mk1classic
Hi-Fi freak
Ryktet sier så, men vi får se hva @Snickers-is har å fortelle.Er det kommet noen til landet?
Ryktet sier så, men vi får se hva @Snickers-is har å fortelle.Er det kommet noen til landet?
... is good news?No News?
Det er offisielt det dummeste produktet jeg har hørt om. Hva er det fyllt med? Enhjørninghorn?En liten digresjon på temaet.
Hvis du skal ha bass, så må man aktivt delefilter. Magico har vel rekorden når det gjelder ekslusivitet. Et analogt delefilter 2-veis med fast deling på 120hz, variabel gain og fase kommer på bare 60kg for delefilter enheten og 40kg for strømforsyningen.
Denne brukes mellom 11" midbass og 15" bass. Høyttaleren er ekslusive Magico M9
Nå har de kommet med en ny utgave med fast deling på 55hz for de som trenger ennå litt mer dypbass
Magico MXO Active Analog Crossover — Magico Loudspeakers
MXO Ultimate Performance Active Analog Crossoverwww.magicoaudio.com
Suggested US Retail Price: $48,000 (2-Way @55Hz version)
Du har vel bommet litt på vekten?En liten digresjon på temaet.
Hvis du skal ha bass, så må man aktivt delefilter. Magico har vel rekorden når det gjelder ekslusivitet. Et analogt delefilter 2-veis med fast deling på 120hz, variabel gain og fase kommer på bare 60kg for delefilter enheten og 40kg for strømforsyningen.
Denne brukes mellom 11" midbass og 15" bass. Høyttaleren er ekslusive Magico M9
Nå har de kommet med en ny utgave med fast deling på 55hz for de som trenger ennå litt mer dypbass
Magico MXO Active Analog Crossover — Magico Loudspeakers
MXO Ultimate Performance Active Analog Crossoverwww.magicoaudio.com
Suggested US Retail Price: $48,000 (2-Way @55Hz version)
Tråden er også meld til moderatorene.Denne tråden handler om noe positivt - et norskt initiativ til et etterlengtet produkt. Slutt å svine til tråden oppblåste egoer oc fullstendig OT!
Her er jeg enig, og alle innleggene fra 565 er tatt bort. La oss holde debatten litt mer On-Topic.Jeg oppfordrer alle til å slette sine innlegg fra og med 565 og ut da disse ikke er relevant for 15" elementet fra @Snickers-is
Untaket er @Sluket sitt innlegg !
Tror en skal være forsiktig med å "dømme" folk for hva de skriver i fyllaJeg er glad jeg rakk å lese det meste før det ble slettet, da lærte jeg litt mer om flere av dere.
Jeg tenkte ikke så mye på hvordan folk oppfører seg. Mer på konkret hva de fortalte om seg selv. Jeg ser at det kunne oppfattes som en "dere er avslørt", men det var ikke sånn ment.Tror en skal være forsiktig med å "dømme" folk for hva de skriver i fylla
JeppKommer 15-tommeren til markedet før koaksen?
Frekvensresponsen på siste proto er uendret, med unntak av en anelse høyere nivå et stykke over det tiltenkte arbeidsområdet.Noen preliminary målinger du kan dele?
Hvordan ble utseendet til slutt?
(sletter spørsmålet fra feil tråd)
Balsam for ørene med andre ord?Det begge metodene søker er å linjærisere driveren, ikke nødvendigvis for å fjerne all THD, men for å forbedre driverens ytelse på alt som har med intermodulasjonsforvrengning å gjøre.
Blir stadig overrasket over at jeg fortsatt blir overrasket hva den "sjoko-mannen" står for innenfor øvelsen; utstyr for musikk-gjengivelseMå være lov å snike inn en gratulasjon! Så får vi håpe de mange hungrige diy nerdene vet å forsyne av kommende lass og at andre aktører legger inn store bestillinger. La de tusen hjem fylles med lyden av Snickers!
Meiner du gløymer ein viktig ting; Ved servo blir det svært enkelt. Snekre saman ei kasse, om den er 50 eller 100 liter har lite å sei, du kan lage den ut frå kva som feks passer estetisk, så tvinges elementet til å gjøre noenlude det loopen er stilt inn til.Det man søker å gjøre med servo er det samme som jeg har gjort med denne driveren
Takk for meget utfyllende og interessant svar!Servo er interessant og komplisert.
Etter å ha forsøkt å klekke ut en effektforsterker med >100 dB NFB ved 10 kHz har jeg tenkt litt på sånt, og har kommet til at noen servo-sub vil jeg ikke engang forsøke på. Det blir helt grunnleggende motsatt av en DC-servo i en forsterker. DC-servoen er en treg krets som integrerer et feilsignal fra en raskere krets over tid og jekker det tilbake på plass. I en servo-sub er det en raskere krets som skal kontrollere en langsommere. Det er en litt annen utfordring mht stabilitet. Jeg tror ikke jeg ville brukt ordene «svært enkelt» i akkurat den sammenhengen.Meiner du gløymer ein viktig ting; Ved servo blir det svært enkelt. Snekre saman ei kasse, om den er 50 eller 100 liter har lite å sei, du kan lage den ut frå kva som feks passer estetisk, så tvinges elementet til å gjøre noenlude det loopen er stilt inn til.
Ved å løyse det riktig, slik du etterstreber, så må du måle(som er eit krevjande fag i seg sjølv), og så må du sette opp filter osv. Det krever langt meir kunnskap og utstyr.
Så eg meiner det bør være eit marked for element som ikkje spiller så bra for seg sjølv, men der ein har ein form for tilbakemelding og mulighet for tvang
Absolutt ikkje, skal det perfeksjoneres ala @Asbjørn og @Armand , så er det nok ein veg bortimot utan ende.Nja, men misset du det jeg skrev om DC-offset, utfordringer med analog signalbehandling, latency, loop gain osv? For det er fortsatt høyst uløste problemer, og det gjør tematikken skrekkelig kompleks. Også kan du jo egentlig bare glemme bassrefleks. EQ-ing av frekvensrespons med dertil måling må du påregne uansett.