I dag var planen Ä bygge om racket og fÄ ting pÄ plass slik jeg Þnsker det. Som resultat av en litt for lang morgen i sengen og generell slÞvhet, har jeg rett og slett ikke giddet. SÄnn er livet. Ikke alltid man har energi og tiltakslyst. SÄnn er i hvert fall livet mitt
I stedet har jeg brukt noe av dagen til Ă„ teste litt kabler. Min nye langer,
@Rune S , var sÄ hyggelig Ä selge meg et par Audio Note AN-Vx sÞlvkabler. Kopierer teksten jeg skrev til Rune:
FÞrst vinyl. NÄ har jeg IO koblet pÄ Tecnoarm. Armen har ogsÄ sÞlvkabler, faktisk med P-plugger, som Audio Note kablene. Disse plugges i AN-S2L. Fra fÞr av hadde jeg en 0.25cm AN-V kabel kjÞpt ny hos Stereofil. Merker det er forbedring med begge kablene dine. Men jeg liker faktisk best 20-strand versjonen. Den har en varme i nedre mellomtone som jeg er svÊrt svak for, sÄnn generelt. 27-strand er mer opplÞst og strammer opp bassen noe mer. Men som sagt, den «billigste» er den Þrene mine liker best.
Over til digital - CD-Two med den nyeste Dac 3. Jeg har jo hÞrt kun pÄ CD en ukes tid nÄ, og likt det veldig godt. Derfor var det en overraskelse nÄr det var litt nedtur Ä gÄ fra LP til CD
Mye fyldigere lyd med vinyloppsettet. Og det er jo bra! NÄ skal det sies det bare tok litt tid Ä venne Þrene til en annen lydsignatur. NÄr det gjelder kablene hadde jeg samme opplevelse der, faktisk. Liker 20-strand, og ikke like godt 27-strand. Sistnevnte er sikkert «riktigere». Men jeg liker nÄ best en litt varmere, romantisk lyd.
Har skjĂžnt at AN blir renere og «slankere» i lyden i de Ăžvre levels. Har etter hvert begynt Ă„ tenke pĂ„ om jeg kanskje hĂžrer hjemme rundt Audio Noteâs level 2(/3). Etter hva jeg har lest, og delvis opplevd i hvert fall med kabler, er disse nivĂ„ene litt varmere og romantiske i lyden. Har ikke testet den gamle Dac 3 ennĂ„. Den er jo veldig fyldig i lyden, litt i overkant nesten. HĂ„per og tror at 27-strand kan gjĂžre noe bra med den.
Til sist har jeg igjen Ä teste mellom pre og effekt. Pr i dag har jeg der en AN-V som jeg kjÞpte ny pÄ Stereofil.
Noen AN-folk som har innspill pÄ lydsignaturen i de ulike nivÄene til Audio Note?
Et par av dagens konkurrenter:
Vis vedlegget 688118