En lydmanns bekjennelser - i stua til atlerovik

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Engasjement, kaller jeg det. 👏👏👏
    Tror fÞrste gangen jeg sÄ deg var pÄ hifimesse pÄ Oslo Plaza.
    Holfi skulle demonstrere surroundlyd til musikk. 😳😅😂😂

    Var ikke verden litt festligere for tjue Ă„r siden, tro?

    Men angÄende trÄden, er det tilsvarende platespiller som @BHO har/hadde som @Atlerovik har bestilt?
    Dette vet jeg ingenting om, sÄ hÄper at @BHO svarer.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Typo? "Over til digital - CD-Two med den nyeste Dac 3.", eller har du to nĂ„? 😁
    Det er ikke fullt sĂ„ galt, ennĂ„ đŸ€Ł Jeg har vĂŠrt sĂ„ heldig Ă„ fĂ„ lĂ„ne @Kvad sin, for Ă„ teste disse to opp mot hverandre. Hans dac er forĂžvrig en 3.1x, selv om det stĂ„r bare 3 pĂ„ fronten.
     

    birk88

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2016
    Innlegg
    391
    Antall liker
    270
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det er ikke fullt sĂ„ galt, ennĂ„ đŸ€Ł Jeg har vĂŠrt sĂ„ heldig Ă„ fĂ„ lĂ„ne @Kvad sin, for Ă„ teste disse to opp mot hverandre. Hans dac er forĂžvrig en 3.1x, selv om det stĂ„r bare 3 pĂ„ fronten.
    Aah. Da forstÄr jeg. Stor forskjell pÄ de?
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Min tvil er omkring dette med nivÄer, jeg ser at den setningen jeg skrev ble noget selvpropellerende.
    Audio Note har forsÄvidt beskrevet det helt forstÄelig; det er en ren teknisk nivÄbeskrivelse. F.eks er Ärsaken til at din P2 SE Signature ikke er Level 3, det faktum at den ikke har rÞr likeretting og ikke benytter trioderÞr. Men det behÞver ikke bety at Level 3-produktene alltid lÄter bedre enn Level 2-produktene pÄ alt; det er kun en tekniske beskrivelse av det AN selv mener utgjÞr en bedring av kvaliteten pÄ en eller annen mÄte.
    Det synes jeg er fornuftig, og eneste logiske mÄten Ä gjÞre det pÄ nÄr man skal dele opp i nivÄer pÄ denne mÄten. Samtidig vil man vel naturlig ha en forventning om at det lÄter bedre nÄr man gÄr opp et nivÄ. Koster mer, gjÞre det i hvert fall.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Sniker meg inn i den fine trÄden din Atlerovik, som jeg leser! (og kjenner lite til Audio Note enn sÄ lenge, men tror det i stor grad handler om klangkvalitet og fÞlelse av musikkens indre vesen). Synes dette sitatet fra HÄkon R over er en veldig god observasjon som oppsummerer noe sentralt (nettopp fordi jeg selv i stor grad erfarer det samme;) ) i forstÄelsen av hva vi lÞper inn i etter en sÞken fremover mot enda bedre lyd. Det er litt lag pÄ lag dette med hifi og lyd ... som akseladden og syvende far i huset:)
    Og den beskriver ogsÄ hvorfor jeg liker Audio Note sÄ godt.

    Her er det bare Ă„ snike seg inn sĂ„ mye du vil, @tom-a! 😁
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Aah. Da forstÄr jeg. Stor forskjell pÄ de?
    Hmmm, jeg var sikker pÄ at jeg hadde skrevet noe om dette. Men nÄ er jeg ikke i stand til Ä grave det frem igjen fra trÄden. Dette oppsummerer kort hva jeg synes om forskjellene, jeg skrev det som en tilbakemelding til kvad. Se gjerne posten min tidligere om Sailing to Philadelphia, ogsÄ.

    «Jeg kvier meg alltid for Ä beskrive lyd. Spesielt nÄr det er snakk om sÄ smÄ nyanser som her. Men det er nyanseforskjeller mellom de to dacene. Kort forklart sÄ er Dac 3 bittelitt «mÞrkere», litt mer grovkornet liksom. Mer teknisk vil jeg si at Dac 3.1x tilbyr noe mer informasjon i toppen. Ikke i form av typisk «diskant», men lydbildet er litt mer opplÞst, gjennomsiktig, dypere. Det er jo typisk pga at det skjer litt mer i toppen. Dac 3 er mer tilbaketrukket i toppen, man hÞrer ikke like godt at klangen dÞr ut og lydbildet blir dermed noe mer flatt. Derimot har den en nydelig bunn, som jeg ikke hÞrer helt i 3.1x. Det hjalp litt med Mullard rÞr som jeg hadde. Men likevel ikke helt der.
    Oppsummert sÄ er nok 3.1x mer «riktig». Den avslÞrer mer av hva som skjer. Dac 3 er liksom litt mer «feil» i at den er mindre detaljert. Men det er noe med det engasjementet den skaper, gÄsehudfaktoren som er der, til tross for at det er mindre perfekt. Litt som grunnen til at man velger vinyl til tross for mer stÞy og uhumskheter. De er veldig like, men disse smÄ nyansene gjÞr dem ulike.»
     

    birk88

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2016
    Innlegg
    391
    Antall liker
    270
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hmmm, jeg var sikker pÄ at jeg hadde skrevet noe om dette. Men nÄ er jeg ikke i stand til Ä grave det frem igjen fra trÄden. Dette oppsummerer kort hva jeg synes om forskjellene, jeg skrev det som en tilbakemelding til kvad. Se gjerne posten min tidligere om Sailing to Philadelphia, ogsÄ.

    «Jeg kvier meg alltid for Ä beskrive lyd. Spesielt nÄr det er snakk om sÄ smÄ nyanser som her. Men det er nyanseforskjeller mellom de to dacene. Kort forklart sÄ er Dac 3 bittelitt «mÞrkere», litt mer grovkornet liksom. Mer teknisk vil jeg si at Dac 3.1x tilbyr noe mer informasjon i toppen. Ikke i form av typisk «diskant», men lydbildet er litt mer opplÞst, gjennomsiktig, dypere. Det er jo typisk pga at det skjer litt mer i toppen. Dac 3 er mer tilbaketrukket i toppen, man hÞrer ikke like godt at klangen dÞr ut og lydbildet blir dermed noe mer flatt. Derimot har den en nydelig bunn, som jeg ikke hÞrer helt i 3.1x. Det hjalp litt med Mullard rÞr som jeg hadde. Men likevel ikke helt der.
    Oppsummert sÄ er nok 3.1x mer «riktig». Den avslÞrer mer av hva som skjer. Dac 3 er liksom litt mer «feil» i at den er mindre detaljert. Men det er noe med det engasjementet den skaper, gÄsehudfaktoren som er der, til tross for at det er mindre perfekt. Litt som grunnen til at man velger vinyl til tross for mer stÞy og uhumskheter. De er veldig like, men disse smÄ nyansene gjÞr dem ulike.»
    Fin betrakning.
    Hadde ogsÄ vÊrt spennende og hÞrt hvordan min "moderne" 2.1x hadde stÄtt seg mot din "noe" eldre 3.
     

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.257
    Antall liker
    2.494
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Det nye drevet ditt kjĂžpte jeg nytt, solgte det senere til Rune. Jeg brukte det lite.
     

    birk88

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2016
    Innlegg
    391
    Antall liker
    270
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Om du vil la den stÄ her et par uker, sÄ skal du fÄ hÞre om det ;)
    He, he. Det var det da.
    Akkurat nĂ„ sĂ„ er den en ganske viktig del av anlegget, sĂ„ vi fĂ„r se nĂŠrmere sommeren 😊.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    He, he. Det var det da.
    Akkurat nĂ„ sĂ„ er den en ganske viktig del av anlegget, sĂ„ vi fĂ„r se nĂŠrmere sommeren 😊.
    Det hadde vÊrt veldig gÞy! Eventuelt nÄr det er mer ok Ä besÞke hverandre, sÄ kan vi ta en felles lytteÞkt.
     

    birk88

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2016
    Innlegg
    391
    Antall liker
    270
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det hadde vÊrt veldig gÞy! Eventuelt nÄr det er mer ok Ä besÞke hverandre, sÄ kan vi ta en felles lytteÞkt.
    Enig. Det er jo ikke mer enn 15-20 min. mellom oss.

    Har forÞvrig kjÞpt en ANK L4 effekt som imponerer meg noe voldsomt. Er ikke sÄ flink i "blomstersprÄk", men den mÄ vÊre en oversett "juvel", i hvert fall i forhold til det jeg har hÞrt hos meg tidligere.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Enig. Det er jo ikke mer enn 15-20 min. mellom oss.

    Har forÞvrig kjÞpt en ANK L4 effekt som imponerer meg noe voldsomt. Er ikke sÄ flink i "blomstersprÄk", men den mÄ vÊre en oversett "juvel", i hvert fall i forhold til det jeg har hÞrt hos meg tidligere.
    Spennende! Tror vi trenger bilder :)
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    I dag var planen Ä bygge om racket og fÄ ting pÄ plass slik jeg Þnsker det. Som resultat av en litt for lang morgen i sengen og generell slÞvhet, har jeg rett og slett ikke giddet. SÄnn er livet. Ikke alltid man har energi og tiltakslyst. SÄnn er i hvert fall livet mitt :)

    I stedet har jeg brukt noe av dagen til Ä teste litt kabler. Min nye langer, @Rune S , var sÄ hyggelig Ä selge meg et par Audio Note AN-Vx sÞlvkabler. Kopierer teksten jeg skrev til Rune:

    FÞrst vinyl. NÄ har jeg IO koblet pÄ Tecnoarm. Armen har ogsÄ sÞlvkabler, faktisk med P-plugger, som Audio Note kablene. Disse plugges i AN-S2L. Fra fÞr av hadde jeg en 0.25cm AN-V kabel kjÞpt ny hos Stereofil. Merker det er forbedring med begge kablene dine. Men jeg liker faktisk best 20-strand versjonen. Den har en varme i nedre mellomtone som jeg er svÊrt svak for, sÄnn generelt. 27-strand er mer opplÞst og strammer opp bassen noe mer. Men som sagt, den «billigste» er den Þrene mine liker best.

    Over til digital - CD-Two med den nyeste Dac 3. Jeg har jo hĂžrt kun pĂ„ CD en ukes tid nĂ„, og likt det veldig godt. Derfor var det en overraskelse nĂ„r det var litt nedtur Ă„ gĂ„ fra LP til CD 😊 Mye fyldigere lyd med vinyloppsettet. Og det er jo bra! NĂ„ skal det sies det bare tok litt tid Ă„ venne Ăžrene til en annen lydsignatur. NĂ„r det gjelder kablene hadde jeg samme opplevelse der, faktisk. Liker 20-strand, og ikke like godt 27-strand. Sistnevnte er sikkert «riktigere». Men jeg liker nĂ„ best en litt varmere, romantisk lyd.

    Har skjĂžnt at AN blir renere og «slankere» i lyden i de Ăžvre levels. Har etter hvert begynt Ă„ tenke pĂ„ om jeg kanskje hĂžrer hjemme rundt Audio Note’s level 2(/3). Etter hva jeg har lest, og delvis opplevd i hvert fall med kabler, er disse nivĂ„ene litt varmere og romantiske i lyden. Har ikke testet den gamle Dac 3 ennĂ„. Den er jo veldig fyldig i lyden, litt i overkant nesten. HĂ„per og tror at 27-strand kan gjĂžre noe bra med den.
    Til sist har jeg igjen Ä teste mellom pre og effekt. Pr i dag har jeg der en AN-V som jeg kjÞpte ny pÄ Stereofil.

    Noen AN-folk som har innspill pÄ lydsignaturen i de ulike nivÄene til Audio Note?

    Et par av dagens konkurrenter:

    Vis vedlegget 688118
    Langeren din her.Sitter Ä funderer pÄ hva mer jeg skal prÞve pushe pÄ deg nÄ :D

    Interesant. Jeg hadde litt motsatt opplevelse da jeg fĂžrst hadde AN Vx 20strand,og fekk de 27strand. Brukte de stort sett alltid mellom forforesterker og effekt.
    Enig med deg at 27 strand viser litt mer naturlig opplÞsning,men sÄvidt jeg kan huske sÄ opplevde jeg 27 strand ogsÄ som hakket fyldigere og mer utstrakt nedover i frekvens. Syns de Äpnet litt mer opp,litt mer utstrakt bÄde i topp og bunn,litt mer ro,litt mer dynamikk,virker Ä grave Þrlite dypere inni opptaket,osv.

    Men som vi har snakket om tidligere sÄ er det totalen som er viktigst,og at man skal stole pÄ egne opplevelser og velge det produktet som gir den beste musikkopplevelsen :)
    Men prÞv gjerne Ä bytt mellom de en annen gang nÄr du har brukt de litt,og se om du fortsatt fÄr den samme opplevelsen.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Bare en digresjon: NÄr jeg ser trÄdtittelen, leser jeg alltid «En lydmann gÄr i land». Aner ikke hvorfor.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten GjĂžvik..
    Torget vurderinger
    28
    Bare en digresjon: NÄr jeg ser trÄdtittelen, leser jeg alltid «En lydmann gÄr i land». Aner ikke hvorfor.
    En spellemann i lekeland? Ihvertfall med Þrer som innrÞmmes at brukes, glede over genuine smÄ dippedutter fra Peter og fine briller... Eller noe slikt.. :)
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    En spellemann i lekeland? Ihvertfall med Þrer som innrÞmmes at brukes, glede over genuine smÄ dippedutter fra Peter og fine briller... Eller noe slikt.. :)
    Eller noe slikt, ja đŸ€Ł
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Langeren din her.Sitter Ä funderer pÄ hva mer jeg skal prÞve pushe pÄ deg nÄ :D

    Interesant. Jeg hadde litt motsatt opplevelse da jeg fĂžrst hadde AN Vx 20strand,og fekk de 27strand. Brukte de stort sett alltid mellom forforesterker og effekt.
    Enig med deg at 27 strand viser litt mer naturlig opplÞsning,men sÄvidt jeg kan huske sÄ opplevde jeg 27 strand ogsÄ som hakket fyldigere og mer utstrakt nedover i frekvens. Syns de Äpnet litt mer opp,litt mer utstrakt bÄde i topp og bunn,litt mer ro,litt mer dynamikk,virker Ä grave Þrlite dypere inni opptaket,osv.

    Men som vi har snakket om tidligere sÄ er det totalen som er viktigst,og at man skal stole pÄ egne opplevelser og velge det produktet som gir den beste musikkopplevelsen :)
    Men prÞv gjerne Ä bytt mellom de en annen gang nÄr du har brukt de litt,og se om du fortsatt fÄr den samme opplevelsen.
    Tror du har merket at det ikke er sÄ veldig vanskelig Ä pushe noe pÄ meg :D Og du vet jo hva jeg vil ha ;)

    Var det 27 strand du brukte mellom forsterkerne?

    Jeg er egentlig ganske sÄ enig med deg i beskrivelsen av dem. Men likevel likte jeg altsÄ 20 strand litt bedre. Vel og merke etter relativt kort test mellom de ulike kablene. Mulig det endrer seg ved lengre tids lytting. Det stÄr pÄ planen Ä bytte rundt litt etter hvert.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Samlet meg opp nok mot til Ä ommÞblere i oppsettet i gÄr kveld. Ikke det at det er sÄ mye jobb Ä flytte rundt pÄ disse duppedittene, selv om de jammen er tunge nok. Det handler heller om mÞbelet jeg har valgt meg. Det mÄ slÄs i fra hverandre for Ä kunne ta ut en bakvegg eller modifisere pÄ noe vis. NÄ var det heldigvis en av de Þverste veggene denne gangen, samt at det har blitt litt mer medgjÞrlig etter at jeg har tatt det fra hverandre noen ganger, sÄ det gikk forholdsvis smertefritt for seg.

    FÞrbilder - komponentene er koblet fra og flyttet bort. MÄ innrÞmme at jeg blir litt stresset nÄr det ser slik ut...

    0FCC0155-84A9-4541-B4A0-57B68B9B0609.jpeg

    5E292DFA-D389-446E-8326-9A91FD648A03.jpeg



    NĂždvendig verktĂžy for en strid benk og for slitne middelaldrende trommisĂžrer.

    AD080B37-640C-4959-93F7-023FE85AAA9C.jpeg



    Og der var bakveggen ute.

    19659B37-6A1D-41B5-B0AA-C0DD50A3D797.jpeg



    PrĂžvekjĂžring - passer!

    2E875F3B-0BA9-4654-82D6-419AA96F59D7.jpeg



    Tid for remontering. Her er hele sÞlvbeholdningen min. Liker mye bedre min sÞlvsamling enn den kona holder pÄ med - gafler, kniver og slikt uviktig fjas.

    992C4886-C17D-414F-BC4F-DDAB14CA6AC7.jpeg



    PrÞvde meg pÄ et bilde bak, uten Ä lykkes nevneverdig. Men det oppleves i hvert fall mer ryddig med disse kablene. Og de er utrolig deilige Ä jobbe med. Myke og fleksible.

    DC9470AD-FAD1-4E0F-8377-5414C65679ED.jpeg



    Skrytebilder av ferdig resultat.

    3C45932B-933A-4FA2-BB3A-D78EF89EC785.jpeg
    DB443779-00B5-4952-AF77-8B437F136C4A.jpeg
    AB410441-B1E2-4E6E-9B54-8BE94F77B7B2.jpeg
    882147E1-8A99-424C-ABD8-B9F6E23DDFD0.jpeg



    Jeg er veldig fornÞyd. Synes det ble pent, ryddig og funksjonelt. Jeg ville ha forforsterkeren i midten. Liker symmetri, og siden den er stÞrre og de to andre boksene er mindre, men lik stÞrrelse, er dette veldig fint. Og sÄ liker jeg Ä ha volumkontroll og inngangsvelger tilgjengelig i midten. Hadde tidligere P2SE Signature til hÞyre, men det platespillerhylla ble sÄ ulidelig varm, at jeg var redd at glasset skulle sprekke. Jeg hadde ogsÄ bare en kort, kort kabel mellom sut og pre og trengte dermed en lenger for Ä kunne sette sut pÄ hÞyre side av pre. Mye smÄpirk, men viktig for opplevelsen for min del.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten GjĂžvik..
    Torget vurderinger
    28
    SmÄpent, som brura sa.. Hva er avstanden til bakvegg for Doxa? Ser sÄ nÊre ut :)
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Det er nÊre :) 27/35cm fra bakkant. Hadde jeg hatt hele rommet tilgjengelig, hadde de stÄtt annerledes. NÄ er plasseringen et ganske optimalt kompromiss.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Tror du har merket at det ikke er sÄ veldig vanskelig Ä pushe noe pÄ meg :D Og du vet jo hva jeg vil ha ;)

    Var det 27 strand du brukte mellom forsterkerne?

    Jeg er egentlig ganske sÄ enig med deg i beskrivelsen av dem. Men likevel likte jeg altsÄ 20 strand litt bedre. Vel og merke etter relativt kort test mellom de ulike kablene. Mulig det endrer seg ved lengre tids lytting. Det stÄr pÄ planen Ä bytte rundt litt etter hvert.
    Hehe,du er en voldsomt hyggelig kunde :) Har jeg ogsÄ et moralsk ansvar for Ä ikke friste deg med mer og mer og tyngre "stoff" ? :D

    Ja,27 strand endte som regel alltid opp mellom pre og effekt her hos meg. Og det var i den posisjonen jeg gjorde den fÞrste,og muligens den eneste,skikkelige sammenligninga med Ä gÄ fra 20 strand Vx kabelen og til 27 strand(interne ledere for de som lurer pÄ hva desse strendene dreier seg om.Litz kabler pÄ fagsprÄk,der hver enkelt strand/leder er isolert )

    Helt topp! NĂ„ har du ivertfall begge 2 til fremtidig testing og grubling :D
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Nydelig oppsett og rom Atle !

    Spiller du piano ogsÄ?

    Beklager viss jeg roter til trÄden din,men leste en test tidligere idag av AN CD 4.1 av Rafe Arnott.Flott side og syns han skriver veldig bra.Mye spennende musikktips.: Review: Audio Note CD4.1x Integrated Transport and DAC - Resistor Magazine |
    Og skulle du finne pÄ Ä kjÞpe AN E engang sÄ kanskje denne fineren han har hadde passet bra i interiÞret deres ? Jeg syns de er nydelige :
    AN-E-RafeArnott.jpg
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Nydelig oppsett og rom Atle !

    Spiller du piano ogsÄ?

    Beklager viss jeg roter til trÄden din,men leste en test tidligere idag av AN CD 4.1 av Rafe Arnott.Flott side og syns han skriver veldig bra.Mye spennende musikktips.: Review: Audio Note CD4.1x Integrated Transport and DAC - Resistor Magazine |
    Og skulle du finne pÄ Ä kjÞpe AN E engang sÄ kanskje denne fineren han har hadde passet bra i interiÞret deres ? Jeg syns de er nydelige :
    Vis vedlegget 688531
    Takk, Rune.

    Jeg forstÄr meg akkurat nok pÄ piano til Ä spille enkle akkorder++, hvis jeg fÄr nok tid pÄ meg. Pianoet pÄ bildet er hovedsaklig fruen i huset sitt domene.

    Synes ikke denne artikkelen roter til trÄden i det hele tatt! Er enig med deg i at dette er veldig bra skrevet. Takk for tipset, jeg har aldri lest noe av han fÞr.

    De hĂžyttalerne er sykt fine! Jeg kjenner det rykker mer og mer i kjĂžpefingeren nĂ„r det gjelder AN-E đŸ„Ž Er det noen som vet hva denne finishen heter?
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Samlet meg opp nok mot til Ä ommÞblere i oppsettet i gÄr kveld. Ikke det at det er sÄ mye jobb Ä flytte rundt pÄ disse duppedittene, selv om de jammen er tunge nok. Det handler heller om mÞbelet jeg har valgt meg. Det mÄ slÄs i fra hverandre for Ä kunne ta ut en bakvegg eller modifisere pÄ noe vis. NÄ var det heldigvis en av de Þverste veggene denne gangen, samt at det har blitt litt mer medgjÞrlig etter at jeg har tatt det fra hverandre noen ganger, sÄ det gikk forholdsvis smertefritt for seg.

    FÞrbilder - komponentene er koblet fra og flyttet bort. MÄ innrÞmme at jeg blir litt stresset nÄr det ser slik ut...

    Vis vedlegget 688503
    Vis vedlegget 688514


    NĂždvendig verktĂžy for en strid benk og for slitne middelaldrende trommisĂžrer.

    Vis vedlegget 688506


    Og der var bakveggen ute.

    Vis vedlegget 688504


    PrĂžvekjĂžring - passer!

    Vis vedlegget 688505


    Tid for remontering. Her er hele sÞlvbeholdningen min. Liker mye bedre min sÞlvsamling enn den kona holder pÄ med - gafler, kniver og slikt uviktig fjas.

    Vis vedlegget 688507


    PrÞvde meg pÄ et bilde bak, uten Ä lykkes nevneverdig. Men det oppleves i hvert fall mer ryddig med disse kablene. Og de er utrolig deilige Ä jobbe med. Myke og fleksible.

    Vis vedlegget 688508


    Skrytebilder av ferdig resultat.

    Vis vedlegget 688510 Vis vedlegget 688511 Vis vedlegget 688509 Vis vedlegget 688512


    Jeg er veldig fornÞyd. Synes det ble pent, ryddig og funksjonelt. Jeg ville ha forforsterkeren i midten. Liker symmetri, og siden den er stÞrre og de to andre boksene er mindre, men lik stÞrrelse, er dette veldig fint. Og sÄ liker jeg Ä ha volumkontroll og inngangsvelger tilgjengelig i midten. Hadde tidligere P2SE Signature til hÞyre, men det platespillerhylla ble sÄ ulidelig varm, at jeg var redd at glasset skulle sprekke. Jeg hadde ogsÄ bare en kort, kort kabel mellom sut og pre og trengte dermed en lenger for Ä kunne sette sut pÄ hÞyre side av pre. Mye smÄpirk, men viktig for opplevelsen for min del.
    StrĂžkent!

    Det ser veldig bra ut rett og slett 😊
     

    _RoDa_

    Ikke sÄ veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.461
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det ble lekkert, @Atlerovik (y)
    BĂ„de stort mĂžbel mellom hĂžyttalerne, og lite luft bak hĂžyttalerne, er uvant.
    Men funker det sÄ er det helt gull, og finere enn hÞyttalerne midt ute pÄ gulvet. :)

    mvh
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Takk, Rune.

    Jeg forstÄr meg akkurat nok pÄ piano til Ä spille enkle akkorder++, hvis jeg fÄr nok tid pÄ meg. Pianoet pÄ bildet er hovedsaklig fruen i huset sitt domene.

    Synes ikke denne artikkelen roter til trÄden i det hele tatt! Er enig med deg i at dette er veldig bra skrevet. Takk for tipset, jeg har aldri lest noe av han fÞr.

    De hĂžyttalerne er sykt fine! Jeg kjenner det rykker mer og mer i kjĂžpefingeren nĂ„r det gjelder AN-E đŸ„Ž Er det noen som vet hva denne finishen heter?
    Piano og flygel er fantastiske instrument.

    Det var ikke meningen Ă„ friste deg denne gangen :D
    SeriÞst. Jeg vil rÄde deg til Ä ikke gÄ for AN E fÞr du evt har hatt en mulighet til Ä prÞve et par i eget rom over en periode.
    Jeg har aldri hÞrt Doxa hÞytalere,bare et par Doxa forsterkere.Likte de godt.Og det jeg har lest om Doxa 8.2 sÄ virker de veldig spennende. Virker som en veldig gjennomtenkt konstruksjon,i musikkens tjeneste. Og de virker fornuftig priset.
    Hadde vi bodd nermere skulle du gjerne fÄtt prÞvd mine AN E kit03,og jeg hadde gjerne lÄnt Doxa'ene dine :D

    Husker ikke hvilket treverkt fineren er. Her en oversikt over noen av mulighetene Veneers | Audio Note (UK)
    Mulig det er palisander som Sting sa.
    Jeg vet jeg har lest hvilken det er,men husker det ikke. Er rimelig sikker pÄ jeg har lest det i denne fine trÄden Strictly for fans of Audio Note UK.. | Steve Hoffman Music Forums
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Takk! Nyttig med den oversikten over finisher. Og trÄden pÄ SH var jeg godt i gang med allerede :)

    Jeg har fĂ„tt samme rĂ„det av @veleik - om Ă„ prĂžve AN-E i eget rom fĂžr jeg eventuelt kjĂžper. Og jeg har ogsĂ„ fĂ„tt et generĂžst tilbud om Ă„ lĂ„ne hans en liten periode. Det samsvarer jo helt med eget prinsipp; prĂžve alt i eget rom. Bare det at jeg ikke pleier Ă„ prĂžve FØR jeg kjĂžper, heller etter đŸ€Ș
    Ikke det at jeg har noe stort behov for Ă„ bytte. Er jo veldig fornĂžyd med Doxa. Men det var denne nysgjerrigheten, da :)
    Men jeg planlegger Ä fÞlge rÄdet om test fÞrst. Hvis ikke det dukker opp en veldig god deal, da ;)
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Veldig fornuftig :)

    Og ja,med en god deal sÄ kan man alltids selge det ikke foretrukne paret videre ganske tÞrr pÄ beina.
    Men mitt rÄd er ivertfall Ä ikke selge Doxa'ene fÞr du har sammenlignet.
    Jeg ble nesten litt i overkant fristet til Ä snuse litt mer pÄ Doxa 8.2 ,etter Ä ha lest litt om de,dine betraktninger,og ikke minst fristeren Rognliens smektende skriverier om de :D
     
    Sist redigert:

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    ^ DET er en ting jeg aldri gjÞr. Jeg blir heller sittende med to eller tre «konkurrerende» komponenter litt for lenge, enn Ä selge noe jeg vil angre pÄ.
     

    veleik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.12.2006
    Innlegg
    368
    Antall liker
    387
    Sted
    DrĂžbak
    Torget vurderinger
    7
    Jeg stĂžtter @Rune S' forslag om Ă„ teste AN-E'ene i eget anlegg. Jeg har hĂžrt Atles anlegg og mener at AN-E er noe annerledes enn Doxa. Det er ikke sikkert Atle liker dem bedre. Tilbudet stĂ„r ved lag, @Atlerovik. Et par uker uten, skal jeg nok klare. Alt for Ă„ spre budskapet 😄
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Ikke mye jobb Ă„ spre budskapet om AN til meg, @veleik! Bortsett fra at du tilbyr deg Ă„ lĂ„ne bort hĂžyttalerne, da 😆 Jeg vil gjerne benytte meg av dette tilbudet. Ingenting er egentlig bedre enn om jeg liker best de jeg har. Kanskje jeg skal ta turen innom deg til helgen?
     

    veleik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.12.2006
    Innlegg
    368
    Antall liker
    387
    Sted
    DrĂžbak
    Torget vurderinger
    7
    Ikke mye jobb Ă„ spre budskapet om AN til meg, @veleik! Bortsett fra at du tilbyr deg Ă„ lĂ„ne bort hĂžyttalerne, da 😆 Jeg vil gjerne benytte meg av dette tilbudet. Ingenting er egentlig bedre enn om jeg liker best de jeg har. Kanskje jeg skal ta turen innom deg til helgen?
    Vi fĂ„r til det. Alt i beste dugnadsĂ„nd 😄
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    SmÄpent, som brura sa.. Hva er avstanden til bakvegg for Doxa? Ser sÄ nÊre ut :)
    NÄ er det vel kanskje bedre Ä oppgi avstand mellom diskant og vegg. Den er 73cm. AngÄende om det er for nÊrme eller ikke, sÄ er jo et interessant moment her at han som har bygget hÞyttalerne leverte dem pÄ dÞra, hjalp til Ä bÊre opp og hÞrte pÄ musikk her en time eller to fÞr han reise hjem til SÞrlandet igjen :) Han hadde ikke innvendinger mot plasseringen.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Er Doxa 8.2 bassrefleks? I tilfelle hvor er porten,under eller bak?
     
  • Laster inn


DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Laster inn

Topp Bunn