En lydmanns bekjennelser - i stua til atlerovik

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    15
    Det @motoren skrev - at hyllen hans var 100% i vater - fikk meg til å tenke (ja, det skjer). Jeg hadde hjelp av svogeren min til å skru opp denne. Han er tidligere flymekaniker og han er litt over gjennomsnittet opptatt av sikkerhet og trygge løsninger. Og det var jo akkurat det som var årsaken til at jeg ba ham om hjelp. Vi var ute og kjøpte de lengste skruene på markedet i forkant. Og jeg kan love deg at det ble skrudd fast! Siden denne hyllen bare har to skruer i overkant slo det meg at de kunne være for mye strammet, rett og slett. Dermed løsnet jeg forsiktig på dem. Og ganske riktig:

    60B023B3-D076-4DCB-8174-78B735314BB1.jpeg


    Og dermed strømmer lykkerusen og påskefreden inn i kroppen! 🤣

    Takk for gode innspill!
     
    Sist redigert:

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    15
    Vis vedlegget 709170

    Klargjort. Med mindre du ønsker M8 for å bruke andre spikes. Jeg har det også nemlig (velutstyrt).
    Ikke bare er du velutstyrt (hifi-messig), du tar fine bilder av utstyret ditt også. Nå fikk jeg imidlertid hyllen i vater uten å ha behov for slike remedier, så da står jeg over i denne omgang. Tusen takk for tilbudet, setter stor pris på det!

    Neste problemstilling er heller at jeg aller helst vil slippe hele slakterblokka. Men bena på spilleren går akkurat utenfor den opprinnelige hylleplaten. Det er vel ingen god idé å flytte bittelitt på bena?
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.634
    Antall liker
    37.727
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Ikke bare er du velutstyrt (hifi-messig), du tar fine bilder av utstyret ditt også. Nå fikk jeg imidlertid hyllen i vater uten å ha behov for slike remedier, så da står jeg over i denne omgang. Tusen takk for tilbudet, setter stor pris på det!

    Neste problemstilling er heller at jeg aller helst vil slippe hele slakterblokka. Men bena på spilleren går akkurat utenfor den opprinnelige hylleplaten. Det er vel ingen god idé å flytte bittelitt på bena?
    Hvorfor ikke, bare å flytte dem regner jeg med :) er vel bare noen gummi knotter?

    mvh
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    15
    Ta den tiden du trenger, har inntrykk av at når du skriver så har du god bakgrunn for egne meninger.
    Har selv en Gyro som ikke er satt opp, og sliter m å bestemme meg for arm
    For å si det veldig kort; det er ganske solide forskjeller! Men det skulle da også bare mangle, med en spiller til nesten 4 ganger prisen (inkl. strømforsyning). Mye roligere lydbilde, mindre bakgrunnsstøy, mer detaljert, kjappere og større dynamikk. Gyroen er mer «sedat» og tilbakelent. Fin dynamikk i den også, men oppleves noe tregere og mer avrundet. Samtidig kjenner jeg igjen noe av «signaturen» i Tecnoarmen, som står på nå. Det er en kjempebra arm til prisen, men har sine begrensninger. Det er også mulig at den ikke er så god match med IO I. Det jeg opplever er at den er litt rund og ustyrlig i øvre bass/nedre mellomtone. Kunne tenkt meg at den låt litt strammere. Vet ikke hvilken prisklasse du ser for deg, men om jeg skulle kjøpt arm til Gyroen nå, hadde jeg gått for Audiomods Series Six.
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.174
    Antall liker
    2.168
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Gratulerer med snasen snurre Atle! Rett og slett lekkert med slikt treverk :)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.520
    Antall liker
    27.320
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    For å si det veldig kort; det er ganske solide forskjeller! Men det skulle da også bare mangle, med en spiller til nesten 4 ganger prisen (inkl. strømforsyning). Mye roligere lydbilde, mindre bakgrunnsstøy, mer detaljert, kjappere og større dynamikk. Gyroen er mer «sedat» og tilbakelent. Fin dynamikk i den også, men oppleves noe tregere og mer avrundet. Samtidig kjenner jeg igjen noe av «signaturen» i Tecnoarmen, som står på nå. Det er en kjempebra arm til prisen, men har sine begrensninger. Det er også mulig at den ikke er så god match med IO I. Det jeg opplever er at den er litt rund og ustyrlig i øvre bass/nedre mellomtone. Kunne tenkt meg at den låt litt strammere. Vet ikke hvilken prisklasse du ser for deg, men om jeg skulle kjøpt arm til Gyroen nå, hadde jeg gått for Audiomods Series Six.
    Jeg har falt litt av lasset:
    Skal du bytte ut den armen som du har på AN- riggen nå?
    mvh
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    15
    Nå har jeg hørt på Red Hot Chili Pepper’s Blood Sugar Sex Magik på vinyl, og føler meg nesten litt andpusten og oppskjørtet! :eek: o_O Det kan man jo på mange måter bli av RHCP’s musikk, men nå er det mer hele opplevelsen. FOR en spiller dette er!!!
    For meg er trommer og bass, og det rytmiske i musikken, ekstremt viktig for opplevelsen. Trommer og bass må være superdefinerte og tydelige, de må være ordentlig fundamentert og på plass. Denne spilleren formidler et fundament i musikken som er helt vilt! Mye bedre enn noe annet jeg har opplevd fra vinyl. Mangelen på dette fundamentet, er årsaken til at jeg ofte har valgt CD i stedet. Men her er det på plass så det holder. Dynamikk til tusen. En bass som bare er 100% til å tro på.
    På denne plata har de en del stopper i musikken, ofte med et slag på en tromme. Trommene er tydeligvis spilt inn i et rom med fin naturlig klang. Det høres nå, for å si det slik. Man hører at den naturlige klangen i tromma får dø ut så lenge som den skal.
    Gitaren biter sånn som vrenggitarer skal gjøre. Det er så fint trøkk. Skikkelig fin rockerigg, dette her! Ja, jeg er begeistret, for å si det forsiktig!

    Tror det blir noe mer vinylavspilling fremover...
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    15
    Jeg har falt litt av lasset:
    Skal du bytte ut den armen som du har på AN- riggen nå?
    mvh
    Det er forståelig. Det er hakket før jeg detter av lasset, selv ;)

    For å oppklare; jeg har bestilt spilleren (som jeg har fått), ekstern psu (som jeg har fått) og AN arm (som jeg ikke har fått ennå). Siden den nye armen ikke er kommet, satte jeg på den som jeg har hatt på Gyroen: Michell Tecnoarm. Ved å ta av VTA-justeringen passet den akkurat i medfølgende armbord. Da uten mulighet for å justere VTA selvfølgelig. Men det ser ut som at den er rimelig ok.

    Det kommer altså en Audio Note Arm-Three/II, forhåpentligvis før påske, som skal stå på spilleren fremover.

    Håper det var oppklarende? :)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.520
    Antall liker
    27.320
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det er forståelig. Det er hakket før jeg detter av lasset, selv ;)

    For å oppklare; jeg har bestilt spilleren (som jeg har fått), ekstern psu (som jeg har fått) og AN arm (som jeg ikke har fått ennå). Siden den nye armen ikke er kommet, satte jeg på den som jeg har hatt på Gyroen: Michell Tecnoarm. Ved å ta av VTA-justeringen passet den akkurat i medfølgende armbord. Da uten mulighet for å justere VTA selvfølgelig. Men det ser ut som at den er rimelig ok.

    Det kommer altså en Audio Note Arm-Three/II, forhåpentligvis før påske, som skal stå på spilleren fremover.

    Håper det var oppklarende? :)
    Veldig. :)

    Det er ikke så lett å følge med når utstyr går ut og inn i ekspressfart, noe av det lånt, noe av det byttet og noe av det innkjøpt....🤪

    Får lese meg opp på AN Arm 3.

    mvh
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    15
    Veldig. :)

    Det er ikke så lett å følge med når utstyr går ut og inn i ekspressfart, noe av det lånt, noe av det byttet og noe av det innkjøpt....🤪

    Får lese meg opp på AN Arm 3.

    mvh
    Ser den. Skal sørge for å oppdatere signaturen så snart alt er på plass ;)
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    15
    For de interesserte, her er to anmeldelser av platespilleren og pickup. Vel og merke Arm-Two, i stedet for Arm-Three, men eneste forskjellen er at tonearmskabelen er kobber i stedet for sølv. Og pickup er IO I (som står på spilleren min nå), ikke IO I/Gold (som skal på spilleren når jeg får ny arm med riktig motvekt).


     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    15
    Fant en for Arm-Three/II også:

     

    inpain1968

    Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.586
    Antall liker
    6.641
    Pent treverk på den spilleren! Tror jammen du er en aldri så liten estetiker... Synes i grunnen hele oppsettet bærer preg av det :)
     

    inpain1968

    Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.586
    Antall liker
    6.641
    Tror jeg velger å si takk til det :) Det funker ikke for meg å lytte om det ikke også ser pent ut.
    Jeg er helt enig, selv om jeg foreløpig ikke har vært like flink til å gjennomføre det som deg. Dvs. jeg hadde nylig et oppsett med flere produkter fra samme produsent, og da så det ganske helhetlig og fint ut. Men i denne hobbyen blir det fort til at man prøver ut litt forskjellig og plutselig ble den ene av hovedkomponentene erstattet av noe som så helt annerledes ut. Målsettingen er imidlertid å lande på et mer rent uttrykk etterhvert, og det kan godt bli med Audio Note produkter akkurat som hos deg. Synes de tar seg veldig godt ut.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    15
    Jeg er helt enig, selv om jeg foreløpig ikke har vært like flink til å gjennomføre det som deg. Dvs. jeg hadde nylig et oppsett med flere produkter fra samme produsent, og da så det ganske helhetlig og fint ut. Men i denne hobbyen blir det fort til at man prøver ut litt forskjellig og plutselig ble den ene av hovedkomponentene erstattet av noe som så helt annerledes ut. Målsettingen er imidlertid å lande på et mer rent uttrykk etterhvert, og det kan godt bli med Audio Note produkter akkurat som hos deg. Synes de tar seg veldig godt ut.
    Jepp, sånn var det med meg også, helt til jeg begynte med Audio Note :) I utgangspunktet så er de ikke helt min estetikk. Men de er såpass subtile og elegante at de passer inn de fleste steder. Jeg er generelt ikke så glad i gloss og bronse, så alu-frontene er mer min greie. Hadde jeg kjøpte alt nytt, hadde det vært bare i den finishen. Men ikke så lett å velge når man kjøper brukt.
     

    veleik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.12.2006
    Innlegg
    368
    Antall liker
    387
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    7
    Syns du skal prioritere Pink Strat🤣🤣🤣

    (Beklager til alle andre enn Atle - intern spøk)
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    15
    Endelig fri, etter en liten jobbinnspurt før påsken. Og hva gjør man når man har fri? Tester og skifter ut ting i hifi-oppsettet, selvsagt.

    Her er det som står på menyen denne påsken.

    I går hadde jeg besøk av elektriker og koblet ned anlegget for n’te gang. Han installerte flere stikk bak hyllene, så jeg slipper å bruke strømpadde. Fikk installert dem i parallell, så de ikke skal påvirke hverandre. Egen kurs utgikk denne gangen, da det viste seg å være mellom en halv og en hel dags jobb for å få det til, grunnet mye uvisshet om hvordan det kunne trekkes.

    0AD7DC7D-3DA5-48D7-8BBF-D988E15800FA.jpeg

    01667E2B-CF8A-423F-88AC-E64AF8079FE1.jpeg



    Kom på at jeg hadde denne på loftet, utbrukt. Den viste seg å være svært god OCD-medisin. Nå vet jeg hvordan stikkene er koblet og jeg vet fase på hver komponent. Dermed vet jeg at alt er koblet riktig. Deilig! 😍
    B64536A1-1F98-412C-8C1A-4324A473814B.jpeg



    Jeg fikk pakke fra Hifi Collective akkurat i tide før påsken. Den inneholdt blant annet disse:
    9B813F6A-204F-479D-A830-1D0B9B834144.jpeg



    Som skal bli til 4 av disse. Audio Note sine Isis strømkabler. Koblet sammen av meg.
    8D61874E-4DAC-46E2-A4BB-FF1FEA896F43.jpeg


    Denne siste satte jeg i Supra strømpadda dagen før elektrikeren kom, og det gjorde stor forskjell fra Supra-kabelen. Dynamikken og den tonale balansen opplevdes riktig igjen.


    Noen rør skal testes ut i dac.
    82ACE2AF-4A1C-45CE-BED0-6AE73902986F.jpeg



    Og nye stabilisatorrør til begge strømforsyningene i pre.
    CFF5852E-D767-4A87-A862-0A5BB022022C.jpeg



    Jeg innbiller meg at det siste kan være lurt, da det nåværende RCA-røret gir meg et lite fyrverkeri når jeg skrur på ampen.



    Ellers så fulgte det med den dyreste godteposen jeg noen gang har mottatt fra Hifi Collective. Dette skal @Olof Lilja montere i M3 og P2 når siste Silver Coils mottas. Det gledes stort til det!
    43A0A26C-93EF-46D1-B942-2ECE275E1CB8.jpeg



    God påske!
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.634
    Antall liker
    37.727
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Moro Atle :) gøy å ha noe å drive på med på en dag som denne
    Nyt påsken :)

    mvh
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Spennende ting på gang ser jeg. Ta synergien enda et hakk hvassere 🤘🏻😊

    God påske!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn