Der var platespillerhylla på plass også - etter uoffisiell verdensrekord i hylleopphengsknoting. Nok en gang gjorde jeg tabben å begynne på slikt alt for sent på dagen/kvelden. Attpå til samtidig som at jeg hadde tenkt å se fotballkamp. Men sånn går det når man er utålmodig og impulsiv.
Jeg hadde funnet en stender som var *nesten* i midten av oppsettet. Altså *nesten* perfekt! Linet opp malen, testet ulike høyder og borret til slutt to hull på hver sin side, til gipsankre. Etter å ha borret ut det valgfrie hulle som kom bare delvis gjennomborret, funnet ut at det var enkel gipsplate på den harde måten - altså etter at jeg hadde montert gipsanker for dobbel - og fått festet hyllen i gipsveggen, var det tid for å feste en monsterskrue i stenderen. Det var bare et problem; den ville ikke inn i stenderen. Jeg klarte altså å treffe metall. Enten er hele «stenderen» metall, eller så har jeg truffet en spiker/skrue.
Bestemte meg for å ikke flytte hyllen på daværende tidspunkt (det var sent nok og jeg var surrete nok), og heller teste ut plasseringen litt gjennom bruk før jeg flytter til et bedre punkt. Men, jeg klarte ikke å vatre opp selve hyllen som spilleren skal stå på - dette er en egen hylle som hviler på fire justerbare punkter. Samme hva jeg gjorde ble det surr, og jeg ble mer og mer frustrert. Ga opp, og så resten av kampen. Rett før legging, måtte jeg sjekke vatringen igjen, og nå viste vateret at hyllen var kjempeskjev! Og jeg hadde ikke rørt den! Var den festet så dårlig?!? Snudde vateret - og da viste det noe helt annet
Så i dag formiddag var det ut og kjøpe nytt vater. Det gamle var det rett og slett noe galt med. Så nå er selve hylla *nesten* helt i vater (hadde ikke justeringsrom nok til å komme helt i mål uten å lage nye hull), og plata som spilleren står på *helt* i vater. Endelig! Ny plassering, med feste i stender skjer ikke med det første, for å si det sånn.
Til slutt så ble det vel ikke så aller verst. Det er en deilig, solid hylle med justeringsmuligheter som er helt topp når bena på spilleren ikke kan justeres. Synes den var noe massiv og i overkant med enda mer sort i begynnelsen, men den vokser på meg etter hvert som at jeg blir vant med den. Flytter den kanskje noe lenger ned når jeg får samlet nytt mot.
Snekker Rovik på ville veier.
Vis vedlegget 737152
Hyllen har en egen, separat «plattform», som hviler på fire justerbare ben, slik at denne er nesten helt frikoblet fra resten av hyllen.
Vis vedlegget 737150
Bevis på at hyllen ikke er helt i vater, innerhyllen/plattformen må kompensere.
Vis vedlegget 737151
Slik ble det til slutt.
Vis vedlegget 737144
Vis vedlegget 737143
Vis vedlegget 737142