av ordets betydning, tvil ei mer:Apropos
![]()
Klar advarsel: 20 års fengsel
Tesla-hærverk blir framover behandlet som terrorisme, varsler Donald Trump.www.dagbladet.no
Korrupsjonen på lyse dagen. Blitt helt normalisert
Sentry mode slås nok enklest på fra midtkonsollen. Da starter kameraene hvis noe beveger seg i nærheten av bilen, og videoen lagres i bilen. Man kan også se den fra appen, på samme måte som jeg kan med Verisure-kameraene mine.For de som lurte vedrørende musks mulighet for fjernstyring, og dermed også avlytting i hele spekteret av ordets betydning, tvil ei mer:
«Vi har skrudd opp sikkerheten og aktivert Sentry Mode på alle kjøretøy i butikkene, skriver han på X.»
Jeg formoder at dette ikke er en manual process, men utføres over the air..
«Sentry Mode et intelligent sikkerhetssystem som overvåker omgivelsene og varsler ved potensielle trusler.
Kameraer og sensorer står på hele tida, og opptak kan brukes som bevis»
jeg mener å huske at data fra Tesla, og jeg formoder ved bruk av Sentry Mode, ble brukt som bevis i en rettssak nå nylig.
Korriger meg gjerne dersom jeg tar feil på de ovennevnte punktene
Både utseende og byggkvalitet gjør at tankene går til denne bilen:![]()
Cybertrucks’ faulty trim prompts biggest recall yet, stokes Tesla investor panic
Recall forces Tesla to reveal just how many Cybertrucks were sold.arstechnica.com
Dette høyrest ut som ei oppskrift på det som her i landet er ulovleg overvaking av stad som er offentleg tilgjengeleg. Ut frå det eg hugsar skal det vera søkt om og tydeleg annonsert?Sentry mode slås nok enklest på fra midtkonsollen. Da starter kameraene hvis noe beveger seg i nærheten av bilen, og videoen lagres i bilen. Man kan også se den fra appen, på samme måte som jeg kan med Verisure-kameraene mine.
Det passar jo veldig inn i Musk-universet^ Apropos det: überpresidenten vil droppe hele greia.
![]()
Elon Musk Vs The F-35: Why He Wants The US To Drop The Legendary Jet - SlashGear
The F-35 Lightning II is a highly advanced fighter jet, but that didn't stop Elon Musk from critiquing it as one that would only "get pilots killed."www.slashgear.com
Tesla's downward spiral is turning into a rout, with its share of European electric car sales falling by 58 percent in the first two months of this year, dropping from 18.4 percent in 2024 to 7.7 percent for the same period this year, according to data from JATO Dynamics, an auto consulting firm.
To add insult to injury, Chinese EV brands sold nearly 20,000 vehicles in Europe last month, far outpacing Tesla's 15,700 units.
The American EV company is facing a global backlash, fueled by ire at CEO Elon Musk and his actions as a key adviser to U.S. President Donald Trump.
Hvordan forklarer du da at det europeiske salget falt med 49% i årets to første måneder?Tall fra Kina. On pair med Q1 24.
Vis vedlegget 1108783
Vis vedlegget 1108787
Fra USA. Google Ford inventory…
Vis vedlegget 1108784
Fra Europa:
Vis vedlegget 1108785
Jeg tror at folk flest forstår at man ikke blir et dårligere menneske av å kjøre en bil, samt at det ikke gjør et fnugg forskjell på noe som helst om man bytter.Det virker som om folk ikke lar seg påvirke av barnslige skremselstaktikker og det er bra å se.
Det er alltid nyttig å høyra på Niall Ferguson, ikkje minst for å høyra på dei utsøkte resonnementa hans (i tillegg til den herlege RP-engelsken hans). Av og til meiner eg nok han er for enkel, for lite interessert i å gripa det fleirtydige og å opna opp for spørsmål til det stoffet han behandlar. Han vart karikert (thinly veiled) i teaterstykket/filmen The history boys, der han alltid slo fast læresetninga «make interesting statements» for ei gruppe elevar som brukte sumaren på å kvalifisera seg til adgangseksamen på Oxford. Det meiner eg, til ein viss grad, også pregar han som formidlar. Som ein gamaldags historielærar vil han koma med den suverene tolkinga.Lyttet litt til historiker Niall Ferguson betrakninger. Fra denne samtalen tar jeg at han ser for seg det primære som ligger bak den nye administrasjonens handlinger er å gjøre US klar for konflikt med Kina.
Beklager posten denne i feil tråd, men er vel stort sett samme som følger så...men eg tykkjer NF er litt for låst i førestillinga om «krigen som må koma