En lydmanns bekjennelser - i stua til atlerovik

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Hva er dette for slags tøyseplatespiller?
    Du må få deg en slik en Atlerovik ;)

    Vis vedlegget 708719

    Pent chassie på den AN-spilleren. Tipper du knitrer av lengsel etter arm og pick-up.
    God Påske!
    Det er en griselekker spiller, det der, @Powerpoint! Hadde det ikke vært for at den jeg har kjøpt selvfølgelig er bedre, kunne jeg godt hatt en slik :LOL:

    Her knitrer det så det holder! Bare ikke fra platespilleren.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Vakkert selvom jeg er skeptisk til at den eros-knuppen av en clamp bestandig er optimal.. :)

    Gratulerer med stilren spiller som passer godt i en leilighet i storby-jungelen. Her oppe er plassen billig, vi ser fortsatt stjerner om natten og vi har smak som gjør at elgen rødmer i solnedgangen.. Med andre ord, NAS. Ha en fortryllende aften!
    Ikke noe leilighet her, @HCS. Men passer, gjør den :) Det har vært NAS på besøk her. Og det er vel kanskje den spilleren jeg har likt best så langt. Bortsett fra at den er alt for svær og tung hos meg. Men jeg savner den litt ennå.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer! Griselekker spiller rett og slett.
    Det blir spennende å lese om lytteinntrykk. Synergi skal man ikke kimse av 😊
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ikke noe leilighet her, @HCS. Men passer, gjør den :) Det har vært NAS på besøk her. Og det er vel kanskje den spilleren jeg har likt best så langt. Bortsett fra at den er alt for svær og tung hos meg. Men jeg savner den litt ennå.
    Beklager, det rette er såklart https://en.wikipedia.org/wiki/Château :) . Det jeg liker med NAS er fundamentet den skaper. Ofte eller sitter jeg å tenker "PLATESPILLER", med NAS er fremdriften overskyggende disse tankene.. Blir spennende å se hva du får ut av den nye, den var smekker og ser slik en snurrer skal... Og så kan en klø seg i hodet over at det kalles "records" og ikke "vinyl" i land som snakker engelsk.. Visstnok.. Rare greier..
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.991
    Antall liker
    20.055
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Ser veldig attraktiv/lekker ut, den spillen, stort tillykke med den.
    Kjenner igjen det med å vente på resten :p:p
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Gratulerer! Griselekker spiller rett og slett.
    Det blir spennende å lese om lytteinntrykk. Synergi skal man ikke kimse av 😊
    Takker, den er vel absolutt noe av det beste Audio Note har laget, visuelt sett i hvert fall. Jeg er veldig glad i synergi ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Beklager, det rette er såklart https://en.wikipedia.org/wiki/Château :) . Det jeg liker med NAS er fundamentet den skaper. Ofte eller sitter jeg å tenker "PLATESPILLER", med NAS er fremdriften overskyggende disse tankene.. Blir spennende å se hva du får ut av den nye, den var smekker og ser slik en snurrer skal... Og så kan en klø seg i hodet over at det kalles "records" og ikke "vinyl" i land som snakker engelsk.. Visstnok.. Rare greier..
    Nå nærmer du deg noe! :LOL:

    Veldig godt beskrevet om NAS, det er sånn jeg husker den også.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.991
    Antall liker
    20.055
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Kunne ikke vente lengere, så "kastet" Kiseki Blackheart på i aften..... på helt forkert arm.
    Audio Technica AT-1100.... effektiv armmase = 3 gram...... totalt mismatch på Kiseki´en.
    Hvordan lyder det så??
    Fenomenalt :love:
    Tør slet ikke tenke på, hva´ som kommer at skje, når den bli´r montert i Audiomods armen :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    ^ Lyden trumfer teorien! :)

    Jeg var ikke så langt unna å bestille meg den Audiomods-armen, jeg også. Hvilken spiller skal du ha den på?
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.991
    Antall liker
    20.055
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Er lidt i 7 sinn.......
    Valget står på mit gamle acryl-kinesermonster (som netop nu er ved at få sig et nyt leie med cirkonium-kugle, hvilende på teflon skive, eller
    din "gamle" Acoustic Solid. Men den må på "benken" først. Vibrerer lige vel meget i motoren når den kører 45 RPM, eller
    min gevinst fra Ebay: Micro Seiki DQL-120. Har lenge vært tiltrukket af den 40 cm/diameter tallerkenen. Bli´r spennende å se,
    hvor stabil hastigheten er på denne, når den engang bli´r pakket ut 😁.
    Beslutter mig vel, når jeg står med Audiomods-armen i henderne :LOL::LOL:
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Er lidt i 7 sinn.......
    Valget står på mit gamle acryl-kinesermonster (som netop nu er ved at få sig et nyt leie med cirkonium-kugle, hvilende på teflon skive, eller
    din "gamle" Acoustic Solid. Men den må på "benken" først. Vibrerer lige vel meget i motoren når den kører 45 RPM, eller
    min gevinst fra Ebay: Micro Seiki DQL-120. Har lenge vært tiltrukket af den 40 cm/diameter tallerkenen. Bli´r spennende å se,
    hvor stabil hastigheten er på denne, når den engang bli´r pakket ut 😁.
    Beslutter mig vel, når jeg står med Audiomods-armen i henderne :LOL::LOL:
    Eller så kan du prøve den på alle sammen og bestemme deg etterpå :D
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.616
    Antall liker
    58.283
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med AN platespiller.
    Ikke noe som står i alle hjem. Spennende valg i og for seg, men kanskje ikke så overraskende når en ser hva som befinner seg i hyllene ellers... 😊

    Hvilken modell er det? 1 eller 2?
    Ser veldig britisk 80 talls ut. Som Pink Triangle eller SystemDek. Sikkert ikke tilfeldig.
    Hvilken arm skal på? AN det også ?
    Ellers hadde det gjort seg med en Helius, kanskje 😊:
    wp7d97286f_05_06.jpg
    Lykke til med nyervervelsen.
    Blir nok morsomt å spille plater på denne.👍
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Gratulerer med AN platespiller.
    Ikke noe som står i alle hjem. Spennende valg i og for seg, men kanskje ikke så overraskende når en ser hva som befinner seg i hyllene ellers... 😊

    Hvilken modell er det? 1 eller 2?
    Ser veldig britisk 80 talls ut. Som Pink Triangle eller SystemDek. Sikkert ikke tilfeldig.
    Hvilken arm skal på? AN det også ?
    Ellers hadde det gjort seg med en Helius, kanskje 😊:
    Vis vedlegget 708796
    Lykke til med nyervervelsen.
    Blir nok morsomt å spille plater på denne.👍
    Takk, takk! Er det jeg satser på :) Betegnelsen er TT2 Deluxe og den har ekstern PSU som tillegg. Armen kommer fra en kjent produsent ;) Det er Arm-Three/II fra Audio Note. Og -tro det eller ei - det havner en Audio Note pickup på den også :D

    Likheten med Systemdek er ikke tilfeldig i det hele tatt...
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.150
    Antall liker
    965
    Torget vurderinger
    2
    Hei Atlerovik Har snikfulgt side din etter at du lite en kommentar fra meg om justering av arm. Gratulerer med stilig retro spiller. Håper virkelig du får den til. Forutsetningene skulle være store, ut i fra prinsippet om synergi. Imponerende satsning. Litt skummelt da. PUen og RIAA som er bundet sammen på den måten. Spent på å høre hva du synes om resultatet når alt er på plass.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Hei Atlerovik Har snikfulgt side din etter at du lite en kommentar fra meg om justering av arm. Gratulerer med stilig retro spiller. Håper virkelig du får den til. Forutsetningene skulle være store, ut i fra prinsippet om synergi. Imponerende satsning. Litt skummelt da. PUen og RIAA som er bundet sammen på den måten. Spent på å høre hva du synes om resultatet når alt er på plass.
    Hei @rotecop. Hyggelig at du står frem som følger av siden 😁 Og takk for gratulasjon. Jeg skjønte ikke helt hva du mente som skummelt her og at pu og riaa er bundet sammen. Vil du forklare?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Gratulerer med ny platespiller! Den ser utrolig pen ut. Liker det klassiske uttrykket godt.
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.018
    Antall liker
    2.108
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Audio Note kjøpte vel i sin tid opp Systemdek. Ligner veldig på min gamle Systemdek. Men langt penere. Gratulerer
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.150
    Antall liker
    965
    Torget vurderinger
    2
    Var ikke meningen å skremme deg opp Atlerovik. Bare min litt klønete måte å si at man blir sugd litt inn i synergier. Er spent på hva du synes om resultatet. Jeg benytter selv EAR 834p. Som jeg vet du har benyttet tidligere.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Var ikke meningen å skremme deg opp Atlerovik. Bare min litt klønete måte å si at man blir sugd litt inn i synergier. Er spent på hva du synes om resultatet. Jeg benytter selv EAR 834p. Som jeg vet du har benyttet tidligere.
    Jeg ble ikke skremt 😁 Var bare nysgjerrig på hva du mente. Men da skjønner jeg, takk for oppklaring.

    EAR 834P er den eksterne Riaaen jeg har likt best i mitt oppsett. Jeg opplevde ikke veldig store forskjeller på den og innebygget M3-phonotrinn med pu direkte tilkoblet. Med step-up også fra AN er det derimot noe annet. Men EAR 834P er et veldig fint riaa-trinn.
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.150
    Antall liker
    965
    Torget vurderinger
    2
    Jeg synes også EAR 834P er bra. Den er dessverre avhengig av at PU passer perfekt. Så det er begrenset hvem som får utnyttet potensiale i den. Jeg har tro på den veien du har valgt nå. PU stepup og RIAA. Burde bli perfekt synergi.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.174
    Torget vurderinger
    2
    Vakkert, Atle, virkelig. Selv om jeg må innrømme at jeg ikke misunner deg oppsettet av den spilleren, etter å ha eid / satt opp både et par - tre Systemdek'er og Voyd The Valdi... Ble varig vaksinert mot mykt oppheng! 👹

    EDIT: Eller kan du vatre ved hjelp av de svarte skruene i plinth'en? I så fall går verden fremover! :)
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Vakkert, Atle, virkelig. Selv om jeg må innrømme at jeg ikke misunner deg oppsettet av den spilleren, etter å ha eid / satt opp både et par - tre Systemdek'er og Voyd The Valdi... Ble varig vaksinert mot mykt oppheng! 👹

    EDIT: Eller kan du vatre ved hjelp av de svarte skruene i plinth'en? I så fall går verden fremover! :)
    Ja, vatrer ved hjelp av dem. Hva var problemet når du skulle sette opp Systemdek og Voyd?
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    At de måtte justeres inn fra undersiden. Prinsipielt så dumt at jeg ble traumatisert.
    Kan jeg skjønne :) Jeg er egentlig litt frustrert over at bena ikke kan justeres. Hylla mi vipper opp ganske mye ytterst. Det er vel grenser for hvor mye man kan/bør vatre via de skruene? I manualen står det at det skal være et mellomrom mellom tallerken og plinth på jevnt over 5mm.

    Kan ellers melde at jeg hadde en lett traumatisk opplevelse under montering. Jeg var rimelig trøtt i hodet etter en lang arbeidsdag, men klarte ikke vente med å sette opp (som jeg burde ha gjort). Skumleste manualen feil og endte opp med å fjerne disse tre justeringsskruene i stedet for den ene transportskruen 😳😱 Selvfølgelig med det mentalt belastende resultat at alt beveget seg alt for mye. Fikk festet skruene igjen, men er litt bekymret innerst inne i OCD’en om at noe er feil. Håper ikke det.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jøje meg, synergi skal ingen kunne ta deg på 😊 Gratulerer med veldig flott platespiller!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn